Uncategorized

رواية بنت هانم الفصل السادس 6 بقلم دودا حودا

 رواية بنت هانم الفصل السادس 6 بقلم دودا حودا

رواية بنت هانم الفصل السادس 6 بقلم دودا حودا

رواية بنت هانم الفصل السادس 6 بقلم دودا حودا

وفي الكافيه قاعد هشام واسماء 
هشام :انتي حلوه اوي يا اسماء 
اسماء :ميرسي ليك 
هشام : بجد روحك حلوه اوي 
اسماء :تعرف اول مره احس اني مش عارفه ارد علي حد 
هشام :يااااه مش كل حاجه بنتمنها ينفع تحققها 
اسماء :مش فاهمه 
هشام :انا معجب بيكي اوي ونفسي بجد نتجوز 
اسماء :بسرعه كده انت ولا تعرف عني حاجه ولا انا اعرف عنك حاجه 
هشام :اكيد هتعرف كل حاجه عن بعض 
اسماء :تمام تيجي البيت وتتقدم لاخويا 
هشام :اكيد مش هيوافقوا عليا 
اسماء :ليه انت دكتور ومحترم ليه مش هيوافقوا
هشام :لاني متجوز 
اسماء :اي نعم وقامت وقفت
هشام :افهمي بس اقعدي 
اسماء :انت عايز تتجوزني وانت متجوز 
هشام :اسماء انا انسان مدمر عايش مع وحده مش بتحبني كتبت ليها كل املاكي وهي ماشيه بدماغك أهلها حصلت مشده بيني. بينها راحت عند اهلها ومن يومها كل شويه يهددوني أنهم هيخدوا كل حاجه انا اهم حاجه عندي شغلي انا شريك في مستشفي وخايف اني أطلقها تتجوز شريكي في المستشفي وسعتها كده انا فعلا ادمرت كل حاجه راحت 
اسماء :وانت ازاي تكتب ليها كل حاجه 
هشام :كانت بنت غلبانه في الاول وبتحبني جدا بس كلام ابوها وامها معاها هما اللي خلوها كده 
اسماء :والله هي لو بتحبك بجد مهما حد اتكلم معاها عمرها ماتعمل كده 
هشام :الله يسمحها بقي 
اسماء :بس فعلا احمد مش هيوافق اننا نتجوز 
هشام : مش بقولك بس انا حبيتك ومقدرش ابعد عنك
اسماء :طيب أحاول معاهم 
هشام :هو فيه حل 
اسماء :اي هو الحل 
هشام :نتجوز 
اسماء :مانا قولت ليك اصبر اتكلم معاهم 
هشام :اقصد عرفي وسعتها هما اللي هيقولوا اننا نتجوز 
اسماء :انت اتجننت صح 
هشام :اهدي بس وهفهمك 
اسماء :سيب ايدي بدل ما أفرج عليك الدنيا 
هشام :اقعدي بس 
اسماء :قولتك سيب ايدي ومشيت اسماء طلعت الاوضه  
وفاء :مالك يابت 
اسماء :مافيش 
وفاء :شكلك مخنوقه هو هشام ضايقك 
اسماء :قولتك مافيش عايزه انام 
وفاء :برحتك 
اسماء :ماشي ونامت وفاء وجت رساله من هشام ل اسماء 
هشام :حقك عليا والله انا حبيتك وغصب عنب فكرت في الفكره دي
اسماء :خلاص مش عايزه اسمع اعزار 
هشام :حقك عليا بالله عليكي ما تزعلي مني 
اسماء :قولتك خلاص وقفلت وعملت بلوك ليه عليك ده ولا اي 
وفاء :بتكلمي نفسك 
اسماء :انتي لسه صاحيه 
وفاء :ما تقولي مالك 
اسماء :المتخلف اللي اسمه هشام 
وفاء :مالو عملك اي 
اسماء : بيقولي انا نتجوز عرفي 
وفاء : واي يعني 
اسماء :انتي عبيطه انتي كمان 
وفاء :انا وعلاء عالفكره متجوزين عرفي 
اسماء :ينهارك اسود بتقولي اي 
وفاء :اه والله امال انتي فاكره اي 
اسماء : مش خايفه علي اهلك 
وفاء :هيحصل اي يعني كده كده اهلي عارفين ان بحب علاء بس علشان لو هما رفضوا يكلموا الموضوع انا اغصبهم 
اسماء :لا طبعا ده كان احمد موتني 
وفاء :هو احمد فاضي ليكي اصلا 
اسماء : ايوه انتي متعرفيش احمد 
وفاء : برحتك بس انا بقولك اكتر البنات متجوزين دلوقتي عرفي 
اسماء : انا لا مش كده 
وفاء :تصبحي علي خير ونامت وفاء وفضلت اسماء تفكر 
وفي بيت احمد 
منال :ممكن افهم انت ليه مش بتتكلم معايا 
احمد : ارجوكي انا مش عايز اتكلم 
منال :بجد انت مصدق ان انا ممكن اعمل كده 
احمد :لا طبعا بس انتي غلطتي برضه اولا متتكلميش في التاكسي عن اي حاجه وإن معاكي فلوس ثانيا كنتي خليتي حد وصلك يا انا يا اخوكي 
منال :حقك عليا 
احمد :انتي عارفه كان ممكن يحصل ليكي اي 
منال :عارفه وقلبي وجعني اوي 
احمد :امال انا اعمل اي 
منال :ارجوك انا عايزك جنبي الفتره دي 
احمد خد منال في حضنه وحاول يهديها 
منال :انا اسفه. الله والحمد لله ربنا ستر 
احمد :الحمد لله وخبطت امل عالباب 
فتحت منال:وهي بتعيط تعالي يا ماما 
امل :انتو خليتوا فيها ماما عالطول قاعده لوحدي 
احمد :معلش يا ماما 
امل :الحمد لله يا حبيبي انها جت سليمه 
احمد :الحمد لله 
امل. طيب انا عامله الاكل يالله ننزل نأكل 
احمد. ماشي يا ماما امال اسماء جايه امتي 
امل :بكره باذن الله 
منال : تيجي يارب 
امل :اللهم امين ونزلوا كلهم عند امل 
وفي الفندق 
وفاء :محدش شاف هشام انهارده 
علاء :لا لا مش عارف اول مره مينزلش من الأوضه 
وفاء :ما تتصل بيه طيب 
علاء : حاضر واتصل بيه 
هشام :الو 
علاء :الو اي مال صوتك 
هشام :انت فاتح الاسبيكر 
علاء :اي مالك تعبان الف سلامه 
هشام: هههههههههههه يخربيتك هضحك 
علاء :مانت كنت كويس فيك اي 
هشام :ارسم الدور عايزها تطلع 
علاء :طيب يا حبيبي ريح نفسك تحب اطلب ليك دكتور 
هشام :هي عامله ازاي شكلها مخضوض 
علاء :ايوه طبعا ماشي سلام 
اسماء :هو مالو 
علاء :مش عارف شكله تعبان 
اسماء :طيب ماتيجي نطلع نشوفه 
وفاء :غبيه اطلعي انتي الاول وبعدين احنا 
اسماء :بتقولي اي لا طبعا 
وفاء :اخلصي بقي الواد طيب بلاش يضيع من ايدك 
اسماء :فكرت شويه وبعدين طلعت 
علاء :باركي ليها هتكون عروسه 
وفاء :اسماء مش سهله 
علاء :ولا هشام دلوقتي هتشوفي 
وفاء :احنا مالنا لينا الفلوس وبس 
وطلعت اسماء وخبطت علي الباب 
فتح هشام وهو باين عليه التعب 
هشام:اسماء عمري ما كنت اتوقع انك ممكن تيجي 
اسماء :وشك احمر كده ليه 
هشام :شكلي واخد برد ومش قادر اقف وكان هيقع راحت مسكته اسماء دخلته وهشام قفل الباب برجله من غير ما تاخد بالها ????????????
يتبع..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى