روايات

رواية تخطي حدود العشق الفصل التاسع عشر 19 بقلم يارا عبدالعزيز

رواية تخطي حدود العشق الفصل التاسع عشر 19 بقلم يارا عبدالعزيز

رواية تخطي حدود العشق الجزء التاسع عشر

رواية تخطي حدود العشق البارت التاسع عشر

رواية تخطي حدود العشق الحلقة التاسعة عشر

اسر بصلها بصدمة شديدة بص على السكرتيرة بتوتر و خوف
اسر :- ايه بتبصي على ايه
كمل و هو بيبص لشروق اتكلم بجدية :- تعالي
دخل أسر و دخلت شروق وراه
أسر : حامل ازاي مش فاهم
شروق :- هو ايه اللي حامل ازاي احنا كانا متجوزين و انا دلوقتي حامل
اسر :- اديكي قولتي كانا لكن دلوقتي انتي مش على زمتي و انا مش عايز ارجعلك
اتجمعت الدموع في عينيها حاولت تستجمع شجاعتها قدامه واتكلمت
شروق :- و انا مش جاية اشحت منك و اقولك ارجعلي بس انت لازم تعرف دا لانه ابنك
أسر :- الولد دا لازم ينـ..زل انا مش عايزاه انا بحب ملك يا شروق
حسيت ان قلبها اتقطـ..ع من الجملة مقدرتش تمسك نفسها و اتكلمت بغضب و عصبية مفرطة
شروق :- اللي انت اتجوزتني عليها انت مقتنع باللي بتقوله أسر انت مبتحبش حد انت مش بتحب غير نفسك و بس بتضحك على نفسك و بتقول انك بتحبها و دي مش الحقيقة الحقيقة هي انك مقبلتش الهزيمة مقبلتش انه اتاخدت منك و اتجوزت حد تاني كنت عايزاها تفضل طول عمرها تعيط على خسارتك انا بجد ندمانة اني في يوم قلبي دق لواحد زيك انت بجد واحد معندوش رحمة عايز تمـ..وت ابنك معقول
اسر ببرود: و الله أنا قولت اللي عندي نزلـ..يه انتي احسن ما انا هنـ..زله بمعرفتي
شروق بصدمة:- انت بتهددني يا اسر
اسر :- بحذرك من غضبي يا شروق
شروق:- و انا مش هنزله و اعلى ما في خيلك اركبه
قالت كلامها و خرجت من المكتب و الشركة كلها ، فضلت ماشية في الشارع و هي بتبكي بشدة ، وقفت عند كورنيش النيل وفضلت تعيط
شروق :- يا رب انا مش عارفه اعمل ايه انا عارفة اني غلطت في حق ملك اني خدت منها جوزها بس اعمل ايه انا بجد مبقتش قادرة يا رب ارحمني
خدت تاكسي و مشيت
صحي عمر قبل ملك لاقها لسه نايمة فضل يمرر ايده على وشها بحب و هو بيبصبلها بحب كبير
عمر بهمس:- شكلك جميل اوي و انتي نايمة يا لوكة ياااه لو اعرف اقولك مشاعري كان زماني دلوقتي ارتاحت بس عادي هصبر شوية و اكيد هيجي الوقت اللي هتحس فيه بيه
ملك بدات تصحى بصتله بخجل شديد من بصاته
ملك :- صباح الخير
عمر ببأبتسامة: صباح القمر
ملك : هي الساعة كام دلوقتي
عمر :- عشرة
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 🤎
ملك بخوف و هي بتقوم :- مروحتش الكلية
عمر :- عادي مش لازم انهارده ابقي خديها من حد من صحابك
ملك بحزن :- عايزة اروح لروان بيتها مش عايزاها تفضل زعلانة مني و كدا كدا انا مبقتش مع أسر
عمر :- ممكن تضايقك في الكلام
ملك :- لازم استحملها لحد اما ترضى تصالحني و متزعلش مني
عمر و هو بيمسك ايديها:- مش هخليكي تروحي
ملك بتزمر طفولي:- ليه
عمر : عشان انا مش عايز تضايقي بسببها
ملك :- انا مش هزعل و الله أنا عارفة روان الا اما هتسامحني و اصلا السبب اللي كان مزعلها مني مبقاش موجود خليني اروحلها بقى
عمر :- ماشي المهم ايه القمر دا
ملك :- انا لسه صاحية بيبقى شكلي مبهدل
عمر :- مين قال كدا احسن حد في الدنيا
زحلها شعرها من على وشها بحب :- بس كدا
ملك بصتله بخجل شديد جت تقوم مسك ايديها
عمر :- ما تخليكي قاعدة معايا شوية
ملك :- هقوم اتوضى و اصلي و انت كمان
عمر ببأبتسامة: تمام
صلوا هم الاتنين مع بعض و عمر فضل يسبح على ايديها ، قاطعهم خبط الباب
عمر :- ادخل
:- فيه واحدة عايزة الست ملك تحت
عمر :- مين
:- مرضيتش تقول اسمها
ملك بصيت لعمر باستغراب:- تمام انا نازلة
نزلت ملك و عمر و انصدمت اول اما لاقيت شروق اللي قدامها
ملك بغضب : انتي جاية ليه
شروق بدموع :- بالله عليكي ما تعاملني كدا انا و الله تعبانة اوي و حس ان كل اللي بيحصل معايا بسبب اللي عملته فيكي
ملك :- و الله و جاية دلوقتي ليه بقى
شروق :- عشان اعتذر منك ملك انا بحب اسر جدا و حبي ليه هو اللي خلاني اعمل كدا و اوافق اتجوزه و الله يا ملك انا مش وحشة بس انا معنديش أهل و اسر الوحيد اللي حبيته في حياتي سامحيني بالله عليكي
كملت و هي بتنهار من العياط
: اسر طلقني يا ملك و بيقولي انـ..زل اللي في بطني انا بجد مبقتش قادرة و بيهددني لو انا منـ..زلتوش هو هيعمل كدا
ملك راحت عندها و خدتها في حضنها:- اهدي و الله ما يستاهل زعلك و باذن الله ربنا هيحمي ابنك منه و مش هيسيبكوا
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎
شروق مسكت فيها بقوة و كأنها محتاجة حضنها عشان تبكي و تطلع كل اللي جواها فيها و كانت صعبانة على ملك جدا
ملك :- خلاص اهدي عشان ابنك على الأقل
شروق:- مش قادرة انا مش عارفه انا عملتله ايه عشان يعمل فيا كدا
عمر :- احم متخافيش منه انا هقدر احميكي منه
شروق بصتله بأنتباه :- انا هشوفلك شقة يكون ميعرفهاش و انتي متروحيش في اي حتة هو موجود فيها
شروق :- حاضر
ملك بصتله بأعجاب شديد و ابتسمتله
عمر :- رقمك مع ملك صح
شروق :- ايوا
عمر :- تمام اول اما اجهز كل حاجه هبعتلك باذن الله و متقلقيش انا هبعت دلوقتي حد معاكي من الحرس و هيقف تحت بيتك
شروق :- تمام شكراً
عمر :- الشكر لله
شروق خرجت و مفضلش غير ملك و عمر ، لاقيت نفسها بتروح عنده و بتحضنه بعمق
ملك :- انت جميل اوي يا عمر
عمر و هو بيحاوط بأيده ضهرها :- مش اجمل منك يا ملك انا بح
قاطعه صوت ابوه و أمه
عزة :- احم
محمد بخبـ..ث :- ايه يا شبح
ملك بعدت عن عمر بخجل شديد و هي بتبص في الأرض
عزة راحت عندها و حضنتها بعمق :- وحشاني اوي اوي اوي يا ملك
ملك :- انتي اكتر يا مرات عمي
عزة : اول اما عمر قالي انكم اتجوزتوا و شرحلي اللي حصل شوفي برغم اني زعلانة الا اني مبسوطة جدا عشان انتي دلوقتي على زمة ابني لاني بجد مش هلاقي لابني احسن منك
محمد راح عندها و حضنها:- وحشانا يا لوكة
ملك حضنته بعمق لان عمها انا اكتر حد حنين عليها بعد عمر و جدها
ملك :- انت اكتر يا عمي و الله
عمر بغيرة و هو بيبعد ملك :- خلاص يا حاج هو فيه ايه
محمد ببأبتسامة:- بس يالا دا انا عمها
ملك :- اخو حضرتك عامل ايه
عزة :- بقى كويس يحبيبتى الحمد لله
محمد :- عايزاك يا عمر في المكتب
عمر :- حاضر
دخل عمر مع محمد المكتب
محمد :- شايف ان علاقتكم بقيت كويسة اهي
عمر بسخرية :- اوي اوي مش قادر اقولك اد ايه دي بتقولي ابيه يا بابا
محمد :- قولتلها انك بتحبها
عمر :- لا
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤎
محمد :- يبقى الغلط مش غلطها غلطك انت قولها و بعدين شوف رد فعلها
عمر :- خايف اقول اخسرها انا عايزاها جانبي حتى لو اخوها
محمد : عارف يا عمر بس دلوقتي الموضوع يختلف دلوقتي ملك مراتك من حقك تقولها مشاعرك و من حقك تسمعها
عمر بتنهيدة:- هحاول حاضر
في المساء ملك كانت قاعدة في الاوضة مرة واحدة دخل عمر
عمر :- ملك
ملك :- ايوا يا ابيه
عمر بضيق :- ملك ممكن كفاية بقى كلمة ابيه انا بجد زهقت منها
ملك :- انا اسفة
عمر راح عندها و قعد قدامها مسك ايديها بحب
: ملك انا دلوقتي جوزك فاهمة يعني ايه جوزك يعني كلمة ابيه دي متنفعش
ملك :- اصل انا متعودة عليها مش بعرف اقول غيرها بس حاضر هحاول
عمر :- تمام
ملك :- عمي و مرات عمي خرجوا يتعشوا برا صح
عمر :- ااه
ملك :- طب انا هنزل تحت في الجنينة
عمر :- ماشي
نزلت ملك قعدت تحت على تربيزة في الجنينة
عمر :- مقولتلهاش ليه لساني بيتربط كل اما اشوفها معقول انا عمر الشافعي بنعكس تماما قدامه
ملك كانت بتذاكر بس عمر كان ديما بيجي في بالها لاقيت نفسها بيتبتسم تلقائي منها بصيت لفوق لاقته واقف في البلكونة و متابعها بعدت عينيها عنها بخجل
ملك :- اقوله يا عمر ازاي طيب هحاول عشان هو بيزعل
لاقيت فونها بيرن قامت وقفت و هي على حمام السباحة و كانت لسه هتفتح الفون رجليها اتكعبلت و وقعت في البيسين
عمر يصلها بخوف شديد جري بسرعة و خد السلم كله جري دخل الجنينة و نـ..ط في حمام السباحة
طلعها لفوق بعد ما كانت بتغطس في المياه لانها مش بتعرف تعوم مسكت فيه بخوف
عمر :- انتي كويسة
ملك هزيت راسها بمعنى ااه عمر بص في عينيها و شعرها المبلول و كانت زي القمر
عمر بحب كبير و توهان فيها:- انا بعشقك يا ملك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تخطي حدود العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!