روايات

رواية حكاية حب الفصل السادس 6 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الفصل السادس 6 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الجزء السادس

رواية حكاية حب البارت السادس

رواية حكاية حب الحلقة السادسة

صبحا
محمود : مها صحي مازن علشان يجي معايا المطار .
مها : حاضر لحظه بس هروح اصحي بسرعه .
طلعت مها لي مازن وفوقتو
مها : مازن قوم باباك عاوزك برا .
مازن :بأنتباه في حاجه ياماما ليه بابا عاوزني .
مها : لا ياحبيبي مافيش بس باباك عايزك معاه في المطار علشان عمتك وبنتها .
مازن : بتكشيره ماما انا مش عايز اروح 😣.
مها : معلش ياحبيبي علشان ابوك ياله يابني .
مازن : حاضر ياماما علشان خاطرك انتي بس .
مها : ربنا يخليك ليا يا قلب ماما.
وباست خدو 😍 نزلت مها بعد مقام مازن من علي السرير ياخد دش طلع مازن لبس تيشرت نص كم اسود في ابيض وبنطلون جينز اسود وكوتشي ابيض وحط برفيوم حلو وكان شكلو حلو اوي اوي 😊😘.
نزل مازن ورح نحيت ابوه
مازن :صباح الخير يا بابا .
محمود :صباح النور ياله يامازن علشان نلحق نوصل لي عمتك وبنتها قبل ما يوصلو .
مازن :حاضر يابابا .
بص محمود لي مها وقال صحي مهاب يامها علشان يستقبل عمتو وبنتها .
مها : حاضر ياحبيبي تطلع اصحي حالا .
وطلع محمود ومازن من البيت علي المطار وطلعت مها علشان تصحي مهاب
مها : مهاب قوم ياماما علشان ابوك عايزك تستقبل عمتك .
مهاب : بنوم سبيني شويه ياماما وبعدين هستقبل عمتو وبنتها ليه اي القرف ده علي الصبح 🤮.
مها : بزعل ولد عيب مهاب بجد انا زعلانه منك هي دي تربيتي ليك انك تتكلم علي عمتك وبنتها كده 😔😞.
مهاب قام وقف قصاد امو وباس اديها وراسها وقال باسف انا اسف ياماما سمحيني انا بس مبحبش عمتو وتحكمها فينا وانتي عارفه بنتها كمان ملزقه كده 😬 .
مها : مسكت خده وقالت بحنيه معلش يامهاب علشان خاطري انا مش عايزه ابوك يزعل منك.
مهاب : حاضر ياماما علشان خاطر عيونك القمر دي بس ماشي .
دخل مهاب الحمام بعد ما مامتو نزلت خد دش وطلع لبس هدومه بنطلون جينز ازرق غامق وتيشرت اسود وكوتشي ابيض ورش برفيوم وكان جميل اوي 😍😘🤩
ونزل علشان يستقبل عمتو علي مضد منو وعلشان خاطر مامتو وابوه
وصل محمود ومازن المطار مع وصول الطياره ودخلو صالة الاستقبال بعد نص ساعه كانت نزله وحده وبنتها معاها
تعالو نتعرف عليهم
سعاد ست متكابره ومش بتحب حد احسن منها حتي لو اخوه وعندها : ٦٠ سنه
طولها : ١٧٥
نوصف شكلها سمره شويه عنيها بني وعندها شامه عند بوقها مش كبيره اوي .
ودي صوره سعاد
المهم
ندي
ندي متكبره اوي زي مامتها وبتحب مازن علشان وسمتو ورجلتو وفلوسه بس بتتغاظ لما مازن بيطنشها نوصف ندي
عندها :٢٤ سنه
وطويله وطولها ١٧٩
وبيضه وعنيها سوده بس بتحب تحط لينسز وبتلبس لبس ضيق اوي
ودي صوره ندي .
وصلت سعاد وبنتها عند محمود ومازن
سعاد : محمود وحشني اوي .
محمود : بحب وانتي اكتر يا اختي وحضنها وحضن ندي كمان .
ندي : مازن وحشتني اوي من اخر مره .
مازن : بي برود آهلاً يا ندي وسلم عليها .
سعاد : مازن حبيب عمتو تعاله في حضني .
راح مازن حضن عمتو بعد مازن عن عمتو .
مازن مش ياله ياجماعه علي االعربية .
محمود : تمام يا له ياجماعه .
راحو عند العربية ندي ركبت جنب مازن علي طول .
مازن : ساق العربيه بقرف 🤮.
( ملزقه علي راي مهاب ههههههههههه لا دي انا عادي 😂 )
ساق العربية لغايت القصر ونزلو كلهم ودخلو الصالون
مها بترحيب منوره ياسعاد ازيك عاملة اي 😊 .
سعاد : بصتلها من فوق لي تحت وقالت آهلآ .
اتحرجت مها جامد بس اتحملت وسكتت 😔
سعاد : مهاب حبيبي مش هتسلم علي عمتو .
مهاب : رد مهاب نفس كلمت عمتو لي امو آهلآ ياعمتو وراح.
علي مضد سلم عليها وسلم علي ندي
مها : اتفضلو ياجماعه عقبال ما اقول لي الخدم يجهزو الاكل .
في مكان لسه هنروحو اول مره
عند عمرو
اميرة : يحيي انت يازفت تعاله هنا 😡 .
يحيي : لا مس اوز .( لا مش عاوز )
اميرة : خالص يازفت علشان تستحمه 😮 .
يحيي : بعند طفولي لا مس استما . ( لا مش هستحما )
صحي عمرو علي دوشت مراتو وابنو راح عمرو نحيتهم
عمرو : بزعيق في اي علي الصبح الواحد ميعرفش ينام شويه منكم 😡 .
اميرة : ياعمرو انا عايزه احمي يحيي وهو عمال يهرب مني ومش عايز يستحما
عمرو : يحيي تعاله هنا .
رح يحيي لي ابوه علي طول
يحيي : نحم يا بابا . ( نعم يابابا )
عمرو : ياله ياحبيبي بابا اسمع كلام ماما وروح استحما
يحيي : اضر . ( حاضر )
وراح مسك ايد امو
عمرو : بص عمرو نحيت مراتو وغمزلها 😉 .
اميرة : قربت منو وبستو في خدو ودخلت الحمام علشان تحمي ابنها .
عمرو : بحب ربنا يخليكو ليا وتفضلو منورين حياتي 🥰 .
سمع عمرو عيط بنتو وراح لها
عمرو : حبيبت بابا .
وشلها وفضل يلعبها عقبال مجت اميرة
واتلمو كلهم مع بعض واميرة عملت الفطار .
عند اية ونسمة
نسمة : اية اي رايك ننزل نشوف ليا شغل انا وانتي .
اية : انتي متاكده من كده يانسمة دي حاجه عايزه شجاعه وانا بصراحه اخاف عليكي .
نسمة : اية انا عايزه اتشجع شويه تعالي معايا نقنع ماما .
اية : بحب انا معاكي في الي انتي عايزه ياقلبي بس طنط موافقه .
نسمة : ببرائه انا وانتي هانقنعها صح وهي هتوافق علشان بتسمع كلامك
اية : بحب 🤗 ماشي يانور عيني انتي اهم حاجه عندي وانك تكوني بخير .
راحت اية ونسمة عند هدي وحاولو يقنعوها
اية : طنط متخفيش عليها ونسمة عايزه تنزل تشتغل علشان تتشجع ودي فرصه ليها .
نسمة : بي برائه اه ياماما زي ما ايه قالت خلي نسمة تنزل تشتغل علشان تتشجع وتكون شجاعه . )
خلص البرت هنستنا البرت السابع نعرف رد هدي وهل نسمة هتقدر تواجه وتتشجع وله في رائي تاني والحياه مرتبلها قدر تاني
بقلمي : نسمة احمد
المهم
وصلت سعاد وبنتها عند محمود ومازن
سعاد : محمود وحشني اوي .
محمود : بحب وانتي اكتر يا اختي وحضنها وحضن ندي كمان .
ندي : مازن وحشتني اوي من اخر مره .
مازن : بي برود آهلاً يا ندي وسلم عليها .
سعاد : مازن حبيب عمتو تعاله في حضني .
راح مازن حضن عمتو بعد مازن عن عمتو .
مازن مش ياله ياجماعه علي االعربية .
محمود : تمام يا له ياجماعه .
راحو عند العربية ندي ركبت جنب مازن علي طول .
مازن : ساق العربيه بقرف 🤮.
( ملزقه علي راي مهاب ههههههههههه لا دي انا عادي 😂 )
ساق العربية لغايت القصر ونزلو كلهم ودخلو الصالون
مها بترحيب منوره ياسعاد ازيك عاملة اي 😊 .
سعاد : بصتلها من فوق لي تحت وقالت آهلآ .
اتحرجت مها جامد بس اتحملت وسكتت 😔
سعاد : مهاب حبيبي مش هتسلم علي عمتو .
مهاب : رد مهاب نفس كلمت عمتو لي امو آهلآ ياعمتو وراح.
علي مضد سلم عليها وسلم علي ندي
مها : اتفضلو ياجماعه عقبال ما اقول لي الخدم يجهزو الاكل .
في مكان لسه هنروحو اول مره
عند عمرو
اميرة : يحيي انت يازفت تعاله هنا 😡 .
يحيي : لا مس اوز .( لا مش عاوز )
اميرة : خالص يازفت علشان تستحمه 😮 .
يحيي : بعند طفولي لا مس استما . ( لا مش هستحما )
صحي عمرو علي دوشت مراتو وابنو راح عمرو نحيتهم
عمرو : بزعيق في اي علي الصبح الواحد ميعرفش ينام شويه منكم 😡 .
اميرة : ياعمرو انا عايزه احمي يحيي وهو عمال يهرب مني ومش عايز يستحما
عمرو : يحيي تعاله هنا .
رح يحيي لي ابوه علي طول
يحيي : نحم يا بابا . ( نعم يابابا )
عمرو : ياله ياحبيبي بابا اسمع كلام ماما وروح استحما
يحيي : اضر . ( حاضر )
وراح مسك ايد امو
عمرو : بص عمرو نحيت مراتو وغمزلها 😉 .
اميرة : قربت منو وبستو في خدو ودخلت الحمام علشان تحمي ابنها .
عمرو : بحب ربنا يخليكو ليا وتفضلو منورين حياتي 🥰 .
سمع عمرو عيط بنتو وراح لها
عمرو : حبيبت بابا .
وشلها وفضل يلعبها عقبال مجت اميرة
واتلمو كلهم مع بعض واميرة عملت الفطار .
عند اية ونسمة
نسمة : اية اي رايك ننزل نشوف ليا شغل انا وانتي .
اية : انتي متاكده من كده يانسمة دي حاجه عايزه شجاعه وانا بصراحه اخاف عليكي .
نسمة : اية انا عايزه اتشجع شويه تعالي معايا نقنع ماما .
اية : بحب انا معاكي في الي انتي عايزه ياقلبي بس طنط موافقه .
نسمة : ببرائه انا وانتي هانقنعها صح وهي هتوافق علشان بتسمع كلامك
اية : بحب 🤗 ماشي يانور عيني انتي اهم حاجه عندي وانك تكوني بخير .
راحت اية ونسمة عند هدي وحاولو يقنعوها
اية : طنط متخفيش عليها ونسمة عايزه تنزل تشتغل علشان تتشجع ودي فرصه ليها .
نسمة : بي برائه اه ياماما زي ما ايه قالت خلي نسمة تنزل تشتغل علشان تتشجع وتكون شجاعه . )

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى