روايات

رواية سيلا الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة المتمردة

رواية سيلا الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة المتمردة

رواية سيلا البارت التاسع

رواية سيلا الجزء التاسع

رواية سيلا
رواية سيلا

رواية سيلا الحلقة التاسعة

بتبتسم وهي وبتقول واخيرا هخلص منك ولكن بتبرق بصدمه وهي بتبلع ريقها بخوف وهي بتشوفه قدامها وبتقول بخوف هلال
هلال بغضب اللي سمعتو دة صح
فتون بخوف هلال اسمعني انا بعمل كده علشانك انت عشان
هلال بغضب وهو بيمسكها من شعرها عشان اي هي حصلت للقتل مكنتش اعرف انك حقيرة اوي كدا يا فتون انا بندم اني مشيت وراء واحدة زايك او سمعت كلامك فيوم من الايام
فتون بصراخ وغضب وهي بتزوقة بعيد عنها لا وبتقول بجنون اي يا هلال لا فوق متعش عليا دور الشرف دة دلوقتي انت كنت معايا من الاول ولا نسيت يا هلال وبتقول باستهزاء لو كنت ناسي افكرك يحبيبي ودلوقتي خلاص مفيش رجوع يتحط ايدك في ايدي وتمشي علي دماغي ياما انت اللي هتخسر يا هلال

هلال بغضب لا ده انتي اتجننتي رسمي فعلا بس لا يا فتون المرة دي مش هسيبك تنفذي اللي انتي عاوزة حتي لو اضطرريت احكي كل حاجه لي سيلا وليث وعرفهم الحقيقة وان كل اللي حصل كان لعبة وكانت خطتك عشان تبوظي الجوازة لانك بتحقدي علي سيلا وكنتي عاوزة ليث يبقا ليكي انتي وكنتي فاكرة انك هتاخدي كل حاجه بس للاسف خطتك ممشيت زي منتي عاوزة وليث سافر بس تعرفي انا كنت غبي اوي انا حقيقي بندم اني دمرت حياة اخويا وحطيت ايدي فايد واحدة وس****ة زايك
فتون بغل مش هسمحلك تبوظ اللي انا عاوزة ومش هتلحق تعرفهم حاجه اللي انت بتقول عليه اخوك بين الحياة والموت وحبيبت القلب كمان قربت تحصلو
هلال بصدمه انتي بتقولي اي ليث انتي عملتي اي في ليث
فتون وهي بتضحك بحنون وبتقول بجنون اخوك دة علي قد محبيتو علي قد مكرهتو ايوة كنت بحبو وكنت بتمناه كل لحظه بس هو هو مكنش شايف حد غير سيلا من واحنا صغيرين والكل بيحب سيلا وبيهتم بسيلا وبس كان مفيش غيرها وانا انا دايما تقولي عليا دة غلط ودة مينفعش شوفي سيلا خليكي زي سيلا ويوم محبيت حد من قلبي كان اخوك بس هو غبي واعمي زايكو بالظبط كان معمي بحبها حتي انت بتحبها ياما حاولت ابعدو عنها معرفتش حتي هي كنت قريبة منها عشان ابعدها عنو وبرضو معرفتش لحد مكانو هيتجوزو ومكنش قدامي غير اني ابوظ الجوازة بي اي تمن ودخلتك انت معايا فاللعبة عشان عارفة انك مبتحبش ليث وبتغير منو لان جدك ممسكو هو كل حاجة وكمان عارف ان عينك كانت من سيلا وعاوزة وانت زي الغبي نفذت كلامي بسهولة وقدرت ابوظ الجوازة وخطتي نجحت اكتر ان الغبية سيلا وافقت تتحوزك عشان تنتقم من ليث علي خيانتو ليها زي مهيا فاكرة وقتها فرحت وافتكرت ان كدا ليث هيكرها بعد متجوزت اخوة ولكن اللي حصل عكس كل حاجه ليث قرر يسافر وميرجعش تاني وعدت السنين وكنت فاكرة انو مش هيرجع ودة كان بيزود حقدي لي سيلا اكتر عشان كدا عارفة نقطه ضعفك اي واقنعتك ان سيلا بتحب ليث لسة وخليتك تتجوزني عشان ابقا خدت منها كل حاجه وطلقها هي ولكن بعد ما دة يحصل ليث يرجع ولكن لسة حبوة ليها زي مهو مفيش حاجه اتغيرت وهيفضل معمي بحبها

عشان كدا هخلص عليهم طالما مش هيكون ليا يبقا مش هنوهم يكونو سواء ويتهنوء سواء خصوصا بعد ما سيلا اكلقت منك وهو رجع ورجعو زي زمان تاني عشان كدا هقتلهم يا هلال هقتلهم موتهم عندي هيكون اريح من اني اشوفهم مبسوطين سواء ولا ان اشوف ليث انو يرجعلها ويتجوزها
هلال كان واقف بصدمه وهو سامع كل ده وعقلو مكنش قادر يستوعب ازاي هي بالشر دة كلو وبيقول بصدمه وبتتحول بغضب انتي اي انتي اي يشيخه شيطان مستحيل تكوني بني ادمه انتي مفيش رحمه في قلبك انا مش هسمحلك تعملي دة هبوظ كل خطتك وليث وسيلا انا هحميهم منك مهما كان التمن يا فتون
فتون بجنون يبقا نويت علي موتك يا هلال لان المرة دي مش هسمح لي اي حد يوقف فطريقي
هلال بغضب انتي طالق طالق طالق مستحيل اخلي واحده زايك علي زمتي
فتون بابتسامه مش فارق معايا انت بنسبالي واحد غبي كنت بستغلو مش اكتر
هلال بينزل بالقلم علي وشها بغضب وهو بيقول بصوت جهوري انا هوريكي الغبي دة هيعمل فيكي اي وبيزقها هلال وبيديها ضهرو وكان لسة هيخرج من الاوضة ولكن فجاه بيسمع صوت رصاصة بتعدي من جمبو وهي بتقول خطوة كمان والرصاصة الجاية

هتكون فنص دماغك لو فكرت تخرج من هنا يا هلال
هلال بيوقف مكانو بصدمة وهو بيلف وشه وبيلاقيها واقفة ماسكه مسدس وهي مصوبة علية
فتون بتقرب منو وهي مصوبة علية وبتقف قصادو وبتقول بغضب ادخل
هلال كان بيبصلها وساكت
فتون بغضب قولتلك اتحرك ادخل لجوة
هلال بيتحرك بحذر وهو بيبصلها وفتون مصوبة علية ولكن هلال بدون سابق انذار بيحاول يسحب منها السلاح وهما الاتنين بقو ماسكين المسدس وهنا فحاه بتخرج رصاصة وبتيجي في،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيلا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى