روايات

رواية مريض نفسي (حب بطعم السم) الفصل الرابع 4 بقلم بسملة تامر

رواية مريض نفسي (حب بطعم السم) الفصل الرابع 4 بقلم بسملة تامر

رواية مريض نفسي (حب بطعم السم) الجزء الرابع

رواية مريض نفسي (حب بطعم السم) البارت الرابع

رواية مريض نفسي (حب بطعم السم) الحلقة الرابعة

بسمله : هشو
هشام : متقوليش الزف..وكانت بسمله حطت البرشام في بقه
بسمله بسماجة ناولته كوبايه المايه : خد بلع و بعدين هلل براحتك
هشام اخد منها الكوبايه بغيظ وشربها
بسمله :غمض عينك بقا واستريح
هشام بأستغراب : ليه وبعدين حس بكسل و مجرد ما عينه غمضت نام علي طول
بسمله اتنفست بأرتياح و طلعت كانولا من معاها و ركبتها في ايد هشام و طلعت الادويه بتاعته و ذبوتها بطريقتها وحطتها في سرينجه و أدتها لهشام
و جالها مسج علي الفون بصت وابتسمت وخرجت من الاوضه بعد ما اتأكدت أن كل حاجة تماما و قفلت الباب بالمفتاح وفضلت واقفه مستنيه حد و في شخص جه ناحيتها
الشخص : ازيك يا استاذة بسمله
بسمله : عامل ايه يا هيثم
هيثم : الحمد لله يا استاذة ..فين الاوضه
بسمله شاورت علي اوضه هشام : دي و متتحركش من قدمها مهما حصل ولو سمعت اي صوت من جوا اتصل بيا علي طول و لو حد كلمك اتصرف بلا صداع
هيثم : تمام اي حاجه تاني
بسمله :لا .. بقولك لو سمعت صوت صراخ اتصل علي طول
هيثم أومأ براسه و بسمله روحت بيتها بس و هي في الطريق للبيت كلمت شخص تاني
بسمله :جيبت كل المعلومات الي طلبتها
الشخص : ايوه و هتلاقيها في ……….
بسمله :تمام شكرا و قفلت معاه و كانت وصلت البيت نزلت وكانت في حراسه كانت كتيير علي بيتها
راحت عند صندوق البريد بتاع البيت و فتحته و طلعت ملف ودخلت البيت
…. بصوت عالي : بسبس رجعت
.. :كنت بايته فين يا هانم
بسمله بضحك : روحوا شوفوا منظركم وابقي تعالي اتكلمي منك ليها
…:طب هتنامي ولا تأكلي الاول
.. بشهقه :ايه ده مين العفريت ده
بسمله بضحك وهي طالعه علي السلم بضحك : مسخره الدكتورة كنزي والدكتورة شهد عباره عن شوال دقيق و زيت وطلعت غيرت و بعديها قعدت تقرا في الملف الي جابته
بسمله : ايه ياتري سبب الي انت فيه ده يا استاذ هشام وفضلت تقرأ الملف بتاعه وتكتب التحليل و الملاحظات بتاعتها علي حالته لحد الساعة 1 بليل
و بعد ما خلصت فضلت تفكر هي ياتري ا
هتعمل ايه او هتتصرف معاه ازاي
حالته كل مدي بتسوء وهي بتفكر عينيها وقعت علي جمله في ملف خطيبته ميار ..؟!!
ايه خطيبته هو كان خاطب .. يعني ممكن تكون خطيبته ليها صله بحالته من قريب أو بعيد ..
مسكت الفون واتصلت علي شخص
الشخص بنوم : مين
بسمله : فوقلي كده يا محمود و ركز معايا كويس
محمود بأنتباه : ايوه يا بسمله بسمله : الملف الي انت جبتهولي الصبح بتاع هشام
محمود: ماله يعني
بسمله : مكتوب أن هشام كان خاطب
محمود : ايوه ميار ملها
بسمله : يا غبي مش انا قولتلك عايزة كل نفس كان بيتنفسه يا حمار
محمود : هو كل الظيطه دي عشان مجبتلكيش حاجة عن ميار طيب بكرا ابقي اشوف الموضوع
بسمله : شاطر بس انا عايزة المعلومات دي بعد ساعتين تلاته بالكتير
محمود : ليه يا مفتريه عايز انااااام
بسمله : محمود الاقيك عندي بعد اربع ساعات ونص بالدقيقه
محمود قفل الخط في وشها
وهي حاولت تنام لغايه ما يخلص هو
….
الساعه 5 الفجر
بسمله معرفتش تنام خالص طول الخمس ساعات دول .. مشغوله ب حاله هشام
و فجأة الباب قعد يخبط جاامد جدا
بسمله نازله علي السلم بكميه برود غير طبيعي و فتحت الباب بنفس البرود
بسمله بشخط : ايه خبطه بوليس الاداب دي يا محمود
محمود بقرف : غروي من وشي مش نقصاكي ودخل
بسمله شدته من قفاه : لا لا البيت كله نايم تعالي الجنينه في الهواء و سابته محمود مشي من غير كلام هو مش طايقها اصلا وهي دخلت المطبخ و عملت فطار و شاي وراحت الجنينه
بسمله :خد يا سيدي اهو فطار وشاي كمان وبدأوا يفطروا و هي سابت محمود يكمل فطار ومسكت الملف بدأت تقرأ فيه
ميار اسماعيل .. ٢٥ سنه
متخرجه من كيله تجاره
وابنه اسماعيل الطاوي صاحب شركات الطاوي جروب
و بنت مدلعه علي الاخر
كانت خطيبه هشام جمال
و انفصلوا عشان خانها أو ده الي هي فهمتوا ليه
..
بسمله : ولا يعني هو الي خانها ولا ايه ..ايه المسلسل التركي ده
محمود : انا مش فائق عدي عليا بكرا
بسمله : ولا اظبط كده عشان مخليش الرجاله تروقك
محمود : خلاص يا ستي .. بصي ميار دي بنت ابوها بمعني الكلمه وبتحب كل حاجة تبقا ليها ولما ارتبطت بهشام ده كان عشان فلوسه شركات ابوها بتقع يوم ورا التاني
وفي مره جاتله مسج علي الفون أن هي مع حبيبها في العنوان ده راح وشافها وهي بتخونه و كان هيمشي
بس قبل ما يمشي هما شافوه و لحقوه و ضربوه بحاجة علي دماغه أغمي عليه طلعوه الشقه التاني و جابوا واحدة تبعهم و ادوله حقنه لما صحي اقنعوه أن هو الي كان بيخونها وهي سابته و محدش هيعرف طريقها لحد دلوقتي .
بسمله : ومكلفتش خاطرك وكتبت الكلام ده ليه
محمود : عااييز اناام
بسمله خد مفتاح الاوضه الي جمب الباب الجنينه اهي .. خش نام فيها
محمود اخد المفتاح و جري ب كبايه الشاي
بسمله بضحك : اهبل
و اخدت الملف و طلعت الاوضه و اخدت شاور و بعديها حست ب كسل ونامت
الساعه 10 الصبح صحيت علي صوت صريخ
ونزلت جري
بسمله بقلق :في ايه يا جزم علي الصبح
شهد : ايه الي جاب محمود البيت هنا
كنزي :ايوه
محمود : البت دي هي الي دخلتني و شاور علي بسمله
بسمله : ايوه انا جه الصبح بدري عشان كنت عايزه منه شويه حاجات جابها و لما لقيت الواد عايز ينام قولت اخليه ريح شويه ..نعم بقا في ايه
شهد و كنزي : رجاله في البيت يا بسمله
بسمله : اسكتوا يا هبل ..أنا طالعه البس
محمود :وانا رايح الشغل
شهد :و انا هجهز الفطار
كنزي :وانا جايه معاكي
بعد شويه
شهد :يلا يا قووم الفطار جاهز
محمود : الله فطار و راح اول واحد يفطر
بسمله وهي نازله من علي السلم : عيل مفجوع
محمود : تسلمي يا ذوق
كنزي :مش هتفطري
بسمله :لا هفطر في المستشفي اشوفكم هناك و راحت المستشفي
……………________$$$$
عند فؤاد في الاوضه بتاعته
اصله اتنقل اوضه عاديه
فؤش : واد يا جيمي ..انت ييلاا
جيمي بفزع : نعم انت كويس
فؤش : اه .. بس عايز اخد شاور
جيمي : مينفعش انت جسمك بايظ ..انت يا ابني كاسر دراعك و رجلك فيها شرخ اد كده
فؤش : خلاص هات الدكتور هو الي يحكم في ده
جيمي : الدكتوره اول ما تيجي قالت هتعدي علينا
فؤش :ماشي لما نشوف
“فؤش مش عايز ياخد شاور ولا حاجه هو بيستعبط عشان عايز يعرف الدكتورة كنزي ولا لا ”
بعد شويه كنزي دخلتلهم
كنزي : صباح الخير
جيمي:صباح النور
فؤش مصدوم
كنزي : اخبار الاستاذ محمد ايه
جيمي : كويس بس هو في سؤال هو ينفع يستحمي عادي
كنزي : ايوه ايه المشكله
فؤش : عامله ايه يا كنزي
كنزي : لو سمحت انا اسمي الدكتورة كنزي و بس وكانت هتمشي
فؤش : سبتيني ليه
كنزي :المفروض انا الي أسأل السؤال ده انت ليه اتخليت عني يا بيه
فؤش مردش
جيمي : ثانيه انتي كنزي الي كنتي خطيبته
كنزي اومأت برأسها
جيمي : طب هو مين الي ساب مين مش انتي الي سيبتي فؤاد
كنزي :لا وكمان مفهمهم اني انا الي الي سيبتك مش انت يا ندل
و خرجت برا الاوضه
جيمي : عايز تفسير ل الي حصل حالا
فؤش :…….
____________________
وصلت بسمله المستشفي و طلعت عند هشام
هيثم : صباح الخير يا استاذ بسمله
بسمله : صباح النور في اي حاجة حصلت
هيثم :لا
بسمله : طب روح انت عشان تستريح ..يلا سلام
هيثم : سلام ..و فتحت بسمله الاوضه ودخلت و كان في نفس الوقت هشام بدأ يفوق
من النوم
بسمله بعد ما قفلت الباب : يا صباح الفل علي الصغنن ده
هشام : ايه الهبل ده اطلعي لو سمحتي
بسمله :هو حد قالك أن الأوضه دي بأسمك
هشام : بس بتاعتي وانا الي قاعد فيها
بسمله طنشته : تفطر ايه
هشام : مش عايز حاجة منك كل حاجة مش مظبوطه
بسمله : طب ايه رايك أديك الامان وتديني الامان ونبدأ صفحه جديده مع بعض
هشام بسخريه : كان غيرك اشطر
بسمله : ايه ده هو محدش قالك ..انا الاشطر
بسمله : اسمي بسمله القناوي عندي 23 سنه متخرجه من طب ..تخصص امراض نفسيه و بس يلا دورك
هشام : مش مجبر اقولك
بسمله : هشام جمال عندك 28 سنه و طبعا محدش ميعرفش مين هو هشام جمال منتج وملحن ومخرج و ممثل و مغني والي ما لا نهايه
هشام :طب ما انتي عارفه كل حاجة اهو امال بتسألي ليه
بسمله :عشان تتكلم بدل وش ابو رجل مسلوخه ده
هشام ابتسم و بس
بسمله : بدأنا نتقدم
هشام كشر تاني لما افتكر ان بسمله دكتوره : مش هتوصلي برضوا ل الي انتي عايزاه
بسمله : الي هو ايه بالظبط
هشام : اني اتكلم مش هتكلم
بسمله :أمال الي انت بتعمله ده ايه فوازير
هشام مردش
بسمله : علي العموم انا عارفه ايه الي بيدور في دماغك ..ان انا دكتورة و غرضي اني بس اخليك تتعالج عشان تمشي واخد انا بوينت بس انت قعادك ده منه فائدة فلوس بتدخل في حساب المستشفي 24 ساعه و بعدين انت كل الدكاترة الي قبلي دول كفته عشان كانوا بيكتبوا ليك علي ادويه ممكن تخليك مدمن أو تموتك انت اصلا كنت بتموت بالبطئ
هشام : ما انا عارف
بسمله : وساكت يا بيه
هشام بيأس : مبقاش فارق موت من حي والله
بسمله : ………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مريض نفسي (حب بطعم السم))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!