روايات

رواية عشقت زير نساء الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الجزء الثاني عشر

رواية عشقت زير نساء البارت الثاني عشر

رواية عشقت زير نساء الحلقة الثانية عشر

هنادي :والله بذاكر
مدحت : أيوه شاطره ذاكري ابوك مهدد بيقول لو مانجحتيش مافيش جواز
هنادي :طيب
مدحت :دبدوبتي
هنادي : نعم
مدحت بعشق :وحشتيني
هنادي بخجل :وانت كمان..تعرف بحبك تدلعني بدبوبتي
مدحت :يعني اقتنعتي
هنادي :أه وعارف كمان ماكنتش متوقعه ان اهلك بيقبلوا بيا
مدحت :شوفي الصراحه هم فالبدايه عارضوا بسبب ان جسمك مليان وقالو ان كانت كدا قبل الجواز اومال بعده هتكون ايه بس انا ماسكتش قلت لهم ياانتي يا اما هفضل كدا سنجل
هنادي :طيب لو مكانتش شوفتني كنت هتبقي رايك زيهم صح
مدحت :لا مافتكرش لاني مش بسمع كلامهم عارفه دي مشكلة الاهل انهم مايعرفوش احنا عاوزين ايه بالظبط
هنادي : مش بس انت انا سمعت كتيرعن واحد اهله كانوا رافضين عروسه لـ ابنهم وكل ما يطلعه فيها القطط الفطسانه يقولهم عجباني وعايزها ومقتنع وعجبتني هم اتفاجاؤ وهو قاللهم الحكايه
مدحت :أه سمعتها
هنادي :الحمدالله انك شفتني والا ماكنتش تطلع من نصيبي
مدحت قرب منها : وانا كمان
:السلام عليكم
هنادي بعدت عنه بسرعه :وعليكم السلام
مازن :اهلا يا مدحت اخبارك
مدحت :بخير وانت
مازن :تمام
وقعد يحكي كلام كتير ومدحت كل شوي يشوف الساعه “وده امتى بيتكرم ويديني قفاه ويخرج ..شكله كدا طينته طويله ”
مدحت:الا غريبه يعني ماطلعتش مع صحابك
مازن حب يرفع ضغطه :لا كنسلت الخروجه لما عرفت انك عندنا قلت معقول خطيب اختي يجي وما نقعدش معاه عيب ما يصحش
مدحت “ده انت لزقه “:لاياحبيبي متعطلش نفسك على حسابي روح غير جو وابهج نفسك
مازن :لا لا متخافش معاك تبتهج ان شاءالله ..تصدق خلاص انا قررت اكنسل كل خروجتي لما تبقي عندنا والله قعدتك ما يتزهق منها!!!!
مدحت ضحك غصب عنه :تسلم
مازن “والله لا اجنن فيك “:الا يا مدحت انت كل خميس هنا
مدحت بص لهنادي بمعني زحلقيه ولا اقتله :ها أه كل خميس
مازن :حلو انا مستنيك كل خميس
مدحت “ياربي اخلص من اخته بالتلفون يجيني هو يقعد كمان
مازن شاف وش مدحت ازي اتخنق واضايق ماقدرش يمسك نفسه :ههههههههههههههههههههههههههههههه
مدحت استغرب :ماله اخوك اظاهر انهبل
هنادي تهز كتافها :مشعارفه
مازن فاصل ضحك :اخخخ يابطني لو تشوف وشك يا مدحت نكته وربنا ههههههههههههههه
مدحت استوعب مقلب مازن وقام نفسه بيخنقه :يا راجل رفعت ضغطي قلت ماله ده مخه اتلحس
مازن :هههههههههههههه وانت خفه ينضحك عليك
مدحت ضربه على راسه :الخفه انت واشكالك
هنادي كشرت: مازن ماتقولش علي مدحت خفه
مازن : والله اشتغلتي محاميه تدفعي عنه
هنادي اتحرجت
مدحت :اه والله دي الست الكومل
مازن :اه اكل بعقلها حلاوة
مدحت :بقولك ايه يا مازن
مازن :قول اطربني اشجيني
مدحت : ماتقوم من هنا احسن ليك ولينا
مازن :قايم من غير ماتقول
ولسه بيطلع :كان في حد يبناديني
مدحت اخد المخده ورمها :غور ولا اقوم عليك
مازن فلت منه :هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
مدحت :اخواتك ناوين يجيبوا اجلي
هنادي :اسم الله عليك
مدحت قرب ليها :بقول ايه قلبي ليه مانقفلش الباب
هنادي :لا مااقدرش بابا منبهه عليا
مدحت بضيقه :طيب مااقدرش اخد راحتي واخواتك كل شوي ناطين لي هما عملوا كدا مع احمد
هنادي :لا
مدحت بقهر :الله اشمعني انا بيعملوا فيا كدا
هنادي :يمكن لانهم ماخدوش عليه بحكم سنه والصراحه بحس واسمح لي يعني اخوك مغرور ومتكبر
مدحت :كدا خلاص من هنا ورايح مش هديهم وش وهعملهم ازبل معامله واعمل زيه
هنادي :ههههههههه لو عملت ايه خلاص مش هتقدر تخلص منهم
منى بصريخ :هنااااااااااااااادي
مدحت صوت :لا انا يا ادبح نفسي يا دبحها
هنادي :ههههههههههه اهدي الدنيا مش مستهله
مدحت بحب :ياقلبي انتي
منى :هنااااااااااااااااااادي هنااااااااااااااااااادي
مدحت : قومي لها قبل ما اتهور وارتكب فيها جريمه
هنادي قامت وهي عماله تضحك من قلبها
…………………….
عند منه واحمد
منه اخدت منه موقف ومكشره
احمد بقسوه : منه قومي جهزي لي الحمام
منه بغضب :روحلها خليها هي تجهزهو لك
احمد مسكها من ايدها وبحده :نعممم عيدي انت قلتي ايه
منه المها وشافت بعيونه جهنم الحمرا من الغضب :خلاص اسفه اسفه ماقلتش حاجه
احمد رماها على الكنبه :خلصي وبطلي كتر كلام علي الفاضي ، صدعتي راسي ربنا ياخدك
منه قامت وراحت الحمام وجهزته له وغير هدومه وطلع ونامو وهو نام بس هي قعدت تبكي قهر منه
والي قهرها ازيد لما قالها :انتي هتقعدي تاوئيلي قومي حلي عني خليني اعرف انام
……………………..
علي السفره وقت الغداء
بعد الغدا قاعدوا مع اهله ومنه ماكانتش بتقعد لو شافت مدحت او اي حد من اخواته موجودين ليشوفه شكلها
مدحت :احمد كنت عاوز منك حاجه
احمد من غير ما يبصله :خير اللهم اجعله خير
مدحت :بلاش ام النداله احمد
احمد:ما تقولي مالك
مدحت :قول لابوك يخلي اخواتك وامك يروحوا شرم مع نسايبنا النهارده
احمد لعب بحواجبه :اها الاخ مواعد الليله
مدحت :احمد بطل تريقه انت ماحدش يطلب منك طلب يا اخي غير لما تتريق عليه يا اخي مشعارف اخد راحتي معاها كل شوي واحد من اخواتها ناطط لي
احمد :يلا فرصه نغير جو
مدحت :يعني اعتبر اخدت الموافقه
احمد:اكيد
مدحت :باي اروح ابشر المدام
احمد بضحكه :اجري اجري يا مطيور
…………………….
في جناج احمد ومنه
احمد :ماقلتيليش يعني ان اهلك رايحين شرم النهارده
منه:طيب عادي هم متعودين يروحوا
احمد:اقصد انتي مشعاوزه تروحي
منه بعدم مباله :عادي
احمد:طيب جهزي نفسك نروح معاهم النهارده
منه فرحت بقالها اسبوعين ماشفتهم :بجد
احمد:اه يلا أجهزي
منه حسيته بيعتذر لها بالطريقه دي :اوكي
رحت لغرفة اللبس وبعدين ورجعت وطلت براسها :احمد
احمد :امممم
منه :شكرا
احمد اكتفى ببتسامه
في شرم اتجمعوا البنات
هنادي :اصبر شوي على الاقل
مدحت :هنادي خلصي قومي يلا اخواتك مشغولين بالفحم دي فرصتنا قومي نهرب منهم
هنادي :طيب
منى :رايحه فين تعالي هنا
مدحت بقهردابحها دابحها النهارده
هنادي :هروح اتمشى مع مدحت
منى :اقعدي مكانك ماعندناش بنات يروحوا مع رجاله لوحدهم
مدحت :هنادي اختك ناويه على عمرها صح
هنادي : لحظه حبيبي
منى :هي هي انتي ايه حبيبي انا لسه صغيرة وتسمعيني الكلام الخليع ده ايه ناويه تبوظ اخلاقي
مدحت بستنكار :ايه صغيره طيب والله كانها جدتي قاعده لي على واحده ونص
هنادي بصوت هامس :طيب حبيبي اطرقها وارجعلك ماشي
مدحت بقرف لمني :تطرقيها دي داهيه ماتتصرفش
هنادي :يلا انا لو عرفت اطرقها هديك رنه باي
منى :يابنت عيب اتقلي متبقيش مطيوره
هنادي :افففف منى والله الراجل هيطفش بسببك
منى تلعب بحواجبها :وهذا هو المطلوب
هنادي :غوري
منى :ماتخافيش عديم احساس دبشه لزق فيك تقوليش عمره ماشاف ستات
