روايات

رواية مازلت انتظر الفصل الثالث 3 بقلم مريم أحمد

رواية مازلت انتظر الفصل الثالث 3 بقلم مريم أحمد

رواية مازلت انتظر الجزء الثالث

رواية مازلت انتظر البارت الثالث

رواية مازلت انتظر
رواية مازلت انتظر

رواية مازلت انتظر الحلقة الثالثة

مسكت ايديها وهي بتحاول تبعد – بس يا ليلي دا انا اهدي في اييييه!!

صوتي العالي خضها اكتر بعدت وانكمشت في ركن سمعت صوت خالتو وامي جاين

– زين في ايه!!

= يجماعه سبوها دلوقتي هي كويسة بس امشوا عشان مش عايزه حد

مشيوا فعلا ورجعت بصتلها

– فيكي اية ! انا مشتهم لو مقلتليش مالك هخرج وخليهم يدخلوا

فضلت تعيط ومكنتش عارف اتصرف حاولت اقرب واهديها بس بتبعد!

– طب في اية خليني اقرب بس

كانت بتترعش

حاولت احط ايدي على ايديها تاني وقربت براحه فا سكتت وبدأت تهدي طبطبت على ضهرها لحد ما بقت طبيعيه نوعا ما

– حصل اية

مردتش عليا

– اوعدك محدش هيعرف بس احكيلي

……

– ليلي انتي قلقتيني والله العظيم طب فيكي اية حد عملك حاجه

عينيها دمعت وكأنها بتتكلم جسمي سخن واتخضيت!

– حد عملك حاجه .؟؟

هزت راسها وودموعها بتنزل

اعصابي سابت ومكنتش عارف اسيطر عليها

– طب اهدي براحه لازم تقوليلي حصل اية ومين دا الي خلاكي كدا

= كك…ك..ك

وشي اتقلب وقلبي فضل يدق بسرعه وكملت – كريم ؟!

هزت راسها

قومت من مكاني وانا خلاص جبت اخري – حاول يقرب منك ؟

وطت راسها وعيطت = ايوا ايوا

مسكتها بغضب وقومتها

– عمل كدا ازاى وليه بتقابليه لوحدك!

= كنا .. كنا فالعربية وحاول ي..

رجعت تعيط

– طب اهدي اهدي وقوليلي عملتي اية قربلك؟

بعياط = لاء ان…انا.. ضربته وجريت

خت نفسي بأرتياح وحضنتها براحه – طب اهدي ومتقوليش اي حاجه ليهم قعدتها على السرير

وجيت امشي مسكت ايدي – هتعمل اية!

= ولا حاجه هعلمه درس مش هينساه

وطت راسها فا رفعتها = راسك دي تفضل فوق طول مانا عايش فاهمه

– فاهمه

= انا هقولهم انك اتخانقتي مع دكتور فى الجامعه

– زين متسبنيش

= عمري ما هسيبك هرجعلك

خرجت وماما وخالتو قاعدين برا

خالتو – حصل اية طمني

ماما – جرالها اية يا زين مش عايزة تتكلم ليه !

– مفيش حاجه يجماعه هي شدت مع دكتور فالجامعه جامد شوية بس انا قولتبها هحاول اكلمه وهي دلوقتي كويسة

خالتو – يعني خلاص ادخلها

– هي كويسة بس سبوها ترتاح احسن

ماما – رايح فين

– مشوار مهم

نزلت وانا كل تفكيري اني احاول ما اموتوش بس كلمت واحد صحبي يعرفه وجبت عنوانه وروحلته

خبط..

– مين

=…

فتح الباب واول ما شافني اتكهرب

بلع ريقه بخوف – زز زين..!

= ازيك يا كيمو؟ اية مش هتدخلني

زقيته ودخلت ومكنش فيه حد فالشقه

فضل واقف عند الباب وخايف- خير ؟

= معقول هنتكلم واحنا واقفين اقفل الباب وتعالي

قفله بخوف وقرب ناحيتي – ان..انا..انا.

قومت ومسكت رقبته ولزقته فى الحيطه ومكنش عارف يتحرك = انت او..سخ بني ادم على الارض

بترجي – والله ما كان قصدي سبني وانا هصلح غلطتي

حاولت امسك نفسي ومقدرتش ضربته بالبوكس = تصلح اية؟؟

– اهههه طب براحه نتفاهم انا مستعد اعمل اي حاجه حتي اتجوزها انا بحبها والله صدقني

دمي فار ونزلت على وشه ضرب لحد ما كان فيه دم من كل حته

بعدت عنه وانا بنهج فا وقع على الارض

نزلت لمستواه = اوعي تكون فاكر اني هسلمها لواحد ****** زيك

انا جي عشان اعلمك درس متنسهوش عشان لو فكرت بس تبصلها مش تقرب منها ساعتها نفسك دا مش هيطلع

قومت ومشيت ناحيه الباب لاقيته قام وبيبصلي بغل

– صحيح يا كيمو عرفت ان عندك اخت زي القمر خاف عليها وغمزتله

مشيت وانا حاسس اني احسن ناري بردت نوعا ما ..

روحت البيت وخبطت عليها فا خالتو فتحتلي – نامت؟

= لاء دي قامت طلعت فوق زين انت متأكد انها مجرد خناقه ولا مخبي علي حاجه

اتنهدت – متخافيش طول مانا جمبنا

= ربنا يخليكوا لبعض ياحبيبي

طلعت السطح براحه وبصيت لقتها واقفه سرحانه

– بخ.

= هااااااه زين!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية مازلت انتظر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!