روايات

رواية عارفة حظي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ميرفت السيد

رواية عارفة حظي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ميرفت السيد

رواية عارفة حظي الجزء الرابع عشر

رواية عارفة حظي البارت الرابع عشر

رواية عارفة حظي
رواية عارفة حظي

رواية عارفة حظي الحلقة الرابعة عشر

اتفاجئت تاليا وهي بتظبط شعرها والميكب في مراية الحمام براجل دخل وباب الحمام اتقفل
لفت بسرعة كان هو اسرع منها لقته في وشها وحط ايده على بوقها ولزق ضهرها بالحيطة
وهمس: ولاكلمة لو عاوزة تخرجي من هنا سليمة
فاهمه؟
هزت راسها بخوف بالايجاب
ونظرت إليه ووسعت عيناها من الصدمة
فابتسم وقال: ماتتخضيش ايوة انا سامر عبد السلام
بصي بقى احنا هانتفق اتفاق قبل مااسيبك لو نطقتي بحرف لزين او ادهم هاتزعلي عليهم وخدي دة كارت بتاعي ووضعه بحقيبتها لو مااتصلتيش بيا الليلة وحياة عنيكي الحلوة دي ماهتلحقي تفرحي
انا خارج لو صرختي هاتحصل كارثة وتركها وقبل مايخرج قالها: اتفقنا صح
هزت رأسها بالايجاب برعب
بمجرد خروجه تنفست وهي تبكي وجريت على زين وادهم الي كانوا قلقانين من تأخرها
زين اول ماشافها قالها: مالك ايه دة بتعيطي ليه ووشك اصفر حصل ايه
ادهم؛ مالك حصل ايه

 

وقبل ماتقولهم لمحت سامر وهو خارج ومعاه بنتين وبودي جارد غمزلها وابتسم
فشاورت عليه وقالت: اتهجم عليا قي الحمام
نظر زين وادهم الى حيث اشارت فلم يروا أحد
زين بعصبية: مين دة
ادهم بغضب: مين ياتاليا
: سامر عبد السلام
زين وهو غاضب واحمر وجهه: اييييييه عمل ايه
ادهم:بالراحة يازين خدي اشربي واحكيلنا
قصت عليهما ماحدث
ادهم: فين الكارت
ناولته الكارت: اهو
زين نظر لادهم وهو غاضب وقال وهو يحاول السيطرةعلى غضبه: روح اختك ياادهم
ادهم: لأ هانروحها سوا ونروحله سوا
زين: طب ياللا بسرعة
تاليا: انتوا هتعملو ايه
زين: متقلقيش احنا هانردله الزيارة
زين وادهم بسرعة اوصلا تاليا الى المنزل وانصرفا

 

تاليا كانت خايفة عليهم فاتصلت بعاطف وحكيتله الي حصل وقالتله: ارجوك ياحاج شوفهم. ناويين على ايه انا خايفه
عاطف: متقلقيش انا ولادي رجاله والي هايعملوه هو الصح
حاولت تاليا تبان. طبيعية عشان امها وخالتهها مايلاحظوش حاجة
لحد. مادخلت اوضتها وفضلت تتصل بادهم وزين محدش بيرد وفضلت طول الليل صاحيه
بقلم مرفت السيد
نامت من. كتر الارهاق وقلقت على ادهم وهو بيصحيها: ادهم قلقتني
ابتسم: ليه يابنتي هو احنا عيال رايحة تتصلي بالحج عاطف
: خوفت عليكم
ادهم: لأ انتي تخافي عليه
حصل ايه طمني
: هو روح بيته لقي مراته بتديله كارتين مني ومن زين وطبعا كنا بانتظاره بس مع جيش كامل من رجالة الحج عاطف بعت جاب عيلته من الصعيد وفي حد كبير هو طلب منه يتدخل والرّاجل استأذن زين انه يتدخل ويحل وفعلا الراجل حكم ان سامر ركب الغلط ودفع غرامة
ليكي

 

طب وبعدين هاتخلص كدة
: ولاقبلين زين طلب يضربه عشان. مد ايده عليكي وفعلا اتهان وعينه اتكسرت ولو فكر يعمل حاجة هاتبقى مشكلته مع الراجل الي اتوسط
وزين عامل ايه
: روح وزمانه نايم وخاف يتصل يقلقك عارفة ياتاليا دة طلع بيحبك اوي وانا كدة اتطمنت عليكي
ياللا كملي نوم تصبحي علي خير ياقلبي كلها يومين وتبقي اجمل عروسه
قبلته تاليا واحتضنته: ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا ياادهم
كانت فاطمة تراقب مايحدث وهي حاسة بغضب وقالت لاختها وهي بتتصل بيها: اعمل ليه يافادية البت واكلة عقلهم مش كفاية علاء الي اتجوز بنت عمه اليتيمة وهاتسافر معاه برة كمان زين يتحوز واحدة ابوها مطلق امها واخوها مرمطون عندنا طول عمره
اختها: بكرة الفرح وحياتك يافاطمة لهاخليه فرح مهبب عليها
فاطمة: لأ خليها تفرح بشهر العسل الحل التمام ان البت دي تعيش معايا هنا هي وزين وقبل مااجازة علاء تخلص كمان هاخليه هو وفيروز ييحوا يعيشوا هنا انا هاعمل خطة انهم يعيشوا معاياكلهم وهاوقعهم ببعض واخلي ولادي تطلقهم وهاتشوفي
واغلقت الخط واتصلت باحدهم: نفذ الي قولتلك عليه انا عاوزاهم يرجعو من شهر العسل يلاقوها بايظة فاهم
بقلم مرفت السيد

 

وبمجرد مالمحت زين وعاطف امسكت بقلبها ووقعت مغشي عليها
اتخضو وطلبولها دكتور وبعد الكشف قالهم: الحاجة زي الفل هي بس مرهقة ومحتاجة راحة ورعاية ودي شوية فيتامينات هكتبهالكم ويفضل حد يفضل معاها يمكن الوحدة تكون مضيقاها
نظر عاطف اليها بشك وقال: بس هي مش لوحدها
قالت فاطمة وهي تتظاهر بالتعب: لأ علاء مش باشوفه وواحشني وزين هايسيبني
وبكت بحرقة فقال زين وهو يحتضنها: انا هاكلم علاء ييجي هو وفيروز يقعدو معاكي شوية ولاايه يابايا
عاطف: ماشي مفيش مانع
سلامتك يافاطمة ياللا ياادهم لازم. نخلص الشغل قبل فرحك
فاطمة: ربنا يخليكم ليا ويسعدك يازين
زين للخادمة: خلي بالك. منها
وانصرفوا لاعمالهم وبعد ساعة ابتسمت فاطمة بلؤم حين سمعت صوت ابنها زووجته
اتصلت تاليا بزين: حبيبتي عامله ايه
الحمد لله
: فينك

 

كنت في الكلية باقدم على دراسات عليا عشان هعمل ماجستير ودكتوراه ماانا قولتلك
: هو انتي عروسة بجد مش تركزي في فرحنا
بس يابابا 😒 مش كفاية ماما وخالتو والجيران بيحضرو للحنة الليلة
: الله انا هاجي اتفرج
قشطة
: ياعسل
😄😅
اغلق الهاتف ليجدها امامه: بتعمليلي كمين وهناء، دخلتك. كدة عادي
: نعم نعم امال عاوزها تخون صاحبتها فين ادهم
في مشوار وزمانه جاي
: طيب انا رايحةمكتبي اتطمن عالدنيا واعزم الموظفين
اوك هاتوحشيني
: اتلم
سارت الامور على مايرام وانتهت الحنة على خير وسط سعادة الجميع
ويوم الزفاف وقبل عقد القران بالقاعة حصل
……. 😳😳😳😨😱🤔

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عارفة حظي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!