روايات

رواية أسيرة قسوته الفصل السادس 6 بقلم Sos Khalil

رواية أسيرة قسوته الفصل السادس 6 بقلم Sos Khalil

رواية أسيرة قسوته الجزء السادس

رواية أسيرة قسوته البارت السادس

رواية أسيرة قسوته الحلقة السادسة

كريم مسك شعر سما وضربها بالقلم
رحمة ابتسمت بشامته
سما اتصدمت من ضربه كريم ليها :إللي
إنت عملتو ده
كريم بغضب وهو لسه مساكها :انتي كمان ليكي عين تتكلمي
يا خاينه يا زبالة أنا كنت عارف إنك ماشيه على حل شعرك
من المسخره إللي آنتي بتلبسيها
سما شالت أيده مع علي شعرها :اوعي قطع لسانك
أنا أشرف منك ومن مليون واحد زيك وشريف ده يبقي
إبن خالتي واخويا في الرضاعه والقلم ده هتدفع تمنه كويس
آوى يا كريم والكلام إللي إنت قولتلو ده أنا عارفه إن في
حد لعبلك في دماغك بيه وراحت بصت علي رحمه إللي
بصت في الارض بتوتر
سما رجعت بصت لكريم :بالمناسبة الخيانه فأحنا عارفين
كويس أنا وإنت مين الخاين كويس أعرف حدودك معايا
يا كريم أنا مش سما العبيطة بتاعه زمان إللي تتزعق ليها
وتسكت لا فوق يا كريم يا هواري بتكلم مين
أنا سما الشعراوى إللي إنت عايش في ملكها
وبعدين قربت من ودانه :دور كويس مين إللي بيخون مين
وبعدت عن كريم بصتله بأبتسامه ثقه :يلا يا شريف
وكانت هتمشي كريم مسك أيدها :انتي رايحه فين انتي
هتمشي معايا أنا
سما نفضت أيده :اوعي أيدك من عليا إنت ملكش حكم عليا
كريم بعصبيه :أنا جوزك
سما :من إني اتجاه ده إنت حته من ساعه ماتجوزنا
مش بعتبرني مراتك دلوقتي بقيت مراتك إنت ذات نفسك
قولتلي أن رحمه هي بس إللي مراتك أنا مليش دخل بيك
وقريب آوى يا كريم هنطلق بس انفذ إللي في دماغي الأول
يلا يا شريف وخرجت من المطعم
شريف بغل قرب من كريم : أنا كنت هحاسبك علي
القلم بتاع سما ده بس أنا عارف سما هتعمل إيه هتاخد
حقها بإيدها إنت غلط آوى لما مديت أيدك علي سما
استحمل بقي إنت السنيوره إللي جمبك دي ومشي
سما كانت واقفه قدام العربية سرحانه شريف قرب منها
شريف بقلق :سما آنتي كويسه
سما بصتله وهزا راسها من غير كلام
شريف فتح ليها العربيه وهي ركبت وهو ركب وساق
شريف وهو سايق :سما اتكلمي متسكتيش كده
سما كانت لسه ساكته
شريف بحنيه :عيطي يا سما عيطي يا حبيبتي
سما بصتله وابتدت عيط عيطت جامد اوي لأنها مهمها
كانت قويه قدامهم فهي من جواها ضعيفه فضلت تعيط
آوى مش من القلم بس لا من كسرتها قدام نفسها
شريف وقف العربيه وحضنها وهي مسكت في حضنه
جامد :عيطي يا سما لو ده هيريحك أنا معاكي لحد
ما تهدي خالص
سما فضلت ماسكه فيه وهي بتعيط :كسرني آوى يا شريف
كسرني آوي وبقى شكلي زباله قدام كل أللى في المطعم
شريف :ياختي الناس دي مش هتشوفيهم تآني و هيتنسى
المهم آنتى لازم تاخدي حقك منو ترديلو القلم ده اضعاف.
إيه رأيك لو تسيبي رحمه تعمل فيها أللى هي عوزاه
سما بدموع :لا يا شريف ماهي فلوسي
شريف :فلوسك برضو ماتسيبي ياخد جزاه علي إللي عملو
فيكي
سما قامت من حضنه :مينفعش يا شريف ده مهما كان أبو
إبني
شريف تنح :ها إبن مين
سما :ابني يا شريف انا حامل
شريف :إيه أمته ده يا بت
سما :عملت التيسيت وطلع إيجابي وعلشان أتأكد آكتر
رحت عملت تحليل في المستشفى وطلع إيجابي برضو
شريف بفرحه :يلهووي هتبقى مامي يا صغنن
سما ضحكت :هههه وانت هتبقي خالو
شريف :الله هيبقي عندي ولاد أخت هيقولولي يا خالو
يااه تولدي بسرعه يا بت
سما ضحكت :أولد بسرعه إيه أنا في الأول
شريف :يا روح قلبي ربنا يتتم ليكي علي خير وتقومي..
بالسلامه
سما :حبيبي يا رب قولي بقى إيه الموضوع إللي إنت
كنت عايزني فيه
شريف بتذكر :آه صح ماهو الزفت جوزك ده قطع علينا
اللحظه آه أنا تقريبا كده لقيت فتات أحلامي
سما بفرحه :بتهزر صح هتتجوز يا شريف
شريف :أتجوز إيه أنا بقولك تقريبا مش أكيد يعني
سما :وهي مين بقي سعيده الحظ
شريف :وآحده عندي في الشركه اسمها ابتسام بس عسوله
خالص هبقي أخدك مره تشوفيها
سما :اشطا يا باشا روحني بقى عايزه أنام
شريف :لا تنامي إيه آنتي مش كنتي جعانه هنروح ناكل
وبعدين انتي دلوقتي بتاكلي نفر تآني مش آنتي بس يلا
سما :ماشى يلا ومشيو بالعربيه تآني
في البيت
كريم كان قاعد على السرير ورحمه قاعده على التسريحه
رحمه وهي بتسرح شعرها : مالك يا بيبي سرحان في أي
كريم بصلها بخنقه :بقولك ايه ابعدي عن وشي
أنا مش ناقصك
رحمة اتصدمت من رده :إيه ده إنت بتكلمني أنا كده يا كريم
كريم بعصبيه :يووووه وقام طلع بره البيت كله
رحمه بغل :ماشي يا كريم إما وريتك إنت والهانم ميبقاش
اسمي رحمة وبعدين طلعت تليفونها وعملت مكلمه
رحمه بغل :هنفذ

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيرة قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى