روايات

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الثاني عشر 12 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الثاني عشر 12 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الجزء الثاني عشر

رواية لقد وقعت في حب منتقبه البارت الثاني عشر

رواية لقد وقعت في حب منتقبه
رواية لقد وقعت في حب منتقبه

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الحلقة الثانية عشر

تسيتقظ بطلتنا بتلاقي سليم نايم جمبها فبتخطر علي بالها فكره
وبعد قليل
بيصحي سليم وبيقعد يدور علي ملاك مش بيلاقيها في الاوضة وبيلبس هدومه وبينزل تحت بسرعه من غير ما ياخد دوش وبيقعد يدور علي ملاك وكل اما يقابل حد يضحك سليم استغرب وصل تحت لقا ملاك في المطبخ بتجهز الفطار
سليم: انتي بتعملي ايه
ملاك: بجهز الفطار وبتحاول تكتم ضحكتها علي شكله
FlashBack
ملاك خطرت علي بالها فكره وقعدت تدور علي حاجه ولما لقتها راحت قعدت جمب سليم ومسكت الاقلام وقعدت ترسم علي وشه
Back
سليم لاحظ انها كاتمه ضحكتها:انتي عايزه تضحكي بتضحكي علي ايه ضحكيني معاكي
ملاك وهنا خلاص معدتش قادره تتحكم في نفسها وقعدت تضحك لحد ما وقعت علي الارض من كتر الضحك
سليم بصلها باستغراب وراح بص في المرايه علي نفسه
سليم بصوت قد هز أرجاء البيت من قوته:ملااااااااااااااكك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نروح بقا في مكان بقالنا زمان مش روحناه
بيت ملاك
الام:يا تري انتي عامله ايه يا بنتي وحشتيني جدا جدا
حمزه:تعالي يا ماما البسي هنروح مشوار
الام:مشوار ايه يا حمزه
حمزه:تعالي بس وانتي تعرفي
وراح حمزه بعربيته وراح عند روان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نروح لابطالنا
ملاك:اسفه اسفه والله ما هتتكرر
سليم:بقا انا تعملي فيا كده يا ملاك انا سليم المنشاوي الناس تضحك عليا اشد في شعري يا شيخه اعقلي بقا اعقلي ده انا هموت
ملاك وهي تنظر له ببراءه: سولي حبيب قلب ملاك نزلني انا تعبانه
سليم بضحك: لا مش هنزلك انا عارف انك بتضحكي عليا
ملاك : اضحك عليك ازاي ده انت قمر في حد بيضحك علي القمر
وفجأه دخل حد عليهم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في مكان اخر
الاب : سليم مش لازم يبقي لحد غيرك
سوزي:ازاي يا بابي مش بتقول اتجوز
الاب بدهاء:بسيطه نقتلها
سوزي:بس
الاب:مبسش البنت دي هتموت النهارده
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وفجأه دخل حد عليهم
ملاك بصريخ:ابو حميز ماماا رواان
حمزه:ايه اللي معلقك كده
ملاك ببراءه:انت لسه بتسال تعالي نزلني
حمزه لسه بيقرب سليم وكان ملتفت لملاك وضهره لحمزه
سليم:استني عندك متقربش يا حمزه
سليم وهو بيجري وبيخبي وشه:محدش ينزل ملاك ولا يقربلها وانت اولهم يا حمزه علشان ميحصلش حاجه تزعلك مني واوووب اتكعبل في السجاد
سليم:ااه يا ضهري منك لله يا ملاك بقا انا يحصلي كل ده بسببك في يوم واحد
ملاك: كنت بهزر يا رمضان مبتهزرش
سليم:ما انا بسبب هزارك علي الارض دلوقتي
ملاك:وانا مالي يا لمبي كنت وقعتك ده مكنش قلمين اللي رسمة بيهم علي وشك بس
الجميع بصولها بصدمه وبعدين بصوا علي وش سليم وقعدوا يضحكو كلهم
سليم:وقف وراح علي اوضته دخل غسل وشه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حوريةبقلمي ـــــــــــــــ
روان:الله يخرب بيتك انتي اللي عملتي كده في مستر سليم
ملاك بفخر:ايوة انا
روان : ده انتي مفتريه يا شيخه مكنتيش خايفة لا يعملك حاجه
حمزه:لا يا روان عمرها ما هتخاف لان هيا عارفه انها مهما عملت عمر سليم ما هيعملها حاجه لانه بيحبها
سليم نزل تحت بعد اما غسل وشه وراح نزل ملاك من علي المسمار اللي كانت متعلقه عليه
سليم بغضب:بقا انا يتعمل فيا كده
ملاك:طب يا جماعه هما بيقولو ان الجري نص الجدعنه مش كده برضوا
وفي ثوان كانت بتجري وسليم وراها
سليم:والله ما انا سايبك يعني كنتي هتولعي في رجلي وقولنا ماشي لكن توصل انك تخلي الناس تضحك عليا
ملاك: اهدي يا سولي يا عسل انت ده انت كيوت وقمر
سليم:كيوت وقمر ده انا هتشل خلاص هتشل
ملاك وراحت استخبت ورا حمزه
سليم:تعالي هنا يا ملاك
ملاك:لا وطلعتله لسانها
سليم:تعالي هنا يا ملاك
ملاك راحتله ووففت قدامه ونزلت راسها وبتبس في الارض زي الطفله اللي واقفه قدام باباها علشان عملت غلط:نعم
سليم:ينفع اللي انتي عملتيه ده
ملاك:………..
سليم:يعني انتي عارفه انوا غلط بتعمليه ليه
ملاك:كنت بهزر معاك
سليم:بتهزري معايا تقومي تضحكي كل اللي في القصر عليا
ملاك:sorry
سليم رفعلها وشها لقاها زعلانه وده باين في عيونها مسكها من ايديها واخدها معاه لفوق وساب الباقى تحت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اللله اكبر ـــــــــــــــــــــــــــ
سليم اخدها فوق ولقاها زعلانه ودخلها اوضتهم
سليم:متزعليش يا قلبي انا اسف
ملاك وبدأت تعيط ووشها بقا احمر
سليم اخدها في حضنه:انا اسف مكنش ينفع ازعقلك قدام حد انا عارف انك مش بتحبي كده انا اسف خلاص يا روحي
ملاك بعياط:انت زعقتلي قدامهم اععاااااا
سليم:خلاص مش هزعقلك تاني اسف
ملاك بطفوليه ومدت صباعها الصغير :وعد
سليم ومدلها صباعه:وعد
ملاك بتلقائيه ومن غير متحس:انا بحبك اووي يا سولي
سليم وقد تهللت اساريره:وانا بموت فيكي يا قلب سولي ولكن لم يقدر علي التحكم في نفسه امام هذا الوجه المحمر بأكمله وهذا القرب الذي يهلكه 😘🙈
وبعدين نزلوا تحت
ملاك جريت علي مامتهاوحضنتها:وحشتيني وحشتيني وحشتيني
مامت ملاك:وانتي وحشتيني خالص خالص ووحشني خناقك ونقك يا بنتي والله
وبعدين راحت علي حمزة جري:موزي وحشتني اوووي ولسه جايه تحضنه لقت اللي وقف قدامه وملاك حضنت سليم بدل حمزه
ملاك:سليم
سليم:نعم يا قلبي
ملاك:عايزه احضن حمزه ممكن لانه وحشني جدا
سليم:ملاكي
ملاك:نعم
سليم:اسكتي يا قلبي وقرب منها واتكلم في ودانها احسن ما ارزعك بوسه قدامهم كلهم
ملاك:انت سافل وقليل الادب
سليم بضحك :وضيفي عليهم وقح كمان يا قلبي
ملاك راحت قعدت جمب مامتها وربعت ايديها وفضلت ساكته
سليم : عايزه ايه
ملاك:عايزه احضن حمزه
سليم:موافق بس في ثانيه الاقيكي جمبي
ملاك طلعت جري حضنت حمزه:وحشتني اووي اوووي اووي يا موزي ووحشت ولسه هتكمل لقت اللي بيشدها ونزل ضرب في حمزه
حمزه: اه اه وانا مالي يا لمبي انا جيت جمبها هي اللي حضنتني
سليم قام من علي حمزه بعد اما فرتكه من الضرب وراح
حمزه:عاجبك كده اه جوزك مفتري اوي
ملاك:ولا اسكت يلا ملكش دعوه بسولي حبيبي
حمزه:مين لقا صحابه نسا احبابه
سليم:بس يلا اقعد يلا انا غلطان ان انا جيبتك اصلا كان لازم اجيب طنط بس
حمزه:ايه الصراحه دي انت بتطردني
ملاك:ايوة بكل صراحه 😂😂
حمزه:عادي وقاعد ومش ماشي
ملاك:بارد
سليم:تعالوا يا جماعه نفطر يلا
ملاك:استنوا هجبلكوا الاكل اللي انا عملته
حمزه:لا انا الحمدلله شبعان
مامت ملاك:ده انا مش عايزه اكل انا صايمه
روان:وانا يا ملاك صايمه انا كمان
ملاك:لا والله كلكم شبعتوا دلوقتي
حمزه: لا هما بيحاولوا ميدخلوش المستشفي دلوقتي
سليم:كلوا هياكل ووجه كلامه لملاك:تعالي يلا يا حبيبتي نعمل الاكل يلا
ملاك بحماس:يلا يا سولي
سليم اخدها وبداو يعملوا الاكل مع بعض كان سليم وملاك بيعملوا كيك ملاك راحت تدور علي الدقيق وطلعت علي الكرسي واتشعلقت ومش طايله الدقيق
ملاك:ايه ده البتاع ده عالي اووي
عالي اووي ولا انتي اللي قصيره اووي
ملاك:انا مش قصيره يا سولي
واخيرا وصلت للدقيق ملاك وهي بتلف وبتكلم سليم
ملاك:انا مش اوزعه ووصلت ليه واععععااااااا
واوووب وقعت بس سليم لحقها ووقع عليها شوية دقيق
سليم بضحك:ههههه 😂بس فجأة لقا حاجه بتترمي عليه
وبقوا الاتنين عاملين زي الرجل الابيض
سليم وملاك:😂ههههه 😂
ملاك:يلا نعمل الكيك
سليم يلا وعملوا الفطار وطلعوه برا واول ما طلعوا
حمزة:اعوذ بالله من الشيطان الرجيم انصرف انصرف
ملاك وسليم بيقربوا وحمزه قاعد يقول:انصرف انصرف
حمزه:عفريت عفرييت
ملاك في ثوان كانت علي ضهر سليم
ملاك:اجري يا مجدي
حمزه بدأ يجري وملاك وسليم وراه
حمزه:انصرف اعااا عفريت
ملاك:عفريت اععااا انا خايفه اعععاااا
حمزه:الصوت ده مش غريب عليا ده صوت ملاك
حمزه بغباء:انت اكلت ملاك
ملاك:لا انا ملاك
حمزه:انتي ملاك ايه اللي عمل فيكي كده
ملاك: انا وسليم وقع علينا دقيق
حمزه:احم تمام
ملاك وسليم طلعوا غيرو هدومهم ونزلوا تاني
وقعدوا اكلوا
حمزه:واو الاكل تحفه مين اللي عمله
ملاك:انا وسليم عملناه مع بعض
حمزة:بجد الاكل تحفه wow
ملاك: ميرسي
وخلصوا اكل وقعدوا يدردشوا شويه
ومضي اليوم بخير علي ابطالنا وكل منهم ينعم بدفء فراشه ولكن هل سيظل هذا الحال ام سيحدث مالا يتوقع

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقد وقعت في حب منتقبه)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى