Uncategorized

رواية انتقمت من حماتي الفصل الرابع 4 بقلم شفاء إمام

 رواية انتقمت من حماتي الفصل الرابع 4 بقلم شفاء إمام

رواية انتقمت من حماتي الفصل الرابع 4 بقلم شفاء إمام

رواية انتقمت من حماتي الفصل الرابع 4 بقلم شفاء إمام

رنا:هتعرفي بعدين بس الوقت لازم نجيب رقم دينا .
نور:دينا ال هتتجوز زياد بنت خالته !
رنا:اه أنا كنت عارفه انها بتحب سليم زميلها ف اكيد مش موافقه هاتي انتي الرقم بس.
نور:نص ساعه وهيبقي عندك.
عدا بعض من الوقت…
نور:اتفضلي ياستي اي خدمه.
رنا:شكرا ليكي يانور.
نور:على ايه ياقلبي .
رنا رنا على دينا….
رنا:الوو ده رقم دينا.
دينا:ايوه مين معايا.
رنا:أنا رنا الهواري.
دينا: ازيك يارنا.
رنا:كويسه أنا عايزه اقابلك ينفع!
دينا:اه وانا كمان كنت عايزه اقابلك .
رنا:خلاص نتقابل في كافيه….الساعه….
دينا:خلاص هستناكي تمم.
رنا:تمم مع السلامه.
وقفلوا….
في الكافيه…
دينا:معلش اتأخرت عليكي.
رنا:عادي ولا يهمك.
دينا بابتسامه: خير بقا عايزاني في ايه؟
رنا:انا عارفه انك بتحبي سليم.
دينا:اه بحبه وهحاول أن جوازي من زياد ميتمش
رنا:وده اللى أنا عايزاه.
دينا:عايز أسألك سؤال.
رنا بابتسامه : اتفضلى.
دينا:هو الياس مات عادي ولا خالتو الل قتلته ؟
ولو هيا ف أنا معاكي لأن الل عملوه فيكي حرام وانا مش موافقه على زياد وكمان مش بحب خالتي .
رنا:خالتك الل قتلته وبينت أنها بريئه قدام زياد وانا اللي … اضربت واتهنت 
فمش هسيب حقى .
دينا:وانا معاكي لاخر الطريق.
رنا:شكرا ليكي بجد.
دينا:. على ايه ..نبدأ بقا.
رنا:نبدأ … بس نور جايه علشان نعرف نفكر مع بعض.
دينا :نستناها … تشربي ايه؟
رنا:قهوه مظبوطه.
دينا:لو سمحت.
الجرسون:افندم.
دينا:لو سمحت عايزه اتنين قهوه مظبوطه.
الجرسون:تمام يافندم اي طلبات تانيه.
دينا:لاء شكرا لحضرتك.
بعد عده من الوقت…
نور:ايه بتشربو من غيري.
دينا ورنا: ايييه خضتيناا.
نور:معلش بقا ..ازيك يا دينا.
دينا:الحمدلله .
رنا:طيب نتكلم بقا…
دينا:هن…..
رنا :خلاص اتفقنا.
دينا:اتفقنا يالا أنا لازم اجهز للفرح ده بعد بكرة.
رنا:يالا سلام ومبرووزك ليله سعيده عليه.
جه اليوم المنتظر فرح زياد ودينا…
شخص:اهوا الورق
ادم المنياوى :شكرا ليكي وعايز اقولك حاجه.
رنا:اتفضل .
اعرفك على ادم( ادم المنياوى .٢٨ سنه.مدير أعمال كبير وهو أكبر منافس لشركه السيوفي جروب .و لما زياد عرف أنه بيحب رنا قال لازم هو اللى يتجاوزها مش ادم )
ادم:أنا معجب بيكي من زمان وسبب عداوتي أنا وزياد أنه كان عارف اني بحبك واتجوك.
رنا:يعني هوا اتجوزني علشان انت متتجوزنيش.
ادم :اه واهو كمان…
رنا:ايه ده .
كان شات زياد وادم …..
زياد:ايه مش تباركلي .
ادم:ابركلك على ايه.
زياد:بكرة خطوبه علي اللى بتحبها.
ادم:قصدك مين رنا !
زياد:اه رنا ….ا علشان تعرف تاخدي مني اكبر صفقه.
ادم:هندمك يا ابن السيوفي.
زياد:سلام .
نرجع لقصتنا….
رنا:أنا مش مصدقه.
ادم: عايزه تندميه بجد وتنتقمي منه  .
رنا:اه .
ادم :هقولك….
بليل قاعه من افخم القاعات يوجد حفل زفاف ….
رنا داخله هي وادم ماسكيين ايد بعض… واتجهوا نحيه زياد ودينا…
رنا:مبروووك يادينا.
دينا:الله يبارك فيكي ..ربنا يوفقك انتي كمان. 
رنا:تسلمي .. مبروووك يا زياد.
زياد :الله يبارك فيكي.
ادم:مبروووك.
زياد بصله بقرف:شكرا.
ادم :مش هتبركولنا؟
زياد بسرعه:ليه؟
رنا: اتخطبنا.
دينا:مبروك .
رنا:شكرا …مش هتباركلنا يا زياد.
زياد : مبروك.
ادم:شكرا.
وراحو قعدوا علي ترابيزه 
بعد شويه ..
رساله من فون رنا…
….:انفذ.
رنا:ادخل الوقت هتلاقي في المكتب بتاعه من تحت خزنه اكتب الرقم ده…… وهات الورق اللى قولتلك عليه.
…..:تمم 
بعد عده من الوقت…
…:خلصت والورق معايا هحطه في العربيه واجيلك.
نور بصوت واطي:أنا خلصت.
رنا:شكرا .
ادم:يالا نمشي .
رنا:ثانيه هعمل حاجه .
وقامت…
رنا:اهلا مدام عفاف مبروووك.
عفاف بسخريه :جيتي فرح طلقيك.
رنا:اه مع خطيبي.
عفاف:خطيبك اكيد مش لاقي ياكل.
رنا:لا هو هيأكلكو انتو.
شافها ادم من بعيد راح راحلها…
ادم حط أيده على كتفها:يالا ياحبيبتي.
رنا:ابتسمت يالا ياحبيبي ….سلام يامدام ومبرووووك مرة تانيه.
ومشيو ف العربيه…..
ادم: الخطوه الاولى خلصت.
رنا:اه التانيه على دينا.
بعد ما الفرح خلص …
عدا اسبوع ومفيش جديد…
عند دينا وزياد..
دينا:يا مجدي خليه يمضي على الورق ده وهديك اللى انت عايزه.
مجدي :تحت امرك يا هانم.
في البيت في مكتب زياد..
مجدي:لو سمحت يا زياد بيه ممكن تمضي على الورق ده.
زياد:مش فاضي دلوقتي..
مجدي:مش هينفع دي بتاع الصفقه الجديدة.
زياد:قولت لاء.
تدخل دينا …
دينا:ايه ياحبيبي فيه ايه صوتك عالى ليه؟
مجدي:يامدام دي اوراق مهمه لازم يتوقع عليها.
دينا:هاتها أنا هخليه يوقعهم وهجبهملك استناني بره.
مجدي:تمام بعد اذنك.
وخرج…
دينا بدلع :يالا ياحبيبي امضيهم بقا
زياد وهو بيمضي على الأوراق:تعرفي اني بحبك اوووى من زمان.
دينا: ورنا مكنتش بتحبها؟
زياد:احب مين رنا مش من مستوايه .
دينا:يعني انت اللى قتلت الياس؟
زياد:لا مش انا دي ما… أنا خلصتي.
دينا :ينفع اروح المول.
زياد:اه ياحبيبتي معاكي فلوس.
دينا:اه معايا سلام ياحبيبي.
وراحت لمجدي..
دينا :خد اهو ده ورقك وخد دوول علشانك (فلوس) ..
مجدي :شكرا ..ولو احتجتي حاجه أنا تحت امرك يامدام.
وذهب مجدي..
دينا بتفكير..لازم ارن على رنا واقابلها هبعتلها ماسدج..
بعتت لها ماسدج…
في كافيه..
دينا:اهو يارنا ده الورق اللى انتي طلبتيه وكمان في حاجه لازم اقولهاك.
رنا:قولى
دينا:زياد عارف ان عفاف اللى قتلت الياس وكمان قالى أنه مش بيحبك.
رنا:أنا عارفه الوقت هتروحي تعملى……….
دينا:تمام.
وذهبوا كلا من هما إلى البيت…
في المساء…
دينا:ياخالتو عملت لك كيك مع عصير تحفه هتاكلى صوابعك وراهم.
عفاف:دوقيني .
دينا: اتفضلى.
بعد شويه…
عفاف :أنا دايخه ليه 
دينا بتصورها فيديو 
دينا:مين اللى قتل الياس؟
عفاف:أنا قتلته تعرفى ليه علشان بكره رنا .
دينا:وزياد كان على علم بده ؟
عفاف:احنا كنا مخطيطين من زمان.
دينا:هوا ماكنش بيحب رنا؟
عفاف :لاء ده اتجوزها علشان ينتقم من ادم المنياوي 
دينا قفلت الكاميرا ..
دينا:كفايه عليكي كده .
وبعتت الفيديو ل رنا 
عند ادم في شركته
الباب خبط
ادم:اتفضل
السكرتيرة:زياد السيوفي بره علشان اجتماع الصفقه.
ادم:أنا جي
في الاجتماع…زياد جاتله ماسدج..
مالك:الحق الشركات كلها بتتصفي والمصنع اتحرق.
زياد قام بسرعه :أنا لازم استأذن.
مجدي :الصفقه 
زياد:مش هقدر اخدها ..ومشي
مجدي :بعد اذنكو.
عند دينا في البيت
عفاف: ايه الخبط ده كله …حد يقوم يشوف الباب
الشرطه دخلت ..
الظابط :فين مدام عفاف 
دينا : ليه يافندم خير في حاجه.
الظابط :مطلوب القبض عليها.
عفاف :أنا معملتش حاجه.
..في الوقت ده جت ماسدج لي الظابط أن يفتش الفيلا..
الظابط:فتشو الفيلا.
بعد شويه…
عسكري :لقينا ده يا باشا.
يتبع….
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية شخصية قوية للكاتبة إيمان نصر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!