Uncategorized

رواية أحببت ذات النقاب الفصل الخامس عشر 15 بقلم سيمو أشرف

 رواية أحببت ذات النقاب الفصل الخامس عشر 15 بقلم سيمو أشرف

رواية أحببت ذات النقاب الفصل الخامس عشر 15 بقلم سيمو أشرف

رواية أحببت ذات النقاب الفصل الخامس عشر 15 بقلم سيمو أشرف

رؤي بتفتح عينها براحه وعمر بس ال موجود جمبها وزعلان جدا وهو شايف اخته ف الحاله دي وسمعها وهي بتقول اسم سليم 
عمر: رؤي حبيبتي انتي سمعاني????????
رؤي بتوهان وتعب : عم… عممر ????
عمر: ايوا عمر يا قلب عمر حمدلله علي سلامتك يا حبيبتي ????
رؤي بدموع: هو انا فين انا حاسه بجسمي مكسر وبتحاول تقوم????????????‍♀️
عمر: خليكي زي ما انتي انتي ف المستشفى دلوقت عملتي حادثه جامده ????
رؤي افتكرت ال حصل واتفتحت ف العياط: والله ما عملت حاجه يا عمر انا مسرقتش حاجه والله سليم بيقول ان سرقت و……????????????????????
عمر بدموع: عارف والله يا قلب عمر عارف انك معملتيش حاجه وسليم كمان عارف ان معملتيش حاجه هو كمان اتخدع والسكرتيره ال عنده ال عملت كل دا عشان توقعك انتي ????
رؤي: ريهام طب لي انا عمري ما عملتلها حاجه خالص ولا اذتها تتهمني كدا لي وقعدت تعيط ????????????
عمر: حقك علي قلبي والله انا ال غلطان ان معرفتش احميكي منه ومن غيره قومي بس بالسلامه واحنا هنمشي من هنا خالص واياكي اسمع سيرة شغل دي تاني ????????????????
رؤي سكتت بدموع والدكتور دخل ????‍♀️
الدكتور: حمدلله علي السلامه يا انسه رؤي حاسه باي 
رؤي: جسمي كلو مكسر????
الدكتور: طبيعي لان فعلا الكسور كتير جدا عندك ????‍♀️
عمر: تاخد اد اي يا دكتور ????
الدكتور: شهر بالكتير هنا ف المستشفى وطبعا بعد الشهر ان شاء الله راحه تامه ف البيت انا كتبتلها علي علاج الممرضه هتجيبو ولازم الاكل اهم حاجه ويكون فيه كالسيوم كتير وحمدلله علي السلامة مره ثانيه ❤❤
ومشي وساب عمر مع رؤي ????‍♀️
رؤي: شهر ف المستشفي انا بتخنق من المستشفى يا عمر ????
عمر بوجع: معلش يا قلب عمر فتره وتعدي ان شاء الله انا هنزل اجبلك اكل واجي ????
ونزل وهو موجوع جدا انو مش قادر يعملها اي حاجه ????
ورؤي قعدت تفتكر ال حصلها واللحظات القليله ال كانت فيها معاه وكانت مبسوطه والوجع ال شافته منه وقررت ف نفسها انها لازم تنساه لان المرادي مش هتعرف تسامحه ????❤
لقت ادم وايمان وعبدالرحمن دخلو بلهفه 
ايمان: حمدلله علي سلامتك يا ضنايا اي ال عمل فيكي كدا بس اي ال رماكي ف المر يا قلب امك ????????????
ادم: مش وقت الكلام دا يا ماما…حمدلله علي سلامتك يا رؤي???????? 
رؤي بضعف: الله يسلمك يا ماما انتي وادم ????
عبدالرحمن: حمدلله علي سلامتك يا قلب ابوكي ان شالله ال يكرهك يارب ????????❤
رؤي: الله يسلمك يا بابا ❤❤
وعمر جه واتفاجئ بوجودهم وحطلها الاكل عشان تاكل والممرضه جت وادتلها الدوا وطلبت منهم يطلعو عشان تنام ????????
_____$$
بعد مرور شهر كان بيجي فيه عدي وديچا ونور وندا يطمنو عليها كل يوم ويحاولو يطلعوها من الحزن ال هي فيه بس لا حياة لمن تنادي ????
وعمر سافر طبعا بحكم شغله كظابط مينفعش يقعد كل دا ????‍♀️
وسليم ال ساب الشركه خالص لعدي ومحدش يعرف هو راح فين وكان بيروح يطمن عليها كل يوم من غير ما محد يشوفه ❤????
وخرجت رؤي من المستشفى وحالتها الصحيه كانت ف تحسن بعكس حالتها النفسيه كانت بتصلي وتقيم الليل وتدعي ربنا كتير انها تنساه بس كانت بتفتكره اكتر علي طول بس مش قادره تنسي جرحه ليها ومبقتش رؤي الفرفوشه ال ضحكتها ماليه البيت وبطلع اي حد من مود وحش بقت ورده دبلانه مطفيه بتنام وتقوم تصلي وتقرا قران وترسم وترجع تنام تاني وعدي كمان شهرين وهي ف نفس الحاله دي لحد ما كان فاضل علي عيد ميلادها تلت ايام ????❤❤❤????‍♀️
وندا وديچا ونور وعدي وطبعا بمساعدة عمر ال جه اجازه عشان عيد ميلادها وادم ومامتها وباباها عملولها حفلة عيد ميلاد تجنن وهي مكنتش تعرف ????❤❤????
نور: يا رؤي بقا عشان خاطري احنا مخرجناش بقالنا شهرين ????
رؤي: طيب اخرجو انتو ملكوش دعوه بيا ????
نور: لا مفيش الكلام دا مينفعش نروح من غيرك ????
رؤي: مليش نفس اخرج والله ????
نور: بقا كدا طييييب عظيم بيمين ابدااا لازم تطلعي انهاردا ولو مجتيش هنزعل منك وما ادراكي ما زعلنا ????
رؤي بياس: خلاص حاضر هنتقابل فين واجلكو هناك ????????
نور: ف نادي “…..” الساعه 5 ????????
رؤي: طيب ماشي ????
نور: اه من حق في فستان كدا انا اشترتهولك علي ذوقي يارب يعجبك هيوصلك كمان نص ساعه تلبسيه لان كلنا هنلبس زيه وف سرها ” سامحني يارب ع الكدب دا “????????????????????
رؤي: لي التعب دا بس ????
نور: ولا تعب ولا حاجه يارب بس يعجبك ولازم تلبسيه ????????????
رؤي: حاضر يا نور جزاكي الله خيرا???? 
نور بمكر وابتسامه: وجزاكي مثله ????????
وفعلا الفستان جه ولبسته وكان ابيض ومشجر بورد ازرق ولبست النقاب ال كان جاي معاه وكان شكلها شبه الملاك ????❤❤❤
وراحت المكان واول ما وصلت ودخلت النادي النور قطع هي اتخضت وفضلت ماشيه براحه علي كشاف الموبايل وهي خايفه جدا لحد ما وصلت وراح النور قايد حاجه بسيطه جدا واتفاجئت بسليم هو ال واقف ادامها ????????
طبعا كان مفكره انها بتحلم زي التلت شهور ال فاتو ومكنتش مصدقه انو حقيقه اتفاجئت بيه وهو ملتحي وواقف ادامها بباقة ورد وقعد علي ركبته 
سليم: ايوا انا موجود فعلا مش بيتهيالك ????❤❤????
رؤي: يعني انا مش بحلم ????❤
سليم: لا حقيقه…رؤي انا اسف علي كل ال حصل اسف ان مديت ايدي عليكي ودي اول مره اعملها ف حياتي واخر مره 
اسف ان يوم ما مديت ايدي مديتها علي اكتر بنت حبيتها ف الدنيا ❤
اسف علي ان مكنتش اد وعدي ال وعدتهولك قبل كدا ????????????
اسف علي ان شكيت فيكي ❤
اسف علي كل حاجه وحشه حصلتلك بسببي ❤
حقك علي قلبي المرادي وال هتكون والله اخر مره بجد انا مكنتش اعرف معني الحب ولا احساس الحب كنت قافل علي قلبي ومش راضي افتحه لاي حد كانت كل حياتي شغل ف شغل عشان اجيب فلوس وبس معرفتش يعني اي اقرب من ربنا ولا حب ربنا غير لما شفتك وعرفتك خلتيني انسان تاني عرفتيني معني الشرف والاخلاق والمبادئ والقيم والعفه????????
 خلتيني اشوف الدنيا ف عنيكي بشكل تاني انتي اول واخر حب ف حياتي وعارف ان مينفعش اقول الكلام دا دلوقت خالص بس مش قادر اسكت اكتر من كدا تلت شهور وانا بموت فيهم وانتي بعيده عني كنت باجي اشوفك ف المستشفي ونفسي بس ان اكلمك زي الاول نفسي ارجع اشوف عيونك زي الاول مرجعتش الشغل لان مكنتش قادر ارجعه وانتي مش موجوده فيه فضلت انسان عايش من غير روح ❤❤❤
انا ادام ربنا وادام الكل دلوقت ( وفجاه النور نور كامل وظهر عدي وعمر وادم ونور وديچا وندا وعبدالرحمن وايمان وكل الموظفين بتوع الشركه) وطبعا رؤي اتفاجئت منهم جدا:”” بوعدك ان مستحيل ارجع ازعلك تاني ولا اشك فيكي ابدا ولا ايدي دي تتمد عليكي تاني مهما حصل هكون عايش عشان اسعدك واعوضك عن التلت شهور دول اوعدك ان سليم لرؤي وبس ❤
مسمحاني يا رؤي؟!????❤
رؤي:….
يتبع..
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أوجاع أنثى للكاتبة مريم سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!