روايات

رواية انتقام صفية الفصل العاشر 10 بقلم أمل شعبان

رواية انتقام صفية الفصل العاشر 10 بقلم أمل شعبان

رواية انتقام صفية الجزء العاشر

رواية انتقام صفية البارت العاشر

رواية انتقام صفية
رواية انتقام صفية

رواية انتقام صفية الحلقة العاشرة

سلمى وهي من هاره من العياط بجد يا حنان
حنان ايوه بجد يا سلمى من متى وانا بقولك حاجه غلط وبعدين خليكي قاعده وانا هخرج ابص عليها انا مصطفى وانت يا محمود اقعد هنا مع سلمى
محمود لا يا حنان اقعدي انتي مع سلمى وانا هروح انا ومصطفى ندور على ريم
حنان ماشي يا محمود تعالي يا خيتي
خرج محمود ومصطفى وهم بيلفوا على ريم في البلد
ناخد لفه عند ريم
كانت واقفه في بيت الدهشور واسئله كتير مش عارفه لها جواب كنت شارده في افكاري الباب خبط خرجت من غرفه هارون بشوف مين اللي بيخبط
رايت سيده في ال 30 من عمرها نازله من على السلم وبتنادي على بنت اسمها سعاد روحي افتحي الباب يا سعاد
سعاد حاضر يا ست عزيزه
راحت الشغاله فتحه الباب دخل رجل وسيده في ال 45 من عمرهم
راحت عزيزه ناحيتهم وهي ماشيه تتمخطر كانها تقول يا ارض تهد معليك قدي
وقالت لهم بنبره صوت تكبر انا ملاحظه الايام دي رجليكم خدت على المكان قوي
ردت عليها السيده بجراءه
نيجي ونروح زي ما احنا عاوزين يا عزيزه لان البيت ده بيت بنتي زي ما هو بيتك خدي يا بنت يا سعاد روحي نادي سلمى هانم قولي لها امك وابوك قاعدين مستنيك تحت. يلا يا بنت جوام
سعاد حاضر يا ست ناديه طلع سعاد تنادي سلمى
بصه عزيزه اللي ناديه بصه حقد وغيظ ومشيت
كنت واقفه مكان حاسه اني تفكيري مشتت يعني دي ناديه مامت سلمى واللي جنبيها حسن اللي هو ابو سلمى طب ايه علاقتهم باصفيه دول
بعديها على طول لمحت هارون جاي
هارون منيح اللي انتوا جيتوا في وقتكم تعالوا عاوزكم جوه
دخلت ناديه وراها حسن جوه عندها رون
هارون انا فكرت في الكلام اللي قلتي وعرفت انكم عندكم حق
ناديه قطعت في الكلام ما انا قلتلك يا هارون بيه لو كنت سمعت كلامي من الاول ما كانش الموضوع كبير كده وبعدين انا عملت اللي قلتلي عليه ما خلتش بيت في البلد الا قعدت مع الحريم وقلتلهم ان صفيه حبله من الجن او واحد من ولاد الحرام غلط معاه وحسن نفس الموضوع قاعد مع الرجاله وخبرهم بنفس اللي انا قلته
هارون الله ينور عليك يا ناديه ساعتها كده هنكون من بعيد واهل البلد هم اللي هيتصرفوا بس حسك عينك يا ناديه او انت يا حسن الكلام ده يطلع قدام ابوي
بقلم امل شعبان انتقام صفيه
كنت واقفه بكاني مصدومه من اللي انا بسمعه
مش معقول دول بنيادمين صنف جنسهم ايه دول للدرجه دي اتعدمت من قلوبهم الرحمه وليه كل ده عشان ايه
لازم اروح احذر صفيه تمشي من البلد دي قبل ما
يموتوها لسه كنت رايحه اخرج
خرج هارون
دخلت سلمى كان معالم وشها يبضوا عليه الحزن
ناديه في ايه يا سلمى دخلت لا قلت ازيك ياما ولا ازيك يا ابوي مالك في ايه
سلمى بصيتلهم وكان ملامح وشها اللي هي هتعيط بس ما نطقتش باي كلمه غير راحت عند الباب وقفلته
حسن مالك يا بنت في ايه
سلمى بصيتلهمو كان دموعها على خدها وبنبره صوت حزينه
انا سمعت كل حاجه بينكم وبين عمي هارون
صوح الكلام ده يا ابوي
قطعتها في الكلام ناديه ايوه بنعمل كل ده عشان مصلحتك يا سلمى بنحفظ لك على بيتك وجوزك من خطفت الرجاله
سلمى بصيتلها وضحكن ضحكه شفقه هو انتم هتكدبوا الكدبه وتصدقوها ولا ايه وبعدين اي بيت اللي انتم هتحافظ عليها انا لا بطيق اكرم ولا اكرم بيطقني وبتمنى انه يطلقني النهارده قبل بكره هو ما فيش بيت من اساس عشان تحافظوا عليه
ناديه يا سلمى يا بنت ما تحاوليش تتبطري على النعمه اللي ربنا اعطهالك بص حواليك انتي قاعده فين لابسه ايه عايشه كانك ملكه في بيت هارون
سلمى خلصت كلامك يا امي وانت يا ابوي مش هتقول حاجه اللي بتصلي وعارف ربنا زين اعرف اللي انتم بتعملو ده اكبر حرام ابقوا خلوا المال يخفف عنكم لما تقفوا قدام ربنا
كنت واقفه مكاني حاسه كان تفكيري مشلول خرجت جري على بره وانا متجهه الى بيت صفيه
صدفت في الطريق رفعت وصفيه كانوا ماشيين في البلد
فضلت الواح بايدي قدامهم وعلي صوتي اهرب يا صفيه قبل ما يفوت الاوان ابوس ايدك امشي من البلد دي
ما كانش في اي فايده انها لا تسمعني ولا تشوفني كاني مش موجوده خالص ما عرفتش اعمل ايه غير اني مشي وراهم مش عارفه حتى هم ريحين على فين وفي نص الطريق كان في قهوه وناس قاعدين عليها ومن ضمنهم محمد واكرم اولاد هارون
قام راجل من اللي كانوا قاعدين فضل يشتم الفاظ وحشه على صفيه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام صفية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى