روايات

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الجزء الثالث والعشرون

رواية عشقته فدمر حياتي البارت الثالث والعشرون

رواية عشقته فدمر حياتي
رواية عشقته فدمر حياتي

رواية عشقته فدمر حياتي الحلقة الثالثة والعشرون

ماي بصدمه /ايه عايزني !عايزني في ايه؟ ابعد عني يا جواد اللي بتعمله ده غلط
جواد بدون وعي قرب منها اكتر واتكلم بصوت مهزوز وقرب من وشها جدا
ولو ما بعدتش هتعملي ؟اتكلمي ساكته ليه ؟وهنا صوته ابتدى يعلى
” انا قرب منك في الوقت اللي انا عايزه انت كلك على بعضك بتاعتي انا وبس فاهمه ولا لا
وراح بحركه مفاجاه مسك ايديها وضغط عليهم جامد وقربها وشها من وشه واتكلم بحب مفرط
(بص في عيني يا مايا قولي لي شايفه ايه ؟
ليه دايما بتهربي مني انا بحبك مش عايز من الدنيا غيرك
قلت لك قبل عن كده انا ما اتخلتش عنك حس بيا انت عارفه لو مت في الحادثه اللي عملتها كنت هكون مبسوط لانك اخر واحده شفتها
حبك اتخلق جوايا من غير ما اعرف له اسباب
كل ما تبعديني عنك كل ما هتلاقيني بقرب اكثر لان احنا الاتنين قدرنا واحد انا مش هتنازل عنك بالسهوله دي اللي بيحب حد ما بيتنزلش عنه يا مايا افهميني)
مايا قطعته واتكلمت بوجع
“لا مش عايزه اسمعك عارف ليه لانك خرجت من حياتي ومن قلبي ومن كل حاجه انت ولا حاجه يا جواد اللي بينا كان ماضي افهم دلوقتي انا مرات اخوك واي تجاوز معايا يبقى خيانه لاخوك ويبقى خيانه لخطيبتك اللي انت رابطها باسمك اللي بتحبك وانت شكلك مش في وعيك
شدها الي حضنه بتملك اكتر وبصه في عينيها
الفيروز تان واتكلم بتملك عاشق لحبيبته
“ايوه يا مايا انا شارب انا اول مره في حياتي اشرب عارفه ليه عشان انسى حبك
عشان انسى اللي شفته وانت بتحضنيه وبتطبطبي عليه
الحضن ده ملكي انا انا اللي محتاجه انا اللي محتاج كل حاجه فيك انت بتاعتي انا وبس فاهمه
احضنيني يا مايا عايزه احس بدفي حضنك اللي هو ليا انا وبس
حاولت تبعدوا
عنها بس ما عرفتش لان هو كان بيشدها ليه بالقوه واترمى في حضنها زي الطفل الصغير وهو بيستنشق ريحه عطرها اللي مثل الورد
وهي في حضنه دموعها بتنزل غصب عنها دي الحاله اللي وصل ليها هم الاثنين مش قادرين يبعدوا عن بعض وفي نفس الوقت مش قادرين يكونوا مع بعض
حاولت تبعد عنه باصرار لحد ما هو اتكلم وهو في
حضنها
” ما تحاوليش تطلعي من حضني يا مايا انت بتاعتي وحضنك ملكي انا وبس ليه بتحرميني حاجه بتاعتي وبتديها الحد مالوش أي حق فيا
مايا بقوه زقته بعد عنها وهو بينهج وبص لها باصرار ونظره غريبه في عينه واتكلم بتملك اعمى وصوت جمهوري📢( انت ايه مش بتفهمي ليه كلامي
ليه عايزانا نبعد عن بعض
حبيتيه نسيتي حبي ليكي
نسيت الوعد اللي قطعناه سوا ان احنا ما نبعدش عن بعض كل ده راح فين كل وعودك راحت فين)
مايا بدموع/ انساني يا جواد احنا ما ننفعش لبعض انا متجوزه اخوك ومش انا الست اللي تخون راجل وهي على ذمته ابعد عني انت واحد خاطب وانا واحده متجوزه واللي احنا بنعمله ده اسمه خطيئه وزنا انت ليه مش عايز تفهم
انا مرات اخوك وبقولها لك تاني وحامل منهكمان
جواد وهو بحاله صعبه وهو مش واعي اصلا بالكلام اللي بيقوله بجد
لا لا برافو عليك دلوقتي بقيتي انت الشريفه وانا الخاين صح اللي عايز يطعن اخوه في ظهره مش كده
بس انا هقول لك يا مدام مايا انك خاينه انت خنتي قبل ما تبقي مراته
انا الاول في حياتك ولا نسيتي اليخت والليله الجميله اللي قضيناها سوا اللي بسببها ما بقيتيش عذراء فاكره ولا لا
يبقى بتخدعي مين تخدعيني انا ولا بتخدعي نفسك انا ليا الحق فيك اكثر منه
عارفه ليه لان الاول في كل حاجه ساعات بقعد مع نفسي وافكر واقول ازاي قدرتي تخدعيه وتقولي له انك بنت اه و
ولا اعترفتي له ان انا كنت الاول في حياتك بس تصدقي فكره احنا لو عملنا كده تاني ما حدش هيحس بحاجه صح ولا انا غلطان
ما تخافيش يعني لو حصل اي حاجه بيني وبينك
لا محمد هيعرف ولا اي حد لانك متجوزه وحتى لو ما كنتيش متجوزه هو كده كده هيقبل بيكي زي هو قبلك صح ولا انا غلطان
ما يا هي كانت بالصله مش مستوعبه الكلام الحقير اللي بيقوله لها بيعايرها باللي حصل بينهم بيقول لها ان هي بنت مش كويسه عشان سلمت له نفسها ووثقت فيه معقول كانت مخدوعه! فيه للدرجه دي وكمان عايز يخليها خاينه زيه بصيت له بصه استحقار وراحت رجعت لورا خطوه بصيت له بكراهيه لاول مره
واتكلمت بقلبي مكسور دمره عشقه
“(معاك حق في كل اللي قلته انا غلطانه من الاول اني وثقت فيك وسلامتك نفسي بس عارف حاجه بالرغم من كل العيوب اللي كانت في محمد الا انه كان صريح مع نفسه وصريح معانا كلنا كان واضح انما انت كل يوم بكتشف فيك عيب افظع من اللي قبله
بحمد ربنا انك مش جوزي ولا حبيبي ولا اي حاجه بتربطنا انا بكرهك اكثر ما تتخيل وبكره جسمي عشان سلمته لك سلمت الواحد اناني مش بيفكر غير في نفسه
قالت كلماتها اللي عامله زي السك”اكين بت”قط”ع في قل”ب وكانت لسه هتمشي لكن هو بحركه مجنونه وبتملك اعمى شدها لي والتهام شفايفها في قبله عميقه بيعاقبها فيه عن كلامها بيعبر عن مدى شوقه وغضبه منها حاولت تبعد عنه وبتقاومه بكل قوتها لكن هو كان بيتعمق اكتر واكتر وهي دموعها نازله زي المطر لحد ما بعد عنها وشفايفها بتنزف الدم وما قادراش تاخد نفسها بصيت له ابكراهيه وبكل قوتها راحت ضرباها
بالقلم وعينيها بقت لون الطماطم من كثر العياط
وقالت كلمه اخيره وهي ماشيه وسايبها بكرهك بكرهك ومش هسامحك ابدا وطلعت تجري وهي منهاره
اما هو كان عامل زي المجنون بيكسر في كل حاجه وكلمه بكرهك بتترد في ودانه زي الغنيه معقول فعلا
تكون بتحب محمد ومش طايقه حتى لمسته عشان ما تبقاش خاينه بس لا يا مايا انت ليا وهتفضلي لي طول عمرك ولو ما بقتيش ليا مش هتبقي لحد ثانيه خرج وهو في قمه غضبه ورن على ندى عشان يقابلها
📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢📢 في مكان على النيل عند ندى وجواد
ندي بتوتر في ايه ياجواد
جواد وهو في قمه غضب ندى انا قررت اني اتجوزك الاسبوع الجاي هعمل فرحي مع سهر بالمره نعمل الفرح ده عشان تفرح امي وتهتمي بيها لان ما فيش حد بيحبها قدك ولا ايه
ندى بعد الاستيعاب انت بتتكلم بجد انت فعلا عايز تتجوزني يا جواد
جواد ايوه يا ندى بعد وقت طويل عرفت اني ما كنتش بحب مايا انا بحبك انت يا ندى
ندى بفرحه وجنون جريت عليه وحضنته
اما هو كان واقف بدون اي حركه بيفكر في عواقب الخطوه اللي هو بيقدم عليها وهل صح اللي عمله مع مايا ولا هي تستاهل وهل فعلا هو شايفها وحشه للدرجه دي ولا لانه حاسس بالذنب عشان اللي عمله معاها بيفكر بيني وبين نفسه معقول يكون قرار جوازه من ندى بس عشان يغيظ مايا لكن كالعاده تغاضى عن صوت ضميره بالقرب من ندى مسك وشها بين ايديه وقبلها قبله مليئه بالرومانسيه عشان يشتت افكاره من التفكير في اللي جاي ولا احساس الغريب اللي هو حاسس بيه ويقتل اي شعور تجاه مايا
📢📢📢📢📢📢📢📢♥️♥️♥️♥️♥️♥️
اما في بيت سهر كنت قاعده حزينه تتذكر كل اللحظات اللي قضيتهم مع محمد وتفكر هل هتقدر تحب غيره ولا هيبقى مكتوب عليها طول عمرها حب الابدي كسر قلبها خدعها ما بقاش في حاجه لها معنى بعد اللي عمله معاها ان هو حاسسها ان هي مجرد اله للمتعه وبس
ليه عمل كده ؟
ليه نسى وعده ليه؟
ا كانت دي الاسئله اللي بتدور جوه دماغها على طول من ساعه ما رجعت وهي ما بقتش تكلم حد ولا بتقابل حد حتى ايمان مرت اخوها لاحظت ده وسالتها اكثر من مره عن سبب التغيير اللي هي فيه بس هي كانت بتقول ما فيش حاجه وحابسه كل حاجه حصلت معاها في مذاكرتها حتى لما وافقت على زميل اخوها والخطوبه كل ده ما فرحهاش كانت نفسها تساله ليه عمل كده فيها معقول مش بيحبها
قطع حبل افكارها صوت رنين تليفون الاول طنشت بس الرن زاد مسك التليفون ولقيت رقمه المسجل اللي مسجلاه ماي لاف غمضت عينيها بقلم وما رضيتش ترد عليه بس لقيت مسج مبعوته لها منه بتقول لها ان هي لازم تفتحها التليفون وتكلمه وايه اللي هيعمل مصيبه ماسكت التليفون بايد مرتعشه واتكلمت بعد تنهيده طويله الو ايوه يا محمد عايز ايه ثاني مني انت ايه ما بتفهمش احنا انتهينا
اما على الطرف الثاني عند محمد اول ما سمع صوتها كانه بيسمع موسيقى كان روحه رجعت له
الو سهر ارجوكي خلينا نتكلم لاخر مره لو في ذره حب في يوم كانت بينا اسمعيني لاخر مره اسمعيني لاخر مره
سهر بحده لا مش عايزه اسمعك ولا اشوفك اخرج من حياتي بقى انا تعبت
محمد بجنون
انت عارفه لو ما جيتيش فورا هتلاقيني عندك في البيت وانت مجربه جنوني يلا سلام مستنيكي قفل معاها من غير ما يسمع ردها
اتنهدت بالم لبست الشال فوق كتافه ونزلت علشان تشوف عايز ايه
اول ما نزلت لقيته عربيته مستنياها تحت
فتحت باب العربيه وراحت معاه المكان هدي عشان يتكلموا
اول ما وصل عند البحر نزلت بعصبيه واتكلمت بحده
(“انت عايز ايه مني تاني احنا خلصنا !رجعت ليه؟ الحياه دي)
محمد سهر انا اسف وفي كل اللي قلته انا بحبك يا سهر ما اقدرش استغنى عنك
سهر
انت كذاب وخاين وعمرك ما هتتغير
محمد
انا عمري ما كذبت عليك يا سهر قولي اللي انت عايزاه وانا هعمله
سهر لو انت فعلا بتحبني قل لهم ان احنا متجوزين ووقف الفرح انت بنفسك قلت ايه هتقدر تعمل كده وتواجه حبنا قدام الكل
محمد بص في الارض وما قدرش يرد عليها
ضحكت باستهزاء انت فعلا جبان وهتفضل طول عمرك جبان بتحبها مش كده وخايفه على مشاعرها انما انا اولع اعتبر كل اللي اللي بينا انتهى حتى لو كان في امل ان احنا نرجع لبعض بعد اللي انت عملته ما فيش امل
سهر انا قطعته بحده ما تكملش انا مش عايزه اعرفك ولا اشوف وشك ثاني ونزلت تجري وهي دموعها مغرقه وشها كل مره بيثبت لها ان هو مستحيل يتغير وان حبهم كان غلطه
اما هو واقف مصدوم مش مصدق ان هي حتى ما رضيتش تسمعه حاس ان قلبه بيتقطع عليها وعلى حبه الضايع بس هو اخذ قراره ان هو لازم يحكي كل حاجه ماياه ويحافظ على علاقته بسهر ركب عربيته وروح على البيت
في نفس الوقت في اوضه مايا
كنت مايا داخله منهاره من العياط ودخلت تحت الدش بهدومها وهي بتتذكر كلامه الجارح ليها واتهمها بالزنا وان هي زي فرطت في نفسها ليه وهنا صدقت المقوله ان ما فيش راجل يستاهل الثقه بقيت تمسح بالميه اثر ايديه اللي على ايديها وشفايفه اللي على رقبتها وشفايفها بقت تمسحهم بعنف وهي بتبكي وبتصرخ بصوت مكتوم بكرهك بكرهك بكرهك يا جواد وعمري ما هسامحك
بعد شويه وقت خرجت وهي واخده قرار ان هي لازم تبعد عن البيت ده وعن جواد وعن محمد برده
قعدت على السرير وهي جسمها كله بيتنفض في الوقت ده محمد كان جاي من بره لقى حالتها غريبه وشكلها معيط ومنهاره اتراجع شويه عن القرار اللي هو كان يواجهها بالحقيقه لان هي باينه عليها الحزن وكان في حاجه خطيره حصلت معاها قرب عليها وحط ايده على كتفها رفعت راسها ليه وشها دبلان
محمد بحب مالك يا حبيبتي ايه اللي حصل انا سايبك كنت كويسه
مايا بهدوء
ما فيش محمد انا عارفه ان انا ما كنتش مراتك ولا زوجه تفتخر بيها وقلبي كان بيحب حد غيرك وانا على ذمتك وكده ابقى بخونك وانا عمري ما كنت خاينه علشان كده انا اخذت قراري
محمد في ايه بس يا مايا انا ما اشتكيتلكيش يا حبيبتي انا هفضل معاك لغايه ما تولدي ابننا
مايا انت بتكذب على مين انا عارفه كل الحقيقه
محمد بتوتر وخوف حقيقه ايه اللي بتتكلم عنها
مايا حقيقي جوزك من سهر
محمد بصدمه ايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقته فدمر حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى