روايات

رواية عشقي المتمرد الفصل الثامن عشر 18 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الفصل الثامن عشر 18 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الجزء الثامن عشر

رواية عشقي المتمرد البارت الثامن عشر

رواية عشقي المتمرد الحلقة الثامنة عشر

بعد كريم عن صوفيا بسرعة كما لو ان لد**غه شي وصوفيا استوعبت هي قالت ايه لكريم وعيونها نزلت دموع وخو*ف من شكل كريم
كريم بصلها بغضب وراح ليها ومسكها من شعرها
كريم بغضب اعمي……….بقي بتفكري بواحد تاني وانتي معايا يا بجا*حتك يا ختي تصدقي اللي زيك كدا ميستهلو*ش الجواز والاحترام لا وأنا هوريكي الزاي تعملي كدا
ليشد المنش*فه من علي جس*مها وتخرج صوفيا شهقاتها من الصدمه
نظر لها كريم بوقا*حة وشدها ليها وانقض علي شفايفها بعنف وشغف
《ماذا فعلتي بي أيتها الفتاة أصبحت مثل المجنون معك》
صوفيا بقت تذق كريم بقوة بس مش عارفه كريم ذقها علي السرير وخل*ع قميصه وصوفيا كانت بترجع لورا بخوف منه
وثواني وكان كريم يتحضن صوفيا ويقبلها بغضب وهي بتقاوم بس طاقتها خلصت واغمي عليها ليكمل كريم ما كان يفعله بغضب اعمي وغيرة قد سيطرة عليه ونار بقلبه لايعلم السبب ولكن يريد اخماد تلك النار
آفاق اخيرا عندما شعر بسا*ئل بين يديه لينظر ويجد يديه غارقه بالد*ماء وصوفيا غايبه عن الوعي
كريم بصدمه…….إيه اللي أنا أنا عملته دا وقرب من صوفيا
كريم بقلق وخوف…….صوفيا صوفيا فوقي حبيبتي فوقي صوفيا
زاد قلقه لما لاقي الد*م بيزيد
لبس*ها البس اللي كانت لابساه ولب*س لبسه وشالها وطلع بيها علي المستشفى وعيونه مليانه دموع وند*م وخوف عليها
وصل للمستشفى ودخلت صوفيا غرفة العمليات

 

 

وكان كريم قاعد برا وحاطط رأسه بين إيده و دموعه نازله وبعد تلت ساعات الدكتوره خرجت
الدكتوره بغضب………دي حالة اغتصا*ب عني*ف وحصلها نز*يف قوي
كريم بلهفه……..هي عامله ايه دلوقتي
الدكتوره…….قدرنا نوقف النز*يف بس ضروري نبلغ البو**ليس
كريم بجمود عكس نار قلبه ولهفته علي صوفيا
كريم………لو باقيه علي شغلك وعيلتك وحيا*تك تسكتي خالص فاااهمة
الدكتوره بخوف……..بس
كريم بغضب……فااااااهمة
الدكتوره بخوف……ف ف فاهمة وتركته
كريم اتنهد بحزن ودخل لصوفيا
كان متعلق ليها محاليل وشكلها بقطع القلب
قعد جنبها وفضل باصص عليها بند*م وحزن وشعور جديد
قرب وباس جبهتها وحضنها وفضل يعيط
علي الشط
حنين بانبهار……اوبااااا ايه دا
كان في طاوله وقدمها كنبه لتلت أفراد وكرسيين علي الجنب
حاتم مسك ايد حنين ونزل علي ركبته
حاتم بحب………..بعشقك وبعشق عيونك وحنيتك الجميلة روحك الطيبة ادمنتها بقيت ادعي تكوني من نصيبي وتكون ام ولادي يا حب حياتي
》منذ اللحظة التي وقعت عينيا عليكي سحر*تيني أيتها السا*حرة الجميلة》
حاتم طلع خاتم الماس
حاتم بحب………تقبلي تكوني حرمي وشريكت حياتي يا فتاتي الصغيرة
حنين بدموع وفرح هزت رأسها
حاتم لبسها الخاتم وقام شالها ولف بيها تحت تصفيق الكل وتصفير الجميع
ريان بغمزه……..متيجي اقولك كلمة سر كدا
هيلين بضحك وخجل………عيب يا بابا واسكت بقي
ريان ميل علي هيلين وهمس في ودانها……….هنتحاسب ولينا أوضة تجمعنا يا هيلو
المأذون جه وكتب كتب كتاب حاتم وحنين
“بارك الله لكما وجمع بينكما في الخير “

 

 

