روايات

رواية لقد عوضني الله بك الفصل الحادي عشر 11 بقلم يارا علاء

رواية لقد عوضني الله بك الفصل الحادي عشر 11 بقلم يارا علاء

رواية لقد عوضني الله بك الجزء الحادي عشر

رواية لقد عوضني الله بك البارت الحادي عشر

رواية لقد عوضني الله بك الحلقة الحادية عشر

ادم بصر*يخ: ماما.
بيان وغيث بصر*يخ: ادم.
بيان وغيث اتصدموا لما لاقوا ادم بيقع من علي السلم ف غيث جري عليه.
غيث: ادم فوق. وفضل يهز فيه بس ادم كان اغمي عليه وكان بينزل د*م من راسه وبيان واقفه مصدومه وخا*يفه تخسر ادم ذي ما خسر*ت ابنها.
بيان: غيث شيل ادم بسرعه مش وقته.
غيث شال ادم وراح علي العربيه وركب وهي كمان وادم كان علي رجليها.
بعد ربع ساعه وصل غيث المستشفي ودخل وهو بيز*عق: دكتور بسرعه.
الدكتور جه بسرعه وبص علي ادم وقال: لازما
يدخل اوضة عمليات بسرعه.
غيث: ابني لو حصله حاجه ههد المستشفي بل فيها.
دكتور بخو*ف: ان شاء الله هيكون كويس. قال كده ودخل اوضة العمليات.
اما بيان كانت بتعي*ط وتقول: انا السبب هو مكنش عاوزني امشي ياريتني معملت كده.
غيث اول ما سمعاها قرب منها وكله غضب.
غيث: انتي السبب في ال حصله انا مش عاوز اشوف وشك كان احسن لو متجوزتش واحده ذيك عارفه لو ابني حصله حاجه مش هرحمك فاهمه كله الا ابني.
بيان بد*موع: صدقني مكنتش اقصد بس بعد ال قولته انا مستحملتش و…
غيث: و اي ده الحقيقه عمر ما الحقيقه بتتغير امشي دلوقتي لاما اقسم بالله ما حد هيحوشك من تحت ايدي امشي.
بيان برجاء: طب علي الاقل اطمن علي ادم انا امه.
غيث بقسو*ه: لا انتي مش امه انتي واحده اتجوزتها عشان ابني يعني باختصار خدامه ترعي ابني.
بيان بكسر*ه: يعني انت شايفني كده خدامه مش ام.
غيث بسخر*يه: ام اه مش انتي الام المهمله ال ابنها ما*ت بسببها ومش شايفه شكلك انتي شبه الخدامين مين الغ*بي ال قال تنفعي مرات غيث السيوفي ها.
بيان بصتله بد*موع وبعدين مشيت.
بيان: يارب انا تعبت اوي ليه الناس بيعاملوني كده ليه انا مليش غيرك يا رب.
غيث بعد ما بيان مشيت بص لاثرها بحز*ن وقال: لو مراتي كانت عايشه مش هتكون بحنيتك علي ادم ابني اتحرم من حنان الام وانتي اتحرمتي من حنان الأمومه انا عملت كده عشان ادم ميتعلقش بيكي اكتر لان في يوم من الايام هتمشي وتسبيه.
غيث: الو.
الشخص: الو يا غيث بيه.
غيث: خلي عينك عليها واياك يحصل ليها حاجه.
الشخص: متقلقش يا غيث بيه المدام تحت عيني.
غيث: تمام خلي حد من الحراس يروحها البيت.
الشخص: تمام.
المهم الشخص ده واحد من رجالة غيث وغيث معينه حارس عشان يراقب بيان.
في الوقت ال خرجت في بيان كان الشخص ال غيث عينه يكون حارس ماشي وراها بس من غير ما تشوفه بس فاجاءه عربيه جات وشدة بيان ومشيت والشخص واقف مش عارف يعمل اس ف اتصل ب غيث.
غيث: في اي مش كنت مكلمك.
الشخص: الحق يا غيث بيه في عربيه جات واخدت المدام.
غيث بعصبيه: طب وواقف بتتفرج مركبتش عربيه ليه وروحت يا غب*ي.
الشخص: اسف يا غيث بيه.
غيث: اقفل. وقفل.
غيث: الو يا ماكس.
ماكس: خير يا غيث باشا.
غيث: عاوزك تعرف مين خطف المدام.
ماكس: ٢٤ ساعه واكون عرفت.
غيث بغضب: ٢٤ ساعه والله لو اتاخرت متلومش غير نفسك انت ورجالتك.
ماكس: تمام يا غيث بيه هعرف واقولك.
غيث: تمام.؟
غيث: انا غلطت لما سبتها تطلع اعمل اي دلوقت والله منا راحم ال خطف مراتي.
المهم الدكتور طلع وطمن غيث علي ادم ومشي.
_______
(تاني يوم)
سيف صحي ومشي قبل ما اهل عمرو وام نسمه تيجي.
علي الساعه ٩ الصبح فتح عمرو عينه بتثاقل وبص لاقي نسمه جانبه وبص علي نفسه لاقي من غير هد*وم.
عمرو: نسمه يا نسمه.
نسمه بنعاس: نعم يا حبيبي.
عمرو: هو اي ال حصل.
نسمه بكسو*ف: هيكون اي ال حصل يعني.
عمرو ابتسم علي كسو*فها وقال: قومي خدي
شاور وجهزي نفسك عشان زمانهم جايين.
نسمه: ماشي.
عمرو بعد ما نسمه اخدت شاور هو كمان اخد وامه وام نسمه جم.
ام نسمه: لوووري الف مبروك يا جوز بنتي الف مبروك يا حبيبت ماما.
نسمه بتمثيل الكسو*ف: الله يبارك فيكي يا ماما.
ام عمرو: الف مبروك يا عرسان.
عمرو: اللهم يبارك فيكم اتفضلوا.
ام نسمه: تعالي يا حببتي عاوزاكي.
نسمه: حاضر ودخلوا الاوضه.
ام نسمه: عملتي اي.
نسمه ببرود: هكون عملت اي سيف جه وحطيت لعمرو حباية منوم.
ام نسمه: يعني اي.
نسمه: يعني عمرو فقد وعيه وصحي وانا مثلت.
ام نسمه: بنت امك.
نسمه: زاغراطي عشان حماتي.
ام نسمه: لوووري.
ام نسمه: تعالي بقا. وطلعوا وقعدوا يتكلموا وشويه ومشيوا.
عمرو: انا جعان تعالي ناكل.
نسمه: ماش يلا.
______
(في مكان شبه مهجور)
بيان فتحت عينها وهيا حاسه بصداع وبتحاول تفتكر بس مش عارفه.
بيان بصوت عالي: يا ال هنا حد يرد.
الباب اتفتح ودخل شخص مقنع.
بيان بخو*ف: انت مين وجايبني هنا ليه.
الشخص مردش عليها و شال القناع من علي وشه.
بيان بصدمه: انت…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقد عوضني الله بك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!