روايات

رواية عشقت زير نساء الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الجزء الثالث عشر

رواية عشقت زير نساء البارت الثالث عشر

رواية عشقت زير نساء الحلقة الثالثة عشر

نادر :ياسيدي ارحمنا فضلك شويه وهطلع دخان من مناخيرك
مدحت بشراسه بقولك اسكت لا طلع همي كله فيك
عماد ونادر :ههههههههههههههههههههههه
مدحت بزهق :طبعا اضحكوا يارب اشوف فيكم يوم
نادر :ادعي لحد ما تشبع ماعندناش بنات يتمشوا مع خطبهم لما تروح بيتك ابقي اتمشى معاها على كيفك
عماد :ههههههههههههههه ههههههههههههههههههه
مدحت بغيظ :ضحكت من غير حواجب قول يارب
……………………………
منى :هاتي تلفونك اكلم غادة
هنادي:لا لمدحت يرن يلاقيه مشغول
منى :ياسلام وفيها ايه لو رن يعني وعطاله مشغول فيها ايه
هنادي:الله عاوزه اكلمه
منى سحبت الموبيل :ياختي ابقي كلميه في اي وقت اربعه وعشرين ساعه مش بتملوا ابدا خلو شويه لبعد الفرح
هنادي :ياخربيتك قراره
منى بقمصه :علي ايه بلا هم
راحت لغرفتها ولسه بترن الا رن الموبيل :لو جبت سيره المليون كان احسن
مدحت :اهلا وسهلا بقلبي انا
منى برقت عيونها وساكته
مدحت :قلبي ليه مش بتردي
منى :افففف عاوزه ايه ، متصل ليه
مدحت استغرب : طلعتي لي منين انتي
منى :من تحت الارض
مدحت : مش مستغرب علي فكره تعمليها
منى : ياسلام اتفضل اقفل عاوزه اكلم صحبتي
مدحت :نعم نعم عيدي ماسمعتش
منى :اوفف يارخمتك ومش سامع كمان مش هقول غير الله يعين اختي ويصبرها عليك
مدحت :يارب الصبر من عندك وطوله البال ولم الجزم والنعال
منى :عال اخلص واقفل ولا اقفل في وشك
مدحت :بت ناوليني اختك
منى :كلمها بعدين يااخي اتقل شوي خليها تشتاق مش كل دقيقه متصل والله محد ربحان الا شركة الاتصالات
مدحت : ليه
منى :من الهبل امثالك
مدحت بحده : شكلي هطلعلك من الموبيل واكفنك
منى :ههايييييي اعملها لو تقدر بلاش كتر كلام ومظاهر
وقفلت ورجع اتصل مرة تاانيه وعطته مشغول واتصلت على صاحبتها واتكلمت معاها لحد ماخلصت ورجعت الموبيل
منى :خدي قيسك اتصل
هنادي : امتى
منى :على طول اول ما اخدته
هنادي :ليه ماجبتهوش اكلمه
منى :ههههههههههه زهقته ووقفلت السكه في خلقته وكلمت صحبتي
هنادي :ليه ياحماره اكيد زعل
منى :يزعل ولا ينفلق
هنادي : انشا الله انتي وغوري خليني اكلمه
اتصلت بيه بعد الرنه الثالثه رد
هنادي : الو حبيبي
مدحت بزعل :اهلا
هنادي : قلب هنادي زعلان
مدحت : ازاي مزعلش واختك منغصه علي حياتي
هنادي بدلع : خلاص حبيبي فاضل حبه صغنين واكون معاك وهتشبع مني ومن غيرعواذل كمان
مدحت :اااه امتى
هنادي : قريب كلها اسبوعين
مدحت :قلبي
هنادي : ها
مدحت : ما تديش التلفون لاختك عند فيها بس عشان تعرف تقفل السماعه في خلقتي
هنادي : ولا يهمك من غير ماتقول
……………………
راح خالد واحمد لاهل ريهام وطلبوها وقالوا لهم انه كاتب على بنت عمه بس هي مش بتخلف اطفال عشان كدا مضطر يتجوز عليها وطبعا الكذبه من اختراع احمد وهم قالوا لهم هيفكروا ويرده عليهم بعدين لما يشوفوا راي البنت…
هنادي : منه
منه : اهلا ياحبيبتي ليه بتعيطي
هنادي : منه انا مش عاوزه اتجوز خلاص
منه بتعجب :ليه ياحبيبتي مدحت مزعلك حصل حاجه
هنادي بين شهقتاها :لا بس خلاص مشعاوزه
منه :ليه طيب
هنادي :ماكنتش اظن ان الجواز كدا
منه بعدم فهم :ازاي يعني
هنادي :انتي عارفه اقصد ايه
منه : والله ماعرفت
هنادي :انتي امي كلمتك قبل ما يقرب فرحك
منه “اها دلوقت فهمت يا هبلك ياهنادي “:اه
هنادي :عشان كدا خلاص مش عاوزه اتجوز خلاص
منه :هههههههههههههههههههههه
هنادي :ليه بتضحكي دلوقت
منه :عليك والله لو يسمعك مدحت يجي ويشلك من غير فرح ولا يحزنون
هنادي :يمه لا مشعاوزه
منه :اسمعي ياقلبي ده شئ طبيعي لازم يتم بين الزوج وزوجته فمالوش داعي للخوف
هنادي :لا مش عاوزه
منه بحنان :اسمعيني انت اطردي الشيطان واقري لك قران ونامي ولما اجي بكره هنقعد واي حاجه عاوزه تعرفيها اسالي فيها ماشي
هنادي : لا مش عاوزه اسال عن حاجه كل الي عاوزه نلغي الجوازه
منه :طيب بكره نتفاهم
هنادي :متتاخريش
منه : ان شاءالله يلا باي
……………………………………..
اليوم فرح هنادي ومدحت.. وهنادي ماوقفتش عياط والكوافيره اتعصبت عليها لانه كل ماتظبط الميك اب تفسده في الاخر هديت وخلصت منها
كانت طالعه جنان بالفستان الابيض المنفوش وداخل عليه اللون الذهبي وعامله شعرها شنيون طالعه خيال ومدحت اتجنن عليها
اما منه فكانت لابسه فستان لونه تفاحي ع طرحه
منه :يلا يا قلبي هنزفك دلوقت
هنادي شوي وهتعيط :منه لا مش عاوزه
منه :سمي بالله ويلا قومي
زفوها على اغاني جميله
شوي وهنادي بيغمى عليها من كتر ماترجف وزاد رجفتها لما قالوا لها خلاص هتمشي ع عشه الزوجيه فضلت تتلفت علي منه وامها والدموع اتجمعت بعيونها دخلوها العربيه بالموت
وصلوا الجناح
مدحت قعد جنبها :مبروك ياحياتي
هنادي :………………
مدحت مسك ايدها :قلبي ليه ساكته وليه ايدك بارده كدا
هنادي طول الوقت منزله راسها
مدحت رفع وشها وانصدم اول ما شافها بتعيط :هنادي عمري مالك
هنادي :………………….
مدحت :فيك حاجه بتوجعك
هنادي :…………………….
مدحت :اتكلمي خوفتيني عليك
هنادي :عاوزه اروح البيت
مدحت بخوف :ليه
هنادي :عاوزه امي
مدحت عرف انها خايفه :ويهون عليك تروحي وتسبيني لوحدي
هنادي :………………..
مدحت قرب منها عاوز يحضنها بس هي قامت على طول :الله يخليك ماتقربش
مدحت :ليه الخوف ياعمري انا جوزك حبيبك ماتخافيش
هنادي :………..
مدحت بتفهم :طيب حبيبتي ادخلي غيري عشان نتعشى ونتفاهم
هنادي : مش عاوزه عشا عاوزه انام
مدحت بتفهم :طيب غيري ونام
هنادي : لا مش عاوزاك تنام جنبي عاوزه انام لوحدي
مدحت بتفهم وحنان :طيب ياقلبي حاضر انت روحي غيري دلوقت وكل طلباتك مجابه
هنادي بخوف : وانت
مدحت ببتسامه : انا هغير وهنام ع الكنبه الي في الصاله
هنادي هدت شوي :طيب
دخلت وغيرت وطبعا قفلت الباب ونامت من التعب اما المسكين فضل يتقلب لحد ماغلبه النوم ….صحت هنادي على الساعة 1 اخدت شور وصلت ولبست لها فستان وردي طويل وواسع طالع جنان على جسمهاا
وحطت ميك اب ناعم واستشورت شعرها وخلته مفتوح وبعد تردد
طلعت لقته مازال نايم احتارت تصحيه ولالأ بعدين راحت له
هنادي :مدحت
مدحت :……………….
هنادي “افف لايكون نومه تقيل “:مدددحت قوم صلي الظهر
مدحت فتح عيونه : صباح الخير
هنادي :قول مساء الخير
مدحت يقوم :ليه الساعه كام
هنادي :اتنين الظهر
مدحت :اوفف راحت علينا نومه
ولسه بيتوجه للغرفه انتبه لها “ياربي البنت هتقضي عليها بجمالها “:الله الله ايه الحلاوه والجمال ده كله ليا
هنادي بخجل منه :ده من ذوقك
مدحت: بس ليه لابسه لبس خروج
هنادي: حالا نسيت اننا هنروح لاهلي بعدين لاهلك
مدحت كشر :طيب جاملي قولي انك متشيكه علشاني
هنادي اتوترت :مدحت روح صل قبل ماتفوتك صلاة الظهر
مدحت بضيق : اوكيه
دخل اتشطف وصلى الظهر بعدين طلع وطلبوا لهم الغدا وبعدها لبسوا وطلعوا
امها تضمها :اهلا بالعروسه
هنادي :اهلا بيك يا امي
امها :عامله ايه يا حبيبيتي
هنادي :بخير الا فين منى
منى راحت ضمتها :هنا يادبه روحتي وسبتيني لوحدي
هنادي :اهلا بقلبي عامله ايه
منى بزعل :مش تمام
هنادي :ليه
منى :ياسلام ازاي اكون بخير وانتي ومنه اتجوزتوا وسبتوني
هنادي :معليش ياقلبي بكره تتجوزي وتنسينا
منى بصوت واطي :امتى بس
هنادي :ههههههههههههههههه يمه
امها :يارب يا بنتي افرح بيكم كلكم واطمن عليكم
هنادي :قومي يا ماما للصالون مدحت عاوز يسلم عليكي
امها :طيب
قامت ودخلت
مدحت قام سلم :اهلا يا امي
ام منه :اهلا بيك يا بني
مدحت :عامله ايه بخير
ام منه :بخير الحمد لله انت عامل ايه و هنادي عامله ايه معاك
مدحت :الحمدالله عال العال
ام منه : دايما يارب
بعد فترة سلموا عليهم وطلعوا وصلوا فيلاتهم ودخلوا وسلموا
………….
في بيت الصياد
منه :قومي معا يا عاوزاك
هنادي :يلا تعالي
طلعوا لجناح منه وقعدوا
منه :طمنيني اكيد صدعتي الراجل بعياطك صح
هنادي :ههههههه ازاي عرفتي
منه ابتسمت: كنت متاكده والله بس اوعي
هنادي :بس ايه قولي
منه بتردد:يعني اممم اقصد دخل عليكي
هنادي :لا
منه بشهقه :ازاي
هنادي :ابدا نمت انا في الاوشه وهو فالصاله
منه :هههههههههههههه وهو رضى
هنادي :معرفش بس اكيد زعل واضايق
منه :وانا شوفته بيبصلك بغيظ
هنادي :هههههههههههههه براحته يروح يتجوز
منه :اه ياشاطرة بس ما تتوقعيش الوضع هيطول
هنادي :مش على كيفه انا مش عاوزه
منه :هاهاي اتحداكي وقولي منه ماقالتليش
هنادي :طيب منه انت عملتي ايه
منه في سرها “عاوزني اقولك ايه عاوزني اقولك انضربت وجابني من غير رضاي “:ابدا قريت لي الادعيه والقران والحمدالله عدى الموضوع على خير
هنادي بعد تفكير :ولو انا قلت له يلغي الجوازه وهو ضحك ع كلامي خلاص خليه يتحمل
باب الجناح خبط :مين
مدحت :انا مدحت هنادي عندك
منه :اه هنا
مدحت :خليها تيجي عشان تشوف جناحها
منه :طيب
قامت هنادي وراحت معاه وفرجها على جناحهم المكون من غرفتين نوم وصاله وحمام
مدحت :عجبك
هنادي :اه حلو “ارتبكت من قربه منها “يلا ننزل تحت
مدحت مسكها من وسطها :ع فين ياقلبي
هنادي بخوف :مدحت سبني لصوت
مدحت يحضنها :لا مستحيل اسيبك انا ماصدقت القيك اسيبك مستحيل
هنادي بدءت الدموع تتجمع :مدحت
مدحت بحنان :عيون وروح مدحت
هنادي :سبني
مدحت شيلها :قلت لك مستحيل اسيبك
بعد وقت ما بينهم ناموا الا صوت الموبيل صدع ارجاء الغرفه
مدحت رد بغيظ :خيييييييييير انا عاوز اعرف مين مسلطك علي
منى :شوف انا فكرت فيها وعرفت انت عامل ايه بدنيتك قام ربنا سلطني عليك كعقاب ودلوقت انجز وبطل رغي وهات اختي
مدحت بص ل هنادي الي نايمه بحضنه وابتسم :هنادي مش فاضيه لك
منى بغيظ :بقولك ايه ماتالفش من عندك وناولني اختي اخلص
مدحت : مش عطيهالك وغوري بقي انتي يا بت معندكيش احساس عارفه اننا عرسان تزعجينا ناس معندهاش دم
منى :مزززززززززززززاج
مدحت :مزاج ها
منى :اه
قفل الموبيل وقفله خالص وانتبهت هنادي واحمر وشها لانها جوه حضنه :مين
مدحت يبتسم لها :ناس مزعجين سيبك منهم
هنادي بتقوم وسحبها :رايحه فين
هنادي بخجل :مدحت
مدحت :اااااااااااه ياقلبي مااقدرش ادوب انا
هنادي :اوعي رايحه الحمام والبس امي قالتلي شويه وجاين
مدحت بزهق :اففف عاوزين ايه مش قلت لك نسافر عشان نكون لوحدنا
هنادي :ازاي نسافر وانا وراي تسجيل للجامعه
مدحت بقهر :اففففففف
هنادي :لبكره بس ماشي
ودخلت الحمام واخدت دش وطلعت لغرفه تبديل اللبس……………………………………………
فات شهر عليهم وبالشهر خالد عقد على ريهام وهي ماكانتش عارفه انه متجوز من اسماء غير بعد ما كتبو
عرفت وزعلت انها اتحطت بالموقف ده بس ارتاحت من بعد مااتجوزت من خالد وبين لها سبب زواجه
منها مع انها مازالت حاسه بالذنب وحاسه انها خانت صحبتها بس خلاص ماتقدرش تعمل اي شئ حاليا
…………………….
بعد شهور على الغدا
هنادي :اففف ايه الريحه دي
مدحت استغرب :اي ريحه ريحة الاكل
هنادي :افف بس ريحة السمك اعوذ بالله
مدحت :ههههههههه الي يشوفك يقول اول مرة تشمي السمك
هنادي قامت للحمام بسرعه ومدحت خاف عليها وراح بسرعه ليها
مدحت :قلبي مالك
هنادي :مش عارفه حاسه بدوخه ومعدتي بتقلب
مدحت بخوف :البسي بسرعه خلينا نروح المستشفى
هنادي :مالوش داعي
مدحت :ازاي مالوش داعي شوفي وشك ازاي قالب اصفر يلا بسرعه البسي
طلعو وراحوا المستشفى وبعد التحاليل
مدحت :مبروك ياقلبي
هنادي بخجل :الله يبارك فيك
مدحت بفرحه :وياااااااااي مش مصدق هبقي اب
هنادي : وانا كمان مش مصدقه
مدحت حط ايده على بطنها :ااه ياقلبي مش قادر صبر نفسي اشوفه نفسه اشيله واضمه
هنادي :ههههههههههه لسه بدري
مدحت :ههههههههههههههههههههه مستعجل شوي
هنادي :امم عاوز ولد ولا بنت
مدحت :الي يجي من ربناه حياه اهم حاجه الصحه وكمال الخلقه
هنادي :صح
انتشر خبر حمل هنادي والكل بارك لهم وفرحوا ليهم وبدئت الانظار تتوجه لمنه لانها محملتش للان وبدؤ يتكلمو وقالوا لـ احمد يوديها عشان يعرفو ايه سبب التاخير
بس الي استغرابته احمد مااهتمش من الموضوع ابدا وكئنه هو نفسه مش عاوز اطفال ما بينهم ومنه كذالك سكتت ومعلقتش بأي حاجه …………………….
بعد يومين
احمد :منه
منه :ايوه
احمد :مالك
منه : ولا حاجه
احمد:ازاي يعني ولا حاجه انتي زعلانه عشان موضوع الحمل
منه :لا مش زعلانه
احمد قرب منها :اكيد
منه :اكيد دي حاجه بتاعه ربنا
احمد فجاة فضل يدغدغ فيها :متاكده
منه :ههههههههههههههههههههههه ا حمد هههههههههههههههههههههههههه خلاص ههههههههههههه
احمد:خليني اتاكد انك مش زعلانه
منه :هههههههههههههههههههههه مش زعلانه ههههههههههههههههههههههههههه
احمد:ههههههههههههه ياقلبي على الضحكه
دانه بتحاول تبعد ايده :هههههههههههه خلاص احمد هههههههههههههههههههه
وفجاة وقع منها الي مش عاوزه يشوفه احمد نزل واخده وبصلها بنار وبدئت علامات الغضب تبان :ايه ده
منه “يانهار اسود هقوله ايه
احمد بصرخه :ااييييييييييه ده
منه بارتباك وخوف :ده ده ااا
احمد والشرار طلع من عيونه :بتاخدي موانع ومن غير مشورتي “ومسك دراعها بقسوة “ايه قصدك من الحركه القزره دي ها
منه اتالمت من مسكته :اييييييييي احمد سيب دراعي
احمد:ااسيبك ها
ورماها على الارض وفضل يضرب فيها :بشوره مين بتاخديهم ها انت مفكره نفسك مين يا حوثاله عشان تفكري تاخدي الموانع ها
منه وبالم :ااااااااااه احمد
احمد :هـ قتلك قولي لـ قتلك ليه بتاخديهم ليه يعني لانك مش عاوزه عيال مني “ومازال يضرب “مش على مزاجك عيالي وبتحملي فيهم سامعه
منه بدموع :احمد افهمني
احمد:مش عاوز افهم حاجه”وسحبها من الارض وبقت مقابله لوشه “مش انتي الي تقرري سامعه مش انتي ورماها على السرير
منه برجاء :احمد الله يخليك افهمني
احمد قلع التي شرت :ولا كلمه ووريني دلوقت ازاي هتاخديهم
#######

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت زير نساء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى