روايات

رواية خيانة عشق الفصل العشرون 20 بقلم شيماء هاني شحاتة

رواية خيانة عشق الفصل العشرون 20 بقلم شيماء هاني شحاتة

رواية خيانة عشق الجزء العشرون

رواية خيانة عشق البارت العشرون

رواية خيانة عشق
رواية خيانة عشق

رواية خيانة عشق الحلقة العشرون

♡ يوم الخطوبة ♡

هادي وعشق ♥♡ عصافير الحب ♡♥

كانوا مبسوطين جداً.. لكن قطع عليهم الفرحة الجميلة دي دخول مازن “

مازن “وهو بيقرب منهم” : مبروك ليكم طبعاً أنتوا لايقين على بعض كـ لاب فلوس

هادي : لأ أهدى كده النهاردة مش عايز وجع دماغ..

جيت وباركت اتفضل مع مليون سلامة عشان المكان هنا للحبايب بس.. وأنتَ أكيد فاهم الباقي..

« وعدى اليوم بدون أي أحداث أخرى »

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

” تاني يوم هادي اتصل بعشق وطلب منها تيجي هي ومامتها وأختها عزومه على العشاء يعني.. وكمان يشوفوا الفيلا والتغيرات اللي هتحصل فيها.. “

=============

” بالليل عند هادي في الفيلا وهما بيتعشوا “

هادي ” بحب ظاهر” : إيه رأيك يا حبيبتي في الفيلا واللي عملته فيها..

عشق : تجنن يا حبيبي.. بس لو ينفع بلاش الفيلا دي

هادي : ليه بس أنا غيرت كام حاجة زي ما كان نفسك.. أصل بصراحه سمعتك أكتر من مرة وأنتِ بتطلبي من مازن التغيرات دي

عشق : عشان كده مش عايزة هنا..

عايزة فيلا ليا أنا وأنتَ اللي نكون مختارين فيها كل حاجة مافيش فيها ولا ذكرى تكون ذكرياتنا احنا بس..

مش عايزة أي حاجة تفكرني بأخوك.. أنا مش بحب مازن ولا عمري حبيته..

هادي “بخبث” : أمُال أنتِ كُنتِ بتحبي إيه

عشق “بتوتر” : بـ..بحـ.. بحب

” وفجأة سمعوا صوت مازن “

مازن “بخبث” : بتحب فلوسي صح ولا إيه

عشق “بزعيق” : كذاب

هادي : يعني لو كلام أخويا صح وإنك كُنتِ بتحبي الفلوس فـ دلوقتي أنتِ معايا عشان الفلوس.. مش بتحبيني

عشق : كذاب يا هادي والله كذاب.. وكمان أنتَ بتعمل إيه هنا

مازن : أنتِ مش ملاحظه إنك في بيتي وبتسألي بعمل في ايه..

“كان بيكلمها وهو يتجه ناحية السفرة.. فقام هادي من على الكرسي وجلس مازن عليه وقال”

هادي : معلش أصل ده مكان أخويا الكبير

عشق “بصدمه” : نعم

” ولكن الصدمة بقت كبيرة لما شافت حازم كمان..

اللي أول لما شافته حبيبة جريت عليه “

عشق : هو في إيه

مازن : أنا هقولك في إيه.. تحبي نبدأ بمين ولا امتى..بُصي يا عشق طبعاً أنتِ كُنتِ فكراني مُغـ ـفل وهتضحكي عليا وتاخدي الفلوس مني ومن حازم الشخص الإحتياطي زي ما قُلتي لأختك حبيبة

عشق : أنتَ بتقول إيه

مازن : مش عايز اسمع صوتك لحد لما أخلص كلامي

أحب اقولك إني كُنت عارف كل حاجة بتعمليها لعبك بيا وتمثيلك الحب والأخلاص قدامي.. وكُنت عارف أنك بتقابلي حازم.. بس الشخص اللي كان السبب إن أنا وحازم نتفق عليكي هي أختك حبيبة.. طبعاً أنتِ عارفة أن حبيبة بتمثل على حازم.. أحب اقولك أن حازم وحبيبة بيحبوا بعض وهيكملوا مع بعض..وطبعاً دخل عليكي موضوع أني

خـ ـسرت كل حاجة وأن أخويا السبب بس كان إتفاق بينا من شهور بس حبينا نسيبك فترة عشان تصدقي اللي بيحصل حواليكي..

وكنا مستنين لما تنهي الموضوع عشان هادي يجي ويتقدملك وأنتِ زي الشاطرة كُنتِ بتنفذي كل حاجة احنا عايزينها.. ما تستغربيش من كُلنا دي عشان طبعاً طول الفترة اللي فاتت كُنا بنتقابل عند حازم في الفيلا أنا وهادي وحبيبة.. صدمة مش كده والبركة في أختك هي غيرك خالص..

عشق ” وهي تنظر لحبيبة بكر’ه” : طول عمري بكرهك

أنتِ السبب في كل حاجة في حياتي.. أنتِ عايزة مني إيه بدمري حياتي ليه.. أنا عملتلك إيه..

هادي “بهدوء” : بعد كل اللي عملتيه واللي عايزة تعمليه تقولي عملتلك إيه أنتِ كُنتِ مع اتنين في وقت واحد يعني خيـ ـانة يا هانم..

حازم : خيانة عشق صح.. أنا لأول مرة أمد إيدي على أختي بسببك كُنت عندي استعداد اعملك أي حاجة بس عشان تكوني مبسوطة ومرتاحة بس الحمدلله إن حبيبة وحياة كانوا جنبي.. مش مصدق إني كُنت ماعمي بحبي ليكي..💔💔

مازن : تحبوا نبلغ البو’ليس

حبيبة “بدموع” : لأ بلاش

منار: بُص يا ابني احنا مخدناش منك حاجة ولا حد حصله حاجة

مازن : من غير كلام كتير اتفضلوا بره ومش هعمل لحد فيكم حاجة.. بس محدش يفكر انو يعمل حاجة عشان ساعتها مش هرحم حد

” منار مشيت هي وعشق “

” وحازم أخد حبيبة ومشي

وفضل مازن وهادي “

هادي : أخيراً ارتحت وهتفضل في البيت معايا

مازن : طبعاً وهفضل على قلبك كمان

هادي “وهو بيحضن مازن” : وحشتني أوي.. البيت من غيرك مالوش أي لازمه

مازن “بمرح” : خلاص يا عم كل ده حضن أنا مازن مش عشق يا عم ” وضحكوا هما الاتنين “

🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤

بعد اسبوع كانت عشق حست بالغلط فعلاً..

وانها خسرت كل حاجة وإن كلام أختها صح..

وأختها كسبت كل حاجة.. وأمها قالتلها إن في عريس متقدم لها وأكبر منها بِـ 25 سنة..

بس معاه فلوس كتير.. عشق افتكرت لما حبيبة قالت لها أن لو في عريس أكبر منها ب 100 سنة ومعاه فلوس.. أمك هتوافق عليه..

عشق اعترضت أكتر من مرة.. وأمها تكلمها في الموضوع وهي ترفض.. وفي مرة وهي بتكلمها في الموضوع..

عشق مسكت السكـ ـينة وقالت لها : أنا مش هتجوزة أنا أموت نفسي ولا اتجوز الراجل الكبير ده.. حبيبة كان معاها حق..

” منار وهي ماسـ ـكة السكـ ـينة من إيد عشق “

منار : سيبي السكـ ـينة

عشق : لأ مش هسيب

” وهما بيشدوا السكـ ـينة مع بعض فجأة تدخل في جسم عشق “

” وطبعاً دي صدمة لمنار ومن الصدمة مستحملتش وماتت هي كمان “

♡🖤♡🖤♡🖤♡🖤♡🖤♡🖤♡

” وبعد مرور كام شهر على مـ وت عشق ومنار “

_ حازم قرر انو يعمل فرح ويتجوز هو وحبيبة..

_ مازن اعترف بحبه لِـ حياة وحياة هي كمان بتحبوا

وهيتجوزوا هما كمان..

_ وطبعاً هادي شاف أمل أكتر من مرة في الفيلا لما كانت بتيجي عند حياة.. وقرروا يعملوا الخطوبة وبعد مدة الفرح..

🖤♡🖤♡🖤♡🖤♡🖤♡🖤♡🖤

♡ وبكده تكون خلصت رواية خيانة عشق

وعشق ومنار اللي فضلوا يخططوا عشان الفلوس ما’توا.. ومحدش خد معاه أي حاجة..

جُم في لفة ورجعوا لنفس اللفة.. الإنسان لو فضل يجمع فلوس زي الرز بردو مش هياخد معاه حاجة وهو رايح يقابل رب كريم.. ♡

تمت..

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خيانة عشق

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى