روايات

رواية ما وراء الحقيقه الفصل الثالث 3 بقلم جنى هاني

رواية ما وراء الحقيقه الفصل الثالث 3 بقلم جنى هاني

رواية ما وراء الحقيقه الجزء الثالث

رواية ما وراء الحقيقه البارت الثالث

رواية ما وراء الحقيقه
رواية ما وراء الحقيقه

رواية ما وراء الحقيقه الحلقة الثالثة

اسيا حطت ايديها علي قلبها واغمي عليها
مفوقتش غير وانا في المستشفي ومصطفي جمبي
-بابا بابا فين يامصطفي قول اني كنت بحلم
=مصطفي مسك ايدي ممكن تهدي يااسيا
-اهدي ازاي
قومت بسرعه من علي السرير اللي في المستشفي
-فين فين ماما
=بتخلص إجراءات العزاء وبابا وماما معاها
-انا انا عايزه اروح عايزه اشوف بابا
مصطفي سندني وصلت البيت
جيه وقت الدف*نه وانا مش مصدقه حاسه اني بحلم حد كمان غالي عليا راح مني
ملكيه كانت واقف وكنت سانده راسي علي كتفها ومن الناحيه التانيه ماما واقفه ماسكه ايدي
مش متخيله ان بابا اغلي حاجه في حياتي راح مني مش مصدقه
جيه وقت اننا نمشي من عند المدا*فن

 

 

-يلا اسيا
=يلا اي ياماما احنا هنسيب بابا لوحده هنا
-ياحببتي متقط*عيش قلبي عليكي اكتر من كده ونبي
قعدت علي تربة بابا وحطيت دماغي بين ايديا وبدأت اع*يط
-لا لا لا قولو أن ده حلم صح صح ياماما ونبي ياماما قولي أن ده حلم ا أنا مش هقدر استحمل اكتر من كده ياماما مش هقدر ده فوق طاقتي
مليكه قعدت جمبي وبدأت تطبطب عليا
-قومي قومي يااسيا عشان خاطري بلاش تعملي فينا كده لو فضلتي كده هتروحي مننا صدقيني
روحنا البيت وجبنا الممرضه بتاعت بابا
-اسيا جبتلك الممرضه زي ماقولتي
قومت ومسكت الممرضه من هدومها وبدأت أصر*خ عليها
-ا انتي اللي كنتي بتابعي حالة بابا والدكتور قال انو خد جرعة دواء زياده
=والله معملتش حاجه أنا اديتو الجرعه ومزودتش حاجه والله مليش زنب
-انتي كدابه مين اللي قالك تعملي كده هه مين
مصطفي بعدني عنها
-اسيا اهدي مش كده خالص الحوار؛غوري دلوقتي انتي بس الحوار لسه مخلص معاكي
=انت كمان هتمشيها يامصطفي هتسيبها تمشي
ماما خدتني في حضنها بدأت اعيط وانا مش مصدقه في اي اي اللي بيحصل حواليا ومش مدركه اي ل اي حاجه
فات اسبوعين وانا مش بروح المدرسه ومش بعمل اي حاجه خالص في حياتي قاعده أنا وماما بس ومليكه مش بتسبني خالص ولا مصطفي واهلو بصراحه
-الو
=ايوا ياعمر
-عامله اي
=الحمد لله
-انتي عارفه اني كنت عايز اجيلك بس انتي موافقتيش
=معلش ياعمر خلينا كده
-انتي هترجعي المدرسه امتي
=مش عارفه لسه والله لما احس نفسي احسن
-تمام أنا حبيت اطمن عليكي
=شكرا جدا ياعمر

 

 

-باي
-باي
قفلت معاه وبصيت للفون بقرف
-اوووف امتي الكابوس ده يخلص بقي تعبت
الباب خبط
-مين
=أنا مليكه يااسيوش
-خشي
دخلت مليكه وكان في ايديها اكل من ماك
-اي الاكل
=جبتو عشان نتغدي مع بعض طنط قالتلي امك مفطرتيش لي بقي بقي اسيبك ساعتين تعملي كدده
-مليش نفس خالص لاي حاجه
=لا هتاكلي غصب عنك
مليكه بدأت تأكلي ب ايديها وحاولت تطلعني من الموود اللي انا فيه
-كفايه كفايه مش هقدر ابلع
=عشان تبقي متفطريش تاني
خلصنا غدي ومليكه قعدت تذاكرلي اللي محضرتهوش في المدرسه
-اقولك مفاجاه
=هبات معاكي انهارده
-بجدد
=اه وهنروح المدرسه بكره مع بعض
-لا يامليكه مش هقدر اروح
=لا هتقدري
-هنشوف
نمنا علي السرير وبدانا نحكي ونتكلم مع بعض زي كانت بعمل انا واختي حياه
-تصبحي علي خير يااجمل اسيوش
=وانتي من اهلو ياروح قلبي
___________________
صحينا الصبح
-اسيا اسيا يلا يلا عشان نلحق المدرسه
=لا مش هقدر اروح انهارده
-لا هتقدري قومي يلا
مليكه قومتني بالعافيه لبست ونزلت
-صباح الخير ياماما
=صباح الخير ياحببتي ؛ تعالو افطرو يلا ياولاد

 

 

بدأنا نفطر
-اسيا
=نعم ياماما
-انا هتجوز
اسيا شرقت
ملكيه أدتها تشرب
-ت اي..!؟
=اتجوز!.
-ماما ده بابا لسه مكملش الاربعين
=انا فرحي علي ياسين بعد يومين
-ماما انتي بتقولي اي
=اي الغلط في كلامي
-انتي متخيله انتي بتقولي اي انكل ياسين وطنط نهله صحبتك عايزه تخربي بيتهم
=اي المشكله عمك ياسين اتكلم معاها ووافقت وكتب الكتاب بعد يومين
اسيا قامت تجري علي برا مليكه قامت وراها
-انا مش عارفه اقولك اي خالص بجد بس ممكن تهدي
=ده بابا مكملش الاربعين حتي وعايزه تتجوز وتتجوز مين انكل ياسين..!
روحنا المدرسه
-اسيا اخيرا جيتي كنتي وحشاني اوي
=وانت كمان ياعمر
-اخبارك اي دلوقتي بقيتي احسن
=الحمد لله
مصطفي قاطع كلامنا
-اسيا عايزك
=طب عن اذنك ياعمر
-نعمم يامصطفي
=سمعتي الخبر
-اسيا دموعها نزلت ا أنا مش عارفه اقول اي بس والله مليش زنب والله يامصطفي
مصطفي مسح دموعي
-ممكن تهدي لو سمحتي
=ا اهدي وبابا مكملش الاربعين وماما عايزه تتجوز أنا مش مصدقه نفسي بجد
قدر قاطعتهم في الكلام
-مصطفي عايزاك ضروري
=طب عن اذنك يااسيا نتقابل في الفصل
اليوم فات في المدرسه
________________________
بعد مرور يومين وانا مش بتكلم مع ماما ونفذت اللي عايزه واتجوزت انكل ياسين مش عارفه هبص ازاي في عين طنط نهله ومصطفي وامي بتسرق حياتهم مش عارفه
اليوم فات وكتبنا الكتاب ونقلنا حاجتنا في شقتهم
____________________

 

 

في المساء
-اعتبري نفسك في بيتك يااسيا يابنتي
=ان شاء الله ياعمو؛طنط نهله ممكن نتكلم شويه
-ماشي ياحببتي
طلعنا علي اوضتها
-ياطنط ارجوكي مش عايزاكي تزعلي مني انا مليش اي زنب انتي عارفه كده صح
=عارفه ياحببتي عارفه انك ملكيش زنب واوعي تشيلي نفسك زنب
اسيا حضنت نهله
-يلا بقي روحي نادي ياسين عشان يتعشي
=حاضر
روحت علي اوضة ياسين وقعدت اخبط بس مفتحش قلقت عليه فتحت الباب
-ياسين ياسين أنت نايم ولا اي
=دخلت كان في الحمام تقريبا وشوفت علي السرير بتاعو
م مخ*دراتتت!؟؟؟؟…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ما وراء الحقيقه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!