هنادي تضربها بكوعها :يا بت قصري لا اهله يسمعوكي
منه كانت بتتفرج على هنادي ازاي بتتكلم وتضحك مع مدحت فرحت لها انه مش زي احمد شكله بيحبها دعتلهم ربنا يوفقهم ويسعد هم
مدحت بعصبيه :ياه ايوه دلوقت الواحد ياخد راحته بالكلام مش كل شوي واحد من اخواتك طالع في خلقتي
هنادي :ههههههه ده جزاتهم علشان بيحبوك
مدحت :لا لا شكرا مش عاوز حبهم انا مش عاوز الا حبك انتي ياروحي انتي
هنادي :هههههههههههه عيب ميصحش انا بتحرج
مدحت :لا عيب ايه بقولك ايه انت احمدي ربنا اني قاعد اتغزل فيك بس
هنادي :حمدته وشكرته انه خلاك من نصيبي
مدحت :وانا كمان هنوده
هنادي :ها
مدحت :هوايتي قولي نعم حبيبي انتي ايه متعرفيش حاجه عن الرومانسيه
هنادي ببتسامه دوبتها :ده انا للبلبه بس بتلبخ
مدحت :لبلبه انتي اتبليتي ب منى ولا ايه
هنادي :ممممممم تخيل لو ينزل مطر يطلع الجو خطير
مدحت :النهارده العصر مطرت بس وقف بسرعه
الصوت:منين يكمل يا حسره ولا ينزل مطر والاشكال دي موجوده
مدحت ماسك نفسه:يالله الصبر انتي مين مسلطك علي ها مين
منى طنشته :هنوده قومي
مدحت :اسمها هنادي لو سمحتي
منى :اتكل علي الله من هنا اخت واختها ايه مدخلك ها
مدحت :مراتي كمان يا رخمه
منى :خلصي قومي بتقولك امي لاينتبه بابا عليكي
هنادي :طيب روحي انتي وهاجي وراك
منى بغتاته :لا امي قالت ماتجيش الا واختك معاك يلا قومي
مدحت بصوت هامس :دي شكلها مش هتحل الا لما اجوزها من بكره هنشر بالجرايد مطلوب عريس وبسرعه
منى :ولو سمحت حط معاه اني عاوزاه يتعذب في حبي
مدحت :عبو شكلك مش ودان دي رادرات
منى :عبو شكلك انت قول الله واكبر
مدحت :انا عاوز اعرف انتي ليه ماتروحيش تقرفي في احمد ومنه ها
منى :اخوك ده الصراحه مابلعتهوش بحسه دمه تقيل كدا ورخم
هنادي :منى عيب مهما كان جوز اختك
منى :انتي قلتيها جوزها مش جوزي علشان تقوليلي عيب
مدحت : يعني حتى احمد مش سالم من لسانك
منى :اسمع مش تعملي زيه اذا خدت هنادي وماتخليهاش تيجي عندنا كفايه اخوك حارمنا من منه
مدحت بمكر :اوكي بس بشرط
منى :الي هو
مدحت :ماتخربيش قعدتي مع هنادي وما شوفش خلقتك هنا
منى :هأأأو ده عشم ابليس فالجنه وانا ايش ضمني انك بتنفذ كلامك يلا ياهنادي قومي لا اصرخ واخلي ابوكي ينتبه
مدحت :اخخخ لوانك مش اختها كنت قمت فرمتك
منى تمسك هنادي من ايدها :احلم قاعده على قلبك تشاو
مدحت قام متغاظ وقعد جنب احمد :ها روميو شايفك جيت وسبت جوليت
مدحت بقهر :اسكت واصله لاخري
احمد :ليه حصل ايه
مدحت :يااخي خلاص جبت اخري اخلص من اخواتها تطلعي اختها
احمد :اختهم الصغيره
مدحت :اه خلاص نويت اجوزها واخلص منها
احمد:هههههههههههههه
مدحت :لا انا هعمل زيك هبقي تقيل ورخم على قولتها يمكن تحل عني!!!!
احمد كشر :مين انا
مدحت :اه اديني وصفتك بس راعبهم ومايقربوش منك ابدا
احمد اضايق من الكلام بس مداري :انت ماتدهمش وش واختصر الكلام معاهم
مدحت شاور :شوف شكل خالاتهم وصلو
احمد يشوف مكان الي شاور عليه مدحت :اها
جم خالاتها وخوالها من زمان ماشفتهمش اشتاقت منه للقاعده معاهم سلموواتكلموا وانبسطو
احمد:الا ياعادل مش ناوي تتجوز
عادل بحزن :ربنا يكتب
احمد:ليه انت بس انوي وهتلاقي احسن لك من العزوبيه
عادل :أه ان شاءالله
عماد: احمد انت قاعد تعزم عليه وانا جنبك وما تقوليش مش ناوي تتاهل
احمد:ها نويت
عماد:أه والله اخواتي واتجوزوا ومبقاش الا المسروعه والصراحه فاقدالامل منها ليه استني بقي
احمد:طيب حاطت في بالك حد معين
عماد:لا ء بس هخلي الوالده ومنه يشفولي واحده بنت حلال
احمد انتبه لعادل اتغير وشه اول ماجات سيرة منه :اه طبعا منون حبيبيتي ام الذوق كله
عماد :اكيد ذوقها عالي انا مطمن منه
احمد بيبيص لعادل :بس اياك اشوفك تتعبها من غير تمن لا انا ماارضهاش لمراتي
عماد :الله واكبر انا اخوها تمن ايه المصالح الرخيصه دي
احمد :واخوها مش كفايه بتشغلها عني انا مااقدرش على فراقها دقيقه
عماد :أه واضح حتى بدليل ما جبتهاش عندنا ساعه وجاي جري ليها كانها بطير
احمد ويقصد عادل بالكلام :اكيد هروحلها طاير هو فيه راجل عاقل عنده منه ومايطيرش عليها اصلا مجنون الي يفرط فيها ولو علي قطع رقبتي ما اسيبهاش
عماد صفر :ايوا على العاشق الولهان خلاص انا مقدر
مدحت :والله شكل اخواتك ساحرينا فيهم حاجه تعلق الواحد فيهم
نادر :اكيد مدام اخوات نادر خطاب
احمد :لو كانت شبهك كنت دفنتها انت بصيت لنفسك في المرايا
نادر بغرور :اه شفتها تبقي شبهي انت بس الي عينك فيها حاجه
احمد طلع موبيله :اروح اتمشى مع مراتي “وشدد على الكلمه “احسن لي من قاعدتكم اصلها وحشتني ..قام واتصل بيها
منه :الو اهلا يا احمد
احمد :اهلا بيك قلبي انتي
منه استغربت منه ماله :شكرا
احمد :قلبي تعالي نتمشى وحشتيني
منه لا شكله شارب :طيب
احمد :يلا حبيبي مستنيكي
قفلت معاه وقامتلو وشافته جاي عليها وحط ايده على كتفها وراحو يتمشوا انحرجت لانه قدام اهلها
احمد :ها مبسوطه
منه :الحمدالله
احمد :اخ عيني شكلها دخل فيها رمل شوفيها كدا
منه تمسك وشه :استني اشوف
احمد لما شافه مانزلش عيونه عنها قال والله ليحرق قلبه :شوفي
منه بتبص في عينه :مافيش حاجه
احمد باس جبينها :لا شكلها طلعت
منه : كان فيهاايه؟
احمد :مشعارف يمكن شعره او رمل المهم خلينا ننبسط بالجو الحلو ده
منه بتنهيده :طيب
فهمت منه قصده لما شافت عادل يبيص عليهم بغيظ يعني كل الي عمله مش لسواد عيونها بس عشان يضيقه ويغيظه
منه في سرها..لا يكون لسه بيظن اني بحبه يعني عادل الي يقصد بحبيب القلب معقوله احمد غار
احمد مسك ايدها وارتجفت :قلبي بردانه
منه :ها لا
احمد:ليه بتترتعشي طيب
منه بحزن :ولا حاجه
احمد :اسمعيني اذا كنتي عاوزه حياتنا تمشي من غير مشاكل حاولي قد ماتقدري انك تتجنبي تعصبيني تمام
منه “ياريت اقدر “:طيب
احمد :منه بتحبيني
منه “وبموت فيك بس انت الي مش حاسس بقلبي عشان قلبك فاتحه سبيل
احمد بصوت حنون دوبها :قلبي بتحبيني
منه: اممم ايوه
احمد :اممم ايوه ايه قولي الكلمه علي بعضها
منه بخجل :الي قلته
احمد :الي قلتي ايه
منه :يو يا احمد اه بحبك
احمد :ياقلبي انتي
قعدوا علي الارض وحست منه بالبرد شويه وجسمها ارتعش علي خفيف
احمد :بردانه
منه :شوي
احمد قومها وقعدها بين رجوله وحضنها بقي ظهرها بصدره وضمها بتملك بايديه :حالا تدفي
منه “ياه يااحمد لو تعرف قد ايه بحب اكون بحضنك واحس بدفاه “……
احمد :ها دفيتي
منه :اه
احمد :ايه رايك نتعشى هنا لوحدنا
منه “فهمت قصده مش عاوزها بالتجمع بس مايهمهاش اهم حاجه تمتع بحضنه “:الي يريحك
احمد :اوكي هتصل بمدحت عشان يجيبهولنا هنا
……………….في مكان تاني
احمد:احمد دبرني
احمد:يعني عاوزني اعملك ايه انت عارف اهلك
خالد:وانا اختك مش عاوزها
احمد:اسمع خدها وخد الي نفسك فيها وماحدش يقدر يقولك حاجه بعدين
خالد:مش حابب اظلم اختك معايا
احمد:من ناحية الظلم انت ظلمتها من يوم ماكتبت عليها ومالكش مفر الا انك تتمم جوازك منها
خالد:بس قلبي اتعلق بغيرها
احمد:انت غبي كم هقولك سيبك من الحب والهطل ده وانت مش بتسمع
خالد بخنقه:احمد مش فاضي لفلسفتك
احمد:طيب مين هي سعيدة الحظ
خالد:ميخصكش لو تم الموضوع هقولك
احمد بنص عين:خايف القطها منك يانمس
خالد:ههاهاها ضحكتني
احمد:اسمع مفيش حل قدامك غير الي قلتولك
خالد: وان رفضوا اهلها او هي
احمد:خلاص سيبهم هم الخسرانين
خالد:اسيها عادي عندك انا ماصدقت لقيتها
احمد:الا شفتها فين لايكون بنت من الصايعين
خالد:احترم نفسك كل شئ ولا زوجة المستقبل
احمد: هه وانت ضامن
خالد:ان شاءالله تكون ليا
احمد:طيب فين شفتها
خالد:في بيت نسيايبكم
احمد: يخربيتك لتكون اخت مراتي ولا مراه اخويا مدحت
خالد:لا اطمن مش من بناتهم اصلا
احمد:امال ازاي شايفها في بيتهم ومش بنتهم تيجي ازاي
احمد:يابني افهم فاكر يوم كتب كتاب اخوك ساعه لما كنا بندخل العشي في المطبخ
احمد:اه
احمد:انتوا طلعتوا وانا كنت بغسل ايدي هي دخلت وما اخدتش بالها مني وفضلت تكلم اخوها بس وانا شفتها وعجبتني
احمد:اممممم حلوة وغمزه
خالد:وانت مالك
احمد:هههههههههههه طيب بنت مين
خالد:بنت طه ال…
احمد:اوبا لايكون صاحبة مراتي
خالد:معرفش
احمد :اسمها ريهام
خالد:اه
احمد:هي تبقي صاحبة مراتي
احمد:انا مايهمنيش يهمني انها تكون مراتي باقراب وقت
احمد بتكبر :اطمن تقدر تاخدها وعرفي لو تحب كمان
خالد :وليه الثقة دي كلها بسلامتك
احمد:لانهم ناس على قدهم والي سمعته من منه ان كتير اتقدموا لها وبيرفضوها ليه معرفش فاتوقع اهلها يمسكوا فيك بايديهم ورجولهم حتى لو متجوز عشره
خالد:تفتكر كدا
احمد:متاكد واذا تحب من بكرة نروح نخطبها لك
خالد:ياريت بس ابويا مستحيل يوافق
احمد:وليه تعرف ابوك انت خدها عرفي وريح دماغك ولا تحتاج لابوك ولا اخوك
خالد:لامين قال اني مقتنع اصلا بلجواز العرفي ده انا مش معترف الا بالجواز الرسمي و العلني الي يكون للزوج والزوجه حقوقهم الكامله ويحافظ على احترام ومكانه المرأة
احمد:بس اتكلم فيلسوف زمانه الزبده عاوزها روحنا بكرة وانت وكيفك عرفي رسمي فهمي انت حر
خالد:أه عاوزها بس اختك
احمد:اختي طيبه ومش هتقول حاجه ، اهم حاجه تديها حقوقها وبس وماتقدرش تقول حرف لان الشرع حلل اربعه
خالد :همشي بمشورتك وربنا يحلها من عنده
################

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت زير نساء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى