روايات

رواية بعد فوات الاوان الفصل الخامس 5 بقلم حنين هاني

رواية بعد فوات الاوان الفصل الخامس 5 بقلم حنين هاني

رواية بعد فوات الاوان الجزء الخامس

رواية بعد فوات الاوان البارت الخامس

رواية بعد فوات الاوان الحلقة الخامسة

يحيي: اتجوز ازاي يعني
ياسين: يعني هي الناس بتتجوز ازاي هي دي فيها ذكاء تتجوز وتعمل فرح
يحيي: يابني انتا عبيط يعني اسبها انهارده وعاوزني اتجوز وانتا عارف اني بحبها
ياسين: بقولك ياصحبي الكلام طويل وعاوز اعده حلوه بكرا نتكلم في الكافتريا وهفهمك كل حاجه واه صح هتطلع الرحله يعني هتطلع غصبن عنك ومفيش نقاش تمام
يحيي: امممم والله بفكر اطلع اغير جو ماشي نتكلم بكره يلا سلام
وقفل واعد يفكر في كلام ياسين لغايت لما قرر انو ينتقم منها ويرجعها تاني وهي ندمانه
عند احمد
امنيه: ايوه هي في سرها حسبي الله ونعم الوكيل فيك يابعيد من الصبح ممرمطني ومش مخليني اعرف اشرب بوق ميه حته وربنا لاطلعو عليك تالت ومتلت ورجعت من تفكيرها نعم يامستر
احمد: انا تعبت خلاص خدي الملفات دي والمشاريع كمان ويلا عشان تروحي انتي كمان
امنيه: تمام
احمد: بكرا تكوني هنا 11عشان نخلص عشان عندنا مشروع يوم السبت لازم يتسلم
امنيه: تمام حاجه تانيه
احمد: ايوه انتي ساكنه فين
امنيه: اشمعنا يعني
احمد: عشان اوصلك معايا
امنيه: لا مالهوش لازوم اتعب حضرتك شكرا ليه
احمد: بقولك ايه انا عايز اطلب منك طلب
امنيه بأستغراب: اتفضل
احمد: ينفع نكون صحاب بدل مانكون توم وچيري اي رايك وانا ماليش صحاب خالص ها اي رايك بقا
امنيه بتفكير: امممممم موافقه بس انتا مش تتضايقني
احمد: اتفقنا هاتي بقا رقمك
امنيه: ليه انشاء الله
احمد: انتي يابت متخلفه ولا شكلك كده هو مش لسه قايلك نكون صحاب وانتي وافقتي في اي ماهو اكيد الصحاب بيخدو رقم بعض
امنيه: اه صح ماشي يابني
احمد: ابنك مين يابت انتي ده انا لو كنت اتجوزت كنت زمانك جبت قدك
امنيه: ليه يعني كنت هتتجوز وانتا عندك تلت سنين
احمد: بس بس انتي مابتصدقي تفتحي يلا هاتي رقمك وتعالي هوصلك اشطا يامزتي وسبها ومشي
امنيه: ابو رخمتك صح
احمد: سمعتك علي فكره
امنيه: ماتسمع هخاف منك يعني ولا هخاف
احمد: يابت لمي لسانك كتك القرف في شكلك كده وانتي قمر وغمز وسابها
امنيه: واد رخم اوي وقفلت المكتب وطلع
احمد من العربيه: يلا اركبي عشان اوصلك
امنيه: لا شكرا بعرف اورح لوحدي
احمد نزل من العربيه: بصي انا اخرتك في الشغل والساعه دلوقتي 11والمكان ده في شباب كتيرره وانا مقبلش علي حد من اهلي كده فامش هقبل عليكي كده وتشمي وحد يضايقك ويلا بقا انجزي عشان انا جعان
ابستمت امنيه علي جدعنتو وركبت
احمد: ساكنه فين
امنيه: في مدينة نصر
احمد: بجد وانا كمان ساكن هناك خلاص بقا ابقا اخدك معايا الصبح
امنيه: بس انا كده هتعبك معايا
احمد: ولا تعب ولا حاجه ياصديقتييي وغمزلها
امنيه: ماشي موافقه بس بطل قلة ادب
ضحك احمد: حاضر حاضر وبعدين روح وخلص اليوم علي ابطالنا تاني يوم
في بيت خديجه
هبه: يلا يابت اصحي عشان تجهزي نفسك علشان كليتك
خديجه: صحيت حاضر
هبه: بسم الله الرحمن الرحيم انتي صحيتي بجد ومن اول مره سبحان الله
خديجه: انا قولت انهارده مش اتعبك واصحا لوحدي
هبه: اه يارب دايما مش تتعبني يلا عشان كليتك
خديجه: حاضر
عند بيت يحيي
سماح: يلا ياولاد عشان الفطار
هنا: انا جيت اهو صباح الخير ياموحا
سماح: صباح الخير ياحبيبتي
احمد: ياصباح التفاح علي روح قلبي
سماح: صباح الخير ياحبيبي يلا اعدو عشان تفطرو
يحيي: صباح الخير
الكل: صباح النور
هنا: اي ده اومال فين دبلتك نستها جوه ولا اي
يحيي: لا خلاص مفيش دبله احنا فركشنا امبارح
احمد: ليه يابني حصل اي
يحيي: مشكله وكل واحد راح لحالو واقفلو الموضوع بقا
هنا: يحيي انا عاوزك تكلم عشان تقولو علي المشروع بتاعي سالي محتاجه شغل وانا كمان فا عاوزين نعلمو
يحيي: اممممم ماشي هكلمو لما ارجع ماما صح انا رايح الغردقة اسبوع كده مع الكليه
الكل باستغراب
احمد: يحيي ورحله وكمان الغردقة اسبوع لا اكيد في حاجه غلط ياجدعان
يحيي: عادي التغير متطلوب وانا عايز اراجع قرارتي
سماح: ماشي ياحبيبي هحضر شنتطك
يحيي يلا عشان ننزل ونزلو كلهم
في الكليه
منه: سبحان الله جايه بدري انهارده تتحسدي
خديجه: قري بقا هي غلطه اصلا ومش هتحصل تاني
منه: منا بقول بردو المهم حسام هيجي ياخدنا بعد الكليه وهيودينا الموال
خديجه: اممممم يبقا كده هنغرمو
منه: طبعا يابنتي ودخلو المحاضره
حسام اخو منه عندو25 وهو رائد
في الكافتريا
ياسين: ها عامل اي انهارده
يحيي: تمام ها بقا اي ملامك بتاع امبارح ده
ياسين: بص من الاخر كده ميحرقش قلب بنت غير بنت زيها ولا وكمان هي متكنش بتحبها وبتكرها
يحيي: قصدك ايه يعني
ياسين: يعني من الاخر كده انتا هتتجوز بنت تكون سلمي مش بتحبها وبتكرها وساعتها سلمي مش هتستحمل
يحيي: ياخي طول عمرك دماغك سم بس هو اصلا ياغبي في واحده هتوافق ان هي تتجوز واحد عشان يرجع خطيبتو وبعدين يطلقها
ياسين: اه في وفي كتيرر كمان بس انتا اختار صح انتا لو ركزت مع سلمي هتعرف هي بتكره مين وساعتها بقا انتا هتاخد خطوه
يحيي: طيب وهي كده هترجعلي
ياسين: طبعا يابني بس ساعتها هتكون ندمانه وجهز نفسك بقا علشان هتتقدم في الرحله دي بس انا اصلا عارف البنت بس هسيبك انتا تشوف هتعرف هي مين ولا لا
يحيي: هي مين دي
ياسين: ماهو اصلا مش هقولك يلا بينا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بعد فوات الاوان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى