روايات

رواية غرام تركي الفصل العاشر 10 بقلم لؤلؤة محمد

رواية غرام تركي الفصل العاشر 10 بقلم لؤلؤة محمد

رواية غرام تركي الجزء العاشر

رواية غرام تركي البارت العاشر

رواية غرام تركي الحلقة العاشرة

رسلان حط الفون في جيبه وراح عندهم وهما قاعدين / أنا خارج عندي مشوار سريع كده نص ساعه والا حاجه وجاي على طول بإذن الله
إلهام بخبث / طب بما إنك كده كده خارج يا حبيبي خد غرام معاك بدل ماتخرج لواحدها وغمزت لمامة غرام اللي فهمتها لأنهم شافوا نظرات رسلان وغرام لبعض وقرروا يقربوهم
رأفت بخبث / ياريت فعلاً يا رسلان أحسن كنت قلقانه عليها خدها معاك ولو جيت راجع وهي لسه بره ابقى هاتها معاك بالمره يا حبيبي
أحمد بص لرأفت بضيق من إن غرام تروح مع رسلان لواحدها ورأفت فهمت نظرته وقالت تصلح الدنيا بسرعه
رأفت / زمان جنات صاحبتها جايه في الطريق مش هتخليكم تستنوها يعني عشان منعطلكش
رسلان وحس إن الفرص بتجيله لحد عنده على طبق من دهب / لا عطله ولا حاجه يا خالتي عن اذنكم هنزل أستناهم في العربيه
بعد شويه غرام خلصت لبس وطلعت تعرفهم إنها خلصت وماشيه / ماما بابا أنا ماشيه
إلهام / رسلان مستنيكم تحت يا حبيبتي يوصلكم معاه في طريقه
غرام بصتلها بصدمه وفتحت بؤها وعيونها على أخرهم ومقدرتش تتكلم
إلهام / يلا يا حبيبتي انزلي بسرعه ده مستني بقاله نص ساعه يا حبيبي ومتتأخروش يا حبيبتي وقامت زقت غرام قدامها عشان تمشي وغرام فعلاً نزلت وهي في حالة صدمه مش عارفه تعمل ايه ولا تقول وحست للحظه إنها لازم تخاف خرجت من البوابه وكان رسلان في عربيته بص عليها بخبث وابتسامه لكن هي مش شايفاه لأن العربيه متفيمه راحت فتحت الباب اللي ورا عشان تركب
رسلان / مش سواق معاليكي أنا تعالي اركبي قدام بالزوق بدل ما اعمل اللي كنت ناوي أعمله
غرام خافت وقفلت الباب وركبت قدام / ه هو هو انت كنت ناوي تعمل ايه
رسلان ببساطه وهو بيهز كتفه لفوق وتحت بعدم مبالاه / عادي كنت هخطفك
غرام بصتله بصدمه / تخطفني ؟
رسلان بصلها وللحظه حست إنه لون عيونه بيتحول من الأخضر للإسود وخافت منه أكتر وأكتر
رسلان / هو مش أنا قولتلك متروحيش
غرام بخوف / اه
رسلان / وقولتلك قبل كده زعلي وحش
غرام بخوف أكتر وبدأ جسمها يرتعش من الخوف / أيوه
رسلان بصلها وخوفها منه رجعه لعقله تاني وحاول أنه يهدي من غضبه وقرر يلهي نفسه عنها لحد ماغضبه يهدى شغل العربيه وساق بسرعه كبيره العربيه عدت من أخر الشاعر وكانت جنات صاحبتها واقفه مستنياها بس العربيه عدتها بسرعه وهي حتى مش قادره تتكلم من خوفها دموعها نزلت وبدأ صوت شهقاتها يعلى لدرجه عصبت رسلان من نفسه وإنه ازاي وصلها إنها تخاف منه للدرجه دي بس هي اللي غلطت وبس مهما كان غلطها متستاهلش يتعصب عليها وبدأ يكرر في نفسه ( رفقاً بالقوارير.. رفقاً بالقوارير) وقف على جنب وغمض عيونه يحاول يهدي وبعدين فتح عيونه وكانت رجعت للون الأخضر مره تانيه بصلها بحنان / غرام أنا أسف بس انتي اللي عصبتيني
غرام بشهقات / بس بس انت مستذئب وهتشرب دمي وفجأه انفتحت في العياط بطريقه هستيريه
رسلان بصلها بصدمه وبعدين ضحك جامد لدرجة إن عيونه دمعت / مستذئب ايه بس يا غرام والله بني ادم عادي
غرام ببراءه / بس انت بتتحول وعيونك بتقلب لون
رسلان بضحك / عيوني بتقلب لما بكون متعصب دي حاجه من عندي ربنا من وأنا صغير كنت لما أتعصب عيوني تقلب اسود حتى ماما قالتلي انها كانت ساعات بتخاف مني وأنا طفل كانت تبقى شايلاني وباصه في عيوني الخضره ولما اجي أعيط كانت عيوني تقلب اسود فكانت بتخاف لحد ما اتعودت بقى
غرام / يعني انت مش مستذئب
رسلان / تيجي نجرب أشرب دمك وأشوف مستذئب والا لأ
غرام بخوف / لأ لأ خلاص اني أسف
رسلان كان لسه هيتكلم بس قاطعه رنة فونه طلع الفون من جيبه وبص فيه كان رقم غريب فتح وكان لسه هيتكلم بس اللي على الخط اتكلم الأول
الشخص بالألمانيه /Wie geht es dir, Caesar, wie lange gehst du schon mit Mädchen aus, aber sie ist wirklich hübsch
( كيف حالك قيصر منذ متى وأنت تخرج مع فتيات ولكنها حقا جميله )
رسلان بالألمانيه / ؟Was ist Ihr Anliegen dabei
( ما شأنك أنت )
هو / Ich möchte sofort eine Antwort auf meine Frage, Caesar
( أريد إجابة على سؤالي حالا قيصر )
رسلان / Was ist es
( ماهو )
هو / Werden Sie Ihre Arbeit in Ägypten aufgeben und bei uns arbeiten oder nicht?
( هل تترك العمل بمصر وتعمل معنا أم لا )
رسلان كان لسه هيتكلم بس الشخص قاطعه / Aber wissen Sie ganz genau, dass Ihre Antwort jetzt Ihr Schicksal bestimmen wird
( ولكن اعلم جيداً أن إجابتك ستحدد مصيرك الآن )
وسكت لفتره ورجع كمل بخبث / Du und wen mit dir
( انت ومن معك )
رسلان بص لغرام بقلق وخوف عليها هو ممكن يواجه الموت حالا مش مشكله بس غرام تكون في أمان وبعيده كل البعد عن أي خطر مهما كانت إجابته حالياً فهتكون غلط لو وافق هيكون بيعمل مشاكل كبيره بين دولتين ولو رفض هيكون بيعرض حيات غرام للخطر
غرام بصاله وهي مش فاهمة حاجه بس هو بيتكلم بلغه مش إنجلش ومش فاهمه كلمه ومش فاهمه هو بيبصلها ليه
رسلان أتكلم أخيراً بعد ما أخد قراره / غرام
غرام / نعم
رسلان / أنا أسف ……….؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام تركي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!