روايات

رواية عشقت من رباني الفصل السادس 6 بقلم مريم محمد

رواية عشقت من رباني الفصل السادس 6 بقلم مريم محمد

رواية عشقت من رباني الجزء السادس

رواية عشقت من رباني البارت السادس

رواية عشقت من رباني الحلقة السادسة

زيدان :بتكلم بجد و من غير خو”ف انتي بتحبي عاصي
تمارا بخو”ف: انا انا و بدأت في البكاء
زيد بعصب”يه:انتي بتعيطي لي انا بسأل سؤال
تمارا:انا مش بعيط
زيد و هو يجز علي أسنانه:ماهو باين ممكن تتزف”تي تبطلي عياط و تردي علي سؤالي
تمارا ولسه هترد لكن تليفون زيدان رن طلع بره الغرفه رد بعد خمس دقائق دخل
زيدان :يلا روحي اجهزي و جهزي الشنط بتاعتك عقبال ما انا كمان هجهز حاجتي
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
بليل بعد ما ودع زيدان و تمارا عاصي و حور ركبو السياره و انطلقوا
تسريع الأحداث
في امريكا تحديدا في فيلة زيد
تمارا بابتسامه :واو دي حلوه اوي
زيدان بفرحه لفرحتها :اهم حاجه تكون عجباكي
تمارا:اه اوي ثم كملت حديثها هيا فين اوضتي
زيدان :بصي يا ستي دي اوضتي عشان فيها حاجتي من زمان و انتي اختاري اوضه
تمارا:هو انت كنت بتيجي هنا
زيدان :اه ويلا بطلي رغي و اطلعي غيري هدومك عقبال لما اخد شاور و انزل اعرفك علي خدم
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
بعد ربع ساعه كان زيدان بيعرف تمارا علي خدم
زيدان :ها كدا عرفتيهم كلهم
تمارا بحماس :اه
زيدان :بصي انا عندي مستشفي هنا و هبداء شغلي هنا و بعد ما اجي من شغلي هاخدك و ننزل اعرفك علي المكان
تمارا :تمام
تسريع الأحداث بعد شهرين كانت تمارا عرفت كل حاجه هناك
تمارا:بكرا اول يوم ليا في المدرسه انت الهتوديني
زيد :اه انشاء الله
تاني يوم في المدرسه عند تمارا تحديدا في الفصل بتاعها جيه ولد قعد جنبها من الفصل عندها
هو بلغه الأمريكية:ازيك ممكن نتعرف
تمارا بلغه الأمريكية:لا مش بتعرف
(جماعه انا هكتب مصري اكيد مش هكتب امريكي بجد عشان كلو يفهم)
تمارا وهو الولد لسه هايمشي من جنبها :جتكم البلا اي القرف ده
رجع ليها تاني و اتكلم
هو:اي ده انتي مصريه
تمارا ببرود :اه
هو:وانا كمان مصري و عندي صاحبتي هنا مصريه و كان نفسنا نشوف حد مصري غيرنا هنا ياريت نتعرف و بالمره اعرفك علي صاحبتي
تمارا :تمام انا تمارا
الولد:وانا يازيد
تمارا :أتشرفت بمعرفتك
يازيد :وانا كمان و فضلو طول اليوم مع بعض و عرفها علي صديقتو كرما
طلعت تمارا من المدرسه و يازيد معاها و كان زيدان واقف بره مستنيها وهو ساند علي عربيته بصتلو و ابتسمت وقربت منو
تمارا :سلام عليكم ورحمه الله وبركاته
زيدان و هو بيركب :و عليكم
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
في الفيلا علي الغداء
زيدان :مين الكان معاكي ده
تمارا :صديقي اتعرفت عليه انهارده في الفصل بتاعي و مصري زي و تعرفني علي صديقته كرما من مصر
زيدان :متتكلميش معاه تاني
تمارا :وده ليه انشاء الله
زيدان :والله هو ده العندي
تمارا :هكلمو ده صاديقي
زيدان :عايز بكرا اجي اخدك اشوفك واقفه معاه
تمارا قامت دخلت غرفتها و نامت
في صباح يوم جديد ملئ ب الأحداث علي ابطالنا
وصلت تمارا المدرسه و معاها زيدان
زيدان :يلا ادخلي و متكلميش و قبل ما يكمل جي يازيد
يازيد :ازيك يا تمارا
تمارا : الحمدلله
يازيد :مين ده مش تعرافينا
تمارا بتو”تر:ده ده اخويا
زيدان اتصدم من ردها بس سكت و بصلها بحزن
في نفسه فعلا إمال هتقول اي ده الرباني
يازيد :اتشرفت بمعرفتك
زيدان بصلو ومشي بغض”ب و هو بيتوعد لتمارا لأنها كلمت الشاب ده
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
انتهى اليوم الدراسي و زيدان خد تمارا و رجعها البيت
زيدان :انا عندي شغل مهم هروح المستشفي اعملو و اجي
تمارا :تمام
بعد ساعتين جيه زيدان و نده علي تمارا طلعت من غرفتها
تمارا :نعم
زيدان كان ماسك ورق حطو علي ترابيزه
زيدان :امضي علي ورقه دي
تمارا :دي اي دي
زيدان :ورقة جوازنا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت من رباني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى