روايات

رواية عنيدة الادهم الفصل العاشر 10 بقلم هنا

رواية عنيدة الادهم الفصل العاشر 10 بقلم هنا

رواية عنيدة الادهم الجزء العاشر

رواية عنيدة الادهم البارت العاشر

عنيدة الأدهم
عنيدة الأدهم

رواية عنيدة الادهم الحلقة العاشرة

نزل إيدك منك ليه و أخرجوا بره
كلهم خرجوا و مفضلش غير معاذ و ايه و نور و آسيل و عمرو
أسيل: ا انت بتعمل ايه هنا و هما سمعوا كلامك ليه اصلا
عمرو: لازم يسمعوا كلام الي مشغلهم
أسيل: يعني انت بتأجر في المخدرات!!!!
معاذ: انت تعرفيه ي أسيل
عمرو: اه تعرفني اصل انا خطيبها
أسيل: نجوم السماء أقربلك بعد الي عرفته
عمرو: هنشوف
معاذ: اكيد انت الخاينه الي عرفتيهم أن احنا جايين
أسيل: لا والله مش أنا أنا مكنتش اعرف انو هنا اصلا غير لما شفته
معاذ: تقدري تقولي لو مش انتي يبقى مين محدش ليه مصلحه غيرك
أسيل: معرفش
عمرو: اسكت و متكلمش معاها كده تاني فاااهم

 

 

نور بشجاعه لعمرو: انت شغال في المخدرات بس؟
عمرو: تؤتؤ تجارة أعضاء تلاقي مخدرات تلاقي تهريب آثار تلاقي
أسيل بتفكير بعد أن فهمت دافع سؤال نور: مش كان المفروض التسليم النهارده اومال ايه الي حصل
عمرو: عرفنا قبل م تيجوا بساعه إنكوا جايين……..مكنش نفسي تعرفي شغلي دلوقتي بس حصل خير
أسيل و هي تتذكر كلام آدهم : اومال هتسلموا فين؟!
عمرو بهدوء: شايف إن القطه بتعمل ذكيه عليا
أسيل: ……..
عمرو: عاوزة تعرفي ليه
أسيل: عادي فضول
عمرو: فضولك ده هيجي بنهايتك ي أسيل
معاذ: احنا عاوزين نمشي
عمرو بصوت عالي: ههههههههه تصدق ضحكتني
أسيل: لو سمحت سبنا هنمشي و مش هقول لحد إني شوفتك هنا
عمرو: هتنسي غصب عنك اصلا
نور: بص ي عم انت مشينا و بعدين ابقا خليها تنسا غصب عنها
عمرو: انت ازاي تتكلمي معايا كده
نور: زي الناس
عمرو: اتلمي ي همو*تك
نور: متقدرش و أعلى م في خيلك اركبه
عمرو و هو بيرفع ايده يأخد المسدس: هم*وتك ي ام لسان طويل ي شبر و نص
نور بغيظ: متولش بلسان طويل و شبر و نص ي طويل انت
عمرو باستغراب: هي ايه البت دي سابت اني ماسك مسدس و بقولها هم*وتك و مسكت في شبر و نص
نور: و انت مالك و بعدين انت متقدرش تمو*تني علشان لو عملت كده آسيل مش هتسامحك اصل انا و هي صحااب جداا
أسيل لنفسها: انا و نور صحاب و جدا ده من امتى!!
عمرو: أسيل خلي البتاعه دي تخرس لهقتل*ها
نور: بتاعه في عينك ليا اسم و بعدين هو في رجل مافيا يبقى نايتي كده زيك
عمرو: هقت*لك ….ضرب بالمسدس
نور بتطلع لسانها : مجتش فيا ي اهبل
عمرو: لو عايزها تيجي فيكي كنت جبتها

 

 

نور: هعمل نفسي مصدقه حاضر
أسيل: لو سمحت ي عمرو سبنا
عمرو: تمام هسيبكوا بس خطوبتنا في معادها بعد بكرة
أسيل: لا طبعا أنا استحالة اقبل ارتبط بواحد زيك
عمرو: مش بمزاجك غصب عنك
أسيل: ااه و هتغصبني ازاي بقا إن شاءالله
عمرو: ممكن مازن ي عيني و هو رايح لخطيبته عربيه تخبطه أو بباك و هو نازل الشغل يعمل حادثة ي عيني أو ممتك حراميه يكسروا عليها الشقه و يم*وتها لا لا ي حراااام
أسيل: انت مجنون ي ابني و لا مريض
عمرو: مجنون بيكي
أسيل: انت عاوز تغصب واحده تعيش معاك
عمرو: أسيل انا من اول م شفتك عجبتيني و انا مبسبش حاجه عجباني لغيري
أسيل: و انا ابعدلك من نجوم السماء
عمرو: يبقى مش هتخرجي من هنا انت بتاعتي
أسيل: بقولك اي….
معاذ بمقاطعة: م تخلصونا من جو العشق الممنوع ده عاوزين نمشي
نور: احنا أربعة و انت واحد هنا هنم*وتك
عمرو: شكلك نسيتي الرجاله الي بره و بعدين حتى من غيرهم و لا عشرة زيكوا هيقدروا عليا
نور: اااه هعمل نفسي مصدقاك بس خلص علشان جعااانه اووي
عمرو: جع ايه ي اختي
نور: اييييه اطرشت بقولك جعاانه هم*وت من الجوع اخلص مشينا
آيه ببكاء و خوف: انا عااوزة امشي

 

 

نور: بتعيطي ليه ي هبله دلوقتي مش هيقدر يعملنا حاجه و هنمشي
آيه: انا خايفه
معاذ: انا مش حاسك بتاع مافيا ده انت واقف بتتهزأ و تهزر معاهم
عمرو : أسيل عاوزة تمشوا من هنا عايشين يبقا الخطوبه في معادها
أسيل: ماشي
عمرو: اي حركه منك كده و لا كده هتخسري اخوكي
أسيل: نمشي
عمرو: امشوا و مش هفكرك بخطوبتنا بعد بكره
عند ريماس
بتسمع تليفونها بيرن بتبتسم لما تشوف اسم المتصل
ريماس: السلام عليكم
مازن: و عليكم السلام… عامله ايه
ريماس: الحمدلله و انت كويس
مازن: يدوم الحمد ..انا الحمدلله
ريماس: تسلم
مازن: بطه عطيتك الرسالة
ريماس: رساله ايه
مازن: ريماس متستهبليش اخديها
ريماس: اه
مازن: انا آسف و الله مكنتش عاوز اكسفها و بعدين هي مرة و حصلت مشكله علشان كده هو فاكرنا و الله مش بكذب
ريماس: مصدقاك خلاص
مازن: يعني صالحتيني
ريماس: عفونا عنك ي سيدي
مازن: خلاص هنتقابل النهارده ايه رأيك
ريماس: هسأل ماما و اقولك

 

 

مازن: هو ينفع متجبيش بطه معاكي اصلها بتفلسني
ريماس: ههههه لا مينفعش يلا سلام
مازن: سلام
عند ادهم في الخارج
شخص: هما طولوا جوه كده ليه و معطوناش إشارة
شخص آخر: احسن يكونوا اتمسكوا
ادهم: بس مسمعش صوت
شخص: هو ليه كل الحراس خرجوا بره
ادهم: الحكاية مش مريحاني
و بعد شويه بيشوفوا أسيل و ايه و نور خارجين
ادهم: عملتوا ايه و طولتوا كده ليه و ازاي خرجتوا قدام الحرس و معملوش ليكوا حاجه و لا حتى حاولوا يوقفكوا
أسيل: في خاين
معاذ: أو انتي الي خاينه
نور: غيروا كل حاجه علشان كشفوا خطتنا
ادهم: ازاي و قصدك ايه ي معاذ إن أسيل خاينه
معاذ: اصل رئيسهم يبقى خطيبها
ادهم: نعععم ازاااي
أسيل: والله انا م كنت اعرف و لسه مكتشفه دلوقتي
ادهم: فهموني براحه بس بعد م نمشي من هنا
بعد شويه بيكونوا وصلوا المقر و حكوا لادهم كل حاجه
ادهم: مش أسيل الخائنه
معاذ: ازاي محدش ليه مصلحه غيرها
ادهم: لسه منعرفش بس مش هي و الدليل من كلامك انو هو هددها علشان متلغيش الخطوبه
معاذ: مش يمكن خطه
ادهم: لا هو حاول انو يبان طيب رغم انو اتكشف و متعصبش رغم الي انتوا عملتوا و ده لانوا مش عاوز يبين الجانب الوحش منه قدامها فهمت
أسيل: طب دلوقتي احنا هنعمل ايه
ادهم: ولا حاجه هنستنا الخطوة الجايه منهم
أسيل: تمام
ادهم: تقدروا تروحوا
بعد شويه كلوا بيروح و أسيل بتوصل البيت ممتها بتفتحلها و تطمن عليها بقلق
أسيل: ي ماما انا كويسه والله محصلش حاجه
الأب: سبيها تطمن عليكي ده كانت هتموت من قلقها
أسيل: ربنا يخليكوا ليا
الأم: ها احكيلي يلا عملتي ايه
أسيل لتبدأ تحكيلهم و بعدت عن جزء عمرو و بتخلص و تدخل تنام
بيمر يومين و يجي يوم خطوبه أسيل و عمرو

 

 

تستيقظ أسيل من نومها على صوت التليفون
أسيل: السلام عليكم مين
عمرو: انا خطيبك و زوجك المستقبلي
أسيل: هههه يمكن خطيبي بس استحالة تبقى زوجي
عمرو: هنشوف ي قلبي
أسيل: شكه في قلبك
و بتقفل الخط
ممتها بتيجي هي و چينا علشان يجهزوها

بتلبس الفستان بالون الازرق و خمار درجه تانيه و بتنزل معاهم علشان يروحوا القاعه
أسيل: خلصت
الأب : قمر ما شاء الله
أسيل: طول عمري
مازن: فين أسيل اختي
أسيل: خوت البقر الي يخوتك
مازن: خلاص هي دي اختي الي لسانها اطول منها
بيركبوا العربيات علشان يمشوا و أسيل بتتصدم اول م تدخل
______________________________ بسسسسسسس كفايه كده
اولا اسفه على التاخير مع إني مش محدده معاد معين انزل فيه
تتوقعوا مين الخائن؟!
أسيل شافت ايه ؟!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عنيدة الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!