روايات

رواية زهرة الزين الفصل الثاني 2 بقلم يارا علاء

رواية زهرة الزين الفصل الثاني 2 بقلم يارا علاء

رواية زهرة الزين الجزء الثاني

رواية زهرة الزين البارت الثاني

رواية زهرة الزين الحلقة الثانية

زين :هتجوزك لمده وهخلف منك وهاخد الولد وبعدين اديكي ال انتي عاوزاه فلوس او اي حاجه انتي عاوزاها.
زهره بصدمه:اي.
زين ببرود:متتصدميش اوي كده انا عرفت انك هتتطلقي ومرات ابوكي هتطردك برا البيت وابنها لو رجعتي هيعت*دي عليكي وخالد ابن عمك بايعك انتي متعرفيش كان هيعمل فيكي اي .
زهره بستغراب :هيعمل اي وليه تختارني انا.
زين ببرود ؛كان هيدخل عليكي راجل في البيت ويقول انك بتخو*نيه وطبعا انتي هتتحبسي عشان هو مديون ليكي ب مليون جنيه حق الورث ال اخده منك وكان ممكن يقتل*ك عشان ميدفعش وكمان الدكتوره ال كنتي بتروحي ليها هو متفق معاها أنها تديكي حبوب لمنع حمل عشان ميجبش منك ولاد وعندي ادله أما انا اختارتك ليه ف مش هتعرفي دلوقت قولتي اي موافقة ولا لا.
زهره بدمو*ع:مش موافقه انا مش سلعه عشان تبيعوني وانت مالك اصلا بتدخل في حياتي لي.
زين ببرود واستفزاز:اولا مزاجي كده ثانيا انتي هتتر*مي في الشارع تاني ومش هيكون ليكي حد وانتي هتحتاجيني.
زهره:لا مش محتاجاك وامشي بق.
زين:تمام .(ومشي).
زهره قعدة وهي مصدومه من خالد وبتقول في نفسها: معقول خالد ابن عمي وزوجي يعمل كده بق دي وصيه بابا ليه حسبي الله ونعم الوكيل فيه يارب اعمل اي اروح فين .
______
(في بيت خالد)
خالد كان قاعد مع أمه وأمه قالت:مالك يا ابني امال فين المحرو*سه.
خالد ببرود:هطلقها ورقة طلقها هتوصلها علي بيت ابوها .
أمه بفرحه:بجد يا الف نهار ابيض اخيرا انا اصلا مكنتش بحب البنت دي.
خالد:في مشكله متفرحيش اوي كده.
أمه بخضه :في اي .
خالد:هي هتطلب الورث ال اخدته ولو لا الورث مكنتش بقيت كده مش عارف اعمل اي انا كنت هخلص منها بس انتي ال عملتيه بوظتي كل حاجه.
أمه :عملت اي يا خويا يبوظلك خططك.
خالد:كنت هجيب راجل ودخله الشقه وهي نائمه وهو كان هيقر*ب منها وانا ساعتها ادخل وافض*حها واته*مها أن هي خانت شر*في واطلقها واحبس*ها وتتف*ضح والناس تكلم عنها.
أمه بصدمه:اي ال انت كنت هتهببه ده يعني كنت هدخل علي مراتك راجل غريب وتتهمها في شر*فها انت اتغيرت اوي يا خالد معقوله دي زهره ال انت كنت بتحبها ودلوقتي عاوز تاذيها.
خالد بسخرية:بالله عليكي يا امي ما تعملي نفسك بتحبيها وبتخا*في علي سمعتها انتي مفكراني نايم علي وداني ما انا عارف انك كنت هتجيبي ستات يضر*بوها وتتهمي*ها بالسرقه.
أمه:اسكت بق ومتجبش سريت البت دي اخيرا ارتاحنا منها قولي هتعمل اي بق .
خالد:هجوز هبه بنت عمي انا صدقت أن هي رجعت.
أمه بقر*ف:دايما اختياراتك ز*فت يا ابن بطني انا قايمه احسن ما اتشل منك.(وقامت دخلت اوضتها اما خالد راح ل بنت عمه هبه).
______
تعريف الشخصيات.
(هبه المحمدي بنت جميله ال حد ما طويله غير محجبه عندها ٢٥سنه انانيه جدا لا تحب غير نفسها أهلها متو*افيين).
______
(في بيت زين)
دخل الشقه ولاقي مراته ف راح ليها وقال:امال فين امي يا جميله.
جميله ببرود:بتمس*ح المطبخ.
زين ضر*بها قلم بكل غض*ب وقال بزعيق:بق يا زبا*له بتخلي امي تمس*ح المطبخ ليه هي جايه خدامه ليكي اوعي يا بت تفكري اني جايبها ليكي عشان تخد*مك لا انتي ال جايه تخد*ميها فوقي كده مش كفايه مش راضيه تخلفي عشان جسم*ك عموما ريحي نفسك انا هتجوز عليكي خليكي انتي كده وروحي لمي هدومك وروحي علي بيت ابوكي احسن ما ارتكب جر*يمه.
جميله بغض*ب:بق انا يتعمل فيا كده انتي متعرفش انا بنت مين انا هوديك في داهيه وهخلي بابي يوريك مين جميله المنياوي.
زين بسخريه:وريني انتي مفكراني هخا*ف من حتت بت زيك لا مش زين الاسيوطي ال يتهدد .
جميله:هنشوف .(قالت كده وراحت تلم هدومها.
أمه زين طلعت وقالت:في اي يابني اي الصوت ده.
زين بغضب:مش قولتلك متعمليش حاجه هو انا جايبك تخد*ميها لا هي تخد*مك فاهمه انتي تتحطي فوق الراس ولا عاش ولا كان ال يهينك وانا موجود.
أمه بد*موع:ربنا يخليك يابني ويحفظك.
جميله طلعت وبصت بقر*ف ومشيت .
زين:اقعدي وانا هغرف الاكل وناكل نفسي اكل انا وانتي النهارده.
أمه:لا انا هغرف.
زين ببتسامه:لا يا ست الكل اقعدي وانا هعمل.
زين دخل وغرف وحط الاكل وقعدوا ياكلوا وهنا بيضحكوا وبعد شويه خرج.
____
عند زهره كانت قاعده ف طلع عليها ٣شباب .
الشاب الاول:اي الحلاوه دي اي رايك تيجي معانا واحنا هنسليكي.
الشاب التاني:ايوه اي رايك .
زهره بغضب:اي القر*ف ال بتقولوه ده لا يا بابا انت وهو فوق كده انا مش من النوع ده وامشوا احسن ليكم بدل ما اقتل*كم.
الشاب التالت بضحك:لا جامده بس مش هتلحقي (وطلع حاجه ورشوا في وش زهره وفاجاءه زهره اغ*مي عليها والشباب اخدوها معاهم ).
(في شقه)
زهره كانت فاقت بعد حوالي ربع ساعه .
زهره بو*جع:اه انا فين.
بنت بميا*عه:هتكوني فين ياختي انتي شايفه اي.
زهره بصدمه:اي المكان المقر*ف ده انتم مين.
الست :بس يا بت وقومي ف حد عاوزك برا.
زهره:اي ال بتقوليه ده .
الست ضرب*تها وشد*تها من شعرها وقالت :خدوها يا بنات وجهزوها .
البنات:حاضر يا معلمه.
زهره كانت بتحاول تمنعهم بس مش عارفه البنات خلصوا ووحده قالت:الباشا برا.
البنت:دخليه.
زهره كانت مش فاهمه بس حد دخل ف زهره اول ما شافته قال بصدمه :انت
الشخص بصدمه:انتي وبعدين كمل بسخريه :وانا ال فكرتك الخضره الشريفه..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زهرة الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!