روايات

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الرابع 4 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الرابع 4 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الجزء الرابع

رواية لقد وقعت في حب منتقبه البارت الرابع

رواية لقد وقعت في حب منتقبه
رواية لقد وقعت في حب منتقبه

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الحلقة الرابعة

سليم استغرب ان هيا بترن علي حد

سليم: انتي لسه مش رديتي عليا لقاها قالت لحد تعالي وبعدين قفلت ورنت علي حد تاني وقالتله تعالي بسرعه…. في مكتب المدير

بعد شوية لقي البنت الي كانت معاهم في التدريب

وبعدها دخلت مايا السكرتيرةوقالت بدلع / لوسمحت يا سليم باشا في لسه هتكمل كلامها قاطعها دخول شخص

وراح حضن ملاك وقال / انتي كويسه في ايه

ملاك بضحك حتي لا تخف اخيها /مفيش احموزي اهدي وخد نفس انا مش فيا حاجه

سليم/هو ده الي كان معاكي الصبح وانبارح

حمزه /انت مين

سليم/انت الي مين

حمزه بص علي ملاك لقاها بتعيط وبص لروان واقفه مش فاهمه حاجه

حمزه/في ايه يا ملاك

ملاك /لا رد

حمزه /انسه روان فيه ايه

روان /انا معرفش يا استاز حمزه لقيتها بترن عليا وبتقولي تعالي بسرعه علي مكتب المدير

حمزه بص لسليم وقال / انت مين انا اخو ملاك

سليم بص لروان وقال/صح الكلام ده

روان/ايوه حضرتك استاز حمزه يبقي اخو ملاك

سليم بص لملاك بحزن وقال/انا اسف جداًيا انسه ملاك مكنتش اعرف والله

ملاك بحزن /لا عادي

حمزه حس بحزن اخته فقال /جرا ايه يا زؤرده انتي طلع في حد بيتأسفلك غيري

روان ساعدت حمزه/بتخوني يا فرج

سليم واقف مندهش منهم

ملاك/في ايه يا حموزتي متتلم يا ولا وانتي يا حجه روان اخونك ايه وبعدين متسرقيش فرج فرج دي كلمتي انا

روان وحمزه وقفوا مبلمين ومش عارفين يتكلمو اما عند سليم فوقع علي الارض من كتر الضحك

ملاك ضحكت علي شكله ووقعت علي الارض من كترالضحك مازن دخل علي الصوت ولاول مره شاف سليم بيضحك من قلبه

مازن وقف شوية مش قادر يستوعب وراح عند سليم وحضنه سليم وحشتني ضحكتك اوي انت متأكد انك سليم ايوه دا سليم بتاع زمان هو الي قدامي لكن الي كان موجود من شويه مترجعوش تاني

سليم وقف ضحك وبصله وفجاه اتحول متقولش انو كان بيضحك من شويه لا دا سليم المغرور رجع لعهده زي مبيقولوا رجع واذا كان الغرور الي كان الاول طن فغروره دلوقتى اطنان سليم افتكر الي مش عايز يفتكره افتكر سليم القديم الي الضحكه مش كانت بتفارق وشه وافتكر ازاي كانوا بيضحكو عليه بكل سهولة تعرفوا لما الصخره تبكي وتنادي ربها دا كان وضع سليم ايوة سليم بيعيط سليم المعهود بغروره وجبروته وقوته كان هيبكي ادامهم لكن قبل ما يبكي رجع لغروره كبريائه وقام قبل ما دموعه تنزل وطلع بره اما عند بطلتنا كانت تبكى على حال معشوقها نعم معشوقها فهي تعشقه حد الموت نعم اعترفت بذلك اعترفت انها لا تحبه بل تعشقه حد الموت

اما مازن فلحق بسليم لانه يعرف اين سيكون

ويعلم حالته الان كيف تكون

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

اما عند بطلنا فوصل لمكان مثل التله وصعد عليه واخذ يصرخ بكل ما جمعه من قوه هل تعلمون عندما يحمل الشخص اشياء كثيرة بداخله وفجاه تنهار قواه وتذهب وتتركه اخذ يبكي علي كل ما ضاع من عمره اخذ يصرخ ويبكي بكاء يقطع القلب اشلاء كان سليم بغروره روبوت نعم روبوت فهو كشكل انسان روبوت لكن الفرق بينه وبين الروبوت ان الذي يأمر الروبوت انسان والروبوت خالي من المشاعر لكن بطلنا انسان يتخذ وضعيه الروبوت ولكن سليم بمشاعر من كان يري سليم المنشاوي الان يقول انه طفل فقد والدته

وكانت تراقبه من بعيد وقلبها يتقطع عليه نعم هي تعشقه بحد الموت قلبها يتقطع اشلاء عليه تتمني الان ان تذهب اليه وتحتضنه وتصارحه بمشاعرها

لكن لا تريد ان تغضب ربها

اخذت تبكي على بكائه

اما عند بطلنا فبدأت الذكريات تعرض امامها كأنها تعرض بشاشه عرض فأخذ يبكي اكثر مما كان

لم يعد عنده القدرة علي ان يأخذ نفسه

وعنما لاحظت هي انه لم يعد يقدر علي اخذ نفسه اسرعت اليه وأخذته في احضانها وأخذت تتحدث معه حتي تجاوب معها ولم يعد يبكي اخذته في احضانها حتي شعرت بإنتظام انفاسه فعلمت انه نام وعندما أدركت وضعها كادت ان تجري ولكنه امسكها وقال /مش تسيبيني انا تعبان متمشيش

بصت عليه لاقته مغمض عنيه وتعبان وبيتكلم وكإنه مغيب عرفه انه لما حس انها هتمشي اتكلم بصط عليه بحزن علي حال معشوقها وقعدت جمبه وبتقرأله بعض الايات القرأنيه بصوتها العذب فجأه وقفة بصدمه لما سمعته بيقول /بحبك… بعشقك

بصت ليه بصدمه وضحكتله وقالت / وانا تختيط المراحل دي انت ادماني انت النفس الي بتنفسه انت حب الطفوله انت وقعدت تبكي يا تري ايه الي حصل

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

اما عند مازن فكان بيراقب الاول كان بيراقب بصدمه وبعدين بيبكي بيبكي علي صحاب عمره بيبكي وبيفتكر والذكريات قدام عنيه بتيجي بيبكي وبيفتكر صورهم مع بعض وبيفتكر لعبهم جريهم ورا بعض

بيفتكرحب الطفوله بيفتكر

مجهول /بحبك

مجهول 2/انا بعشقك

مجهول 1/اوعي لما تكبر تسيبني لوحدي

مجهول2/مقدرش اسيبك لانك حياتي ببساطه انتي روحي انتي لو بعدتي عني اموت لان مش في حد بيبعد عن روحه

مازن قال /وفي بوعده ليكي وفعلا هو بيموت اوعي تبعدي عنه تاني لانه بيموت سليم البسمه راحت من على وشه بعد ما مشيتي سليم اتغير جداً معدش بيضحك سليم بقي مغرور بطريقه فظيعه بقي قلبه مش موجود بقي سليم روبوت نسخه تانيه من جسم سليم ومن جوه قلبه بوجعه بيروح الشركه وبيرجع

يتوجع في البيت ومبيحبش حد يعرف انه بيتوجع ارجعي مش تمشي سليم تعب ولو مشيتي تاني هيتحطم ومش هيقدر يكمل دا ممكن يموت سليم من ساعه ماانتي مشيتي الغرور والجبروت سيطروا عليه هو ده مش سليم

ارجعيله…..ارجعيله لانه بيموت بالبطئ

يا تري مين دي الي سليم كان بيتعذب بسببها؟

ويا تري ايه الي هيحصل؟

يا تري ملاك وسليم هيحبوا بعض ولا لا؟

ويا تري ليه كان بيتعذب وايه الي حصل؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقد وقعت في حب منتقبه) ‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!