Uncategorized

رواية أحببتها في هروبها الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسن

 رواية أحببتها في هروبها الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسن

رواية أحببتها في هروبها الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسن

رواية أحببتها في هروبها الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسن

زينة… هو احنا روحنا للدكتور ليه يا مامي 
دينا… عشان نعرف في نونو ولا لا
زينة… الله يعني هيبقى عندي اخ او اخت 
دينا… اما ندخل هنشوف الدكتور
و دخلو 
دينا… انا شاكة اني حامل 
الدكتور.. طب اتفضلي عشان نكشف … مبروك انتي حامل فعلًا  في شهر
دينا … بجد 
زينة… عايزة اشوفه
الدكتور رفع زينة… اهو 
زينة.. هو ولد ولا بنت
الدكتور… لسة بدري عشان نعرف .. خلاص خلصنا و ده فيتامينات 
دينا… تمام و خرجت
زينة… تعالي نروح لبابا نقوله 
دينا … بصي هنروح و تروحي تعملي كده*****
زينة… ماشي
و راحو على شركة حمزة 
زينة فتحت الباب
حمزة… اي ده زينة 
زينة.. بابييي
حمزة…جيتي مع مين
زينة بتعد على صوابعها… جيت انا و ماما مع النونو 
حمزة بأستغراب… نونو ايه
زينة… مامي راحت للدكتور. و طلع عندها نونو صغنن اوي
حمزة بفرحة.. طب ماما فين
دينا بتبص من ورا الباب… انا اهووووو
حمزة… دينا و قام حضنها.. الي بتقوله زينه ده صح
دينا… ايوا 
حمزة باسها … احلا خبر سمعته 
زينة… بابا انت قليل الادب عيب تبوس مامي
حمزة.. تعالي يا قردة مش كنتي عايزة نونو
زينة… ايوا و خلاص النونو هيجي و راحة تحضن دينا فا دينا بتشيلها
حمزة.. ايه انتي هتعملي اي 
دينا.. هاشيلها 
حمزة .. اقعدي يماما انتي كده 
زينة.. يماما شيليني
حمزة.. مش هينفع طلامة في نونو مفيش شيل
زينة بتعيط… لا انا عايزاها تشيلني
دينا .. يا قلبي متزعليش خلاص هشيلك اهو و شالتها 
حمزة.. كفاية كده 
زينة متبتة في دينا 
يزن دخل 
يزن… بص  البرفيوم ده اشتريته النهاردة و عمال يرش
دينا… كفاية و جريت على الحمام و حمزة راح وراها
يزن.. واتس رونج
زينة… ماما عندها بيبي 
يزن.. اي ده بجد مبروك
زينة… انت رشيت ده تعبت
يزن… سوري يا زوزو مكنتش اعرف
زينة… ماشي هصالحك عشان انا بحبك
عند دينا 
حمزة… انتي كويسة يا دينا 
دينا… اه مش قادرة و بترجع 
حمزة.. طب نروح للدكتور 
دينا طلعت 
حمزة.. انتي كويسة 
دينا.. عايزة اروح بس تعبت 
حمزة.. هجيب زينة و نمشي
يزن.. انت عنيك احمرت كده ليه اهدى يا وحش
حمزة.. انت تسكت خالص عقابًا ليك هتقعد بدالي اسبوع
يزن… ليه طيب 
حمزة… يلا يا زينة 
يزن… ربنا على الظالم و المفتري
عند سلمى
سلمى… يعني اي 
.. احنا رقبناها و خرجت بس مع الحراس و رات للدكتور اظن دكتور نسا و توليد حامل يعني
سلمى… يعني اي انتو هبل
.. حمزة بيه خرج بيها هي و زينة 
سلمى.. خليك مراقبهم و انتهز فرصة و خد الاتنين
… حاضر سلام
سلمى… عااااااا يعني ايه حامل لازم اتصرف 
عند حمزة 
زينة.. تيتاااااااا
هيام… اي يا حبيبت تيتا
زينة.. ماما عندها نونو
هنا… وه زينة تانية
هيام … الف مبروك يا دينا
دينا… الله يبارك فيكي يا ماما
حمزة… احنا هنطلع بقى عشان دودو تعبانة 
هيام… ماشي يحبيبي 
و طلعو 
هنا… فرحان اوي 
هيام.. على قد ما مفرحش اوي اما عرف ان سلمى حامل في زينة بس حب زينة اوي و انشاءالله يحب البيبي
هنا … مشوفتوش مبسوط قبل كده
هيام… بجد انا فرحاناله
عند حمزة 
زينة.. ممكن اكلم البيبي 
دينا… اتفضلي يا ست زينة 
زينة حطت ايدها على بطن دينا.. انا مبسوطة اوي ان هيبقى عندي انا نفسي تبقى ولد
حمزة.. ينفع اتكلم انا كمان ولا الرصيد خلص
دينا … تعالى 
حمزة… بص يا حبيبي عايزاك تطلع زي ماما في كل حاجة
دينا… انتو خلاص خلتوه ولد
زينة… ايوا 
دينا… و هتسميه اي يا ست زينة 
زينة .. هسميه زين على اسم صحبي
حمزة… صحبك 
زينة.. ايوا ماما عارفة 
حمزة… ماما عارفة 
دينا … هتودينا في داهية يخربيتك
حمزة.. ده انت بتعملو مصايب من وراية 
زينة… لا يبابا خالص
حمزة… طبعًا طبعًا 
و نامو بسعاده 
حمزة كان قايم يشرب اتبعتله رسالة 
” شوف مراتك و هي في حضن راجل غيرك “
                                                  فاعل خير 
يتبع ….
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية تميم وملك للكاتبة فاطمة ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!