روايات

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الحادي عشر 11 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الجزء الحادي عشر

رواية لقد وقعت في حب منتقبه البارت الحادي عشر

رواية لقد وقعت في حب منتقبه
رواية لقد وقعت في حب منتقبه

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الحلقة الحادية عشر

ملاك راحت تجيب قهوه ليها هي وسليم وفجأه لقيت موظفه بتكلم موظف معاها: لابسه النقاب ومدوراها مع المدير وقاعده معاه في المكتب طب ايه لازمة النقاب

الموظف وهو بيبصلها بنظرات حقيره: ايوه معاكي حق ده انا لما دخلت عليهم لقيتها قاعده في حضن المدير

الموظفه: انت ماشوفتش المدير كان بيدافع عنها ازاي يوم مايا مشيت وكانت دموعها نازله علي وشها

سمعت موظفه تانيه: شايف ماشيه وعامله ازاي كملت طريقها وراحت عند ماكينة القهوه لقيت موظف كان حط ايده عليها فبعدت بعيد

الموظف: مالك بعدتي ليه ولا سليم باشا بس اللي ينفع بس بصراحه بقي انا هموت واعرف شكل وشك ازاي وبدأ يقرب منها وعايز يرفع نقابها

ملاك وهي بتترعش: ابعد بعيد سليم سلليييم يا سليم

عند سليم

كان قاعد في المكتب وسمع صوت دوشه بعد شويه سمع ملاك بتنادي عليه طلع جري ونزل تحت علي السلالم بسرعه الكل بقا مستغرب ليه المدير بيجري كده نزل سليم تحت لقا حد مقرب من ملاك وعايز يشتال نقابها

ملاك: سسسللللييم سليم اللحققني سليم وفضلت تعيط

سليم قرب من الموظف وبدأ يضرب فيه ومسك ايده وكسرهاله

سليم: كنت عايز ترفع نقابها صح سليم

سليم بص علي ملاك لقاها بتعيط: تعالي يا ملاكي متخافيش انا سولي متخافيش يا قلبي مش هيعملك حاجه تعالي ياقلبي تعالي جريت ملاك علي سليم وبدأت تعيط في حضنه

ملاك ببكاء مثل الاطفال : كانو بيقولوا علي ان انا مدوراها انا عملت ايه يا سولي بيقولوا انا انا متكسفتش وهما داخلين وانا في حضنك في المكتب وده كان عايز يرفع نقابي يا سولي وتحضنه جامد

سليم:خلاص يا قلب سولي متعيطيش سولي جيه اهو واللي قال كده هيدفع التمن غالي

وبعد شويه ملاك نامت من كتر العياط وهو اشتال ملاك وقال بصوت جمهوري:ملاك اللي هيقول كلمه عليها هقطعله لسانه واللي بيقول مدوراها ملاك تبقي مراتي واسمها ملاك سليم المنشاوي ولسه الحساب مخلصش وبص للموظف اللي علي الارض بنظره ناريه ودخل المكتب اللي بدأ يقفل الستاير وقفل الباب عليه وقعد علي الكرسي وأخدها في حضنه:اسف يا ملاكي اسف يا قلب سولي ورفع نقابها لقا اثار دموعها علي خدها وبدأ يبوس كل انش فيها متزعليش يا قلب سولي انا بحبك اوى

ملاك صحيت بعدها بشويه وبدأت عيناها تترقرق بالدموع

سليم:خلاص يا قلبي والله لادفعهم التمن غالي انا هوريهم ويلا علشان عندنا اجتماع روقي كده

سليم بمزاح ليخرجها من وجعها:والا

ملاك:والا ايه

سليم : والا هروقك انا بطريقتي

ملاك بغباء:ازاي

سليم بخبث: تحبي تشوفي ازاي

ملاك بغباء:ايوة

سليم وقرب منها وقبلها قبلة جعلت قلبها يدق بسرعة كبيره لدرجه انها اقسمت ان دقاته كان يسمعها وبعد عنها لما لقاها مش قادره تتنفس

ملاك بكسوف ونزلت نقابها وبصت في الارض:احم يلا علشان الاجتماع

سليم بضحك:يلا هههه ومسك ايديها وخرجوا لبرا وراحوا اوضة الاجتماعات

ودخلوا الاجتماع واستغربت ملاك ان كلهم موظفين في الشركه

ملاك باستغراب:ايه ده اجتماع ايه ده يا سليم

سليم هتعرفي دلوقتي يا قلبي وأخدها وقعدها علي الكرسي بتاعه

سليم شاور علي الموظفين اللي كانوا بيتكلموا علي ملاك:اللي عنده اي كلام يتكلم

الموظفين:………………

سليم بغضب واختلف عن ما كان عليه :لاخر مره هقول الكلام اللي كان بيتقال بره عيديه تاني

الموظفه:لا رد

سليم بنرفزه:انا بقا هعيده انا ان ملاكي مدوراها وان هي قاعده في مكتبي وان هي ليه لابسه نقاب وان هي مش محترمه النقاب اللي لابساه

سليم بنرفزه وخبط علي التربيزه ومأخدش باله من ملاك اللي بدأت تعيط:صح

ملاك بعياط:خلاص يا سليم

سليم:تعالي يا ملاك

ملاك راحتله سليم بهدوء كأنه بيكلم طفله:روحي اضربيه

ملاك بصيتله سليم وشاور علي الموظف اللي كان متدغدغ من ضرب سليم فيه: روحي اضربيه وبكل قوتك يا ملاكي انا اعرف ملاك اللي انا مربيها مش تعيط ملاك ان مضربتيهوش انا اللي هروح اضربه

سليم بهدوء:يلا يا ملاكي

ملاك راحت ومكانتش عايزه تضرب الموظف بس ضربها ليه اكيد ارحم من ضرب سليم لكن افتكرت ازاي كان مقرب منها وكان عايز يشيل نقابها ملاك رفعت ايدها وضربته بعزم قوتها قلم رن صداه في اركان المكان

سليم وابتسم:برافوا يا ملاكي

سليم ببرود:كل اللي كان بيتكلم علي ملاك مرفود

ملاك بترجي ونظرة له بعيون بريئه مثل الاطفال:سليم

سليم:نعم

ملاك:عشان خاطري مترفدش حد

سليم بتفكير:موافق بس بشرط

ملاك:موافقه علي اي حاجة

سليم:متأكده انك مش عايزه تعرفيه

ملاك:ايوة

سليم:الكل يرجع علي شغله المرادي علشان خاطر ملاكي لكن اي كلمه تانيه هتكونوا مرفودين وهتشوفوا العذاب الوان علي ايدي

سليم:مفهوم

الموظفين جميعا:مفهوم

وبدأو يطلعوا من اوضة الاجتماعات واول ما طلعوا ملاك جربت علي سليم حضنته

ملاك:شكرا

سليم:عفوا يا قلبي

واشتال ملاك علي ايده في وضعية العروس

ملاك:انت بتعمل ايه

سليم بخبث:عملت ايه هو انا عملت حاجه كده اومال لو عملت كده وقبل ملاك قبلة اطاحت بحصونها واذابتها وجعلتها تبادله هذه المره وفصلها عندما احس بحاجتها للهواء

ملاك بكسوف حضنته وبدأت تتمسح فيه زي القطه

سليم:يلا نروح

ملاك:تمام يلا وجايه تنزل سليم مسكها

سليم:انتي رايحه فين

ملاك:نازله علشان نروح

سليم:والله ما يحصل لازم اشتالك

ملاك: سليم عيب

سليم:هو انا شاقطك ده انتي مراتي يلا يا قلبي وفعلا مشيوا وسط خجل ملاك من نظراته ونظرات الجميع في الشركه الذين ينظرون لسليم بصدمه ويتسألون أهذا مديرهم المغرور؟

اهذا هو العصبي؟أهذا الذي كان لا يطيق جنس حواء بأكمله يحمل فتاه ؟ اهذا هو سليم المنشاوي ام هذا رجل يشبهه؟

ورجعوا ابطالنا البيت ومضي اليوم بسلام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقد وقعت في حب منتقبه) ‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!