روايات

رواية حكاية كفيفة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم خوخة

رواية حكاية كفيفة الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم خوخة

رواية حكاية كفيفة الجزء الثاني والعشرون

رواية حكاية كفيفة البارت الثاني والعشرون

رواية حكاية كفيفة
رواية حكاية كفيفة

رواية حكاية كفيفة الحلقة الثانية والعشرون

عند ندى الاب بصي خدي بنتك وروحي لمرات اخوكي صلحيها هي وبنتها واعزموها على الفرح , الام اصالحها علشان تتجوزها , الاب اتجوز مين انا قلتلك كده علشان تتعدلي وبعدين انتو صحاب روحي صالحيها ربنا يهديكي وخلي ندى تاخد عشق معاها وهي رايحة لخالد ندى وافقت علشان تغيظ عشق مش اكتر , عند عشق خلود كانت هناك , خلود بابتسامة ضوقي بقى اكلي يا طنط وقولي رايك , ام عشق تسلم ايدك الاكل طعمه حلو عقبال متطبخي لجوزك , خلود بكسوف شكرا يا طنط الباب خبط فتحت الام الباب اتفجءت ندى ووالدتها ببنوتة قمر واقفة جنب عشق ام عشق اتفضلو ام ندى بصي يا ام عشق احنا اسفين وعارفين اننا غلطانين بس قلبكم كبير ام عشق حصل خير اتمنى ميحصلش كده تاني ام ندى ودي دعوة فرح ندى , واتمنى توافقي ان عشق تخرج مع ندى تقابل خطيبها , ام عشق بس , ندى متقلقيش يا طنط هخلي بالي منها , ام عشق تمام عشق ببرود انا معايا صاحبتي مينفعش اخرج واسيبها , خلود بتوتر روحي يا قلبي وانا هنا مع طنط , ندى تعالي معانا , خلود بس , عشق يلا يا قلبي , خلود تمام , ام ندى وانا هفضل هنا مع مامتك يا عشق متقلقيش , ام ندى فاقت من البتعمله لما جوزها قسي عليها وكان بينصحها من بعيد لبعيد وندمت على العملته , خرجو البنات الثلاثة وراحو الكافيه وقعدو بصت ندى للباب لقت خالد دخل وكان معاه ٢ لابسين نظرات شمسية راحو عندهم عمر بابتسامة السلام عليكم ردو السلام وقعدو , خالد تشربو ايه , عمر بمرح اعزم خطيبتك وانا هعزم آمان والانسات المع خطيبتك كل دا ونظرات ندى مسلطة على عمر وحست بالغيظ لما قال انه هيعزم عشق وخلود , ندى لا شكرا هما لسا شاربين دلوقتي , عمر مكنش يعرف خطيبة خالد لانه محضرش الخطوبة , عشق باحراج فعلا احنا لسا شاربين دلوقتي , آمان بفرح عشق , عشق بابتسامة آمان , , آمان عاملة ايه , عشق بابتسامة الحمد لله , خلود بصوت واطي بس وصل لعمر وآمان اوباااااااااااا عصافير الحب اتقابلو , آمان ههههههههههههههه مش تعرفيني انك هنا يا اختي , خلود ليه هتعمل ايه يعني , عشق بضحك هيجيبلك عريس , خلود ميرسي السنجلة حلوة , رفع عمر عيونه من غير قصد وشاف خلود بابتسامتها التجنن دي😂 , آمان عندي ليها عريس هيخليها تتوب , خلود مين آمان فاكرة هاني زميلنا كان مكلمني عليكي وانه بيحبك وهيرطبت بيكي برضاكي او غصب , خلود بجدية انا مليش في الارتباط ولو هو بيحبني فعلا يجي يتقدملي وانا وقتها هصلي استخارة لو ارتحت هوافق لو مرتحتش خلاص , وبعدين مش لاقي غير دا هيخليني انتحر , حس عمر انه غيران عليها من آمان , عمر لنفسه اهدا بقى هو في ايه انا اول مرة اشوفها والاسوء من كده صوتها هو الخلاني ابصلها اعمل ايه انا كده هتجنن , الفوقه من سرحانه ندى الكلمته وقالتله برقة حضرتك فين , عمر بهدوء هنا انتو رجعتو امتة , خالد دلوقتي , عمر امممممممم في حاجة , خالد لا , عمر يلا نمشي , ندى باندفاع نمشي ليه خلينا شوية وهي بتبص لعمر بمكر , عمر ببرود مش خلصتو كلام هنقعد ليه وبعدين انتي مالك انا بكلم صاحبي وموجهتلكيش كلام عمر كلمها بقلة ذوق لما لاحظ نظراتها ليه , حست ندى بالاهانة , بس قالت بقلة ذوق وهي بتلمس ايد عمر وبتبصله بتحدي انا وصاحبك واحد , زق ايديها وقال بعصبية مكتومة ايدك دي متلمسنيش , وخلي عندك كرامة وانا بحذرك دلوقتي المرة الجاية هزعلك جامد لو لمستيني , وبص لخالد وقالها احترمي انك خطيبة دا وهتبقي مراته اريب وانت خليها تحترم نفسها شوية يلا يا آمان , آمان يلا سلام يا جماعة , ابتسمت عشق وقلبها بينبض بسعادة واخيرا قابلت حبيبها وكلمته اما آمان فشعوره لا يوصف من كتر السعادة ومش مصدق هو فعلا كلمها سمع صوتها اما عمر فدا كان متنرفز من ندى بس اول مفتكر ابتسامة خلود ابتسم , اما خلود فحست ان الشخص دا كويس لما صد ندى من البداية وقالت لنفسها ربنا يستر , ندى لنفسها بقى تهيني ادام الكل بس مقبولة منك لاني شكلي حبيتك من اول نظرة مكنت تعرفني عليه يا خالد من قبل منحدد الفرح بس هرتبط بيه يعني هرتبط بيه , رجعو البيت عشق وخلود دخلو الاوضة عشق شفتي صاحب خالد هزق ندى ازاي , انفجرت خلود من الضحك وقالت اتكسفتلها سلف , عند ندى روحت بيتها وهي متغاظة , دخلت اوضتها ورنت على منال وبعد السلامات , ندى انا قابلت خالد وكان معاه واحد صاحبه مقلكيش يجنن عليه هدوء انا وقعت من اول مشفته , منال متكلمي خالد وخليه يكلمه عني وجوزهولي , ندى بشرار في احلامك محدش هيتجوزه غيري انا ملكه وهو ملكي , منال وياسر , ندى ياسر مين دانا كنت بسلي وقتي بس لكن مبحبوش , منال وخالد , ندى هتجوز خالد وهرتبط بعمر , اتصدمت منال من تفكير صاحبتها وقالت بعد مقفلت لا يا حلوة مش هتخدي حاجة كفايا عليكي خالد وانتي الاتكلمتي عن عمر فاستحملي , عند ندى , ندى بعصبية قال ايه اكلملها خالد علشان تتجوزها دا في احلامك , فتحت الفيس ودخلت على اكونت خالد وبدات تتفرج على بوستاته وجواها امل انها تشوف صورته وتشوف عيونه الكان مخبيها بالنظارة , واخيرا لقت صورة ليه وخالد عامله منشن وبيباركله على نجاحه في تلتة ثانوي , دخلت على اكونته وبدات تقلب فيه اول بوست من ثواني , انا شفت بنت من غير قصدي ودا بعد مسمعت صوتها انا حاسس انا اتجننت بفكر فيها فكل وقت وبغير عليها اعمل ايه , ندى فكرته بيتكلم عنها فقالت حلو الشعور متبادل فضلت تقلب في بوستاته الدينية ودخلت على الفيرندس ملقتش اصدقاء بنات , قالت يعني انا هكون اول تجربة يبقى حلو , stop , اتوقعو ندى هتعمل ايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية كفيفة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!