Uncategorized

رواية لعبة القدر الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم رفيدة وائل

 رواية لعبة القدر الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم رفيدة وائل

رواية لعبة القدر الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم رفيدة وائل

رواية لعبة القدر الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم رفيدة وائل

ءادم: بتعملي اي هنا 
شمس: كنت جايه اقوله يشغل اغنيه طلي بالابيض 
ءادم بابتسامه طيب روحي انتي انا هخليه يشغلها 
شمس: حاضر 
ءادم بهمس: قمر لما بتسمعي الكلام
كريم:مبسوطه 
حور: اوي اوي ي كيمو 
بعد شويه 
حور: شمس خليه يشغل الاغنيه الي ادربنا عليها 
شمس: اوك 
وراحت ناحيه ءادم 
شمس: ءادم لو سمحت ممكن تخليه يشغل اغنيه****
ءادم: حاضر هقوله 
بعد شويه الاغنيه اشتغلت وبدؤا يرقصوا 
في احد اركان القاعه 
مصطفي(صاحب ءادم) مبروك لاختك ي نسر 
ءادم: الله يبارك فيك عقبالك ي درش 
محمد(صاحب ءادم): لا دا عبقالي انا 
مصطفي: مدام كده يبا في حد في دماغك 
محمد: اها 
ءادم: ودي مين تعيسه الحظ دي 
محمد القمرايه الي بترقص مع العروسه دي 
ءادم بعصبيه وغيره ما تلم نفسك 
مصطفي: في اي ي نسر مالك اهدي 
محمد: اتعصبت لي ي عم هو انا اتكلمت ع حد يخصك 
ءادم بانفعال : ااه تخصني وسابهم ومشي 
شمس وهي بترقص فجااه لقته شدها من ايديها بعصبيه وخرج بره القاعه 
شمس: انت متخلف انت ازاي تمسكني بالطريقه دي وتشدني كده 
ءادم: هو انا مش قلتلك تقعدي وتتهدي ف مكان 
شمس: وانت مالك انت اقعد ولا لا دا فرح اخويا انت ملكش حق تؤمرني وتكلمني بالطريقه دي 
ءادم: بزعيق لا الي وكلامي يتسمع 
شمس: بتريقه بصفتك مين 
ءادم بعصبيه: ومسكها جامد بصفتي جوزك المستقبلي وزقها بعيد ومشي 
شمس: اتجمدت مكانها ومش فاهمه هو قال هو قال جوزها معقول وبدات تضحك بهستريه 
بعد شويه دخلت القاعه تاني 
حور: اختفيتي فين حتي ءادم مش ظاهر 
شمس: ءادم لا معرفش هو فين انا هروح اقعد بقا انا اتعبت 
ءادم: سامعك جايبه سيرتي وحشتك ????
حور: طبعاوحشتني مش اخويا حبيبي 
كريم: وبصلها بغيره 
حور: وانت سندي واماني 
ءادم وضحك ايوه ايوه سبتينا برافو 
حور: عيب عليك انا اعمل كده بردوا 
ءادم تعملي ابو كده 
كريم بااس بااس خلاص مش وقته الناس بتتفرج علينا 
ءادم معاك حق انا هطلع لصحابي بره 
بعد ساعات خلص الفرح وبداؤ يجهزوا العربيات للسفر 
في العربيه 
كريم:نامي ي حور لسه الطريق طويل علشان مش تتعبي 
حور:هسيبك لروحك 
كريم:انا سايق نامي انتي 
حور:لا هفضل قاعده معاك 
طبعا ي جماعه كلينا عارفين انها مش هتكمل عشر دقايق وهتنام بس عمرنا ما نروح نقول????????
بعد ساعات
كريم:اصحي ي حبيبي يلا وصلنا 
حور:سبيني والنبي ي ماما انام كمان شويه 
كريم:ماما مين وحرك انمله انفه ع انمله انفها قومي ي كسوله يلا 
حور:واتعدلت كريم اي الي جابك هنا انا فين 
كريم:وتنح انتي فقدتي الذاكره ولا اي 
(والله ي استاذ كريم هيا مش لروحها معظمنا بيصحي ناسي اسمه ????????)
حور:وبدات تفتكر هه لا فقدت ذاكره اي انا بهزر????????
كريم:طيب يلا ي حبيبي 
نزلوا وسلموا ع اهله الي كانوا في العربيه وراهم 
كريم:مش لازم سلمات قوي يعني عاوزين ننام يلا بيتك بيتك ????
والده كريم:ماشي ي كريم يلا خش بيتك 
كريم:اهو كده ي ست الكل يلا ي حور وشدها 
حور:تعرف كان مستنيه اليوم ده 
كريم لي????
حور:علشان النهارده اول مره هصلي وراك وانت امامي مبسوطه جدا 
كريم طيب يلا بسرعه نغير ونتوضي بقا 
حور:افضل احساس وانتي بتصلي ورا حبيبك بجد الحظه دي مش هنساها)
وذهبوا الي عالمهم الخاص
ظهر تاني يوم 
حور صحيت ع صوت التليفون:مين الي بيرن بدري كده 
ءادم:بدري اي ي كسوله احنا الضهر 
حور:اي ده هو انا فتحت 
ءادم وضحك اهاا يلا قومي اجهزي قربنا نوصل انا وماما 
حور بفرحه طفوليه بجد انا مستنياكوا يلا وقفلت 
كريم:مين 
حور:دا ءادم وماما وصلوا يلا قوم غير بسرعه 
بعد شويه 
جرس الباب رن جريت حور فتحت واترمت في حضن والدتها 
والده حور:صباحيه مباركه ي حبيبتي 
حور:الله يبارك فيكي ي ماما 
ءادم:بهزار كفايه كده ي ست الكل سيبلنا شوي وحضن حور 
كريم وشدها قلنا بلاش الاحضان الكتير دي 
ءادم:ي بني انا اخوها ي بني 
كريم:حفظت غيره 
شمس من وراهم اي دا انتوا صحيتوا 
كريم:اها ي شموس تعالي 
شمس:اذيك ي طنط عامله اي 
والده حور:الحمد لله ي حبيبتي 
ءادم بمكر في ضيوف تانيه غير طنط علي فكره????
شمس وشها جاب الوان وبصت في الارض .هه……
يتبع….
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
لقراءة الجزء الأول من الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!