روايات

رواية عشقي المتمرد الفصل التاسع عشر 19 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الفصل التاسع عشر 19 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الجزء التاسع عشر

رواية عشقي المتمرد البارت التاسع عشر

رواية عشقي المتمرد الحلقة التاسعة عشر

ريان…….أنا قررت اتجوز
وكان معاه بنت
ريان……ودي انجي العروسه
الكل انصدم وبص لهيلين اللى عيونها اتحولوا للون الأسود الغامق وبياض عينها بقي احمر و وعروق وشها ظهرت
حاتم قام بغضب………..نعمممم هتتجوز علي اختي علي جثتي وضر*ب ريان بوكس في وشه
انجي جرت عليه
انجي بدلع…….بيبي انت كويس
هيلين بدأت تتحرك والكل الخوف ظهر عليهم
هيلين ببرود عكس اللي جواها……امممم تتجوز مبروك يا ريان دلوقتي طلقني
ريان ببرود…….لا مش هطلق
هيلين بغضب عارم……طلقنييييييي انت وااااحد خاااين و زباااااالة
طخخخخخخ
ريان بغضب……..احترمي نفسك يا هيلين انا معملتش حاجة غلط الشرع محلل أربعة
هيلين بغضب…………طلقني لو انت را*جل بجد طلقني وأثبت دا
ريان بغضب اعمي…….هيلين أنتي طال
جلال من خلف ريان……..ريان أهدي خلاص انهي التمثيليه دي
الكل بصدمه…….تمثيليه
انجي بصدمه…….إيه
ريان راح ناحيه انجي وضر*بها بالقلم
ريان بغضب…………اتنازلي عن حضانه ياسين يلااااااا
انجي بخبث…….مقدرش دا إبن أختي الله يرحمها وهاخده هيلين جن جنو*نها لما انجي قالت إنها هتاخد ياسين
طلعت المسد*س من ورا الجاكت بتاعها وراحت مسكت ر*قبة انجي
هيلين بعيون شديدة السواد……ورب العرش العظيم لو منفذتي كل اللي انطلب منك هيكون فوزي مسلم عليكي انا مجنونه واعملها فاااااهمة
انجي بخوف ورعب من منظر هيلين……ف فاهمة فاهمة
هيلين نتشت الورق من جلال وحدفته في وش انجي و وجهت المسد*س ناحية رأسها
هيلين……امضي
انجي بلعت ريقها بخوف ومضت
هيلين خادت الورق وشافت الامضة و ذقت انجي وضر**بت رصا*صة عملت جر*ح سطحي في كتف انجي
هيلين ببرود……..علشان تفكري تبوصلي لحاجة غيرك وتلمسي حاجة مش بتاعتك يلا بدل ما تكون التانيه في دماغك
انجي طلعت جري هروبا من هيلين
هيلين بصت لريان اللي بصلها بنظرات كلها خوف وحزن
هيلين ببرود…….طلقني
ريان بصدمه…….إيه
هيلين قعدت وحطت رجل على رجل……..بقول طلقني
جلال…….هيلين ريان كان مجبور البنت دي هد**دته إنها تاخد ياسين لأنها الواصيه عليه وعلشان انتي بتحبي ياسين هي خلته يختار يا ياخد حضانه ياسين ويتجوزها يا يرفض العرض وتاخد ياسين
هيلين بغضب وصوت هز القصر والكل خاف……..وأنا عيلة لسسسسسسسسه بتر*ضع علشاااااااان معرررررفش اتصرررررررف يا جلاااااااااال جلال بخوف………أنا مقصدتش كدا والله
هيلين بغضب…………خمس دقايق وكانت مضيه علي الورق ومين اللي عمل كدا ميييييييين مش انا وانت يا ريان طلقني بالذوق بدل ما اقلبها مد**بحة دلوقتي
ريان…….هيلين أهدي أنا بحبك انتي مقدرش
هيلين بغضب…….هطلق ولا امو*ت نفسي وارتاح وحطت المسد**س علي رأسها
ريان بخوف………هيلين لاااا
هيلين بغضب…….اخلللللص
الكل خايف ودموعهم نازله
هيلين…..واحد
حاتم……هيلين نزلي المسد*س
هيلين…….اتنين
جلال……..هيلين افهمي والله كان غصب عننا
هيلين……تلاته يبقي حكمت عليا بالمو*ت ولسه هتضغط علي الز*ناد
ريان بدموع…….أنتي طااااااالق
الكل بقي في حالة صدمه ودموع نازله
هيلين ابتسمت بسخريه وراحة علي ريان وخبطت بالمسد*س علي صدره
هيلين بسخريه…….نبهتك الغلطة عندي بفورة كان ممكن تثق فيها وتقولي بس اتصرفت من دماغك وادي النتيجه يا ريان
قالت كدا وطلعت
ريان واقف مصدوم من نفسه طلق حبيبته ومعشوقته طلق من دق قلبه لها ماذا عن الأحلام اللي بناها وخطط ليها معاها بص لاثرها بحزن دفيييين
نزلت هيلين بعد مدة طويلة كانت
قاصة شعرها لحد الكتف ذلك الشعر الأسود الناعمالكثيف ولابسه بنطلون جينز أسود شديد السواد عليه بلوزة نص كم بيضه ولابسه جاكت جينز أسود مرسوم علي كتفه الشمال راس نسر وضهره رسمه لاسد يزأر لابسه النضارة بتاعتها السودة والكوتش الأبيض
الكل حس بهالة مر*عبة طالعة من هيلين مسد*سها اللي عمرته ملامح برود
ايقن الجميع أن من يقف اليوم بوجهها سوف يلاقي ربه
وكانت معاها شنطة هدومها طلعت من القصر من غير ما تكلم حد وركبت عربيتها ومشت
في العربية
هيلين كانت بتكلم في التليفون
هيلين ببرود……تمام انا جايه
………
هيلين…….قولت جايه قصر كلام واخلص سلام
وقفت التليفون
في القصر ريان طلع جناحه وقفل الباب وفضل يعيط كل حاجة ادمرت وراحت خلاص ندم إنه مقلش ليها من الأول وخبي عليها
ريان بدموع……اااااه هيلين ليه سيبتيني ليييييييه اسفففففف والله أرجعي مش هخبي عليكيييييي تاني والله أرجعي أرجعي
عدنان بصدمه……م مريم
مريم بصت ليه بدموع
ومايا قامت بخبث وشدت الملا*يه عليها و بدراري جسمها
مريم بدموع……ع عدنان ليه
عدنان…….مريم اسمعيني انا مريم بدوخه………ط طلقنيي واغمي عليها
عدنان جري عليها
عدنان بقلق……مريم مريم فوقي يا حبيبتي والله ما عملت حاجة مريم
مايا خافت من عدنان جات تتسحب لاقت الايد اللي بتشد في شعرها والعيون اللي بطق شرارة
مايا بخوف………ا ا انا
عدنان بغضب……….هوديكي جه*نم يا مايا وحط مريم علي السرير وشدها مايا بالملا*يه اللي عليها ونزل من الفيلا وراح عند رجالته
عدنان بغضب………كله يجمع هنا
الكل طلع شاف عدنان لابس بنطلون بس وصدره عا**ري تقف بجانبه فتاة ترتعش من الخوف
عدنان ذق مايا عليهم
عدنان بغضب………جبت ليكوا اللي تسليكوا عايز اسمع صراخها
الرجالة بصوا لمايا بنظرات كلها قز*ازة و شهو*ه وهي دموع نزلت
مايا مسكت رجل عدنان وأكملت بدموع…….عدنان انا بحبك عملت كدا علشان بحبك والله ماحصل حاجة وانا هقول لمريم كدا
عدنان ضر**بها بالقلم……اخرسي اسمها ميتجاش علي لسانك وذقها
عدنان ببرود………..راااااامي
دخل شاب في الثلاثينات من عمره ذو جسد ضخم وهو الدراع الأيمن لعدنان
رامي…….امرك عدنان بيه
عدنان ذق مايا ليه…….انبسط عايز اسمع صوتها
رامي……..تمام وخاد مايا لكوخ جنب القصر وتحت صراخ مايا وقفل الباب امي بدأ يفك زراير قميصه ومايا بترجع لورا
رامي شدها ليه وقبلها بعنف وهي بتحاول تذقها بس بدون فايدة وشدها الملا**يه من علي جس**مها
وانق*ض عليها وهي بتصرخ بس بدون فايدة
اغمي عليها ورامي بعد عنها وبص ليها ببرود ولبس هدومه وطلع
رامي…….كله تمام يا عدنان بيه
عدنان ببرود…….انت عارف الباقي يا رامي
رامي…….تمام تحت امرك ودخل الكوخ تاني وبص لمايا ولفها بملا**يه وطلع بيها كان عدنان خلي رجالته تمشي
رامي……..كله هيتنفذ
عدنان…..تمام وطلع جري علي مريم ودخل ليها
كانت بدأت تفوق جري عليها وهي فضلت تعيط
عدنان بقلق…….مريم انتي كويسة
مريم ذقته بعيد عنها……ابعد عني انت انت واحد خا*ين الحق عليها اني اني حبيتك
عدنان فرح من قلبه لأنها حبيته وحضنها
عدنان بفرحة و دموع………وأنا انا بعشقك يا مجنونه
مريم بدموع…….كد*اب انت انت خ خو*نتني انت
عدنان……محصلش انا هي قالت إن محصلش حاجة أنا بحبك انتي وملكك انتي
مريم طلعت من حضن بفرحة…….بجد محصلش حاجة
عدنان بمرح……يعني دا اللي همك ومش هامك بحبك
مريم بخجل…….عدنان
عدنان بحب……عيون عدنان و روح عدنان وبا*سها بعمق
مريم بندم وحزن……..أنا آسفه علي اللي عملته زمان واللي كنت ناويه اعمله انا عيونها دمعوا
عدنان بحب…….ششششش خلاص انسي اللي فات دلوقتي خلينا نفكر فيا انا و انتيمريم بابتسامة……تؤ تؤ تؤ قصدك فينا انا وانت و حطت إيده علي بطنها وابنا يا عدنان
عدنان بفرحة……..أنتي أنتي
مريم بدموع وفرحة…….حامل هتبقي احلي اب
عدنان حضنها جامد وعيونه دمعت من الفرحة
عدنان……..أنتي متتحركيش خالص فاهمة كل اللي انتي عايزاه هجيبه ليكي
مريم بصت ليه بحب وهو كذلك وعدنان خادها معاه في بحر عشق لن ينتهي أبدا
صوفيا بدموع وقهر…….طلقني انا مستحيل أعيش معاك ثانيه بعد كدا
كريم بندم……صوفيا انا اسف صدقيني أنا
صوفيا……طلقني يا كريم مش خت كل اللي انت عايزه وك*سرتني و كمان اغتص**بتني طلقنييييييي
كريم بدموع وصدق……..صوفيا انا بحبك والله بحبك
صوفيا شافت سك**ينه جنبها مسكتها
صوفيا بدموع وانكسار…….وأنا مكر**هتش حد في حياتي قدك وحطت السك**ينه علي ايدها وبصت لكريم بدموع و وجع
كريم بصدمه وخوف…….صوفيااااااااااا لااااااااااااااااا
صوفيا لاقت اللي ماسك ايدها وكانت هيلين
كريم بص ليها بهدوء ولصوفيا بند*م وعشق
صوفيا شافت هيلين اترمت في حضنها وفضلت تعيط
هيلين بهدوء…….اطلع برا يا كريم
كريم بطلع بهدوء
هيلين بهدوء…..أهدي خلاص انا جنبك
صوفيا بدموع……..حبيبته رغم اللي عمله حبيبته رغم الج*حيم اللي عشته معاه حبيبته يا هيلين بس مشقادرة اشوف نظرة الحب في عيونه تجاهك انا بمو*ت بالبطي
هيلين……بس هو قالك انه بيحبك
صوفيا بدموع………..الزاي يحبني وهو بيعشقك انا بمو*ت بالبطي وابني لما يجي هقوله ايه أبوك بيحب واحدة تانيه غير امك مش هقدر
هيلين بعدت صوفيا عنها وبصت ليها
هيلين…….إبنك
صوفيا بدموع………ايوه أنا حامل
كريم دخل بسرعة وحضنها قدام صدمه الاتنين من دخوله
كريم بفرحة………بجد يعني انا هبقي اب وابني هيجي من البنت اللي عشقتها بجد وضر*ب صوفيا بخفه علي رأسها
كريم بنظرات كلها حب وعشق………غبية انا عارف اني غلطت واني ارتكبت حاجات غلط في حياتي كتير بس الحقيقة في وسط دا كله هي اني مش بحبك لا أنا بعشقك وادمنتك يا صوفيا ومسك ايدها
كريم بنظرات راجيه………اديني فرصة وانا هثبت ليكي اني فعلا اتغيرت وإني بعشقك
صوفيا بصت لهيلين اللى هزت رأسها ب ايوه اديله فرصة
صوفيا بصت لكريم بتردد وخوف بس علشان ابنها اديته فرصه وهو فرح وحضنها وقدام هيلين با*سها بعشق وهي خجلت منه
هيلين بسخريه…….احترم اني واقفه يا د*بش
كريم بمرح………طب هاخد مراتي اصالحها بطريقتي وانتي البيت بيتك وشال صوفيا وطلع بيها تحت خجل صوفيا وهتمو*ت من الكسوف
نازلها كريم وبص ليها بعشق وهي كذلك ليغصوا فيبحر عشقهم
عند هيلين دخلت اوضيه الضيوف وحطت ايدها علي بطنها
هيلين بحنيه………انت اللي بقيلي من الدنيا دي هتكون سندي وانا هكون سندك كان نفسي اقول لريان انك موجود بس علاقتنا انتهت خلاص مش هخليك تحتاج لاب هكون الأب والأم والأخ والسند ليك يا روحي بس قبل كل حاجة لازم انهي علي الش*ر اللي محاوط حياتنا وبصت لمسد*سها وخادته وطلعت بعد ما غيرت هدومها
وراحت مخزن مهجور ودخلت لاقت روح اللي واقفه وعليها ابتسامه مستفزه جنبها بنت (مريم)لا لحظه مريم عيونها خضره اما دي عيونها سوده نعم انها(ماري)شقيقه مريم التوأم
ماري بشر……كيف حالك يا هيلين اشتقت اليك كثير والي ذكائك اشتقت اكثر
هيلين ببرود……أهلا بعروسه المولد بالمكياج اللي علي خلقته اللي جا*بوكي دا
ماري بغيظ…….بيئة أوي
روح……بااااااس ثم اكملت بخبث جيتي برجليكي لمو*تك يا هيلين أنتي كل المشاكل لكل شخص كنت عايشة حياةسعيده مع شوقي حبيبي جيتي وبعتيني عنه جهزي نفسك للمو*ت يا هيلين
هيلين اتحركت وقعد علي كرسي وحطت رجل على رجل
هيلين ببرود…….أيلول فين
روح……اخت عدنان مش كدا الجاسوس بتاعك واللي بسببه خططنا كلها اتكشفت اممم هي ما**تت خليت كلا*ب تا**كل في لحمها وهي عايشة هههههههه هيلين عيونها اتحولوا للون الأسود وطلعت سلا**حها وكذلك روح وماري
هيلين موجهة سلا*ح ناحية روح و واحد ناحيه ماري،ماري موجهه سلا*ح ناحيه هيلين وكذلك روح
هيلين ابتسمت بخبث و رجعت قعدت
هيلين بخبث…….اللي زيكوا الر*صاص خساره فيه شامين الريحة دي
ماري بصدمه…….ريحة بنزين
هيلين…….ااهه ومسكت علبه كان فيها شويه بنزين وكبتهم علي وش روح و عود كبر**يت و ولعت كل دا تحت صدمه ماري و روح
روح بقت تصوت من الو*جع وماري خايفه تقرب من روح وهربت
هيلين………علي فين يا ماري وراكي وراكي شركوا هينتهي النهارده وطلعت وراها وبالعربية
وقفت العربيات عن منحدر تحته بحر والموج شديد لون السما كان غائم والرياح قويه صوت العربيات عالي وكشفات العربيات شغاله
هيلين واقفه بكل شموخ وكبرياء شعرها بيتتطاير مع الهوا ومسد*سها في ايديها
ماري واقفه بكل قوة رابطة شعرها ديل حصان ولبسها كله اسود ولابسه جزمه بكعب قاطع هذا الصمت ماري
ماري بحقد وغضب……….ليه بتبصي ليا كدا انا مش مريم
هيلين……هي أحسن منك
ماري بسخريه…….إيه احسن مني ههههه طب تعرفي اني اللي زرعت جواها فكرة إنها تكون حامل وتلزقها في حاتم دا واتخيلت منظر اخوكي وهو بيقول لمراته انا قررت اتجوز
حاتم ببرود……..حنين انا قررت اتجوز حنين بصدمه…..إيه هتتجوز عليا يا حاتم
حاتم ببرود…….ايوه وتركها
مريم بدلع……..حبيبي أنا مش مصدقه إننا اتجوزنا وقبلته
حاتم بصلها بهدوء وهي بعدت عنه وحطت إيده علي بطنها
مريم………ابننا هيكون قمر شكلك وبدأت تلعب في زراير قميصه
وحاتم بدأ يحس بتشويش غريب ومريم قربت منه وقبلته تاني وحاتم اتجاوب معاها وشالها وحطها علي السرير (ونسكت علشان كدا عيب)
جات رسالة لحنين مضمونها(جوزك مع ضرتك في******)
حنين لابست وراحت العنوان ودخلت الشقة والصدفه كانت نفس الشقه اللي عاشوا فيها أجمل لحظات حياتهم ودخلت الأوضة وشافت هدوم حاتم علي الأرض وفي هدوم ست كمان وحاتم نايم علي السرير عا**ري الصدر نايمه علي صدره مريم اللي ساترها ملا**يه بس المنظر كان ما*لم سابت المكان ومشت بسرعة ومريم فتحت عيونها وابتسمت بخبث
ماري……….بس محصلش اللي كنت متخيلاه عدنان طلع متجوز مريم وعصابتنا اتمسكت حتي لما انا قولت أقرب من حاتم انتي حمتيه مني ،طب عارفه إني كنت ناويه اخربها علي أختك هدي واخلي جوزها يطلقها بعد ما ابعت ليه شوية تقارير مزورة تثبت إنه مش بيخلف واختك حامل في ابنه واخلي أختك تفكر انها حامل مش من إياد وتنت**حر وتخيلت الموقف
هدي بفرحة………إياد انا حامل اياد ضربها بالقلم…….من مين يا زبا**لة يا خا**ينه
هدي بصلته بصدمه و دموع وهو شد شعرها
اياد بغضب…….طلعتي زبا**لة و*******
هدي بدموع……والله إبنك
إياد بغضب ودموع……أنا عقيم يا هدي ليه خنت**يني لييييييه وتركها ومشي وجات رسالة لهدي علي تليفونها(عامله ايه يا ام إبني )هدي بصت للرساله بصدمه وعيونها دمعوا وبصت للسك**ينه
إياد رجع إياد…..هدي امتي طال……
إياد بصدمه و دموع…….هديييييييييييييي
ماري بغضب……..بس دا محصلش وانتي عملتي تحاليل للكل وأثبت فيها ان إياد وحاتم وجلال وحتي ريان ورائد كلهم بيخلفوا وكما اكتشفتي ان والدك كان بياخد
جرعات س**م بانتظام علي اساس تد*مر الكبد والكيلة عنده بس أنتي لحقتيييييييييييه
هيلين…………..للأسف عرفت تفكيرك الزاي لما حضرت ليكي اجتماع وانا متنكره عرفت طريقة تفكيرك الزاي و عدنان قالي كنتي ناويه علي ايه وانا حليت الوضع
ماري بغضب……….حتي مريم زرعت جواها حق**د وكر*ه ليكي وهوس علشان تا*ذيكي تخيلي كدا لو هيا اللي مكان كدا كان ايه اللي هتقوله
مريم بغضب وكر*ه……..طول حياتك الكل بيخاف منك وبيعمل ليكي الف حساب انتي كنتي الكل في الكل ، خدتي كل حاجة الذكاء والقوة مفيش حاجة كانت بتكسرك اول ما اسمك يتذكر الر*عب يدب في القلوب هيلين تمسك المهمات الصعبة الكل ماشي تحت ايد هيلين هيلين قويه هيلين ذكيه هيلين كذا هيلين كذا حتي لو اشتركنا في مهمة الفضل لهيلين لولا هيلينلكانت المهمة فشلت ليييييييييه عارفه أنا خ*نت شغلي علشان ابقي اعلي منك الكل يمدح فيا بس محصلش اللي كنت مخططاه طلعتي زي الخز*وق في النص وبدأتي تشكي فيا حتي حبيبي مكنش من نصيبي ولسوء الحظ طلع اخوكي عرفت انه مستحيل يحبي لو انتي قولتي ليه الحقيقة بدأت احط ليكي مشاكل تلهيكي ومتخلكيش تقولي ليه حاجة عارفه أنا عملت ايه علشان يكون ليا أنا بعتتتتتت شررررررفي خليت واحد زي عدنان يلمسني ودا كله علشان اوصل لحاتم
