روايات

رواية أحببت طفله الفصل السابع 7 بقلم دودا محمد

رواية أحببت طفله الفصل السابع 7 بقلم دودا محمد

رواية أحببت طفله الجزء السابع

رواية أحببت طفله البارت السابع

رواية أحببت طفله الحلقة السابعة

هاجر:- انت الوحيد الي ممكن تساعدني انقذ حيات اختي
الشاب :- وانا اساعدك ازاي
هاجر :- تساعدني اني انزلها من البيت الشاب :- من عيوني دا القمر يأمر
هاجر:- تعالي معايا وتاخده سريعا مكان ماختها بتطلع في الروح
الشاب وهو ينظر لها بصدمه
الشاب في سره :- اي الجمال والحلاوه دي بس دا جمال طبيعي وله اي
هاجر :- لو سمحت يا بشمهندس ساعدني انزلها واحطها في العربيه مش اكتر من كدا
الشاب وهو يتحدث بصوت منخفض :-ينفع اخطفها
هاجر :- يبشمهندس ساعدني
الشاب :- اي الجمدان دا بس
هاجر :- انت شكلك واحد مش محترم انا مش عرفه عقلي كان فين وانا بطلب منك مساعده بقولك اختتتتتي بتموت وانت واقف زي المجنون بتكلم نفسك
الشاب وهو يحمل دنيا:- انتي شكلك هترغي كتير البت بتموت يا أختاه وينزل بيها من علي السلم ولكنه يحس بشعور غريب وهو حاملها

 

 

 

هاجر :-ممكن تحطها هنا في العربيه يا بشمهندس
الشاب :- دانتا تومر ي باشا ويضعها في سياره اختها ولكنه يشعر بشعور غريب عندما يبتعد عنها ولكنه يحاول أن يثبت غير كدا وتنزل نعمه سريعه وتركب بجوار بنتها سريعه وتتحدث وتقول انا غلطانه عمري محسستك اني زي امك انا اسفه بحبك
ويجلس الشاب بجوار هاجر
هاجر:- انت راكب فين
الشاب :- قلت اركب معاكي ممكن تحتاجيني
هاجر :- اتفضل انزل انا مش محتاجك
الشاب :- هتحتجيني
نعمه :- مش وقت جدال حرام عليكي بنتي بتموت
وتتحركك هاجر بالسياره سريعا وكانت سوف تخبط ست يبدوا عليها كبر السن وتنزل سريعا لترها
هاجر :- انتي كويسه
الست :-بصي فوووق
هاجر وهي تنظر إلي السماء ثم تنظر للست
الست :- شفتي اي
هاجر ولم ترد عليها
الست :- شفتي بنتي
هاجر :- بنتك
الست :- اها بنتي الي جوزي قتلها
هاجر :- قتلها
الست :- ايوا قتلها وعاوز يقتلني
هاجر :- ليه طيب يعمل كدا
الست :- علشان
وقبل أن تجيب الست
تنادي نعمه هاجر لتسرع بيهم الي المستشفي
هاجر وهي تترك الست ولكن عندما تركتها شعرت بشيء غريب جدا رجعت للست تاني قبل متركب العربيه
هاجر :- انتي سكنه فين
الست وهي تشاور علي السماء :-هنااا
هاجر وهي تنظر للسماء :- هنا فين
الست :- مكان مبنتي بتتحرك
تبكي هاجر بشده ثم تتطلب منها أن تأتي معها الي المشفي لتنقذ حياه اختها وتركب الست بجوار نعمه
الا الان لا احد برا وجه الآخر لان الست مركزه مع السماء ونعمه منشغله بالبكاء علي ما أصاب دينا
ولكن تقف السياره فجاه وتتحدث هاجر
هاجر :- وصلنا
وينزل الشاب ويطلب من نعمه أن تنزل لكي يحمل دينا ليدخلها المشفي
وتنزل نعمه

 

 

 

ولكنها تنظر داخل العربيه وتري امراه تنظر من شباك العربيه للخارج
نعمه :- لو سمحتي
الست :- مين
نعمه :- افندم
الست الصوت دا مش غريب عليا وتنظر الي تلك المراه
نعمه :- ياسمين
ياسمين :- انتي نعمه صح
نعمه :- ايوا انا ي ياسمين
ياسمين وهي تضربها بالقلم وتراها هاجر والدتها نعمه والست بتضربها
ياسمين :- ليه عملتي كدا
نعمه :- عملت اي
ياسمين :- كمان مش عارفه
نعمه :- طب ردي عليا عملت اي
ياسمين :-شكلك نسيتي فكره لما روحتي قلتي لجوزي أن ابني سرق منك فلوس وسرق جوزك وانتي روحتي أدتيها الكلب بتاعك
نعمه :- انا
ياسمين :- ايوا انتي انتي اكبر خاينه بسببك انتي جوزي طرد ابني من البيت واتهمني اني مش بعرف اربي
نعمه :-انا مقلتش حاجه لجوزك نهائي
ياسمين :-طبعا مقلتيش حاجه فكره لما ولدت طلبتي من الدكتور يبدل بنتك الي ماتت ببنت من معايا
نعمه وهي تبكي :- والله محصل انا مظلومه
ياسمين :- مظلومه طبعا مش انتي الي قلي لجوزي يقتلني ويقتل بنتي
نعمه :- محصلشي الكلام دا خالص
ياسمين :- نفسي اصدقك
نعمه :- صدقيني أنا مش بكذب عليكي
هاجر وهي تجري علي ياسمين
هاجر :- ماما انا بنتك
ياسمين:- انتي مش بنتي
هاجر وهي تنصدم ؛-ماما انا هاجر بنتك التانيه
ياسمين :- وهي تبكي وتحضنها وتقبل فيها أنتي كويسه يبنتي
هاجر:- انا كويسه جدا
ياسمين :- فين اختك
هاجر ولم تجيب
نعمه :- بنتك
ياسمين :- مالها بنتي
نعمه :- بنتك الي كانت لسه راكبه
هاجر :- ماما دينا في اوضه العمليات دلوقتي
اثناء حديثهم كان الشاب يبكي كثيرا يارب احفظها انا عارف انها غلبانه وعمرها مآذت حد يارب ساعدها لو حصلها حاجه صحبي هيموت فيها يارب ولكنه يحاول أن يجمع قوته حتي لا يراه أحد في مثل هذا الوضع
وتصرخ ياسمين وتنظر بنعمه :- انتي عملتي في بنتي اي
نعمه :- صدقيني أنا معملتلهاش اي حاجه
ياسمين :- بنتي لو حصلها حاجه هقتلك

 

 

 

ولم تنتظر رد نعمه وتذهب سريعا وتدخل المشفي وتسأل علي اوضه العمليات وتذهب وترا شاب يقف ولكنها لا تعطيه اي انتباه فيذهب الشاب لكي يخبر صديقه ما يحدث
ولكن وبدون اي حساب يخرج الدكتور ويقول
الدكتور:- انتي والده المريضه الي جوا
ياسمين :- ايوا
الدكتور انا اسف بس
توقعوا هيقول اي الدكتور ومين السبب وراء كل دا وليه بيحصل كدا وكمان الشاب كان بيكلم مين مستنيه توقعتقوا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت طفله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى