روايات

رواية بعد الفراق الفصل الخامس 5 بقلم نور عصام

رواية بعد الفراق الفصل الخامس 5 بقلم نور عصام

رواية بعد الفراق الجزء الخامس

رواية بعد الفراق البارت الخامس

بعد الفراق
بعد الفراق

رواية بعد الفراق الحلقة الخامسة

ديما. بصتلهم كلهم وما اتكلمت
ماجد. ديما
ديما. قالت مخادع وكداب وغشاش وعمري ما هسامحك ابدا
ماجد. حبيبتي اهدي
ديما. اهدي حاضر ههدي بس طلقني الاول
ماجد. ديماااا
ديما. انته كمان ليك عين تتكلم وتعلي صوتك بعد ما خدعتني
امه. اهدي ياديما ليه كل دا
ديما. بصتله وجواها كسره ملهاش اخر وبعدين قالت انا قبلت بس كنت فاكره انو متجوز واحده قبلي ومخلفش منها ودا حقه وقولت لنفسي مش ذنبها وكمان مرضتش اخليه يطلقها
امه ماجد. هتفرق ف ايه اذا كانت واحده او اتنين
ديما. انتي بتتكلمي بجد
ام ماجد. انتي عرفه انو متجوز ووافقتي مش هتفرق بقا واحد من اتنين من تلاته
ديما. محستش علي كلامها وبصت ل ماجد وقالت قسما بالله العظيم لو ما طلقتني دلوقتي لخليك تندم طول حياتك
ماجد. طيب تعالي نروح شقتنا ونتكلم
ديما. لحد دلوقتي مش بتعيط ولكن قلبها مكسور ومقهور وماسكه نفسها بالعافيه لكن مش قادره متتكلمش قالت قولتلك طلقني يا ماجد طلقني ياكداب يا غشاش بقلم نور عصام
ام ماجد. عرفه لو صوتك علي تاني هعمل فيكي ايه
ديما. بعصبيه وغضب قالت نعم انتي لسه هتعملي دا انا هوريكم ياولاد الكلب واعرف ازاي اخد حقي منكم
ام ماجد. انتي بت قليلة الادب
ديما. وانتو خداعين وغشاشين وكدابين
ماجد. ديماااااا
دبيما. بصتله وف لحظه ضربته بالقلم علي وشه
ماجد. انصدم من فعلها الغير متوقع
ام ماجد. راحت علي ديما وكانت عاوزه تضربها
ماجد. شد امه بعيد عنها
ديما. لا راجل وببتسامة حزن قالت ليه لييييه ليه عملت فيا كدا عملت فيك ايه لما انته متجوز بدل الواحد اتنين بتتجوزني ليه وليه خبيت عليا طيب كنت قولي وانا اختار بتعمل فيا كدا ليه وضربته علي صدره

 

 

 

ماحد. اتمالك نفسه ومسك ايدها وقالها اهدي اهدي بقا
ديما. وياتري ف زوجه رابعه ولا لسه هتيجي
ام ماجد. بغيظ منها وفيها قالت هتيجي عليكي وتحرق قلبك كمان وكمان وبصتلها بغل
ديما. حسبي الله ونعم الوكيل فيكم وبعدين قالت ورقة طلاقي توصلني وانا هعرف احرق قلبك انتي ازاي والتفتت تمشي
ماجد. مسكها من كتفها وقالها مش هطلقك وهتعيشي هنا ومش هنروح الشقه فاهمه
ديما. لو كنت راجل وقفني وقعدني هنا غصب عني
ماجد. اتعصب وحملها وطلع بيها فوق
ديما. عماله تصرخ وتضرب فيه
ماجد. طلع بيها فوق ودخلها الاوضه وقفل وقالها نهدي ونعقل كدا ولا ايه
ديما. يابردوك يا اخي بتتكلم ولا كأنك عامل حاجه
ماحد. والله العظيم بحبك وبموت فيكي
ديما اخررررص اخرص ومتقولهاش تاني
ماجد. حبيبتي انتي الوحيده اللي حبيتها من قلبي
ديما. ههههههه واضح ان قلبك كبير قوي يساعي تلاته واحتمال الرابعه بس لأ ياابن الشربيني مش ديما اللي يتعمل فيها كدا
ماجد. والله ماجبيت غيرك وانتي شوفتي بعينك
ديما. مردتش علي كلامه وقالت ياتري عندك عندك ولاد ولا دي كمان كدبه منك واخترعتها علشان اوافق
ماجد. للاسف معنديش
ديما. يبقي انته اللي مبتخلفش
ماجد. لا مش انا
ديما. اومال التانيه دي ليه
ماجد. عجبتني اتجوزتها
دبما. ايييييه انته اكيد مجنون
ماجد. ليه عملت ايه اتجوزت زي اي شاب وأرادة ربنا اني مراتي متخلفش رضيت وحمد ربنا وبعدها شوفت واحده تانيه عحبتني اتجوزتها يعني معملتش حاجه لا عيبب ولا حرام
ديما. بقهر قالت طيب وانا
ماجد. انتي اللي حبيتها اللي عاوز اخلف منها

