Uncategorized

رواية مسك الحلقة الأولى 1 بقلم ملك أحمد

 رواية مسك الحلقة الأولى 1 بقلم ملك أحمد

رواية مسك الحلقة الأولى 1 بقلم ملك أحمد 

رواية مسك الحلقة الأولى 1 بقلم ملك أحمد 

صالح انا.. انا..

صالح_انتي ايه

هدير_انا..انا بقالي 3 شهور بطلت اخد..اخد حبوب الحمل 

صالح بعصبية_ايه الي بتقوليه دا مش انا قلتلك اني مش عاوز عيال 

هدير بدموع_اهدي ي صالح بس اهدي يصالح بس انا نفسي اخلف و..و روحت كشفت لقينتي حامل 

صالح مسكها من شعرها_ازاي تعملي كدا بدو علمي ها ردي 

هدير يعباط_ااااه سيب شعرعي ي صالح 

صالح_مفيش غير حل واحد ولازم تزلي الي ف بطنك دا 

هدير بصدومه و مكنتش تتوقع انه للدرجة دي مش عايز عيال كانت مفكره انه لما يعرف هيفرح لمجرد انه يفكر انه هيكون اب بس ردت فعله كانت غير كدا 

هدير بعياط_انت اي الي بتقوله دا ي صالح انا لا يمكن اعمل كدا 

صالح_لو انتي مش هتعملى انا الي هعمل..ونزل فوقها ضرب لحد م اغمي عليها 

اتصل ب الدكتور عادل صديقة وخلاه يجي هو والممرضة بتاعته بعد مرور ربع ساعة كان الدكتور عادل وصل هو والممرضة 

صالح_عادل ادخل اكشف عليها وشوف الي ف بطنها نزل ولا لاء ولو منزلش نزله 

عادل_انت اي الي عملته دا ي مجنون وراح ع هدير يكشف عليها بس الطفل مكنش لسه مات خلص وخرجله

صالح_ها عملت الي قلتلك عليه 

عادل_مش هينفع ي صالح انت اتجننت كدا هدير هتكون حياتها ف خطر لو علمنا اجهاض وانا لا يمكن اعمل كدا 

صالح بقي ف قمت غضبة و طلع سلاحه_انت لو معملتش كدا انا هقتلك 

عادل بخوف_طب طب اهي ي عادل حاضر هعملك الي انت عاوزه

صالح_يلا اتفضل حالا تكون منزل الي ف بطنها 

عند هدير بعد م عادل خرج من الاوضة كانت بدأت تفوق بس مكنتش قادرة تتحرك بتبص حواليها لقت ف بنت معاها وبتلعلها محاليل 

الممرضة_حمدالله ع سلامتك ي مدام هدير 

هدير بدأت تستوعب الي هيا فيه وافتكرت الي حصل قامت فجأه وحطت ايديها ع بطنها وبصت للممرضة بدموع_البيبي كويس صح قولي انه كويس 

_اهدي يمدام البيبي كويس الحمد الله بس انتي لازم ترتاحي 

_انا عوزاكي تساعديني وتهربيني من هنا لانى لو فضلت هنا صالح هيموت الي ف بطني ونبي ساعديني

الممرضة_حاضر هساعدك بس ازاى 

سمعو صوح صالح وهو بيزعق مع عادل وبيقوله انه لازم ينزله لقو عادل داخل عليهم

هدير بدموع وتوسل_عادل ونبي ي عادل م تعمل حاجة حرام عليك تموته 

عادل_متقلقيش مش هنزله لاني لو نزلته حياتك هتكون ف خطر 

هدير بفرحه_طب خرجني من هنا ي عادل بأي طريقة وانا عمري م هنسا وقفتك جمبي 

عادل بتفكير_انا هقولك تعملى ايه

بعدها بشوية صالح سمع صوت خبط دخل بسرعة يشوف اي الي بحصل لقي عادل واقع ع الارض وفاقد وعيه بص ل هدير ولسه هيقرب عليها كانت الممرضة ضرباه ع دماغه من ورا  ووقع هو كمان ع الارض جمب عادل 

دخلت هدير غرقت صالح واخدت كام حاجة ليها واخدت فلوس وخرجت بس طبعا كان بمساعدت الممرضة وفضلت معاها لحد ركبت تاكسي يوديها ع محطت القطار 

حجزت تذكرة لاسكندرية وركبت القطار 

فاق صالح ع عادل وهو بيفوقه قام صالح فجأه _هي فين 

عادل_انا فوقت لقيتك مرمي جمبي ع الارض ومحدش ف البيت 

_ صالح مش عادل من ياقت القميص انا عاوز افهم اي الي حصل لما دخل 

_اهدي بس كدا ووسع ايدك دي وانا هحكيلك

انا لنا دخلت كانت بدأت تفوق ف جيت اقرب منها حسيت بوجع ف دماغي ومحستش بنفسي غير وانا بفوق وانت جمبي وانت اي الي حصل صالح حكاله ع كل حاجة وقاله ان اكيد الممرضة الي ساعدتها و انه لازم يلاقي الممرضة بأي طريقة علشان هتكون عارفة مكانها…

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية اقبلني كما أنا للكاتبة فاطمة الزهراء عرفات.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!