روايات

رواية دهب الفصل الثاني 2 بقلم شروق السيد

رواية دهب الفصل الثاني 2 بقلم شروق السيد

رواية دهب الجزء الثاني

رواية دهب البارت الثاني

رواية دهب
رواية دهب

رواية دهب الحلقة الثانية

 

الدكتور بحزن: للاسف بنت حضرتك دخلت في غيبوبة

حمزة بصدمة: مستحييل اانت كداب

الدكتور بحزن: ادعيلها

حمزة بغضب: انت مجنون بنتي لاااازم تفوق يلاااااا فوقهااااا لو مافقتش دلوقتيييي حياتك هتكوووون التمن يلاااااا واقف مستنيييي اية صحيهاااااااا

الدكتور برعب: يافندم اصحيها ازاي بس المفروض تدعيلها هي بين إيدين ربنا دلوقتي

حمزة بغضب: ذمبااااااااا اظهر حالاااا

ظهر شيء عندما ترأءه تصاب بالذعر يمتلك هيئة غير بشرية عيونه سوداء كالجحيم شعرة علي هيئة عقد ملفوف حول عنقة لة أنياب يغطيها اللون الاسود لسانة للخارج يدية لاتشبة جسدة المخيف فقد كان يمتلك يدين بشرية لاتدل علي هيئتة المخيفة

الدكتور برعب: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم اعوذ بالله من الشيطان الرجيم قل اعوذ برب الفلق من شر ماخلق

حمزة بغضب: وقد تحول هو ايضا لهيئة غير ادامية بالمرة ظهرت له أنياب وعيونة اصبحت حمراء كالنيران اقترب من الدكتور انت قولت بنتي حصلهااااا اييية ااانطق

الدكتور من الرعب وتلك المناظر التي لم يراها بحياتة قط

سقط فاقدا للوعي

حمزة بغضب: ذمباااااااااا دهب تفوق فااااهم ولا لاااااا يلاااا حتي لو وصلت لأحلامها فاهمنيييي

بالداخل

دهب: ماما ماما استني رايحة فين انتي جاية تاخديني معاكي صح

ولكن ما رأته صعقها رأت امراءة جسدها مشتعل بالنيران حتي عيونها وكانها جمرات نارٍ

دهب بصراخ: لاااااااااااا بابااااااااا وكانها كانت تحلم فاقت وجدت نفسها بقصر رائع للغاية يسكنة ملك جميل لم تراه من قبل رأتة يجلس امامها علي كرسي فخم للغاية مرصع بالذهب والياقوت

دهب بخوف: انا فيين اانت مين

الملك بإبتسامة رائعة : ملكتي مرحبا بكِ بمملكتك ايتها الجميلة

دهب وهي تقترب منه: بابا انت

الملك: تعالي ياملكتي دا عرشك استلمية

دهب بدموع: ركضت لإحتضان والدها بابا انت كنت فين انا كنت خايفة اوووي اانا حلمت بـ بواحدة كانت مولعة ناار وووكانت عايزة تاخدني

الملك بنبرة غريبة : دا عرشك اول متقعدي عليه مفيش حد هيقربلك ولا حتي سرين

دهب بستغراب: مش فاهمة مين سرين دي

الملك: انتي واثقة في بابا صح

دهب: اه

الملك: اقعدي علي العرش

دهب: اقعد هنا ولكن سمعت اصوات تأتيها من بعيد صوت يشبة صوت والدها

حمزة بصوت مرتفع: متسمعيشش كلاااامة يدهب اووووعيييبي تلمسي العرش دهبببب قومي ومتلمسيش العرش العرش دا دمار يلاااا فوقي واخرجي من عندك بسرعة دهبببببب انتي لازم تقومي يلاااااا انتي اللي بإيدك تهزمية مش حد تاني اوووعي تستلمي العرش اوعييي العرش دا دمااااااار يادهببب دماااار

دهب برعب: بابا اانت فين

الملك بنظرة غريبة: يلااا يادهب إستلمي العرش

اتاها صوت والدها مرة اخري

حمزة: اوعييي يادهب ارجعي فورا يلاااا متسمعيش كلامة يلاااا يادهب

الملك: يلااا يادهب العرش مستنيكي

دهب بحيرة: مش عارفة هو اية العرش دا يابابا ومين اللي كانت بتجري ورايا دي

الملك بنبرة صارمة: يلاااا اقعدي العرش مستنيكي يلااا مستنية اية

دهب بخوف: انا انا مش عايزة خليني اروح عايزة اروح

الملك وقد تحولت نبرتة الي العصبية: استلمي العرش يلاااااا مستنية اييية يلاااا الجحيم مستني يلااااا

دهب برعب: حححاضر هـ هاقعد اهووو وفجاءة…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية دهب)   

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!