روايات

رواية حكاية حب الفصل الحادي عشر 11 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الفصل الحادي عشر 11 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الجزء الحادي عشر

رواية حكاية حب البارت الحادي عشر

رواية حكاية حب الحلقة الحادية عشر

وقفناً في بارت ١٠ علي نسمة لما اغمه عليها بعد الخبر المحزن الي جلها
مهاب: نسمة وقام لحقها قبل متقع علي الارض
مهاب: ابراهيم هات مايه او برفيوم بسرعه نسمة فوقي يا نسمة.
ابراهيم : مهاب خد الازازه اهي خد منو مهاب المياه وفضل يكب شويه علي نسمه
مهاب: نسمة فوقي لحد ما ابدات تفوق
ابراهيم: مهاب اهي بتفوق .
مهاب: نسمة انتي سمعاني ها نسمة فتحت نسمة عنيها وافتكرت المكلمه بتاعت التلفون وفضلت تعيط جامد
مهاب :نسمة اي الي حصل فهميني وكانت نسمة في عالم تاني مفيش غير العياط بس وفضل الوضع زي ما هو عياط نسمة بس الي كل شويه صوتها يزيد في العيط فضلت نسمة علي الحال ده نص ساعه وابراهيم ومهاب جنبها ومش عارفين هي مالها بس كانت صعبانه عليهم وحسين انها تايهه ومش معاهم
ابراهيم : مهاب هنعمل اي دي مش بترد خالص وبقالنا كتير بنهدي فيها ومافيش فايده
مهاب :كان قلبو وجعو عليها اوي وعلي عيطها وصعبانه عليه ومش عارف يعملها ايه
مهاب: نسمة بصيلي نسمة في اي طيب فهميني
ابراهيم :مهاب اعمل حاجه بدل ما تخش في صدمه ونخسرها مهاب: انا مش عارف اعمل اي اول مره اكون عاجز عن حاجه ومعرفش اعمل اي فكر معايا يا ابراهيم
ابراهيم :طيب مهاب ما تجرب تمسك الموبيل وتشوف اي الي حصل علي الاقل نعرف مالها ونتصرف بصلو مهاب وقام مسك الموبيل وفتحو وله اخر رقم بتاع مامتها
مهاب :ابراهيم اخر رقم بتاع مامتها
ابراهيم :ممكن هي رنت شوف في اي في نفس الوقت الي رنت اية فيه
مهاب: برتباك ده ده بي يرن يا ابراهيم اعمل اي
ابراهيم:طيب افتح بسرعه فتح مهاب الموبيل وجي صوت اية اية: نسمة حبيبتي عملتي اي في الشغل
للعلم اية لسه معرفتش اي الي حصل لي هدي
مهاب: انا مش نسمة يا انسه بس لو انتي قريبه من نسمة ياريت تيجي بسرعه تشوفيها مالها دي بقالها اكتر من نص ساعه بتعيط واغمي عليها كمان وبصراحه انا مش عارف اعمل معاها اي
اية : بجد طيب انا هاجلها بس من فضلك خليك معاها ممكن مهاب: اكيد طبعا حلتها متسمحش اني اسبها دي منهاره خالص ومش بترد عليا
اية: انا جايه حالا
مهاب : ماشي بس بسرعه لو سمحت قفل مهاب معاها وراح لي نسمة تاني وقعد جنبها مهاب نسمة قولي طيب اي حاجه اتكلمي متسكتيش كده
ابراهيم:ايوه يا نسمة احنا جنبك متخافيش قولي بس مالك
وفضلو يكلموها ونسمة مش بترد وعيطها مالي المكان وصلت اية عند الشركه وكانت هتخش بس منعها الامن
الامن : حضرتك رايحه فين يافندم مينفعش
اية : ده ده المدير هو الي بعتلي لو سمحت سبني اخش
الامن : اسف مش هينفع
اية : طيب ثانيه رنت اية علي رقم نسمة ورد مهاب وقالتلو انو الامن مش عايزن يدخلوها قالها مهاب هاتي حد فيهم اكلمو
اية: لو سمحت اتفضل الاستاذ خد منها الموبيل
الامن :تحت امرك يافندم
مهاب: دخلو انسة الي قدامكم بسرعه
الامن: تمام يافندم خدت اية الموبيل ودخلت تجري علي جوه وسالت علي المكتب بتاع المدير ووصلت هناك
مني: رايح فين انتي
اية: المدير عاوزني وكانت هتخش
مني :استني هنا ريحه فين هي بوابه من غير بواب وله اي
اية: لو سمحت سبيني اخش واوعي كده وعالت صوتها سمع مهاب و ابراهيم الصوت برا مهاب:
ابراهيم اطلع جبها بسرعه علشان البنت دي المفحوم من العياط بسرعه ابراهيم:حاضر وطلع
ابراهيم:سبيها يا مني اتفضلي يا انسه بسرعه
اية:دخلت بسرعه المكتب واتصدمت من شكل نسمة والانهيار الي هي في قربت منها بسرعه
اية: نسمة حبيبتي مالك بس بصيلي انا اية يا نسمة ردي عليا مالك ها حبيبتي اي الي حصل احكيلي وبردو نسمة مش بترد وله تتكلم بس بتعيط
مهاب :هي من ساعة ما دخلت وموبيلها رن وردت معرفش مالها اغمي عليها ومن ساعة مافاقت مبكتش تتكلم
اية: طيب مين رن عليها متعرفش حضرتك
مهاب: تقريبا مامتها
اية:طنط هدي ليه مالها
مهاب:مش عارف
اية :طيب موبيل نسمة فين ارن عليها
مهاب :اتفضلي اهو وادها الموبيل وكل ده ونظرو علي نسمة وحالتها الي بتسوء راح مهاب نحيت نسمة وقعد جنبها
مهاب: في سرو بس لو اعرف مالك هاين عاليا اخدك في حضني ومطلعكيش ابدا خلاص بقا كفايه عياط انا هكون موجود
مهاب :نسمة ردي بقا كفايه كده متتعبنيش معاكي
اية: في الوقت ده رنت علي رقم وفتح الخط
اية :طنط هدي طمنيني عنك حاضرتك كويسه
الطبيب: لا حضرتك انا رنيت من بدري وقولت لي حضرتك المدام اتوفت وانا بلغتك الخبر من شويه مستنين تيجو تخدو المدام من المشرحه
اية: بصدمه ودموع اي حضرتك بتقول اي لا اكيد حضرتك غلطان
الطبيب: هو مش الموبيل ده بتاع المدام
اية:ايوه
الطبيب: يبقا هي المتوفيه
اية : لسه مش مستوعبه انو هدي ماتت وانو نسمة بقت لوحدها فضلت اية تعيط جامد علي نسمة وعرفت مالها دلوقتي راحت اية لي نسمة
اية : بعياط نسمة حبيبتي انا جنبك وبابا وماما جنبك حبيبتي قوي نفسك نسمة حبيبتي قومي معايا ياله
مهاب : هو في اي بظبط انا عايز افهم
اية : بصتلو وعنيها كلها دموع وهي فعلان عاجزه انها تعمل حاجه راحت الست الطيبه الي سندا صحبتها وهي كل حاجه عندها هتعمل اي نسمة دلوقتي فضلت اية تعيط هي كمان
مهاب : ممكن تهدي وتقولي في اي
اية:طنط هدي ماتت مامت نسمة
مهاب” ابراهيم : لا حول وله قوه اله بالله العاليه العظيم ان لله وان اليه راجعون
مهاب : زعل اوي علي نسمة وقلبو وجعو عليها اكتر
ابراهيم : طيب حولي تفوقي نسمة علشان حلتها بجد وحشه اية : بدموع وقلت بي قله حيله مش عارفة
مهاب : من فضلك كفايه انتي كمان وبص لي نسمة مهاب نسمة انتي عيزها تزعل منك صح بصتلو نسمة في الوقت ده وقالت بعياط وكلام مقطع ا ن ا م ش ه ش و ف م ا م ا ت ا ن ي(انا مش هشوف ماما تاني)
مهاب : بزعل وحزن عليها نسمة هي دلوقتي بتتعزب من الي انتي بتعملي ادعي ليها بالمغفره وهي هترتاح وهي هتكون شيفاكي في كل الوقت.
نسمة :ا ن ا ب ق ي ت ل ي و ح د ي خ ا ل ص (انا بقيت لي وحدي خلاص)
مهاب : بي حنين لا مش لوحدك انا جنبك وبص كمان صحبتك معاكي و ابراهيم كمان وكلنا معاكي ومش هنسيبك وعد وبص لي اية تاكد علي كلامو.
اية : في الحظه دي اعتبرت نسمة بنتها واختها وصحبتها وكل حاجه وقطعت وعد علي نفسها متسبهاش تاني ابدا مهما حصل اه ياروحي انا مش هسيبك وهكون معاكي ديما ماشي.
نسمة : بحزن بصتلها وفضلت تعيط
ابراهيم : ياله يا نسمة علشان نلحق ندفنها.
مهاب : اه يانسمة علشان ترتاح ياله قومي معايا.
اية : اه يا حبيبتي ياله وهرن علي بابا وماما يلحقونا لي المستشفي ماشي يا له قامت نسمة معاهم بصعوبه ولسه عيطها بيزيد ورنت اية علي مامتها وابوها الي اتصدمو وراحو علي المستشفي وصل الكل علي المستشفي ودخلو يجدو هدي يدفنوها مع عياط نسمة الي سمع المستشفي كلها وغمي عليا وفوقوها ودفنو هدي والكل زعلان علي الست الطيبه الحنونه الي كانت عايشه معاهم ونسمة الي مش بقا ليها حد وروحو علي البيت واية صممت نسمة تيجي عندها في البيت مع اسرار احمد كمان عليها ومهاب وابراهيم مسبوهاش لحظه ومهاب الي قلبو وجعو عليها اوي وخد وعد انو هيفضل جنبها مهما حصل وان مش هيخلي دمعها تنزل تاني وجه الليل من اليوم الصعب عليهم والوقت التاخر جامد
اية :نسمة حبيبتي انتي مكلتيش حاجه من الصبح يا له ياحبيبتي
نسمة : بعياط مش عايزه حاجه
مهاب : نسمة بجد انتي كده بتزعلي مامتك اكتر يا له بس كلي حاجه بسيطه تسند قلبك
نسمة : انا مش قادره بجد ومش عايزه حاجه
مهاب : خد الصنيه من اية وقعد جنب نسمة ياله خدي القمه دي من ايدي متكسفنيش بقا
نسمة : اطرت تاخد اللقمه من ايدو المدوده قدمها فضل مهاب ياكلها بي ايدو
نسمة : خلاص بجد مش قادره
مهاب :ماشي مش هغصب عليكي تاني نسمة بس كفايه عياط الله يخليكي بصتلو نسمه وفضلت بردو تعيط
احمد : لي مهاب و ابراهيم شكرا ياشباب وربنا يحفظكو يارب انت وهو مسبتناش من الصبح واكيد احنا معطلنكو
مهاب: لا ابدا ياعمي احنا مش متعطلين خالص بس احنا هنطر نمشي دلوقتي واسمحلي اجي اطمن عليها كل يوم
احمد : اكيد البيت بيتك يابني في اي وقت تشرفنا
مهاب : شكرا يا عمي يا له ياابراهيم وبص لي نسمة كتير وبعد كده مش مع ابراهيم روح ابراهيم بيتو ومهاب روح علي بيتو
دخل مهاب القصر وشاف امو وابو واخو والكل قاعد وباين علي وش امو القلق
مها :بقلق مهاب انت كنت فين انا عماله ارن عليك من الصبح حبيبي انت كويس
مهاب :بتعب من اليوم الي مر عليه اه ياماما انا كويس
محمود : انت كنت فين ياستاذ كل ده ها ومن امتا بتفضل برا البيت كل ده
مهاب :كان مش حمل يستحمل خناق ابوه ومخنوق بعصبيه بابا انا مش صغير ماشي وبعدين انا متاخرتش جامد ولو سمحت يا بابا انا فعلان تعبان ومش قادر للخناق .
محمود :بعصبيه ولد انت اتجننت وله اي .
مازن: خلاص يا بابا انا هتصرف معاه وراح لي اخوه خدو في حضنو وقالو ياله يامهاب تعالي معايا مش مهاب مع اخوه وكانت مها قلقانه علي ابنها بس قالت تسيبو دلوقتي وتشوفو بعدين هو مالو طلع مازن مع اخوه علي اوضه مهاب
مازن : اي يامهاب مالك انت عمرك ما كنت كده وله عمرك اتعصبت علي بابا.
مهاب: انا مخنوق يامازن مش حمل كلام دلوقتي.
مازن : راح حضن اخو مالك بس ياحبيبي اي الي مزعلك.
مهاب :حضن اخوه وفضل ساكت وكان مخنوق علشان نسمة وكان عايز يفضل معاها بس اطر يمش علشان اتاخر وهو قال انو عمر ما هيسبها.
مازن : مهاب مالك انت قلقتني.
مهاب: ممكن بعدين يامازن.
مازن : حاضر ياحبيبي خلاص برحتك انا بس عايز اعرفك اني في اي وقت موجود جنبك ومعاك.
مهاب: بعد عند اخوه وقال ربنا يخليك ليا يامازن
مازن : بهزار ياروح قلب مازن و يخليكي ليا يا بطه خلص بكره نتكلم مع بعض وهعرف مالك.
مهاب: بضحكه بسيطه ماشي ياقلب البطه هنتكلم بكره

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!