روايات

رواية تزوجني ولكن الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية تزوجني ولكن الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية تزوجني ولكن البارت السادس

رواية تزوجني ولكن الجزء السادس

رواية تزوجني ولكن
رواية تزوجني ولكن

رواية تزوجني ولكن الحلقة السادسة

عدي الوقت عليهم واسماء كانت لسة في اوضتها مخرجتش وهي بتعيط من اللي بيحصل حوليها من معاملة محمد ليها وكلام الناس مع ان عدي سنين علي الموضوع دا بس بردوا لسة بيتكلموا عليها
كانت جميلة بتخبط علي باب الاوضة بتاعتها عشان تفتحلها لكن هي مش قابلة انها تفتح لحد ما سمعت صوت خبط علي الباب فتحت لقيتها هنادي
هنادي : اومال فين جميلة عشان تلبس شبكتها
جميلة بحزن : من وقت ما جينا وهي في الاوضة وقافلة علي نفسها وبتعيط ومش راضية تفتحلي
قلقت هنادي عليها وعشان كدة راحت تخبط علي الباب ممكن تفتح لها
هنادي : افتحي ي اسماء ي حبيبتي متعمليش في نفسك كدة
اسماء : انا مبقتش عاوزة الخطوبة ولا الجوازة نفسها
جميلة : طب افتحي يحبيبتي واحنا هنتكلم ونتفاهم
اسماء فتحت الباب لهم دخلوا واول ما شافت هنادي شكلها حضنتها وهي بتطبطب عليها
هنادي : قوليلي بقي ي حبيبتي عاوزة ايه
اسماء : مش عاوزة اتجوزه ولا عاوزة اني اشوفه انا اتحملته كتير ومبقتش قادرة
هنادي : هو دا اللي انتي قولتيه مش انتي قولتي انك مش هتسبيه ابدا وهتثبتيله انه غلطان وانك مظلومة
اسماء : انا مبقتش قادرة خلاص والله طول الوقت بيتجاهلني وانا عارفة انه مغصوب علي الجوازة دي
جميلة : انا هروح اجيبلك كوباية ماية عشان تهدي
طلعت جميلة وسابت اسماء في حضن هنادي
هنادي : ي اسماء ي حبيبتي انا متاكدة انه هيتغير بعد الجواز ومش هيفضل كدة واكيد هيغير معاملته
اسماء : بس انا خايفة
دخلت جميلة وفي ايدها الماية وادتها لاسماء
جميلة : اشربي بس ي حبيبتي ومتخافيش كلنا عارفين ان محمد بيحبك ومش هيقدر علي بعادك اكتر من كدة
هنادي : يلا تعالي انتي بس تصلحي الميكياج ونطلع عشان الشبكة وافرحي ي بت هو انتي هتتخطبي كام مرة يعني
وفعلا عدلت اسماء شكلها ولبسها وخرجت مع هنادي وجميلة وراحوا علي شقة هنادي اول ما دخلوا لقوا محمد قاعد ومستنيهم وهو مش طايق نفسه
محمد : دا كله بتعملوا ايه انا عاوز ادخل انام
هنادي : كنا بنجيب العروسة وبعدين انت هتتخمد بعد الشبكة ي اخويا مستعجل ليه
قعدت اسماء جمبه وجابوا الشبكة لبسها الخاتم وهي لبسته الدبلة وفي اللحظة دي زغرطت جميلة هي وهنادي بصوت عالي
جميلة : ايوة كدة خلينا نكيد الاعادي
دخل محمد وسابهم ومهتمش باي حاجة قفل الباب
هنادي : سيبك منه ي سوسو النهاردة شبكتك ي بت قومي ارقصي شوية وافرحي كدة ومتخليش حد يكسر فرحتك ابدا
شغلوا اغاني وفضلوا يرقصوا طول الليل ومحمد جوة مش عارف ينام من صوت الاغاني وحذرهم قبل كدة ولكن لا خسارة لمن تنادي
في مكان جديد اول مرة نشوفه كان في شاب قاعد مع والده وهو متعصب ووشه باين عليه الشر
الشاب : اتخطبت ي بابا النهاردة اتخطبت
الاب : ما تهدي ي خالد
خالد : اهدي ازاي يعني بعد اللي عملناه وتتخطب بردوا احنا كدة هنطلع من المولد بلا حمص كل اللي عملناه راح علي الفاضي
الاب : مفيش حاجة راحت علي الفاضي كفاية انه مبقاش طايقها ومش عاوز يشوف وشها ودا معناه انه مش هيتقبلها تكون مراته
خالد : ي بابا احنا عملنا كل حاجة عشان الخطة دي تنجح وانا مش هسمح ابدا ان واحد زيه ياخدها مني وياخد ورثها انا احق منه انا ابن عمها وورثها يبقي من حقنا احنا بس وناخده يعني هناخده حتي لو كلفني انه اموته
الاب : متتسرعش ي خالد لانك بكدة هتدمر اللي عملناه من تلات سنين
خالد : يعني اعمل ايه
الاب : هنفكر بعدين روح انت دلوقتي شوف مراتك وعيالك
خالد : متقولش مراتك انت عارف اني مبحبهاش ومن كدة بردوا جوزتهالي
الاب : دي تبقي بنت عمتك والورث مش هيطلع برة العيلة واللي هتورثه مش شوية روح انت دلوقتي شوفها وطل علي عيالك وهنتكلم في موضوع بنت عمك بعدين ……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجني ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!