روايات

رواية وعد الفهد الفصل الثلاثون 30 بقلم سارة محمد

رواية وعد الفهد الفصل الثلاثون 30 بقلم سارة محمد

رواية وعد الفهد الجزء الثلاثون

رواية وعد الفهد البارت الثلاثون

رواية وعد الفهد
رواية وعد الفهد

رواية وعد الفهد الحلقة الثلاثون

فهد في غيبوبه منذ سته اشهر وعد لا تفارقه تتحدث معه كثيرا تترجاه إن يتفتح عينه مره اخري تحدثه عن حاله الجميع وكيف يسيطر عليهم الحزن بسبب حالته
وعد بدموع: كفايه بقي يا فهد قوم بقالك ست شهور علي الحاله دي فهد انا خايفه اوي خايفه افضل لوحدي فهد ماتسيبنيش يا فهد ارجوك قوم بقي
اتت مريم قائله بدموع :قومي يا وعد روحي ارتاحي شويه
وعد ببكاء :لا يا مريم انا مش هسيبه ولا هرتاح الا لما يقوم بالسلامه
مريم: كلميها يا دودو دي لا بتاكل ولا بتشرب
بدريه بحزن: قومي يا بتي ارتاحي وانا هفضل معاه
وعد: بس يا خاله
بدريه: خلاص يا بتي قومي
وعد: حاضر يا خاله
في المندره
عصام :مالك يا رائد
رائد: هيكون مالي من وقت ما فهد دخل في الغيبوبه وانا تايه مش عارف اعمل ايه لما كنت بقع في مشكله كنت بجري عليه كان بيطمني بكلمه ويقولي متخافش انا معاك دلوقت حاسس اني لوحدي مش قادر اشوفه في الحاله دي
عصام :فهد قوي وهيقوم صدقني هيقوم منها إن شاء الله
رائد بحزن :إن شاء الله

 

 

عصام :قوم قوم نشوف حالنا قوم
رائد: يلا
خرجوا من المندره وجدوا وعد تنزل من سياره فتحي
ذهبوا باتجاهها
رائد :دكتوره فهد عامل ايه هيقوم صوح
وعد بحزن: مفيش جديد يا استاذ رائد عن اذنكم
الجميع: اتفضلي
في المستشفي
في غرفه مريم
الباب يدق
مريم: ادخل
دامر :السلام عليكم
مريم: وعليكم السلام اتفضل يا دامر
دامر :كيفك يا مريم
مريم بهدوء :الحمدلله جيت تشوف فهد
دامر :كنت لسه عنده مفيش اخبار هيقوم امته ؟
مريم :مش عارفين ثم انفجرت في البكاء
دامر :ليه البكاء يا مريم فهد قوي هيقوم صدقيني يا حبيبتي
مريم ببكاء : غصب عني والله
دامر: خلاص عاد بقولك ايه تعالي نخرج نتمشي شويه
مريم أوامت له
عند رائد وفتحي وعصام
فتحي: رايح فين يا عصام
عصام :اسبقوني انتوا نسيت حاجه في البيت هجيبها واجي
فتحي: زين
عصام في طريقه الي البيت هووووب تشششششش
ندي: اااااه يا دماااغي يا اني اااااااااه منك لله يا شيخ

 

 

عصام: اني اسف مقصدتش
ندي: اااااه ثم رفعت راسها قائلا هو انت تاني انت مستقصدني يا جدع انت
عصام :هو انتي يا ام شبر ونص علي العموم اني اسف مقصدتش واوعي بقي من وشي
ندي :استني عندك
عصام :خييير
ندي وهي تلتقط محفظته من علي الارضقائله: دي وقعت منك
عصام بابتسامه :شكرا يا ….
ندي :ندي اسمي ندي
عصام :شكرا يا ندي
بتتتتت يا ندددددي
ندي بخضه: ايواااا يا خوووووووي
عصام نظر باتجاه اخوها قائلا: هو العجل دا اخوكي
ندي بصدمه: عجل اخوي صقر عجل طب والله لاقوله
عصام بخوروووف: خلاص خلاص اني اسف
ندي: ايوا اكده
ثم تركته ومشيت
عصام :استني بس ولكنه لم يجد منها رد فقد ذهبت
مساءا في المستشفي
يجتمع الشباب في غرفه فهد
دامر ورائد وعمر وعصام وفتحي
رائد: ايه يا فهد مش كفايه نوم بقي اتوحشناك قوي يا صاحبي
عمر :ايوا يا فهد قوم انا اجلت الفرح لحد ما تقوم
دامر :ايوا يا فهد واني كومان قوم بقي عايزين نجوز يا جدع انت
فهد بالم: حد مانعك ما تروح تجوز وتحل عني انت ومريم

 

 

دامر :ايوا بس ولكنه اكمل بصدمه فهد فهد انت كلمتني دلوقت صوح فهد ثم اخذ يهزه بعنف قائلا فهد انت كلمتني صوح
فهد: اااااه يا طور بعد عني هتموتني
رائد بفرحه: فهد انت فوقت صوح حمدالله علي سلامتك يا صاااحبي
فهد بالم :الله يسلمك يا صاحبي بعد عني يا طور انت هتخنقني
رائد موجه كلامه لدامر: يا عم وسع اكده هتخنق الراجل
عصام بضحك: انا هروح اقول للجماعه هيفرحوا قوي قوي
فتحي: اتوحشناك قوي يا فهد
فهد: انا بقالي قد ايه نايم اكده
عمر: ست اشهر يا باشا ست اشهر
فهد :وه وه وه وه دا كله وعد وعد فين
رائد: الدكتوره وعد معاك اهنه ليل نهار ماكنتش بتفارقك واصل
فهد: هي فين
فتحي: الحجه بدريه اصرت عليها تروح ترتاح شويه
دامر :قوم بقي عايز اتجوز يا عم
فتحي :ايوا وكمان فهد الصغير مستنيك مش عايز تشوفه ولا ايه
فهد بابتسامه: سميته فهد
فتحي: اومال واني عندي اغلي منك يا صاحبي
فهد بابتسامه: مبرووووك يا فتحي
فتحي: الله يبارك فيك يا صاحبي
بعد مرور دقائق
اتي الجميع
بدريه بفرحه: ولدي حبيبي حمدالله علي سلامتك يا عيووووني
فهد بابتسامه: الله يسلمك يا حجه كفايه بكاء يا حجه اني زين الحمدلله
بدريه: الحمدلله يا ولدي الحمدالله
فهد: اومال فين وعد ومريم
بدريه :وعد وعد تعالي
وعد ذهبت باتجاه فهد قائله بدموع :حمدالله علي سلامتك يا فهد
فهد بابتسامه: الله يسلمك يا حبيبتي
مريم بدموع: فهد
فهد :تعالي يا مريم
ذهبت مريم باتجاه واحتضتنه قائله بدموع: وحشتني اوي يا فهد
فهد :خلاص بقي كفايه بكاء

 

 

بعد خروج فهد من المستشفي
اتفقوا علي معاد زفاف دامر ومريم بعد اسبوعين من خروجه من المستشفي
في بيت فتحي
فتحي بفرحه :اتفضل يا فهد اتفضل البيت نور
صباح بفرحه: فهد بيه حمدالله علي سلامتك
فهد :الله يسلمك يا صباح كيفك
صباح :الحمدلله والله في نعمه يا فهد بيه
فهد: اومال فين الحج والحاجه يا فتحي
فتحي: جوه يا اخوي ادخل ادخل
والد فتحي بفرحه: اهلا اهلا يا ولدي حمدالله علي سلامتك
فهد: الله يسلمك يا حج كيفك
والد فتحي :الحمدلله يا ولدي زين
لحظات واتت صباح تحمل بين يديها فهد الصغير
صباح بابتسامه: فهد الصغير
فهد بابتسامه وهو يحمل بين يديه: ماشاء الله ماشاء الله ربنا يحميه ويفرحكم بيه يارب
في بيت فهد
في غرفه فهد
فهد بابتسامه: مالك يا وعد
وعد فجاه احتضنته وانفجرت في البكاء
فهد بابتسامه :مالك يا حبيبتي بتبكي ليه

 

 

وعد ببكاء :اوعي تسيبني يا فهد اوعي انا كنت بموت يا فهد بموت وانا شايفاك بالحاله دي ومش عارفه اعملك حاجه
فهد :هشششششش خلاص خلاص عدت علي خير وانا اهو زين
وعد: انا خايفه يا فهد
فهد :من ايه
وعد :خايفه حاجه تيجي وتخرب فرحتنا تاني خايفه تبعد عني يا فهد
فهد بابتسامه: مفيش حاجه هتبعدي عنك ابدا يا وعدي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية وعد الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!