وحطت ايدها علي بطنها
مريم………..وهو بقي ليا بفضل البيبي دا
هيلين طلعت مسد*سها و وجهته ناحيه مريم اللي عملت المثل وطلعت مسد*سها و وجهته ناحيه هيلين
مريم بشر……..لو همو*ت هاخدك معايا يا هيلين فاهمةهاخدك معايا وضحكت بشر
هيلين بصت ليها ببرود كبير وعيون شديدة السواد والهوا بقي شديد
لحظة اتنين تلاته وصوت من طلا*قات من الر*صاص صدات في المكان
مريم وقعت علي الأرض غارقه في دما*ئها فالر*صاصة جات في قلب مريم
هيلين واقفه باصه ليها بملامح باردة والد*م نازل من كتفها الشمال علي ايدها ومنه علي مسد*سها
واقفه بهدوء وكأن محصلش حاجة نظرها كله ناحية جث*ة مريم
ماري بسخريه……..دلوقتي اكيد عايزه تعرفي ليه الكر*ه دا ليكوا وليه الا*ذيه دي صح هيلين ساكته ومش بترد
ماري………..فاكره الكس
هيلين ببرود………الفرخة
ماري بغضب……..اخرسي انتي وحاتم و رائد ومريم قت**لتوا الشخص اللي حبني بجد اللي عوضني عن الحزن بجد وطلما حرمتوني من سعادتي ليه تسعدوا لييييييييييييه وطلعت مسد**سها بس قبل ما تصوب كانت هيلين سبقتها وأطلقت رصا*صة تجاه دما*غها لتدخل دماغها وتسقت ماري علي الأرض غارقه في دما*ئها
هيلين بصت للسما وخادت نفس عميق وكأنها كانت كاتمة نفسها بس فجأة تأتي الرياح من حيث لا تشتهي السفن من خلف هيلين تظهر امرأة نصف وجهها محر**وق وسننها باينه من ناحية الحر*ق والحر*ق احمر لابسه أسود خلفها عدد لا يحصد من الرجال في ايدها حد*يدة ضر*بت بيها علي راس هيلين لتسقط هيلين علي الأرض
روح بحقد………النهارده مو*تك اتكتب يا هيلين وشاورت لوشها المحر**وق
روح بغضب…….الوش دا اللي هيمو**تك وهنهي علي أسطورة هيلين القوية هتكوني اكل لسمك القر**ش او ض*حية لامواج البحر العالية النهاااااااااايه خلاص هكتبهاااااااااا زي مانا عاااااايزه ههههههههههههههههههههه وامرت رجالتها يضر*بوا هيلين في بطنها عدت مرات بقسوه
و روح مسكت راس هيلين وخب**طتها كذا مرة في صخره كبيرة وسقطت سلسلة هيلين كانت لابساها
روح بدأت تجر هيلين وعلي الحافة وقفتها
روح بسخريه……..سلميلي علي أيلول و ذقت هيلين لتسقط هيلين في البحر وتبتسم روح وتفضل تتنططوتضحك وامرت رجالتها يمشوا وطلعت تليفونها وشغلت اغاني وبدأت ترقص
روح بشر…..برافوووووووو هههههههه ما**تت ما**تت هيلين ما**تت ههههههههه قتل*تها قتل*تها هههههههههههه وفضلت تضحك وتضحك مخدت بالها من ان الجزء اللي واقفه عليه دا لدن وفجأة وقعت روح في البحر ولكن علي صخره كبيرة ليسمع صوت تك*سر عصام وانحناء جسد روح و الد**ماء تسيل من خلف رأسها و انفها و فمها وعيونها فتحاهم بوسع وكانت ما**يته

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي المتمرد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!