أول ما ما المأذون قال كدا حاتم جرا علي حنين وقدام الكل با*سها بعشق وفرحة إنها بقت مراته وحنين اتكسفت وخدوها احمروا
جلال بضحك……..الواد دا مبيتكسفش خالص مالص
رائد بضحك………يا عيني عليا وعلي شبابي اللي بيروح جوزووووووووني وراح لنور
رائد…….بقولك ايه انا بحبك وبعشقك وهتجوزك
نور بصت ليه بصدمه وفاتحة بوقها
جلال بضحك………..العد*وه انتشرت استر يا رب
نور……هههه
رائد بعلو صوته……بقوووووولك بحبببببببببببببببببك
نور بابتسامة خجل……..وأنا كمان
رائد بفرحة…….أحلفي
نور بضحك……احممم خلاص
فجأة رائد مسك ايدها
رائد……..استني يا شيخ وانتي تعالي وانتي يا خالتي رحمه تعالي وانت يا عم شوقي تعاله انا هتجوز
الكل ضحك وبما ان نور مامتها ما*تت من زمان وكانت عايشة لوحدها رحمه كانت بمثابة أمها وشوقي أبوها
“بارك الله لكما وجمع بينكما في الخير ”
رائد قام وفجأة
رائد بفرحة……لولولولولولي وحضن نور وبا*سها بعشق وهي خجلت منه
حاتم بضحك…….وبتعيبوا عليا وبص لحنين
حاتم بغمزه………طعمهم حلو عايز ادوق تاني
حنين ضحكت بخجل وخبت وشها في صدره
جلال بضحك……..معرفتش ار*بي
اياد ميل علي هدي
اياد بضحك…….طب وأنا
هدي بصت ليه بعيونها الزرق……..مالك
إياد عض علي شفايفه……يالهوي مش قادر استني يا شيخ
“بارك الله لكما وجمع بينكما في الخير ”
اياد حضن هدي وبا*س رأسها بحب وعشق وهدي خدودها احمروا
جلال بضحك……يا مؤدب
اياد ببراءه……آمال مش زي البعض
الكل ضحك
وعد بصت علي جلال بحزن و أ*لم خبته وهيلين لاحظت دا وراحت ليها
هيلين…….هتبقي غبية لو ضيعتيه من ايدك
وعد بحزن……..بس هو مش بيحبني
هيلين……اممم مين قالك
وعد بحزن…….أنا حاسه بكدا
هيلين بخبث…….خلينا نختبر دا ايه رأيك
وعد بصت ليها وبعدين لجلال اللي لاحظت انه باصص عليها عيونها لمعت ببريق الأمل
وعد……اشطا بس الزاي

 

 

هيلين………عليا برده انتي عارفه
وعد ضحكت
اشتغلت موسيقي وكل واحد خاد حبيبته ومراته وبدأ ير**قصوا سلو
أتقدم شخص ناحية وعد
الشاب……هاي انا اسمي يوسف ممكن تر*قصي معايا
وعد كانت لسه هترفض بس شافت نظرات جلال الحا*رقه ابتسمت بخبث و وافقت
يوسف بابتسامة جذابه……….تعرفي ان شكلك حلو وملامحك هاديه وكأنك ملاك
وعد بابتسامة………تعرف انك تشبه أخويا الله ير*حمه كتير في ملامحك ماعن هو ما**ت من زمان بس بحسك شبه كتير
يوسف بابتسامة…….اممم خلاص خلصانه
وعد باستغراب…….هي إيه
يوسف…….من النهارده اعتبريني اخوكي وسندك وصديقك يا ستي اشطا
وعد بضحك…….خلاص اشطا
يوسف……مكنتش اعرف انك بارعة كدا لا أنا كدا اتعلم
وعد بغمزه…….لمين
يوسف ضحك………للي هتسكن قلبي
وعد بضحك……..اوبااااا
يوسف ضحك وهو و وعد و وعد حطت رأسها علي صد*ر يوسف متعرفش ليه حاسة بالأمان معاه كدا ويوسف حس انه يعرف وعد من زمان وكأنها جزء منه
جلال كان متابع اللي بيحصل وفي نا*ر جواه من قرب الشخص دا من وعد والزاي تضحك هي معاه كدا لا الظاهر هي مرتاحة معاه واتعصب أكتر والغيرة زادت لما وعد حطت رأسها علي صد*ر يوسف أتقدم وشد وعد من يوسف وطلع بيها برا
وعد بوجع……ااااااه جلال أيدي اوعي ااااااااه
جلال كان ماسك ايدها بغضب وبيج*رها وراه ودخلها العربية تحت اعترضها وطلع بيها
وصل لمكان الموج فيه شديد و نزل و وعد نزلت وراه
وعد بغضب……ممكن افهم ايه اللي انت عملته دا والزاي تمسك أيدي كدا
جلال بيفتكر قرب وعد ويوسف فجأة شد وعد ليه وكانت قريبة منه
جلال بغيرة ضغط علي خصرها جامد و وعد أطلقت صرخه صغيرة تدل علي الأ*لم
جلال بغيرة……….كنتوا بتقولوا ايه
وعد بألم……..اااااه ابعد و ملكش فيه
جلال بغيرة…….كنتي قريبة مني كدا ليه
وعد بدموع………جلال أرجوك ابعد انت واجعني
جلال بعد و وعد فضلت تعيط بصمت
قاطع جلال الصمت
جلال بغيرة وغضب…….ملكيش دعوة بالشخص دا تاني فاهمة
وعد بغضب……..لا مش فاهمة و يوس….
بلع جلال الكلمة اللي كانت وعد هتقولها بقلبة جعلت قلب وعد يدق بسرعة حتي كانت سوف تتاكد ان قلبها سوف يخر*ج من مكانه اما جلال كانت غيرته كبيرة علي وعد والزاي هتنطق اسم راجل تاني بعد عنها لما حس بدموعها
جلال بانفاس لاهسه……….مسمعش الاسم دا علي لسانك
وعد بدموع…….انت بتعمل كدا ليه يا جلال ليه بتعمل كدا
جلال بحب وعشق قد ايقنه…………..اللي ملك جلال مستحيل حد يقرب منه
وعد بدموع…….بس انا مش ملك حد يا جلال
جلال شدها ليه ورجع خصلات شعرها اللي اتمردت وايدت ليها جمال زيادة
جلال بعشق…….لا ملك انتي ملك قلبي يا وعد انا بعشقك يا مجنونه للأسف اكتشفت دا قريب انا عشقك وحبيتك من زمان
وعد حضنته بفرحة ودموع وهو حضنها بعشق كبير
وعد بدموع…….أنا بحبك يا جلال انا لما عرفت انك بتحب رنا قلبي اتك*سر ولما خطبتها روحي اتا**ذت اتمنيت المو**ت وقتها

 

 

جلال بحزن…….حققك عليا رنا كانت وهم الحب يا وعد إنما انتي الحب و العشق
وعد بعدت عن جلال وضحكت بفرح
جلال مسك ايدها تقبلي تكوني حياتي
وعد بحب……..اقبل
رجعوا العربية و رجعوا عن العيلة وهما فرحانين
ريان بغيره……..خلاص يا هيلين عماله تبصي علي الواد دا ايه في ايه
هيلين بهدوء……..مش ملاحظ الشبه اللي بينه وبين وعد يا ريان
ريان شدها ليه
ريان بغيره………عيونك ملهاش الحق إنها تشوف غيري انا الوحيد اللي عيونك تشوفهم انا وحبي وعشقي بس
هيلين قربت منه بدلال وطبعت قبلة خفيفه علي شفايفه
هيلين بابتسامة……..لسه زعلان
ريان مقدرش بتحمل شالها
ريان…….عن اذنكوا المدام محتاجه ترتاح
ياسين ببراءه……وأنا عايز انام يا بابا
ريان بغيظ…….نام مع حاتم النهارده يا حبيبي
حاتم كان بيشرب وبدأ يكح
حاتم بخضه……نعمممم حاتم مين يا عم انت لا روح لاياد
اياد……إياد مين لا أنا النهارده عريس روح لرائد
رائد…..علي اساس انا بتاع أنابيب مانا عريس برده خليك مع جلال
جلال دخل عليهم وسمع الحوار
جلال……بقيت عريس انا اتجوزت وعد خليك مع عمر
عمر…….أنا بصالح مراتي خليك مع جدك شوقي
شوقي……احمممم رحمه زعلانه مني وأنا عايز اصالحها روح لعبدالرحمن
عبدالرحمن…….احممم ملاك(ام حنين )جايه النهارده وعايزه ترتاح
ياسين بصلهم بعيون مليانه دموع وحزن
هيلين غضبت وعيونها اتحولوا للون الأسود والكل لاحظ كدا
جلال……..نهااااااار أبيض
هيلين نزلت وراحت لياسين
هيلين بابتسامة……..تيجي تنام معانا انا وعلا وحنين وهدي و وعد ونور وآنا رحمه و آنا ملاك النهارده
الرجالة بصدمه وصوت واحد…….نعمممممممم
هيلين ببرود……في حاجة
حاتم بغيظ…….لا مفيش تصبحوا علي خير ،وانتي تتسخ**طي وتبقي قر*د
جلال حاول يكتم ضحكاته والبنات كذلك
عند الشباب
جلال بضحك…….ههههههه مش قادر ااااااه
حاتم بغيظ……….يااااارب يعني اتجوزت وهخلل كمان

 

 

رائد بضحك…….شكلنا مسخرة ههههههههه
اياد بغيظ……ريان اتصرف مع مراتك دي
ريان……مهو لو حاتم سمع الكلام من الأول مكنش دا حصل
حاتم……بقلك ايه احنا لسه عرسان انت اللي كنت تاخد ياسين سيبنا بقي نفرح
الكل بدأ يضحك وسمعوا صوت اغا**ني الفضول خادهم وراحوا ورا مصدر الصوت
كانت البنات مشغلين اغاني وبير**قصوا وياسين ويتنطط وبيسقف
حاتم بغيظ……يا ابن المحظوظة يا ياسين والواد مد**لع
هدي باست خد ياسين
اياد بغيظ…….يا بخته طايل السما إنما أنا كائن زاحف 😂😂
وعد مسكت ياسين شالته ولفت بيه وحضنته
جلال بغيظ………الواد دا همو**ته ابعد ياااض هييححح يا بخته
هيلين بضحك…….هههههههههه
ياسين ضحك هو كمان
ريان بغيظ…….ياااااابووووووووي
رحمه قامت وبدأت تتمايل هي وملاك
شوقي……يالهوي
عبدالرحمن…….العب
ياسين باس خد نور هي وعلا
رائد……..بووووس كمان
عمر بغيظ………عايش هو وإحنا بنكح تراب
الشباب بعدوا ورجعوا مكانهم
حاتم بوجه طفولي مبكي………المحظوظ اهئ اهئ
رائد بضحك………زمانه بياكل عنب
الكل بص لبعض وضحكوا فجأة انهم غيرانين من طفل صغير
جلال بضحك……اللي هيلم الواد دا البنت منار
ياسين من خلف جلال……لا قصدك داليا يا انكل لا ثانيه ثلمي لا ثيماء
حاتم بغيظ…….دا انت مدورها انا في سنك كنت بكر*اش علي شبشب الحمام😂😂😂
ليضحك الكل ويرجع ياسين للبنات بعد ما شرب
مريم بغضب……اتجوزها اتجوووووووووزها
عدنان بشماته…….احسننننننننننن وقرب منها
عدنان بخبث……..مش كنتي عايزه تبقي حا**مل شدها ليه
عدنان……..هنفذ وقبلها بشغف ومريم اتجاوب معاها وعدنان شالها و دخل الأوضة والباب اتقفل
هيلين بضحك…….دا نام
هدي بضحك………تعب من كتر التسقيف
هيلين…….هطلعه علي اوضته ونازله
وشالت ياسين وطلعت بيه فوق وياسين شافها ولحقها
هيلين حطت ياسين في اوضته وطلعت بس لاقت اللي شدها و دخلها اوضتهم
هيلين بضحك…..ريان انت بتعمل ايه
ريان بعشق…..شششششش وانقض علي شفايفها بحب وعشق لتبادله هيلين
بعد عنها لما حس باحتياجها
ريان بحب………..عقا*بك بعد كدا دا كل لما ازعل تعملي كدا
هيلين بحب وضحك…….سا*فل وذقته وجات تمشي شدها ليه
ريان بخبث…….طب أنا هوريكي الزاي أنا سا*فل
وخادها في بحر عشقه حيث هو القبطان وهي معشوقه القبطان وحبهم هو ذلك البحر وعشقهم هو السفينه
هدي بنوم……🥱🥱تصبحوا علي خير هيلين شكلها هتتاخر ومشت ودخلت اوضتها بس لاقت اللي حضنها من ورا اتخضت
هدي بخضه……بسم الله الرحمن الرحيم سلام قولا من رب رحيم 😳😳إياد
اياد بدأ يقرب منها……..عيون إياد واخيرا بقيتي ملكي وليا
هدي بتوتر……..وله بعد بدل ما اصوت وأقول حر**امي غسيل
إياد😳😳……..وله….حرامي غسيل
هدي بضحك……..سوري اندمجت شويه بس اطلع برا بقي
إياد شدها ليه وفك شعرها اللي كانت رابطاه ودفن نفسه في رقبتها بستنشق رائحتها
إياد بحب…….بحبك
هدي بحب……بعشقك
اتمادي إياد وفتح سو**سة الفستان بتاعها لياخذها لعالمه عالم ذلك العاشق حد النخاع وهي معه مثل الطائر الحر السعيد بحريته
جلال بتعب…….خدي هنا يا بنت فر**هتيني

 

 

وعد بضحك……..لا أنا خايفه نظراتك مش مطمناني
جلال ببراءه………ظلماني يا وعدي
وعد بضحك……….بالعكس انا فهماك
جلال بغمزه……طب طلما فهماني مش محتاج انا اشرح
برقت وعد من و**قحته وجرا*ئته وثواني وجلال كان حاضنها
جلال بحب…….بحبك يا وعد
وعد بصت ليه بحب وابتسمت بخجل ليقبلها جلال بحب وعشق اذاب وعد
جلال بعشق………يخرب بيتك عملتي فيا ايه خلاني عاشق مجنو*ن كدا
وعد لف ايدها حوالين رقبته بد*لال
وعد بدلال……….اللي بيقع في عشق الوعد صعب إنه يفضل محافظ علي ثباته العقلاني لاني بجنن اللي بيحبني زي ما هو بيجنني
جلال عض علي شفايفه……يالهوي
وعد بعدت عن جلال…….تؤ تؤ تؤ مش هينفع عند ظروف
جلال بغيظ……وقتها ماشي يا وعد ماااااااشي
وعد ضحكت وبا**سته من خده ومشت بدلال
جلال مسك هدومه بعصبيه وعض عليها
جلال بغيظ………ادلعي ادلعي ياختي
جلال بوجه طفولي علي وشك البكاء……..يا ولاد المحظوظة زمانهم مبسوطين
رائد بخوف…….والله معرف مين سلمي دي
نور بغضب……اسكت يا كد**اب اسكت يا خاين
رائد وعلي وشك البكاء…….عينك يا جلال منك لله
نور بصدمه…….وكمان بتخو*ني مع جلال انت الو**ان
رائد لطم……احييييييه
نور بعدت عن رائد بخوف
رائد بدموع أطفال……….عينك يا جلال عينك، نور حبيبتي صلي على النبي كدا واهدي الو*ان ايه يا حبيبتي بس تعالي تعالي
نور بتراجع……..اطلع برا
رائد…….وحياة أمك
نور بغضب……نعمممممممممم
رائد بخوف…….قصدي وحياة أمك تعالي هنا
نور مسكت الفاظة…….اطلع والا
رائد جري ………ربنا علي الظا**لم قادر وطلع
نور بضحكت عليه ونامت
عند عدنان ومريم
قام من علي السرير ولبس هدومه
عدنان بقرف……..مش عايز اشوف خلقتك تاني فاهمة
مريم ببرود وهي قاعدة علي السرير……..علي اساس خلقتك انا ما**يته في دبادبها ياخي اتلهي
عدنان مسك ايدها جامد………اسمعي يا بت انا هعلمك الأ*دب علي اصوله ثم اكمل بخبث وهعا*قبك والعقا*ب اني هتجوزك

 

 

مريم بصدمه وغضب…………..نعممممممم انت اتجننت
عدنان مسكها من شعرها جامد……اسمعي يا روح امك تا**ذي هيلين وعيلتها لا ماشي ولو علي الما**فيا احب اقولك إني جا**سوس أمن دولة وإني مخسرتش عملي وهيلين عارفه حقيقتك كلها ومش بس هيلين لا وحاتم كمان وكل كلامهم انتي و العصا**به متسجل صوت وصورة يعني ر**قبتك دلوقتي ملفوف عليها الحبل
مريم بصت بصدمه هي مكنتش متوقعه انكشافها بالسرعة دي
عدنان بخبث……بس في حل اقدر اطلعك منه زي الشعرة من العجينه
مريم بتسرع…….إيه هو ارجوك
عدنان قعد وحط رجل على رجل…….أنتي لو هتبقي حامل انا مقبلش إبني يتكتب علي اسم حد تاني علشان كدا هتجوزك ولما تخلفي إبني هطلقك و انا هحر**ق الملف اللي فيه كل الادله اصلا اللي يعرف حقيقتك هيلين وحاتم بس
مريم بغضب……بس أنا مش بحبك
عدنان ببرود……ولا انا طا**يقك رحتك ولا حتي وجودك انا قولت اللي عندي والقرار ليكي وصح كلها أيام وتسمعي خبر ان الما**فيا اتقبض عليها يعني قدام بالظبط
وبس في الساعة بتاعته
عدنان……خمس دقايق يلا انتي وقرارك
مريم ولأول مرة تبص ليه بحز**ن وانكسا**ر وضعف والزاي حق**دها وصلها لكدا والزاي ضيعت شر**فها
مريم بدموع…….أنا أنا موافقه
عدنان ببرود…….طبيعي تكوني موافقه ومتخافيش هديكي فلوس تمن كل ليلة انا هقضيها معاكي مانا مش هتجوزك وأفضل ساكت حقوقي هاخدها وكل ليلة بتمنها وبص ليها بوقا*حه
وهي بداري نفسها بالملا**يه
عدنان بسخريه…….أنتي مكسو*فه لا دا أنا مشوفتش بوقا**حتك قبل كدا يا بنت دا انتي اللي كنتي بتيجي برجليكي هنا وانتي اللي كنتي بتطلبي دلوقتي مكسو**فه اول مرة اعرف انك بتتكسفي وأطلق ضحكات سخريه جر**حت تلك الفتاة التي ايقظها ضميرها بعد فوات الأوان
مريم بدموع……اطلع برا عايزه البس هدومي
عدنان بخبث………لا البسي قدامي
مريم بصت ليه بصدمه بادلها هو ببرود
عدنان طلع سيجارة وبدأ يدخن……….متخافيش أنا مضيتك زمان علي عقد زواج شرعي ولما لمستك كنتي مراتي
مريم بصت ليه بصدمه وهو كمل……هيلين كانت متوقعه اي تصرف منك واقترحت عليا اعمل كدا رفضت قولت ليها هي ر**خيصه اتجوز واحده ر***خيصه ليه فضلت تفهمني لحد لما اتنيلت وافقت دلوقتي قومي البسي
مريم بحرج……..أرجوك اطلع برا يا عدنان
عدنان شدها من شعرها………سيدي عدنان انتي هتعيشي هنا خد**امه اوعي تفكري انك مراتي يا ر خ ي ص ه
مريم دموعها نزلت بق**هر و عدنان ذقها وطلع
مريم دخلت الحمام وقفلت الباب عليها وفضلت تعيط بند**م علي اللي عملته وحزن وأنها مش قادرة تصد عدنان
عند عدنان برا قعد وافتكر
فلاش باك
عدنان بغضب……اتجوز مين أنتي اتجننتي يا هيلين
هيلين ببرود……عدنان أهدي أنا عارفه بقول ايه كويس ثم انت بتحب مريم
عدنان قعد بألم وحزن……….كنت بحبها يا هيلين بس دلوقتي انا مكر**هتش في حياتي قدها هي اللي كانت عايزه تخليني خا**ين قدامكوا وغيره ودلوقتي عايزه تفرق عيلتك وهي اللي قت**لت ابن اختك
هيلين بهدوء……أنا أول ما طلعت من المستشفى اصريت اقابلك علشان افهمك مريم ناويه علي ايه خادت نفس عميق وقالت…….ومريم ناويه توقع حاتم وتخليه يتجوزها
عدنان بصدمه………..نعممممممم

 

 

هيلين بهدوء…….والمصيبه لو كانت عايزه تبقي مش بنت
جن جنون عدنان……….دا نهارها يبقي أسو*د
هيلين بجديه……..اسمع يا عدنان مفيش حد غيرنا انا وانت وحاتم اللي عارفين حقيقة مريم ،مريم انا عارفه انها مجنونه وممكن تعمل اي تصرف يد*مرها وهي مش في وعيها بس بتفضل زي هدي وعلا وزي بنتي انا ربتها صح انا اكبر منها بسنتين بس أنا بعتبرها بنتي ولازم احميها وانت زي مانت بس الفرق هتقرب منها وتخليها يوم ما تفكر مساعدة تيجي ليك واضح
عدنان بهدوء……تمام بس لما تعرف اني متجوزها انا هربيها من تاني
حاتم بهدوء…….رغم اني مضايق منها ومن تفكيرها الو**سخ الا انها بتفضل زي هدي وعلا ف يا عدنان متقساش عليها واكيد لما تفوق ضميرها هيانبها كتير
عدنان بنظرات لا تبشر بالخير………إن شاء الله أن شاء الله وبعدين اكمل بمرح…….بس همو**ت من كتر الضحك علي اللي مفكرين اني بحبك انتي وكل ما اعدي بقولوا هيلين
حاتم وهيلين ضحكوا
باك
عدنان بتوعد………هتشوفي يا مريم هتشوفي ورن علي هيلين
هيلين كانت نايمه علي صدر ريان تليفونها رن
هيلين بنوم……اممم ريان التليفون
ريان بنوم……سبيه ونامي
هيلين……أكيد في حاجة مهمة ومسكت التليفون وفتحت الاسبيكر بعد ما شافت اسم عدنان
هيلين…….ايوه يا عدنان
عدنان بهدوء……عرفت اني متجوزها
هيلين بهدوء…….تمام عملت معاها ايه
عدنان……..هر*بيها من اول وجديد دا غير اني قر**فان منها
هيلين بتهديد………عدنان لو اذ**يت مريم صدقني هقلب عليك وانت عارف قلبتي مريم خط أحمر هي غلطت انا عارفه بس هي زي اختي
عدنان……أنتي بدافعي عنها بعد اللي عرفتيه يا هيلين
هيلين……متنساش إننا عرفنا حاجات تانيه كمان المهم مريم لو اذيتها يا ويلك مني فاهم وصح
عدنان باحتقار لمريم………الر**خيصه دي متستهلش انك تدافعي عنها يا هيلين دي كانت عايزه تخرب حياة اخوكي وقت**لت ابن اختك وحاولت تق***تلك
هيلين بغضب…….عدنااااااان متغلطش فيها فاهم ولو لو حطت الس**م ليا أنا راضيه بس كلامي واضح تا**ذي مريم لاااااا فاهم ثم انت عارف مين اللي مشترك في العصا**به دي كويس صح
عدنان بخنقه…….صح المهم دلوقتي أنتي عامله ايه وحاتم والعيلة
هيلين بهدوء…….الحمد لله بخير كلنا اسمع انت اكيد كلها يومين وهتتكشف هات مريم وتعاله هنا معانا
عدنان بسخريه………..بقي الر**خيصه دي هتعيش مع النضاف اللي زينا لا خليها هنا خد**امه احسن
هيلين بغضب وعيونها اسودوا…….عدناااااااااااان
عدنان بتافف……..خلاص اسف سلام دلوقتي
هيلين بغضب…….في د**اهيه وقفلت السكه
عدنان بصدمه……..دي فقلت في وشي
كانت مريم تستمع لحديث عدنان وهيلين فهو كانت فاتح الاسبيكر لانه كان بيعمل تمارين وكانت تبكي من ا*ذتها تدافع عنها وتهد**د عدنان بالا*ذيه اذا اذ*ها كم احست نفسها إنها حيو**انه لا عذرا للحيو*ان شيطا**نه وأخذت تبكي بصمت وند*م بق**تل القلب دخلت بسرعة الأوضة لما لاقت عدنان داخل
دخل عدنان وخاد شور وطلع
عدنان ببرود…….جهزي نفسك عايزك
مريم بصوت مدبوح……..أنا تعبانه مش قادرة

 

 

عدنان ببرود………اللي أنا قولته يتنفذ فاهمة لا خلاص خليها لبكره دلوقتي اق**لعي هدومك وعلي الأرض نامي
نظرت مريم له بصدمه مما قاله
مريم بدموع…..قولت ايه
عدنان ببرود……..اللي سمعتيه يلا انا عايز انام
مريم……لا مش هعمل كدا
سقطت علي الأرض اثر كفٍ نزل علي خدها
عدنان ببرود…….اللي اقوله يتنفذ يلاااااااا
بدأت مريم تخ**لع ثيابها
شغل عدنان التكييف ونام علي السرير ومريم نامت عاي الأرض تنهش البر*وده في لح*مها ودموعها لا تتوقف
اما عدنان لم يستطع النوم ف كيف ينام ومن دق قلبه لها تتأ**لم ظل حتي شعر انها نامت وقام جاب قميص ليه ولبسه ليها وخادها في حضنه ونام وهي دخلت في حضنه أكتر كأنها وجدت الأمان
عند هيلين
ريان بغيره……..مين عدنان دا وايه اللي بتتكلموا عليه
هيلين اتنهدت وحكت كل حاجة لريان
ريان بغضب……بنت ال*******هي السبب ان أخويا يخسر ابنه
هيلين بهدوء……..أنا معاك انها غلطت وغلطها مش مبرر بس مريم وعت علي الدنيا ملقتش اللي يقولها الصح من الغلط أمها ديما كانت مهمته بمظهرها الاجتماعي تسيب مريم واختها التوأم مع الخدم وتروح هي للحفلات وغير كدا في مرة مريم شافت أمها جايبه راجل ودخلت بيه أوضة النو*م وصوت ضحكاتهم كان عالي وبس لسوء الحظ انكل مالك جه وشاف خيا**نة مراته وقتها ومراته مسكت سك**ينه ومسكت ماري اخت مريم التوأم وهد**دت لو بلغ هتق**تل ماري ساقت العربية وللأسف وقعت العربية من منحدر عالي واختفت جثة ام مريم وجثة ماري انكل مالك وقتها بدأ يضر**ب مريم لأنها بتشبه مامتها كتير و دا كان بيفكره بخيا**نة مراته دة غير مريم شافت أمها وهي في الوضع الم**خل مع الراجل دا وشافت أبوها وهو بيعذ**بها مبقاش عندها اللي يقولها الصح من الغلط ،عارفه دا ميبررش حاجة بس اللي مرت بيه كان صعب طبيعي يأثر بالس**لب عليها بس انا اعتبرتها أختي يا ريان ومستحيل اخلي اي حد يأ**ذي أختي حتي لو كنت انت
ريان ضمها ليه أكتر
ريان بعشق……..رغم اللي عملته لسه بتعتبريها أختك كبرتي في نظري أكتر ثم اكمل بخبث هو احنا قبل التليفون كنا بنقول ايه
هيلين بضحك…….انك سا*فل ابعد كدا
ريان عض علي شفايفه………اخص عليا لازم أوضح اني اكبر سا*فل و خادها لعالمه الخاص
صوفيا بدأت تفوق وشافت كريم ماسك ايدها ونايم
عيونها بدأوا يدمعوا اول ما افتكرت اللي حصل وصوت شهقاتها علي في المكان حتي استيقظ كريم
كريم بخضه……..أنتي كويسه في حاجة وجعاكي
صوفيا بعدت إيده عنها وقالت بانهيار
صوفيا بصراخ……..اطلع براااااااا برااااااا متقربش منييييييييي براااااااااااااااا
كريم بدموع…….صوفيا أهدي علشان خاطري وحضنها رغم مقاومتها
صوفيا بهستريه…….ااااااابعددددددد عنييييييييي وأخذت تبكي
الدكتورة جات وايدتها حقنه مهداءه وطلبت من كريم الخروج كريم رفض وأصر يفضل معها الدكتوره طلعت وكريم خاد صوفيا في حضنه وفضلت دموعه نازله ند**م علي اللي عمله وحزن حال تلك الفتاة
مسح دموعها و خاد علي نفسه عهد إنه ينسيها كل اللي حصل وتكون سعادتها هي الأهم عنده تليفونه رن باسم أمه بعد عن صوفيا و طلع يرد
كريم بجمود……ألو
روح بغضب…….بقي تخت*مني علي قفيا يا روح امك وتروح تتجوز الجر**بوعة دي لا وكمان مقربتش منها لا فوق انت تطلقها دلوقتي فاااهم
كريم بجمود………لا مش فاهم يا مدام روح وايوه انا حميتها من ش*رك أنتي وشيطا**نك وهبلغ عن المكان اللي انتي فيه انا خلاص فوقت ولو قربتي لمراتي صدقيني هنسي انك امي

 

 

روح بسخريه…….خوفتني ياله يلا وانت شبه الن**** يا******** واقولك انت أبن حر*ام انت جيت نتيجه اغتصا**ب أبوك ليا وكنت هجه**ضك بس للاسف كان في خ*طر علي حياتي جبتك و ر**ميتك يا ابن حر**ام واعلي ما فخيرك اركبه وهتلاقي ج*ثة الجر**بوعة اللي ما تسمي مراتك دي قدامك عر*يانه بعد ما اخلي كل الرجالة اللي هنا يتسلوا بيها ومتخفش هصورلك فديو ليها يا حبيب أمك
كريم بغضب وصوت عالي……….امييييييييييييييي
روح بسخريه……….صوتك يا ننغنغ صوتك روح شوف مراتك يمكن تخش تلاقيها شا**نقه نفسها مثلا وقفلت السكة
كريم طلع جري علي غرفه صوفيا و دخل وهو بينهج بس لاقها نايمه زي الملاك اتنهد وقفل الباب كويس وراح ليها
كريم بحزن ودموع…….طلعت ابن حر**ام يا صوفيا وامي ست من غير قلب انا محتاج حنان حنانك خدها في حضنه وهي ابتسمت كأنها بتواسه وهو دموعه بتزيد كل ما يفتكر كلام روح وخوفه علي صوفيا زاد أكتر وضمها ليه أكتر
في الصباح
مريم صحت لاقت نفسها في حضن عدنان اول مرة تدقق في ملامحه قد أيه هو وسيم بدأ من ذلك الأنف الحد وتلك اللحيه الخفيفه وشفتيه وعيونها الحاده زادها جمالا لون عينه الأسود وابتسمت عندما رأت شعرها الأسود الناعم نازل وشكله اللطيف من دون وعي با**سته من شفايفه
مريم بتوهان……..قديه انت جميل بس بعدها اكملت بحزن……بس متستهلش واحدة ر**خيصه زي واحدة حقي**رة عيونها دمعوا ولاحظت انها نايمه علي السرير في حضنه وسانده علي صدره العا**ري الذي يبرز عضلات صدره ونظرت لنفسها وجدت نفسها ترتدي قميص له أبيض اللون
مريم بخوف…….يالهوي لو فاق وشافني نايمه في حضنه ولابسه قميصه
قامت بسرعة ودخلت الحمام
أول ما مريم دخلت الحمام اخرج ذلك الرجل زفير طويل ليوضح إنه كان حابس نفسه
ابتسم عدنان وحط إيده علي شفايفه بس عاد للجمود لما لاقها طلعت
عدنان بغضب مزيف……….المفروض لما اصحي الاقي الفطار جاهز يا*******انتي فكرتي نفسك هانم هنا لا فوقي انت هنا حتت خد*امه بالنهار وبالليل وقت تس*ليه ليا لا كتير ولا قليل فاهمة يلا غوري من وشي جتك القر*ف وبعدين اكمل في سره قر*ف دا انا اللي قر*ف يخرب بيت حلاوتك عاوز اكلك بس الصبر الصبر يا رب
عدنان بصوت عالي…….يلااااااااااا غووووووووري
مريم انتفضت من صوته العالي المر*عب وطلعت من الاوضة ودموعها نازله وراحت المطبخ وبدأت تعمل الاكل وصوت شهقاتها عالي وهو سامعه وقلبه بيتق**طع بس حاطط قناع الجمود
فجأة سمع صوت صريخ مريم قام مفزوع و راح ليها لاقها ماسكه ايدها وبتعيط واضح انها ات*لسعت
جري عليها عدنان
عدنان بقلق……..أنتي بخير ايه اللي حصل
مريم من بين شهقاتها……..أيدي ب بتو*جعني أوي
عدنان فضل ينفخ فيها وطلعها برا المطبخ وجاب مرهم وبدأ يحط منه علي مكان الحرق
مريم بدموع وألم……….ب براحه بتو*جعني
عدنان بحنان……ششششش أهدي خلاص قربت اخلص
خلص عدنان وبا*سها مكان الحرق
مريم بصت ليه بعيونها الخضر اللي شبه عيون القطط
مريم بدموع…….انت انت

 

 

عدنان رجع لجموده………اوعي تفكيرك يسرح لبعيد انا عملت كدا علشان جح**يمك لسه في أوله لسه موضوع الحر**ق دا جاي بعدين قدام انا اللي هحر*قك مش النا*ر وجهزي نفسك بالليل عايزك قال كدا ومشي ومريم عيطت بصمت ثواني والباب خبط وهي فتحته بايدها السليمه وكانت بنت لابسه شورت فوق الركبه عليه بلوزه مبينه نص بطنها السفلي بحملات رفيعه كدا شعرها اصفر و مجعد عيونها زرق عود فرنسي
مريم في سرها………اووبااا لقد وقعنا في الف*خ
البنت…….هاي عودلي موجود
مريم ببلاهه…….هااه
البنت……بقول عودلي موجود
عدنان من الخلف….. مين يا مريم ….. إيه دا مايا اهلا
مايا ذقت مريم و جرت حضنت عدنان وباسته من شفا*يفه
مايا بحب…….بخير يا روحي كيفك انت
عدنان بابتسامة…….أنا بخير
مريم بخنقه……..مين دي يا عدنان
مايا حضنت عدنان…….أنا مايا حبيبته مين أنتي
انصدمت مريم وعيونها امتلوا دموع
عدنان…….احممم دي مريم مراتي
مايا بعدت عن عدنان بصدمه……مراتك الزاي
عدنان……عادي مراتي
مايا بحزن مزيف……..ليه كدا يا عودلي انا بحبك جرحت قلبي
عدنان شدها ليه أكتر……..وأنا مقدرش علي زعلك انتي ناسيه انك مراتي الاولي بس لسه مشهرناش جوازنا بس تعالي اصالحك شالها ودخل بيها الأوضة تحت دموع مريم اللي بنتزل وجر**ح كبير في قلبها وإحساس انها عايزه تصرخ
عند عدنان
مايا بدلع……..بيبي مالك
عدنان ببرود……..إيه اللي جابك مش طلقتك خلاص
مايا بدأت تفك زراير قميصه……….عدنان انا بحبك صدقني وانت تقدر تردني صح نسيت ان كان بنا بيبي بس للاسف راح
عدنان افتكر لما سافر باريس واتعرف علي مايا هناك وحصلت علا**قه بينهم بعد ما شر**ب كتير بسبب جر***حه من مريم واكتشف بعدها حمل مايا اتجوزها وكانت مايا بتطلب حقوقها وهو كان بيديها حقوقها بس مرة مايا عملت حا**دث وخسرت طفلها
مايا…….عدنان روحت فين
بص عدنان للبس مايا وكان لسه هيذقها بس لاحظ مريم واقفه من بعد شد مايا ليه وبا**سها بعنف ومايا اتجاوبت معاه ومريم شافت كدا طلعت تجري بعدها عدنان ذق مايا
قعد وحط رجل على رجل
عدنان ببرود……….امممم تمام وأنا رديتك من زمان علي فكره دلوقتي اقل**عي
نظرت له مايا بصدمه بس ابتسمت وقعد علي رجليه
مايا بدلع………..بحبك
عدنان……اق**لعي ونامي علي السرير وغطي نفسك يلا
مايا بصدمه…….إيه
عدنان…….دا اللي عندي يلا عملت مايا كدا وعدنان ق**لع قميصه وفضل بالشورت بس وطلع لمريم
عدنان ببرود……..أيدي مايا لبس من عندك علشان لبسها احممم اتقطع
قلب مريم تقريبا اتك**سر للمرة التي لا تعلم رقمها دخلت الأوضة وشافت هد*وم مايا علي الأرض ممز**قه ومعاها هدوم عدنان ومايا علي السرير ساترها ملا**يه بس
مايا بخبث……اااااه حبيبي عدنان كان ش*قي معرفش إنه اشتاق ليا كتير كدا
مريم كانت عايزه تجيب مايا من شعرها بس اتحملت
قامت مايا واتعمدت تا**ذي مريم
مايا بخبث………..شوفي رغم انك معاه الا انه انبسط معايا أنا أكتر افهمي بقي انت هنا تس**ليه ليه إنما الحب والعشق ليا أنا وبس
ادتها مريم الهدوم وطلعت تجري علي المطبخ
عدنان كان سامع كلام مايا واتعصب واتوعد ليها دخل بعد ما مريم خرجت ومسك ومايا من شعرها
عدنان بشر……..اسمعي يا بت انتي لو فكرتي تا**ذيها تاني همو**تك فاهمة الا هي ودلوقتي زي الشاطرة تطلعي تبو**سي رأسها وتعتذ**ري وعقاب ليكي الشقه تتنضف كلها كويس والاكل يتعمل فاااهمة
مايا بخوف………ف فاهمة بس سيب شعرها
ذقها عدنان ودخل ياخد شور ومايا اتوعدت لمريم بشر

 

 

عدي شهر كان فيه
مايا بتحاول تقرب من عدنان وتغر**يه بس هو بيصدها وحب عدنان اللي بيزيد لمريم ومريم اللي اتحجبت وبقت تصلي وتدعي ربنا انه يسامحها وحبها اللي اكتشفته تجاه عدنان وأنها بتغير عليه بشده من مايا بالاضافه للا**ذي اللي عدنان بيسببه لمريم ف كل ما يقرب منها بحدف ليها فلوس في وشها ويقول تمن الليله و ضر**به ليها لما مايا تتب**لي عليها وتقول انها مرة و*قعتها مرة شافتها بتسر*ق مرة حطت س*م في اكل مايا بس حست مرة ان عدنان بيحبها لما مايا حاولت تو*لع فيها وعدنان وقتها كان خايف علي مريم وفضل معاها وبعدها خلي مايا خد*امه في البيت وطلقها وفضلت خدامه لعدنان ولمريم ودا بعد ما علمها الأدب كويس والزاي تفكر تا**ذي مريم
اما أبطالنا الباقيين عايشين حياتهم في سعادة كبيرة عدا كريم وصوفيا ف كريم بدأ يشر**ب كتير علشان ينسي كلام أمه وكل ما يجي يقرب من صوفيا تصده يضر**بها ويخليها تنضف الفيلا لوحدها مرة توقف في الجنينه في البر*د ،مرة تنام بهدومها بعد ما كب عليها مايه بادره ،مرة ميخلهاش تنام خالص مرة بس بعد كل مرة يرجع يعتذر
اما روح ف خطتت لأكبر خطة في حياتها خطة هتقلب موازين اللعبه كلها تمام
عند روح
روح بشر…….نفذ
عند عدنان
صحي من النوم لاقي اللي نايمه علي صدره العا**ري افتكرها مريم بس فجأة كانت مايا انصدم وسمع صوت شهقات عند الباب
عدنان بصدمه……..م مريم
عند هيلين والكل دخل عليهم ريان
ريان ببرود………أنا قررت اتجوز
ووووووووووووووووووووووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي المتمرد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!