روايات

رواية حب من اول لقاء الفصل السابع 7 بقلم ليل مراد

رواية حب من اول لقاء الفصل السابع 7 بقلم ليل مراد

رواية حب من اول لقاء الجزء السابع

رواية حب من اول لقاء البارت السابع

رواية حب من اول لقاء الحلقة السابعة

ذهبت ريم الي احضان فارس و قالت بطفولة .. كده تسبني كل الوقت ده . مش انا مراتك حبيبتك . انا زعلنة منك
فارس .. انا اسف اني اتاخرتي عليكي بس ده مش هيتكرر تاني
ذهب مراد نحيت فارس وهو يتملكه شيطان الغيرة و قال وهو يجز علي أسنانه .. بعد اذنك يا ريم انا عايز فارس شويه
خرج فارس مع مراد من المستشفى
،،………….بقلم ليل مراد…………..،،
مراد وهو علي وشك أن ينفجر من الغضب امسك فارس من قميصه .. انت مين و ايه علاقتك بي ريم . عارف لو قربت منها او حتى جيت جنيها هيكون موتك علي ايدي
فارس بهدوء ..اولا انا مستحيل ازي لاني بحبها .ثانيا ريم كانت مراتي …
لكمه مراد بقوة علي وجهه وتحدث بغضب .. طب لما انت بتحبها طلقتها ليه و سبتها تمشي وانت عارف ان هي كانت وثقة فيك مكنش لها حد غيرك . جاي بعد ده كله تقول بتحبها انا مستحيل اسبها تروح معاك ريم خلاص باقت بتاعتي
امسكه مراد وكان علي وشك ضربه ثانيتا و لاكن تدخلت ريم و سارة و منعوه من ذالك ذهبت ريم الي فارس وهي تبكي و عندما رآها مراد هداء وحاول التحدث معها
مراد بحزن .. ريم انا مش هخليكي تروحي معاه . انا عارف ان انت ممكن تكوني مش فكرني وكمان فكرة أن ده جوزك بس هو طلاق وفي اشد وقت انت كنت محتاجه فيه اتخلي عنك . ارجوكي يا ريم تعالي معايا . صدقيني انا بحبك و عمري ما هجرحك . اوجوكي يا ريم متسبنيش . صدقني انا مش بكذب عليكي
نهض فارس وهو يمسح الدم من فمه .. ريم يلا علشان نمشي الوقت اتاخر
كانت ريم تمشي مع فارس و كان هذا المشهد يقطع قلب مراد الي إجراء صغيرة فهو لم يستطيع أن يوقفها في حتي لا تتذكر من هو كيف ستذهب معه . ذهبت ريم مع فارس الي سيارته وذهبوا بينما مراد كان يحترق من الداخل فهي ذهبت ولم يستطيع انا يمنعها كان مراد مثل الاموات في هذه اللحظة و ظل ينظر إلي مكان الذي غادرة منه ريم
سارة ببكاء وهي تهز مراد حتي يفيق من شروده .. مارد فوق يا مراد احنا لازم نمشي
لم تكن تعلم ماذا تفعل أو تقول لمراد حتي تخفف عنه و لكن صوت بكاء سارة افاق مراد قليلا
مراد بدون تعبير .. معاكي حق احنا لازم نمشي
ذهب مراد و سارة الي سيارتهم و ذهب إلي منزلهم
،،………..بقلم ليل مراد…………..،،
في فيلا صالح الشفعي
دخل مراد وخلفه سارة و كان مراد خلي تمام من اي تعبير وطد هناء بانتظاره
هناء بقلق .. انتم اتاخروتو ليه و فين ريم
مراد .. الصبح نبقي نتكلم تصبحي علي خير يا ماما
ذهب مراد بدون قول لي شيء آخر . فكررة هناء السوال علي سارة فبكت سارة و اخبراتها بكل شئ
في غرفة مراد
كان مراد يكسر كل شيء في الغرفة حتي لم يتبقي اي شيء كما كان جلس علي السرير و هو يتذكر مشهد مغادرة ريم بينما هو كان عاجز أن يمنعها . نام مراد مش شدة الحزن و التفكير
في صباح اليوم التالي
استيقظ مراد و اخذ يبدل ملابسه ثم نزل ليجد الجميع ينتظره علي طاولة الطعام فالقي مراد عليم السلام و كان سيغادر يوقف صوت هناء
هناء .. طب انت مش هتفطر معنا يابني انت مكلتش حاجة من امبارح
مراد هو يحاول أن يطمئن أمه .. انا كويس كلو انتم . وانا هفطر في المكتب سلام علشان اتاخرت
،،……….بقلم ليل مراد……….،،
في شركة تحديدا في مكتب مراد
مراد .. انا عايزك تجبلي كل المعلومات عن فارس و عن الشركة و عن كل حاجة ليها علاقة بيه
جاسر .. طب اهدي و قولي انت ناوي تعمل ايه سارة كلمتني امبارح بس مفهمتش حاجة
مراد بغضب .. انا عايزك تنفذ و بس
جاسر .. انا عارف انت بتمر بي ايه و مقدر كده بس من واجبي أني اخاف عليك و مش هعمل حاجة غير لما تقولي انت نواي علي ايه
قاطعهم صوت شخص من الخارج
الشخص خارج المكتب .. مستر مراد في حد عايزك
مراد بغضب .. انا مش عايز اقابل حد
فتح الباب لتدخل ريم و هذا الشخص يمنعها
مراد .. خلاص سبها وروح شوف شغلك . و انت كمان يا جاسر و بعدين نبقي نتكلم
خرج جاسر و الشخص
مراد بهدوء .. تقدري تدخولي يا آنسة ريم
ريم ..اهلا يا مراد……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من اول لقاء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!