Uncategorized

رواية جواز عرفي الفصل السابع 7 بقلم شجرة الدر

 رواية جواز عرفي الفصل السابع 7 بقلم شجرة الدر
رواية جواز عرفي الفصل السابع 7 بقلم شجرة الدر

رواية جواز عرفي الفصل السابع 7 بقلم شجرة الدر

فهد بتعب …..سامحيني  
رنا كانت بتبكي لتجد رصاصه تخترق جسدها لتقع في حضنها 
فهد حاسس عل دهرها لقا دم لينظر الي صبري بغضب 
صبري …..لا المشهد حلو هههه
فهد بغضب…صبرررررري 
طلع المسدس من جيبو فضل يضرب كان بيفكر كل اللحظه قدها مع امه وصوت رصاص عالي ليقع المسدس من يد فهد ليفني عليها 
في اللحظه دي دخل ابو رنا
الاب بصدمه ….ررررررنا 
اتصل عل الإسعاف لي  تأتي  بعد وقت قصير 
لتنقل رنا فهد صبري الي مستشفي 
تذهب  غرفه العمليات
 الاب في انتظر  الدكتور و الحزن يسيطر عليها   تاتي نارين 
تاتي ام رنا و أحمد يقوف جمعيات في انتظار الدكتور 
بعد فتره يخرج الدكتور يجري ليها الجميع 
الاب بخوف ……بنتي كويسه مش كدا 
دكتورة….. الحمد الله هي كويسه ام فهد  حالتو خطير محتاج عمليه ضروري 
الأم بفرحة….الحمد الله الف حمد وشكر ليك يارب 
 نارين بحزن ….طب وبابا 
دكتور…البقاء الله
نارين ببكاء……انت كداب ابويا عايش ابويا مامتش 
الأم……وحدي الله يا بنتي 
نارين بصراخ …..ابعدوووو عني 
نارين اغمي عليها و احمد شلها طلب دكتور 
اعطي ابرا مهدئ 
دكتور ….عندها انهيار عصبي لزم تبعد عن اي توتر
احمد …..تمام يا دكتور
احمد راح لي أبوها لقا قعد لوحدو حزين 
احمد …..مالك ياحاج
الاب بحزن …..الي مات دي يبقا اخويا 
احمد بصدمه …..انت ليك اخوات 
الاب بحزن …..المصيب بتيجي ورا بعدها اختك مش عرف ووري وشي ليها ازي 
احمد …..انا مش فاهم حاجه 
الاب …..وبنت دي مين هيبقي مسؤل عنها 
لتأتي الأم 
الأم بفرحة…..س سيف بنتي فقت بنتي فقت
الأم …..انا روح اشوفها يلا يا احمد 
احمد دخل يطمن عل اختو 
الاب بدموع…… انا اسف يا بنتي اسف اني مسمعتكش  
________
الأم ببكاء…..،الف حمدلله عل سلامه 
رنا ….طب انتي بتعيط ليه دلوقتي انا كويسه هوا
احمد ….انتي مش عرفها امك تفرح تعيط تزعل تعيط 
رنا …..انت هتقولي 
احمد ….الف سلامه يا قلبي 
رنا …..تعلي يلا وآلله وحشتني 
الأم ….بطلي رغي انتي لسه وخدا رصاصة في كتفك انا هخرج اجيب عصير 
خرجت 
رنا بحزن …بقولك هو ابوك لسه زعلان مني 
احمد …مش عارف بس تقريبا لا 
رنا……طب غور من وشي 
احمد …خلاص ياختي خرج 
رنا …..استني استني  هو فهد عمل ايه 
احمد ….هو حالنا مش مستقرا هم دلوقتي هيعمل عمليه ????
رنا حست بحزن و في نفس  الحظه حست بخوف
رنا لنفسه….هو انا  كانت خايفه عليها ليه كدا   برغم انو سبب العذاب الي انا في 
احمد ،….ررررنا  سرحان في ايه يابت 
رنا ….هااا لا و حاجه 
في اللحظه دي دخل الاب 
الاب ….اخرج يا احمد عايز اتكلم مع اختك كلمتين 
خرج من غير كلام 
الاب هو لا ينظر لي رنا …الف سلامه يا بنتي
رنا ….الله يسلمك يا بابا 
الاب بدموع….انا اسف 
رنا بصت ليها عرفت انو عرف كل حاجه 
رنا ببكاء……متاخر اوووي يا والدي  ما تتخيل انا كان بيحصل ايه في البيت دي 
الاب…….اسف اني سبتك لوحدك و ان يحصلك كدا انا وقف اتفرج 
جريت عل أبوها كانت رأسها في حضنو 
رنا بصراخ…..اااااااااه  تعبت خلص مبقتش اقدر اكتم في قلبي اكتير من كدا
الاب دموع …..خلص خلص يابني مفيش دموع تاني  
لتدخل الأم في هذا اللحظه 
الاب هو يمسح دموعها …..مش انا قلت محدش يدخل علينا 
الأم……محدش قلي 
رنا …هههه تعالي يا ماما خلص 
أبوها بصلها بحزن 
الاب لنفسة…..بقيت تعرفي تتضحكي انتي في قلبك دي كلو 
خرج الاب 
رنا …..ماما انا عايزه اخرج 
الأم.عل فين يا بنتي انتي لسه تعبانه
رنا ….لا انا هشوف دكتور بس اسألوا عل حاجه 
ماشيت رنا راحت لي دكتور 
دخلت كان مدليها دهرها 
رنا …..لو سمحت انت دكتور الي متابع حالها فهد
لف وبصتلها بصدمه 
عمر…..رنا الي قومك  
رنا بصتلو بصدمه 
رنا كانت دموع هتنزل من عيونها لكان مسكت نفسها 
رنا ….هو انت دكتور المشرف عل حالها فهد 
عمر ……ااه هو حالتو مش كويسه الرصاصة قريبه جدااا من القلب مش محديد مكانها فين بضبط 
رنا بخوف …..طب هو هيعمل العمليه امتي 
عمر ….كمان نص ساعه 
رنا ….انا عايزه ادخل العمليه 
عمر …..بس دي عمليه خطير ممكن يروح فيها انتي لسه نعبانه
رنا بصوت عالي…..اسكت 
عمر هو يجز عل أسنانه…..بتحبي 
تجهلت كلام 
رنا …..هدخل في العملية معك 
خرجت 
راحت عل ووضعها هي بتبقي 
رنا ببكاء ……ليه يا عمر لسه بحبك بعد كل الي عملتو 
????????
رنا ببكاء  ….. يارب انزاع حبو من قلبي يارب
ممر الوقت اتي وقت العمليه 
لبست البس ألخص بدكتاره 
دخلت 
قربت عل فهد لمست وشو بيدها هو وسيم جدااا لحية خفيفه رموش ثقيلها شعر ناعم وملامح حدااا 
وللحظه حست انا قلبها بيدق ????
بعدت عنو بسرعه 
عمر دخل 
عمر……مش يلا ولا رجعتي في قرارك
رنا بصالة بغضب 
فعلا بدااا يعملو العمله
رنا دكتور شاطره جدااا كانت عرفه الرصاصة فين عشان هي شفتو هو بيضرب عليها 
_________
بعد ساعه 
عمر بعجب …..لا برافو يا دكتور رنا 
خرجت من غير ما ترد
الأم……هااا يبني عمل اي 
رنا بتعب…..الحمد لله 
الأم….يلا روحي استريح ابوكي يجيلك دواها 
رنا ….اغير واجي 
غيرت راحت عل غرفه بتعاتها نامت
____________
مر الوقت فهد فاق رنا عرفت كانت عايز تشوف لكن كبيريأ  منعها 
رنا..مش هروح بس ممكن يكون تعبان لا في دكاتره حواله  اووووف 
لكن جت عشان تقوم جراح شد عليها 
رنا بتعب…..ااااه
 رنا ….احمممد
دخل 
احمد ….نعم 
رنا ….تعالي سعدني
احمد …..راحه فين استريح شويه 
 رنا ….يلا بقا عشان خاطري 
احمد …..لا 
رنا ،…..احمد 
احمد …..خلللص يلا 
رنا قامت كانت تعبانه مش قدره ووجع كان بيزيد 
لكن كملت لغيه ما وصلت غرفه فهد كانت لسه هتخبط 
شفتو وهو في حضنو نارين كان احمد يضغط عل ايدها من كثرة الغضب ????
رنا خبطت فهد قلها تدخل 
رنا ببكاء …..طلقني 
وووو
يتبع ……
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!