روايات

رواية دهب الفصل الثالث 3 بقلم شروق السيد

رواية دهب الفصل الثالث 3 بقلم شروق السيد

رواية دهب الجزء الثالث

رواية دهب البارت الثالث

رواية دهب
رواية دهب

رواية دهب الحلقة الثالثة

 

دهب بصدمة: ياسين

ياسين: اوعي يادهب تقربي اوعييي العرش دا دمار لعن”ته هتوصلك زي موصلتلي اوعيي تقربي ارجعي يلا

دهب بخوف: ياسين انا خايفة قرب خدني من هنا

ياسين بغموض: مقدرش اقرب اكتر من كدا لو قربت اكتر من كدا هتكرهيني

دهب بدموع : لا تعالي خدني انا بحبك مقدرش اكرهك انا خايفة بابا دا شرير مش عايزاه

الملك بنبرة مرعبةونظراته لاتنوي خير: العرش مستني يادهب يلااا العرش مش بيستنا يلااا قربي الوقت بيعدي

ياسين: لا يادهب لا اوعي تسمعي منه وارجعي يلا وبدأت تسمع اصواتهم في ذات الوقت

الملك: يلا يادهب العرش مستني

حمزة: متقربيش يادهب اوعي تقربي

ياسين: ارجعي يادهب متقربيش

الملك: يلاا يادهب العرش مستني

دهب بصراخ: بس بسسس ابعدوا عني كلكم وركضت للخارج ظلت تركض الي أن وصلت لبئر

دهب بصراخ: اااااااه هما عايزين مني اييية اااااااه ياااارب ساعدني ياااارب

حمزة بلهفة: بنتي حمدالله علي سلامتك ياروحي الحمدلله

دهب وهي تنظر حولها بغرابة فامنذ قليل كانت نقف بجانب بئر اين ذهب اين القصر وذالك الملك الذي يشبه والدها ياسين اين هو الان اين ذهبوا جميعهم ما هذة الغرفة البيضاء مهلا هذا والدها الذي يبكي

دهب بستغراب: انا جيت هنا ازاي وانت بتعيط لية يابابا

حمزة بدموع لاتظهر إلا مع مدللته: مفيش ياروح بابا انا اسف اوعدك مش هزعلك تاني ابدا بس انت متسبنيش تاني وتروحي انا هنا هقدر احميكي هناك مش هقدر

دهب بستغراب: هناك فين يابابا انا مش فاهمه حاجه وكمان اللي حصل والبئر والقصر وكل دا راح فين

حمزة بتوتر: هاا قصدك اية

اي الكلام الغريب اللي بتقولية دا انا هروح اشوف الدكتور وارجعلك وذهب للخارج

حمزة بدموع: سامحيني انا اللي دخلتك الطريق دا ووعد هخرجك منه بس انتي استحملي وقاومي علشاني وعاد للداخل مجددا

حمزة بإبتسامة: يلا حببتي علشان نرجع البيت

دهب بزعل: انت زعلت عمو محمد

حمزة بحنية: انا هصالحة بس انتي متزعليش ياروحي وذهبوا للفيلا الخاصة بحمزة الدالي

حمزة: محمد يامحمد

محمد بلهفة: ايوا يابية حمد للة على سلامة ياست دهب

دهب بإبتسامه: آلله يسلمك ياعمو محمد هو ياسين جة

حمزة بتوتر: هيجي كمان شوية ياروحي اطلعي ارتاحي

دهب: لا يابابا هستني ياسين ياجي علشان عايزة اقولة علي حجات كتير

عمو محمد هو ازاي ياسين مبيجيش غير باليل الساعة 12 مبيجيش الصبح لية

محمد: مش عارف والله يابنتي بيقولي بيشتغل حارس ربنا يعينة

دهب بإبتسامة: ماشي يابابا هطلع ارتاح شوية

حمزة بإبتسامه: ماشي ياحبيبة بابا يلا اطلعي اطلع معاها يامحمد بمجرد طلوعهما تحول حمزة لهيئتة المخيفة واظهرت أنيابه وخرج للخارج

حمزة بغضب: ذمبااااااا ذمباااااااا

ذمبا: تحت أمر مولاي

حمزة بغضب: شراكون لازم ينتهي لو دهب تمت ال18 مش هنقدر نحميها منه

ذمبا وعيونة تحولت لنيران وفمهة يخرج النيران زمجر حمزة بغضب وجذبة من عنقة

حمزة بغضب: اوعاااا تكرر الحركة دي تاني مفهووم سيطر علي نفسك معاد رجوك قرب لازم تتخلص من الشر دا في اسرع وقت والهيئة لازم تختفي

ذمبا بضعف: انا خايف عليها

حمزة بغضب: انت ميييين شايف نفسك دلوقتي ميين جنييي انت جنييي مش بني ادم مفهووووم

لسة 5 دقايق وتيجي 12 ياسين هيرجع بس مش هيقرب من دهب

ذمبا: بس انا

حمزة بغضب: سمعت قولت اييية وسمعوا صوت وكانت دهب التي صرخت بمجرد رؤايتهم

دهب بصراخ: ااااااااااه لاااااااااااا باباااااا الحقنييي

محمد بلهفة : اية يابنتي في اية بتصرخي لية

دهب برعب: كان فيي عععفريت اانا شوفتة ببپس اانا ااانا

ههو كانوا اتنين

محمد: اهدي تلاقيكي بس كنت بتتخيلي وبعدين مفيش نور انت بس خوفتي

دهب بخوف: ياسين فين اانا عايزااه

ياسين: دهب

دهب بصراخ: اااااه

ياسين بلهفة: اهدي في اية دا انا ياسين مالك

دهب بصدمة: ههههو ااالشعر مممستحييل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية دهب)   

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!