روايات

رواية أحببت طفله الفصل السادس 6 بقلم دودا محمد

رواية أحببت طفله الفصل السادس 6 بقلم دودا محمد

رواية أحببت طفله الجزء السادس

رواية أحببت طفله البارت السادس

رواية أحببت طفله الحلقة السادسة

وفجاه بعد مشربت دينا العصير وخرجت هاجر وكانت تضحك وتنادي يا ماما يا ماما
نعمه :- في اي يا بت انتي
هاجر:- مش تبركيلي
نعمه :- في اي
هاجر :- مش دينا تقريبا ماتت
نعمه :بتقولي اي
هاجر :- كنت سمعها عماله تعيط ولما دخلت المطبخ لقيتها مش بتتكلم فقلت ماتت ومردتشي المسها علشان البصمات
نعمه :- يلهوووووي وسعي كدا
وتدخل المطبخ وتبدأ بالصريخ
نعمه :- هاااااااجر
هاجر :- في اي يا ماما
نعمه :- حاتي البرفان بسرعه من الدرج اخلصي يلا
هاجر:- حاضر وذهبت وهي تضحك وتجلس علي السرير وتتحدث شكل الزماره لعبت يااااه
نعمه :- هاااااجر فين البرفان
هاجر :- بدور عليه
نعمه :- انا مستحيلش اخلي حاجه تحصلك
هاجر :- ماما البرفان اهوت
وتبدأ نعمه بتشممها البرفان وهي تبكي ولكن لا تفيق دينا ابدا فتقول لهاجر اطلعي نادي للدكتور الي في العماره الي جنبا
هاجر :- يا ماما هي ماتت خلاص
نعمه تضرب هاجر قلم :- هي ممتتشي
هاجر :- فوقي علي نفسك هي ماتت
نعمه :- هي مستحيل تموت
هاجر :- ماما احنا اخيرا ارتحنا منها
نعمه :- مين قالك اني عوزه ارتاح منك
هاجر:- هي يا ماما سبب موت بابا
نعمه :- لا مش هيا السبب
هاجر :- انتي بتقولي اي
نعمه :- انا مش بقول الي الحقيقه
هاجر :- قصدك اي

 

 

 

نعمه :- قصدي أن دينا الي كانت مقصوده
هاجر :- ماما انتي عرفه أنها هي مش سبب موت بابا ومخبيه عليا
نعمه :- عوزاني اعمل اي
هاجر :- مش انا بنتك المفروض تحكيلي
نعمه :- خوفت احكيلك
هاجر :- لا بجد مش عرفه اقولك اي
نعمه :- صدقيني خفت اقولك اني مش امك الحقيقيه وان الي قدامك دي اختك من دمك ولحمك
هاجر :- انتي بتقولي اي
نعمه :- بقول الحقيقة
هاجر :- حقيقه
نعمه :- ايوا الحقيقه كنت خايفه يوذوكي انتي كمان فمردتشي اعرفك انك اختها وكنت ديما باجي علي نفسي وعلي قلبي وبقول لازم اكرهك فيها علشان ميقتلكيش وله يوزوكي زيها وكنت بحاول اعملها ازبل معامله وكنت ديما بشوفها بليل مسكه صوره أمها بتعيط كنت كل ليليه عوزه اروح أخدها في حضني وأقلها اني بحبها وعمري مفكرت اذيها
هاجر:- ماما اهدي
نعمه :- هي دلوقتي ماتت بسببي بسبب معاملتي ليها
هاجر :- ماما صدقيني هي هتبقي كويسه
نعمه :- انا السبب كان لازم اخطفكم واروح بيكم مكان بعيد بس هبقي انانيه اني أحرمكم من انكم تشوفوا اخوكم الكبير
هاجر :- اخويا الكبير
نعمه :- ايوا انتم عندكم اخ كبير ابوكي وهو بيموت قلي هو أكيد هيرجع وانا بقالي ٦ سنين مستنيه
هاجر :- متقلقيش اسمه اي
نعمه :- اسمه احمد
هاجر :- تمم يا ماما
نعمه :- انا مستحقش اكون امك
وتستيقظ هاجر من البنج وتري اختها وهي تبكي
هاجر :- مش شرط انتي تولديني علشان اكون بنتك مش شرط خالص انك تحبيني علي وش الدنيا ايوا انتي مش امي بس مش ملاحظه ان في رابط مبينا كبير كلمه ماما اكيد مش هقولها لاي حد بس انتي فعلا تعبتي فيا واهتمتي بيا وعمرك مفكرتي تحرميني من حاجه واتجوزي بابا مع انك مكنتيش حبه تتجوزيه بردوا علشاني عوزاني اقولك بعد دا كله لا يبقا انا واحده مش بفهم وحماره انا كنت عرفه من زمان انك مش امي لما بابا لتوفير حكالي عن بابا الحقيقي وحقالي عن اختي وعن حاجات كتير ومكنتيش انتي تعرفي علشان كنتي بتهتمي بالموضه بس انتي فعلا اتغيرتي جدا
نعمه وهي تبكي :- انا بجد اسفه سامحيني انا السبب اني دريت عليكي كل دا
هاجر :- اوعي تتسافي لحد في حياتك سمعه
نعمه :- سمعه
هاجر:- عوزه اسالك سوال
نعمه :- اسالي يا ضنايا
هاجر :- احمد اخويا عنده كام سنه
نعمه :- معرفشي بس هو أكبر منك بسنتين او تلاته
هاجر :- بابا مسبشي صوره معاكي ليه
نعمه :- لا
هاجر :- طب بابا قالك أنه جي

 

 

 

نعمه:- ايوا قالي أنه جي اكيد وانا بقالي ٦ سنين مستنيه
هاجر :- طب هو ساب البيت ليه أو قرر يبعد ليه
نعمه :- معرفشي
وكل دا ودنيا تستمع الي حديثهم
وتمسك رأسها وتري شاب اكبر منها ب ٤ سنين يمسك يديها ويقبلها ويلعبون مع بعضهم كل هذا بوشوش مش ظاهره معاها وتبدأ تبكي راسي وتصرخ كثيرا بابااااااااا
هاجر كانت تعتقد أنها تمزح ولكن كانت تزيد الصراخ كان طفل صغير يصرخ لانه لا يجد والدته وتبكي بابااااااا فييييينك تعالي خدني همووووووت صدقني
هاجر وهي تنظر لها بصدمه ونعمه أيضا
هاجر :- دينا انتي كويسه
دينا :- يا باااااااااباااااااا متسبنيش
هاجر :- دينا مالك ردي عليا
دينا وهي تقطع النفس:- اههههههههههه فييييييييييينك يا بابااااااااا
هاجر:- دينا اهدي انتي كويسه
دينا وهي بتطلع في الروح :- ب اا يا
هاجر وهي تحاول أن تحملها ولا تستطيع فتنزل بناتي بأحد يساعدها

 

 

فتري شاب في قمه الوسامه ويبدوا عليه متدلع جدا يقف مع فتيات كثيره فتشدوا هاجر من يده وهو مستغرب من هذا الموقف وكيف لها أن تصحبه هكذا ولماذا وقف
هاجر:- لو سمحت ساعدني
الشاب :- اسعدك
هاجر :- ايوا
الشاب :- عوزه كام
هاجر :- اي الي بتقولوا دا
الشاب :- مالك مستغربه ليه
هاجر :- انا مش عوزه فلوسك
الشاب :- اومال عوزه اي
هاجر:- اختي بتموت وانت الوحيد الي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت طفله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!