روايات

رواية عشقت زير نساء الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الفصل الرابع عشر 14 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الجزء الرابع عشر

رواية عشقت زير نساء البارت الرابع عشر

رواية عشقت زير نساء الحلقة الرابعة عشر

فات اسبوع ومنه مانزلتش ولا طلعت من جناحها عشان محدش فيهم يشوف اثار الضرب العنيف والاسبوع عدي ببطئ احمد وراها الويل فيه مش بيكلمها حسسها انها رخيصه حسسها انها بنت ليل
حد بيشبع رغبته ويطفي ناره مش حبا فيها ولا حب بالاطفال بس عناد فيها عاوزها تحمل وبسرعه مش عارفه ولا فاهمه ايه الي بيفكر فيه ومش راضي يسمع منها عشان تفهمه ليه هي رافضه الاطفال.
…………………………
في بيت ريهام
ريهام :السلام
خالد وقف :اهلا وعليكم السلام ازيك يا ريهام
ريهام :الحمدالله وانت
خالد :تمام طالما شفتك
ريهام بخجل :دايما ان شاءالله
خالد قعد جنبها :ها ايه اخبار التجهيزات
ريهام :تمام
خالد: شوفيحتى لو ماخلصتيش خلصيهم وانتي في بيتي
ريهام :ليه مستعجل
خالد:صبرت كتير ويوم مالقيتك مليت الصبر انا عاوزك،، عاوزك قريبه مني
ريهام اتكسفت ووشها احمر.
خالد:ياقلبي عليكي انتي
ريهام : واسماء
خالد: مالها اسماء
ريهام :يعني
خالد : اها بكره جوازي منها وبعد اسبوعين انتي
ريهام :بس انا مش عاوزه اعيش معاها بنفس البيت
خالد : ولا انا هي هتعيش مع اهلي وانتي في بيت لوحدك
ريهام :بجد
خالد :اه بجد مبسوطه
ريهام :كتييييير
خالد :دايما تفضلي مبسوطه واكون انا سبب ضحكت دي
………………………………………..
في جناح هنادي ومدحت
هنادي :مدحت قووووووم
مدحت :يابنتي نامي وراي شغل ويوم طويل
هنادي :قوم ماتنمش اقعد معايا
مدحت :حبيبتي خليني انام شوي بس واصحى
هنادي :لا مش هتنام قوم
مدحت قعد وعيونه كلها نوم :ها اديني قمت
هنادي :اتكلم
مدحت نام وهو قاعد
هنادي صرخت :مددددحت
مدحت :هاها مالك بتصوتي ليه
هنادي :اوووف زهقت انت نايم ومنه اخوك مستولي عليها اقعد مع مين يعني
مدحت يتثاوب :ياعمري نامي في الوقت ده الكل نايم
هنادي :بس انا مش جايلي نوم
مدحت :اكيد هاتنامي ازاي وانتي طول النهار نايمه وسيباني لوحدي ولما يهجم الليل وقت نومي صحيتي صح
هنادي :اوووف مش مني من ابنك كمان
مدحت :هنادي قلبي والله انا اخدت كميه تهزيئات فالشغل بسبب انك بتسهريني وبقيت انام وانا على مكتبي
هنادي :خد لك اجازه
مدحت :مقدرش حاليا اخد اي اجازه
هنادي :ماليش دعوه انا زهقانه وعاوزاك تتكلم معايا
مدحت صحصح شوي :طيب هقوم اغسل وشي وراجع قام ودخل للحمام وغسل وشه وبعدها رجع وكان متوقع الي بيشوفه كل ليله ان هنادي راحت بسابع نومه ده حالها من يوم حملها تصحيه من النوم الساعه تلاته الفجر
وتقعد تزن على راسه لحد مايصحى ولما يقوم ويصحى تنام وتسيبه باس جبينها ومدد جنبها ونام هو كمان
….
بعد شهر وبعد صلاة المغرب جالها احمد وقالها تجهز عشان يروحو للمستشفى جهزت وراحو وبعد التحاليل
احمد :ها طمنيني يا دكتورة
الدكتورة : للاسف مافيش حمل دلوقتي وسبب التاخير الموانع الي اخدتهم المدام وان شاءالله بعد العلاج هيحصل حمل
احمد بصلها بغيظ :طيب والعلاج ده ياخد اد ايه من الوقت
الدكتورة :شهر او شهرين بالكتير
احمد اخد وصفة العلاج وطلعوا
……………
اليوم زواج اسماء من خالد فات اليوم بسلام بس لاحظت انهم بعيد عن بعض اسماء الخوف غالبها اما خالد الامبالاة هي الغالبه عليه وانزفوا اما مدحت ازعج هنادي كل شوي
يتصل بيها ويحذرها اياك توقف اياك تمشي كتير ولا ترقص وهي بتضحك عليه وهي تجاوبه بزهق
………………..
في التلفون
خالد : صباح الخير
ريهام : اهلا صباح النور والسرور
خالد:وحشتيني اوي
ريهام بدلع :اه كل بعقلي بقلاوه
خالد: لا انا هكلك انتي
ريهام :لا
خالد :حياتي اظن عارفه ان الجوازه دي مش رغبة فيها بس هقول ايه غير حكم القوي على الضعيف
ريهام وشوية غيرة :وهي فين دلوقت
خالد بزهق :نايمه
ريهام بتردد:انت نمت معاها
خالد :حتما ياقلبي
ريهام بزعل:اها
خالد:اسمعيني حبيبتي هي ولا حاجه بالنسبه لي بس حرام اظلمها معايا شوفي انا هديها كل حقوقها بس ماحدش ملك قلبي غيرك انتي
ريهام :اكيد
خالد:اكيد ها رضا الزعلان دلوقت
ريهام :رضيت من اول ماقلت صباح الخير بس بتقل عليك شوي
خالد:ياحلوه اتقلي براحتك وانا علي قلبي التقل زي العسل اذا كان منك يلا قلبي لازم اقفل دلوقت
ريهام :طيب هشوفك النهارده
خالد:عاوزاني اجيلك
ريهام :اه
خالد: ولا يهمك انزلها بيت اهلها واجيلك طيران
ريهام برضا :طيب باي
وقفل معاها وراح للغرفه وكانت اسماء نايمه قعد يتاملها “اي نعم انتي حلوه بس مش قادر احبك او اتقبلك بحياتي ماقدرتيش تملكي قلبي زي ريهام بس وعد مني هعيشك معززه مكرمه ومستحيل اخلي شئ ينقصك “:اسماء
اسماء رايحه في النوم
خالد هزها:اسماء يلا قومي
اسماء فتحت عيونها وبخجل : الساعه كام
خالد :الساعه عشر ونص يلا عشان نفطر ونروح لاهلي
اسماء “ياربي من الانسان العجيب يعني عروسه مافيش كلمه حلوه تطلع من بؤه “:طيب
…………………………
في جناح منه واحمد
احمد :اخدتي علاجك
منه :اه
احمد ياخد العلب يتاكد من عدد الحبات وبعدها حطهم وطلع من غير ماينطق بكلمه وعلى طول اخدت تلفونها واتصلت علي ريهام
منه :الو فينك من زمان بتصل بيكي ومش بتردي
ريهام:اهلا يا نونه اخبارك
منه :ياسلام لسه فاكره تسالي ياظالمه من فرح هنادي ولاشفتك ولا كلمتك ليه مابترديش على اتصالاتي
ريهام : اسفه غصب عني بس كنت مشغوله
منه :ومشغوله بايه
ريهام :باركي لي انا كتبت كتابي
منه انصدمت :ها
ريهام :مالك بقولك اتجوزت
منه ومش مستوعبه :ازاي ومين وامتى وليه دلوقتي بتقوليلي
ريهام :الي حصل الظروف ماسمحتش وكتب الكتاب والخطوبه عائليه
منه :طيب واحنا خطوباتنا عائليه وعزمناكي
ريهام :منون ارجوك ما تزعليش يعني مش فرحانه لي
منه :لا طبعا فرحانه بس ماتوقعتكش ماتقوليليش
ريهام :الي حصل حصل
منه :طيب هو مين ومنين
ريهام تتوه الموضوع :قلبي منه ماله صوتك زعلانه ولا تعبانه
منه بتنهيده :اااااااه ياريهام “وقلت لها الحكايه كلها ”
ريهام بقهر :حسبي الله ونعم الوكيل فيه
منه :لا ريهام بلاش تدعي عليه
ريهام بصراخ:غبية انتي على كل الي عمله فيك وخايفه ادعي عليه
منه بحزن :اعمل ايه بحبه
ريهام :حبتك قراده على ايه بتحبيه من حسن المعامله ده عربجي
منه :صدقيني حاولت اكرهه بس ماقدرتش صدقيني ساعات افكر اني ابعد عنه وما دلوش مجال يكلمني بس اول ما يضمني لحضنه غصب عني بنسي نفسي ودنيتي صدقيني لما يكون رايق مافيش احن منه ابدآ
ريهام :بس ده شخص لا يتعاشر او يتحب
منه بعياط :مش بايدي ياريهام مش بايدي
ريهام :غبيه وطول عمرك غبيه والي بيضيعك طيبتك الزايده عن اللزوم
منه :طيب دبرني مش عارفه ازاي اراضيه
ريهام بغيظ :كمان هو الغلطان وانتي الي عاوزه تراضيه انشا الله عنه مارضى
منه :ريهااااام
ريهام بعد تفكير :شوفي خليني افكر بالموضوع وبعدين اقولك
منه :طيب ما تطوليش علىا
ريهام :اوكي يلا باي
قفلت معاه وراحت للمرايه تشوف وشها ولقته خفت اثار الضرب لبست ونزلت تحت
هنادي :اهلا حبيبتي فينك من زمان ماشفتكيش
منه بكدب:اعمل ايه بقي احمد مش راضي يخليني انزل يقولي ماتنزليش بشتاق
هنادي :ربنا يدوم المحبه بينكم
منه “ياريت يحبني “:امين الا انت ماقلتليش ايه اخبار الحمل معاك
هنادي :اوففف مجنني ده وهو لسه ماطلعش وعامل كدا امال لما يشرف البرنس
منه :ههههههه الحمدالله على كل حال
هنادي :اه الحمدالله
مدحت دخل :السلام
منه وهنادي :وعليكم السلام
مدحت بمشاكسه :اخبارك يااخت مراتي
منه :ههههه ليه ماتقولش مرات اخويا
مدحت قعد جنب هنادي :كيفي انا كل شئ يتعلق بحبيبتي بحب اقوله
هنادي انحرجت :اركز
مدحت بعناد:الا يا منه بذمتك مش هنادي محلوه بالحمل
منه :الا طالعه قمر
مدحت :اه مش شيفاني دايب
هنادي :مدددحت
مدحت :قلب مدحت انتي
هنادي : مش وقته الكلام ده لما نبقي لوحدنا قول اشعار
مدحت : وانا قادر اقعد معاك لوحدنا منين ما ندخل الغرفه القيك في سابع نومه
هنادي :اشكر ربنا اني نسيتك بالنون
مدحت :يعني ازاي
منه :ده بسلامتك معناه لو انها مش نسياك كانت زمانها مطفشاك من الاوضه خالص لانها مش هطيق تبص في خلقتك ولا تشم ريحتك فهمت
مدحت :اه طيب الحمدالله انها ماتوحمتش عليا لاني مااقدرش على فراقك ياحب عمري
هنادي :مدحت بس
ولسه بيتكلم الا على دخلة اسماء :السلام
الكل :وعليكم السلام
مدحت قام ضمها:اهلا وسهلا بالعروسه
اسماء :اهلا بيك
منه ببتسامه:صباحيه مباركه ياعروسه
اسماء :الله يبارك فيكي
هنادي تسلم :اهلا يا عروسه نورتي
اسماء :اهلا بيك والله شكلك حامل في بنت
مدحت :احم احم اي بنت واي ولد هي قمر مش بسبب الحمل
هنادي قلب وشها احمر :مددددحت
مدحت:ههههههههههههه خلوني اروح اجري لتدبحني
منه : ها اسوم اخبارك بعد الجواز
اسماء ببتسامه :تمام الافين امي وسهام
هنادي :اكيد فوق
اسماء :طيب انا طالعه اسلم عليهم لبعدين خالد يقول يلا وانا ماشفتهمش
منه :اوكي ولما تخلصي قعدتك معاهم تعالي
…………………
في التلفون
ريهام :اهلا حبيبي
خالد:اهلا بيكي يلا افتحي الباب
ريهام بفرح :ثواني
دخلته الصالون وهوعمال يبصلها باعجاب كانت لابسه جيبه قصيره لتحت الركبه بيج مع بلوزه كم جبنيز بنيه
بطوق وفاتحه شعرها الي يوصل لكتفها وبكل جراءه حضنته :وحشتني اوي
خالد حضنها : وانتي اكتر
ريهام بدلع :يعني مش نسيتني واسماء معاك
خالد قعد وقعدها جنبه :انسى روحي ولا انساكي
ريهام :حبيبي
خالد:الله ياحلوتها من بؤك والنبي عيديها
ريهام بدلع وغنج :حبيبي وعمري وروحي انت
خالد :ياناس مااقدرش خفي على والنعمه اتهور
ريهام بضحكه :هههههههه لا صبر حالك كلها كام يوم وابقي معاك
خالد :طيب ايه رايك نخالي دخلتنا بكره
ريهام :لا يا خالد لسه ماخلصتش تجهيزات وبعدين ازاي هتسيب مراتك
خالد:سيبك من اي حد انت اهتمي بيا انا
ريهام :يعني انت عاوزني اروح معاك بكره
خالد:اه
ريهام :طيب ازاي الصراحه انا اقلق اقعد لوحدي وفي مكان لسه ماتعودتش عليه
خالد: ومين قال هسيبك لوحدك
ريهام :ياسلام مش المفروض تعدل يعني يوم لي ويوم ليها
خالد :ماتخافيش ياقلبي انتي وافقي وساعتها الا وتشوفيني عندك
ريهام :اكيد
خالد :اكيد
ريهام :اوكي اجهز نفسي لبكرة وامري لله
………………………….
في بيت الصياد
احمد :السلام عليكم
الكل :وعليكم السلام
ام احمد بحنان :تعال يابني اتغدا معانا
احمد من غير نفس :شبعان ماليش نفس “ولف على اسماء “فين منه
اسماء :واحنا بنشوفها طول الوقت قاعده بجناحها
احمد طلع من غير ماينطق بكلمه دخل الجناح وشافها بتضحك مع عبدالرحمن عجبته ضحكتها وبرائتها
“لا يااحمد مش انت الي تضعف قدام ست انت عدو عليك اشكال وانواع ولاهزوا منك شعره بس هي غير ليه بحس برغبه اني اضربها ليه بغير عليها بالشكل دا معقوله حبيتها لا لا نسيت يااحمد كل الحريم
طينه واحده اياك تنخدع بشكلها الطفولي ”
احمد قعد على الكنبه وبرود وجفا :اخدتي العلاج
منه بتنهيده :ايوه
احمد :اكلتي
منه :ويهمك يعني
احمد بحده :بلاش مناهده زايده وانطقي
منه سكتت مالهاش حيل تواجهه وخاصة عبود معاهم
احمد :انا سالتك جاوبي طفحتي ولا لا
منه بقهر:لأـ ومش عاوزه اكل اصلا
احمد قام ومسكها من دراعها بقوه :انا لما اسئلك تجاوبي على قد السؤال وانا لما اقول لك اكلتي مش مستنيك تقول انك عاوزه ولا لا ما اكلتيش بتاكلي غصبك عنك
منه بتحاول تبعده :احمد مش قدام عبود
احمد :ماليش فيه مايهمنيش
منه قدرت تخلص نفسها منه وبسرعه شالت عبود وطلعت من الجناح بس هو لحقها عند السلم ومسكها من جديد بعنف
منه :احمد اوعي سيب ايدي لا تفضحنا
احمد وهو يضغط على اسنانه :انا لما اكلمك ماتطلعيش وتسبيني سامعه
منه بتحاول تزقه وتبعده واتوترت اول ما شافت عبود بدء يبكي :احمد سبني الولد بيعيط هتفضحنا هوديه اوضته وارجع نتفاهم
احمد بغل دفعها من غير مايحسب حساب للي هيحصل
منه بصرخه:احممممممممممد
وقعت من علي السلم هي وعبود خافت عليه وهو بحضنها ضمته بكل قوتها بس ماقدرتش تمسكه اكتر وهما بيدحرجو على السلم وبعدها ماحستش باي حاجه
احمد واقف ومصدوم من الي حصل شايف ابنه ومراته باخر السلم وهو باوله
اسماء وامها جريوا يشوفوا الاصوات مصدرها ايه اتصدموا لما شافوها والدم مغطيها هي وعبود بشكل يخض
اسماء بصريخ :احممممد اتحرك اتصل بـ الاسعاف
احمد واقف بجمود وبعالم تاني
اسماء بصراخ:احمد احمد
احمد:…………………..
مدحت سمع الازعاج وطلع هو هنادي بيصرخوا :فيه ايه
هنادي اول ما شافت اختها صرخت :لاااااااااااا منه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت زير نساء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى