روايات

رواية حكاية كفيفة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم خوخة

رواية حكاية كفيفة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم خوخة

رواية حكاية كفيفة الجزء الثالث والعشرون

رواية حكاية كفيفة البارت الثالث والعشرون

رواية حكاية كفيفة
رواية حكاية كفيفة

رواية حكاية كفيفة الحلقة الثالثة والعشرون

جابت ندى رقم عمر وسجلته على فونها وبعتله ادد رفضه علطول , ندى بغيظ رفضه ليه دا دا انا حاطة صورتي انا والبيه صاحبه وعاملة الحالة الاجتمعية مخطوبة من واسم صاحبه طيب اعمله ايه دا , انا عارفة انه كويس بس مش للدرجة دي بس على مين فتحت اكونت باسم ولد وبعتتله ادد قبله بعدها بفترة , ندى ممكن نتعرف عمر عمر وانت ندى اياد عمر تشرفت اياد او بالاحرى ندى الشرف ليا حبيبي عمر شكرا اياد الشكر لله اياد حبيبي عمر استغرب بس قال تسلم عمر لآمان بقولك يا صاحبي في حاجة غريبة بتحصل امان في ايه عمر خطيبة خالد صاحبي بعتتلي ادد ورفضته لقيت واحد بعتلي واسمه اياد وتقريبا الاكونت لسا مفتوح دلوقتي ولسا متعرف عليا وبيقولي حبيبي وبسراحة كده انا شاكك انه ندى امان انت ليه مقبلتش الادد بمانها خطيبة صاحبك وهتبقى مراته عمر مش علشان انا صاحب خطيبها فاقبل اددها اولا ممكن من كتر الكلام نعجب ببعض او طرف يعجب بالتاني ودي تعتبر خيانة لصاحبي ثانيا مفيش صفة تخليني اكلم واحدة اجنبية عني حتى لو كانت مين غير بحدود ثالثا هي كانت بتبصلي انهردة بصات غريبة لانها اول مرة تشوفني وانا مش ناقص قرف , امان طيب هتعمل ايه عمر ببرود هعرف مين الشخص دا وبمعرفتي وبالذات انه حاول يهكرني بس انا مامن فوني امان يعني هتعمل ايه عمر انا شغال سكرتير لمهندس برمجيات فعلمني كل حاجة خاصة بالبرمجة علشان لو حصل حاجة امان هتعرف دلوقتي , عمر لا بسراحة مش قادر هنام علشان الكلية والشغل امان تصدق نسيت الكلية عمر طبعا معشق نساتك الكلية مش بعيد تنساني امان مقدرش دانت حبيبي يعني عمر تسلم يا صاحبي دخل عمر ينام وفتح فيس لقى اياد باعتله , انت قفلت ليه , مش عايز تكلمني , انت فين ومع مين , متقليش انك بتكلم بنات دانا اقتلهم , عمررررررررررررررر رد , عمر بعصبية في ايه انت لو كنت خطيبتي مكنتش هتسالني كل دا وبعدين انا اسف يخص حضرتك في ايه اكلم او مكلمش بنات وسلام علشان مش فاضي , عمر لنفسه لو طلعت ندى هعرف خطيبك لانك ساتي فيها اوي ونام صحي الصبح راح الكلية هو وامان وهناك قابلو عشق وخلود واتكلمو مع بعض رجعو البيت جهز عمر الغداء واتغدو ونزل عمر الشغل وخلص شغله ورجع البيت عمر يلا نصور يا امان اخد سجله صوت ومنتجه وحط صورة المصحف , كان صوت امان في غاية الجمال لدرجة ان عمر اتاثر جامد ونشره عمر على اليوتيوب وعمله بيدج على الفيس وشير اللينكات لصحابه وطلب منهم الاشتراك والمتابعة وعمله انيستى عمر كده تمام امان شكرا عمر انت اخويا تعالى بس نشوف اياد دا فتح اللاب واشتغل عليه شوية عرف ان دا اكونت فيك وان الصفحة الاساسية هي ندى اتصدم اوي وقال انتي قليتي في نظري اوي ورن على خالد , عمر بهدوء ما قبل العاصفة انت ليه اخدتني معاك انبارح خالد عادي عمر يعني مش علشان تشوف الهانم بتعتك هتعمل ايه بص يا خالد ومن غير كلام كتير البت دي ملهاش علاقة بيا وخليها تحترم نفسها بدل ماعملها بلاغ يقفلها الصفحة دي ومتعرفش تفتح فيس خالص ويلا سلام راح عمل لاياد بلوك وحذف الرسايل من الطرفين , لما عرفت ندى اتجننت , ندى بجنان ازاي حصل كده هو عرفني طيب هو عرف خالد طيب اعمل ايه وانا عايزاه اعمل حسابك يا عمر انت مش هتكون لغيري ولو بقيت لغيري مستعدة اقتلك واقتلها علشان ترتاح , مرت الفترة القبل الفرح من غير احداث تذكر غير التجهيزات , ويوم الفرح stop , فيه مفاجاءات كتير يوم الفرح

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية كفيفة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!