روايات

رواية بيسان الفهد الفصل الأول 1 بقلم حسناء نصر

رواية بيسان الفهد الفصل الأول 1 بقلم حسناء نصر

رواية بيسان الفهد الجزء الأول

رواية بيسان الفهد البارت الأول

بيسان الفهد
بيسان الفهد

رواية بيسان الفهد الحلقة الأولى

صباح يوم جديد تشرق الشمس بنورها الساطع على قصر اقل ما يقال عنه روعه قصر المنشاوي نعم قصر المنشاوي اغنى اغنياء مصر والشرق الأوسط لديهم الكثير من الشركات والفروع المتفرقه في جميع أنحاء العالم.
ترن ترن ترن
في غرفة من غرفة القصر نائم على فراشه الواسع في هدوء يزعجه صوت هاتفه استقظ بأزعاج ليمسك هاتفه ويرد
فهد:الو يا زفت عايزة ايه
مروان بمرح:طيب قول صباح الخير
فهد:عايز ايه اخلص
مروان:مالك يا عم فهد بدل ماتقول صباح الخير
فهد بغضب:مروان اخلص والا هفصل انا مش فايقلك وعلى العموم يا سيدي صباح الخير يلا اخلص في ايه
مروان بجديه:احم حاضر اللواء طلبنا في الجهاز بعد ساعه
فهد:تمام ساعه واكون عندك سلام
مروان:سلام
(استووووب نتعرف ببطلنا فهد الشناوى شاب في بداية الثلاثين يمتلك من العيون الخضراء والشعر البنى والجسم رياضي والملامح الحاده عصبى جداااا شغله علمه يكون شخص غامض جدا لأن شغال في المخابرات بيكره البنات لسبب هنعرفه في الأحداث بيحب اخته فيروز جدا)
نهض بطلنا واخد ملابسه وذهب بياخد حمام
انتهى فهد من ملابسه وخرج من غرفته ليذهب الي عمله
بقلم___________حسناء ناصر
على مائدة الطعام متجمعين بيفطرو
محمد والد فهد:هو فهد وفيروز مصحيوش ولا ايه
فاطمه والده فهد:لا فهد صحي سمعت صوت الميا في الحمام وانا ماشيه من عند الاوضه اكيد هينزل دلوقتي
فهد:صباح الخير
كلهم:صباح الخير
فاطمه:اهو نزل صباح الخير يا حبيبي اقعد افطر يلا
فهد:انا يا دوب الحق الشغل هو ياسين فين
فاطمه:فطر ونزل بسرعة بيقول ورايه مشوار
يامن:رايح الشركه ولا الجهاز
فهد:الجهاز الأول وبعدين الشركه
يامن:ربنا معاك
(استوب نتعرف على والد فهد ووالدته
محمد المنشاوي والد فهد في أواخر الخمسينات راجل أعمال مشهور في الشرق الأوسط بيحب عياله جدا ويعمل اي حاجه علشان يشوفهم مبسوطين) ،
(فاطمه المنشاوي زوجه محمد عندها 49 سنة مش بتشتغل وقاعده في البيت ست جميله جداً وطيبه بتحب عيالها وزوجها)،
(يامن المنشاوي اخو فهد الأكبر منه بسنتين عنده 31سنه شخص طموح جدا والد جميل كل البنات هتموت عليه بس هو مش بيفكر غير في شغله جسمه رياضي دايما بحافظ على جسمه عيونه بني غامق شعره بني فاتح داخل فيها خصلات صفراء ملامحه حاده بيحب اخواته ودايما بيحس نفسه مسؤلين منه لانه الكبير)
نرجع لقصتنا تاني بقا😅
بيفطرو وسمعو صوت من وراهم
فيروز:ايه بتكلو من غيري يا خونه
فهد يتنهد:انا مش عارف امتى هتعقلي يابنتى الناس بتقول صباح الخير
فيروز لو مش عاجبك طلقني
فهد هز رأسه رأسو ييأس من اختو العمره ما هتعقل ابدا
نهض فهد من مكانه:انا هقوم امشي اتاخرت
بقلم___________حسناء ناصر
في مكان تاني في الجهاز
داخل فهد بهيبتو المعتاده والكل بيصبح عليه وبيعمل التحيه لأنهم عارفين مين هو فهد
مروان شاف فهد من بعيد وراحله
مروان:ايه يابني كل دا تأخير يلا بسرعة الإجتماع بدأ وذهبو لمكتب اللواء
في مكتب اللواء
اللواء:اولا كدا صباح الخير انا جبتكم هنا لاجتماع طارئ معانا مأمورية خطر جدا عن كل الى فاتو
فهد:اسف لمقاطعه بس فين المامورية دي
اللواء:مبدأيا كدا هي في إيطاليا
بص فهد لمروان
فهد:جاهزين يا فندم بس لازم نجمع معلومات
اللواء:جمعنا المعلومات وبدأ يشرح كل حاجه المهم لازم تخدو بالكم كويس جداً لان دول اكبر مافيا في إيطاليا فهد انت ومروان هتتولو المهمه دي
مروان بقلق:تمام يا فندم
فهد:تمام يا فندم
اللواء:خدو الملفات دي فيها معلومات عن المامورية اخدو الملفات وخرجوا من مكتب اللواء
فهد:ايه يا مروان سكت ليه
مروان:اقول ايه يعني المهم تعال يلا معايا ماما عيزاك
(استوب نتعرف بصديق البطل
مروان مهران صديق فهد المقرب بيعتبر زي اخوه وشغال مع فهد شاب جميل جدا ومرح جدا بس لعوب شويه بتاع بنات عيونه بني وشعره بنى جسمه رياضى هنعرف عنه كل حاجه دا مع الأحداث)
فهد:ماشى يلا
خرجو من الجهاز وركبوا عربية فهد وبيتكلم فجأه وقفت واحده قدام عربية فهد
مروان:حاااااااسب يا فهد

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بيسان الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!