روايات

رواية علمتيني ازاي احب الفصل الخامس 5 بقلم أمل شعبان

رواية علمتيني ازاي احب الفصل الخامس 5 بقلم أمل شعبان

رواية علمتيني ازاي احب الجزء الخامس

رواية علمتيني ازاي احب البارت الخامس

رواية علمتيني ازاي احب الحلقة الخامسة

ابداي في فرح عقبال ما انا البس الفستان
بدات لوزه في عمل الميك اب لفرح
لوزه ايه رايك كده في المكياج
حنان حلوه اوي اوي اوي اوي وبعدين عاوزه رايكم في الفستان بتاعي
كانت حنان ترتدي فستانا زهريه اللون قصيرا بدون اكتاف كانت تشبه الاميرات
فرح حاسه الفستان قصير اوي يا حنان
لوزه بالعكس الفستان جميل اوي يا فرح
حنان سيبك منها يا لوزه دي متعرفش يعني ايه موضه …….
كانت تجلس في الصالون مامت فرح واختها مكه يشاهدون التلفاز
خرجت فرح وحنان من الغرفه كانوا يبدون مثل لاميرات اللي هربانه من عالم ديزاين
بصت مامت فرح بدهشه ايه اللي انتم عاملينه في نفسكم ده يا بنات
ردت عليها حنان ايه رايك في الفساتين يا خالتي نعمه عجبتك صح
نعمه يجنن بس الفستان بتاعك يا فرح ضيق
حنان بالعكس يا خالتو نعمه الفستان هياكل من فرح حته وبعدين هي الموضه كده يلا يا فرح عشان اتاخرنا
فرح يلا باي يا ماما باي يا مكه
نزلنا وركبنا التاكسي
وصلنا لمكان الحفله كان فندق كبير جدا لاول مره نيجي مكان زي ده
نظرنا اليه باعجاب وانبهار حتى اشتفاقنه من شرودنا على صوت
السائق وصلتم
نزلنا من السياره ننظر حولنا من
شده جمال المكان
فرح يا الله المكان شكله يبهر من بره اما من جوه عامل ازاي يا حنان
مش عارفه يا فرح اتصرفي كان عادي يلا نخش
وفور دخولنا كان جميع من في الحفله ينظر الينا كنت اشعر البتوتر
احمد كان جالس هو وكريم ورانيا
كريم ايه ده مش دي حنان وفرح
احمد سمع اسم فرح نظر ليرى فرح
واقفه كانت تشبه الاميرات وهو
ينظر اليه باعجاب وانبهار
حس بشعور غريب احمد كاني مشاعر جديده بدات تتسلل ليه قلبه الذي طالما كان مغلقا بوجهه الجميع
ولكن تلك الفتاه دخلت قلبي دون استئذان مقول هذا هو الحب الذي يقولون عنه
حتى اشتفاقه من شروده على صوت
رانيا
مالك يا احمد شارد في ايه
احمد ايه
رانيا ايه ده انت مش معايا خالص يا احمد سرحان في ايه كده
احمد ولا حاجه يا رانيا
رانيا اوكي يا حبيبي هخش التواليت
اتت حنان وفرح
كل سنه وانت طيب يا كريم ودي حاجه بسيطه
كريم وانتي طيبه يا حنان
فرح اتفضل يا كريم كل سنه وانت طيب
كريم ينظر الى فرح بالاعجاب اخذ من فرح الهديه لمس ايديها شدت ايديها بسرعه فرح شعرك بالخوف من نظراته المريبه
حنان تنظر الى كريم وهي واقع في حبه بنت يا فرح ايه رايك اروح اعترفله بحبي
فرح بس يا حنان لا تفضحينا وبعدين مش عارفه عاجبك ايه في البومه دي
حنان تصدقي يا بنت انتي اللي بومه انا غلطانه اللي بكلم واحده جيبله
بصيتلها فرح وفضلت تضحك كانت ضحكتها جنان نظرها اتجه ناحيه احمد بالغلط لترى ينظر اليها كتمت الضحك فوران
اتت رانيا بصت لفرح بقرف ايه ده انتي تاني قطعتها
في الكلام حنان فستانك يجنن يا رانيا
رانيا بصت لحنان كلمتها بتناكه ايوه عارفه ان الفستان يجنن لان بلبس من اغلى الماركات
فرح قربت من حنان بصوت واطي هي بتتكلم ليه كده بنت الرفض دي فعلا على راي المثل لبسوا البوصه تبقى عروسه
حنان بصيت لفرح وهاتك يا ضحك 😂😂😂😂
فرح بصوت واطي وهي بتضحك بطلي ياحنان ضحكه هتفضحينا
كريم بتضحكوا على ايه يا بنات ما تضحكونا معاكم
فرح ولا حاجه افتكرنا بس موقف وضحكنا عليه
حنان ما نيجي نرقص يا كريم ….
كريم يلا
فرح ما تسيبنيش مع الاتنين دول يا حنان فرح بصه لاحمد ورانيه وابتسمت ابتسامه بسيطه
جه شاب وسيم اتجه ناحيت فرح تسمحيلي بالرقصه دي يا انسه
فرح بصيتلي باستغراب انا
كان جالس احمد وماسك في يديك كاسه من الخمر ينظر الى فرح وذلك الشاب الذي يتحدث معه كان يبدو عليه علامات الغضب
الشاب اكيد يا انس تسمحيلي بالرقصه دي
فرح بصيتلي بكل عفويه وضحكتها بس انا مش معرف ارقص بصراحه …
الشاب ده سهل خالص قطع صوت احمد الذي خبط الكاسه على الترابيزه وبنبره صوت مخيفه مش قالتلك ما بتعرفش اتفضل
فرح بصت وهي متضايقه هو ازاي يكرر عني هوايه هيتحكم فيها في الشغل وهنا كمان بصه للشاب وابتسمت يلا نرقص راحت فرح مع الشاب بدا يرقصوا
احمد كان جالس على الترابيزه وغاضب جدا كان جايله زي احساس عاوز يقوم يمسك الشاب ده يضربه طلع غضبه كله في الشرب
رانيا في ايه يا احمد مالك بتشرب ليه كده
احمد ما كانش منتبه ليه كلام رانيا انتباهه كله على فرح الذي كانت ترقص مع الشاب
احمد بص لرانيا تعالي نرقص
رانيا ما كانش مصدقه نفسها كانت هتطير من الفرحه
بداوا الرقص واحمد اقترب من فرح والشاب وهم بيرقصون وحط قدمه خلي الشاب وقع على الارض
وفرح وقعت ايضا
جريت عليها حنان انتي كويسه يا فرح
فرح بصيت لها وهي محروج من الموقف اللي هي في ده ايوه كويس يا حنان
الشاب قام وبص لاحمد انت اللي حطيت قدمك عشان اقع
بصله احمد باستفزاز وضحك ضحكه وقاله بنبره مخيفه بدل ما انتي ما بتعرفش ترقص بترقص ليه
الشاب اتضايق من طريقه كلام احمد اتجه ناحيت احمد وراح يديله بالبونيه
احمد مسك ايده الشاب قبل ما يضربه راح مديله بالروسيه وقع الشاب على الارض
كريم اتدخل وهدى الموضوع وخد احمد على جنبه
ايه اللي انت عملته ده يا احمد انت عارف الشاب اللي انت ضربته ده ابن مين
احمد بيكون ابن مين يعني
بقلم امل شعبان علمتني ازاي احب
كريم بيكون اياد ابن امجد اول مره اشوفك منفعل كده انت في حاجه مضايقاك يا احمد
احمد لا ما فيش حاجه مضايقاني يا كريم
كانت فرح واقفه متضايقه حنان انا هروح حاسه نفسي تعبانه…..
حنان مالك يا فرح انتي كويسه
حاسه نفسي تعبانه شويه عايزه اروح انتي هتروحي يا حنان
حنان طيب خليك قاعده شويه لغايه ما تخلص الحفله عشان ما ينفعش اسيبك تروحي لوحدك يا فرح……
لا بجد حاسه نفسي تعبانه يا حنان خليك انتي وانا هركب تاكسي وهروح هروح اعتذر لكريم اللي انا مش هقدر اقعد لغايه ما يقطعوا التورته
حنان طب ثواني انادي على كريم يا كريم
كريم كان يجلس هو واحمد انتبه لحنان اللي هي بتنادي عليه
كريم ايوه يا حنان
فرح كان نفسي اكمل معكم عيد الميلاد بس حاسه اني تعبانه شويه مضطره اني اروح وكل سنه وانت طيب يا كريم
كريم تحبي ابعت حد معاكي يوصلك
تسلم يا رب انا هركب تاكسي يلا باي يا حنان
حنان ماشي يا روحي اول ما توصلي ابقي كلميني
فرح بصيتلها وابتسمت وخرجت لاحظها اياد وهي خارجه خرج وراها
كان جالس احمد على الترابيزه شاف اياد وهو خارج ورا فرح
فرح يا فرح انتبهت فرح بتشوف مين اللي بينادي عليها شافت اياد
في حاجه ولا ايه يا اياد
اياد انتي رايحه فين كده يا فرح
حسيت نفسي تعبت شويه ومروحه
اياد تحب اوصلك معايا في الطريق انا كده كده كنت مروح
اياد ليه ايد اتحطت على كتفه بيبص بيشوف مين لايه احمد بيقوله طريقك غير طريقها وفرح انا هوصلها
بصله اياد باستغراب انت مين انت عشان تكرر عنها وبعدين هي تقول مين اللي وصلها ومين ما يوصلهاش
احمد بنبره مخيفه انا مش بعيد كلامي مرتين اتفضل امشي بدل ما امشيك على طريقتي
فرح بصوت عالي بس بطلوا خناق انا ما طلبتش من حد فيكم انه يوصلني اصلا لا انت ولا هو
ومشيت فرح كانت ماشيه على الطريق عماله تكلم نفسي انا ايه اللي خلاني اسمع كلام حنان واجي
اصلا
سمعت صوت عربيه وراها عماله تزمر ببص لقيت احمد عملت نفسي مش واخده بالي وكملت الطريق
لقيته قرب مني بالعربيه وبيشاور لي اقف يا فرح
وقفت قلتله نعم عاوز ايه نزل من العربيه
بصلي وقال بتكلميني كده ليه على فكره انا مديرك
جمعت شجعتي وبصيتله مديري في الشركه اما بره الشركه انت ملكش دعوه بيا اعمل اللي انا عاوزاه واللي كان على الشغل انا مستقيله
احمد بصلها وضحك خلصت كلام يلا اركبوا بطلي شغل العيال الصغيره ده
بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب
فرح قلتلك مش راكبه يلا وريني عرض كتافك
احمد عرض كتافي لا ده انتي شكلك دماغك ناشفه وهتتعبيني معاكي
فرح بصيتله وما ردتش عليه ومشيته
مش وراء احمد وماسك ايديها يلا امشي
فرح انت ازاي تجرني وراك زي الجاموسه كده قلتلك مش راكبه
بقلم امل شعبان علمتيني ازاي احب
احمد فتح باب العربيه ودخل فرح لسه رايح يركب العربيه لايه فرح خرجت من العربيه وهي عماله تزعق هو بالعافيه قلتلك مش عاوزك توصلني
قرب منها احمد هو ينظر الى عيونها راح رزعها بوسه
احمر وجهي فرح من الخجل وهي واقفه مصدومه من العمل احمد……
احمد فتح باب العربيه وقالها اركبي
واللي ما ركبتيش دلوقتي هعيد البوس تاني
فرح بصيتله وهي مصدومه و حط ايديها على شفايف وهزت راسا وقالتله هركب العربيه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية علمتيني ازاي احب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!