 

 

 

ديما. يا بجحتك يا اخي
ماجد. انا شرط علي داليا انها متخلفش وهي وافقت وبقالها تلت سنين معايا وراضيه لكن انتي انتي اللي حبيتها واتمنيت اخلف منها ايه اللي انا عملته غلط
ديما. انته مجنوووون مجنون مستحيل تكون طبيعي
ماحد. ليييه عملت ايه
ديما. بتسال عملت ايه دمرتني حطمتني عيشتني ف كدبه كبيره خدعتني باسم الحب عيشتني ف وهم كبير وف الاخر طلع كله سراب عارف يعني ايه سراب
ماجد. قرب منها وقالها حبيبتي اقعدي وخلينا نتفاهم
ديما. مش هكمل معك يا ماجد انته غشاش وانا معتش عندي ثفه فيك ومستحيل نكمل مع بعض ف ارجوك طلقتني
ماجد. ديما انا بحبك
ديما. وانا بكرهك عارف يعني ايه بكرهك
ماجد. مقدرش اعيش من غيرك
ديما. بصتله وقالت هات الرابعه تنسيك
ماجد. انتي بيهم كلهم ولو قولتي طلقهم الاتنين هطلقهم دلوقتي
ديما. المشكله مش ف طلاقهم دلوقتي او بعدين المشكله انك ضحكت عليا وخدعتني وانا مقبلش بدا ابدا
ماجد. حبيبتي طيب طيب جربي ولو ما ارتحتي هعملك اللي عوزاه سواء اطلقهم او انتي
ديما. فكرت شويه وف نفسها قالت لازم امشي من هنا باي طريقه ومقدميش غير اني اسكت حاليا لان دلوقتي هو مش هيرضي يخليني اخرج ولا امشي
رواية بعد الفراق بقلم نور عصام
ماجد. ها يا دودو
ديما. موافقه
ماجد بفرحه يعني خلاص
ديما. موافقه علي الاقل دلوقتي
ماحد. يعني هتحطيني فتره تحت التمرين
ديما. يعني او بمنعني تاني انا اللي هكون تحت التمرين واشوف هقدر اتحمل معاك انته وهما قد ايه
ماجد. قرب منها وقالها اتمني ان يكون نفسك طويل ياروحي
ديما. بقهر قالت ربنا يسهل
ماجد. مش هتندمي ياروحي والباب خبط راح فتح
ريهام. قالت بابا الحاج جه وعاوز يشوفك
ماجد. حاضر شويه ونازل وبعدين راح قال دودو هشوف بابا وارجع علطول
ديما. اومئت بعيونها
ماجد. مال عليها علشان يبوسها
ديما. بعدت عنه
ماجد. بصلها وخرج

 

 

 

ريهام. بس خرج راحت وخبطت عليها
ديما. فتحتلها وهي عيونها مليانه دموع
ربهام. دخلت وقفلت الباب وبعدين قالت ليه عامله ف نفسك كدا ما انتي وافقتي تتجوزيه
ديما. بصتلها قوي وبعدين قالت وافقت علشان يخلف وكنت بقول لنفسي معنديش مانع نعيش احنا التلاته سوا لكن
ريهام. متوقعتيش يكون متجوز واحده كمان غيري
ديما. مقاليش
ريهام. اتنهدت وبصتلها
ديما. متبوصليش كدا انا مشكلتي مش انتي خالص وعرفه طبعا انك موجوعه انو اتجوز عليكي بس هو وامه وابوه قالولي انك موافقه وراضيه وكمان وسكتت وما قدرت تجرحها
ريهام. لما اتجوز عليا داليا حسيت بنار جوايا مع اني كنت بديله العذر بس كا ست كنت بموت من قهري وحرقة قلبي لكن بعدين لقيته فرح بيها يومين وبعدين عرفت انو كان بيحطلها حبوب متع الحمل وهي عرفت بعدها وهو شرط عليها لو حابة تكمل معاه متخلفش مع انو سبب جوازه منها المفروض يكون لسبب دا لكن كنت دايما بقول لنفسي ليه اتجوزها لما هو مش عاوز يخلف منها وبعدين سالته ف مره قالي شوفتها عجبتني وحسيت اني عاوزها اتجوزتها واتنهدت وبصت ل ديما قوي وقالت لكن اللي شوفته ف عيونه من نحيتك وقت حبك ووقت جه وقال انو عاوز يتجوز علشان يخلف كان مختلف كنت حسه انو عامل زي شاب مراهق هيموت ويتجوز حبيبته قبل حد ياخدها منه
ديما. مستغربه كلامها وازاي هي اللي بتقول كدا
ريهام. متستغربيش احنا اتجوزنا من خمس سنين وبعدها علطول عرفنا اني مش هقدر اخلف اه كنا بنحب بعض وجايز لو ربنا كرمنا وخلفنا مكنش اتجوز وبردو كان ممكن يتجوز واللي بيخليني اقول كدا داليا ووجودها ف حياته
ديما. ببتسامة حزن قالت تقصدي انو لو شاف واحده تانيه وعجبته هيتجوزها واتنهدت وقالت تانيه ايه بقا رابعه
ريهام. لأ مش هيعملها بعدك ماجد حبك فعلا لو اخدتي بالك لما امه قربت منك علشان تضربك كان هيموت وشدها عنك وكمان لما اتعصبتي ومديتي ايدك عليه هو متكلمش وقدر انك بقلم نور عصام مصدومه ومن حقك تزعلي لكن مفيش راجل يتحمل مرانه تمد ايدها عليه لكن هو عداها تعرفي لو انا ولا داليا اللي كنا بس فكرنا نعلي صوتنا عليه مش نمد ايدنا كان زمانا مع الاموات دلوقتي لكن حبيبته اللي عملت كدا وهو اتحمل
ديما. مش هقدر اكمل
ريهام. صدقيني بيحبك اوعي تغلطي وتمشي
ديما. مستحيل اكمل معاه
ريهام. لو عاوزاه يطلقني انا هقوله بس متسبيهوش
ديما. قولتلك من الاول مشكلتي مش انتي وكمان انا وافقت انك تكوني موجوده ومش زعلانه

 

 

 

ريهام. يبقي كملي اللي بدأتيه
ديما. فعلا هكمل وطبعا تفكيرها ف انها تمشي
ماحد. دخل عليهم ابتسم وقال باستعباط ايه دا انتو لحقتو تتفقو عليا لا دا انا كدا هخاف بقا
داليا. قبل يردو كانت عندهم وقالت ايه يا حبيبي مش هتيجي بقا ولا ايه انته وحشتني قوي
ريهام. بصت ل ديما بانها تهدي ومتخدش علي كلامها
ديما. بصت ل ماجد
داليا. قربت منه وقالت ايه ياروحي مش من حقنا احنا كمان ولا ايه انته معها بقالك شهر
ماحد. قالها طيب روحي وانا شويه وجاي
داليا. فرحت وبصت ل ديما بغيظ وعند وخرجت
ريهام. بصتلها بحب وضعف ف نفس الوقت ومشيت
ديما. بصتله وقالت واقف ليه مستني ايه تاتي اتفضل روح لمراتك ياجوز التلاته
ماجد. حبيبتي هما كمان ليهم حقوق عليا
ديما. بوجع وحرقة قلب قالت قولتلك اتفضل روح
ماجد. مش هتأخر عليكي وسابها وخرج
ديما. صرخت ودموعها نزلت وفكرت ف جوزها وهو معها وازاي هيبقي مع واحده تانيه غيرها ويكون معها بنفس الطريقه عيطت بصوت عالي وقامت وقالت لازم امشي وفعلا نزلت وخرجت من البيت من غير ما حد ياخد باله منها
وبعد بعض الوقت
ماجد. مقدرش يقعد مع داليا وسابها وراح عندها ما لقاها خبط عالحمام ما لقاها نزل تحت زي المجنون يدور عليها
امه وابوه وريهام طلعو والكل بيسأل ف ايه
داليا. واقفه عالسلم
ماجد. بخوف وهلع قال ديما مش ف البيت
داليا. فرحت
ربهام. ف نفسها ليه كدا يا ديما ليه وصعبان عليها ماجد وحاله
امه. قالت …..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بعد الفراق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!