روايات

رواية امواج الحب الفصل الثالث 3 بقلم دنيا محمد

رواية امواج الحب الفصل الثالث 3 بقلم دنيا محمد

رواية امواج الحب الجزء الثالث

رواية امواج الحب البارت الثالث

رواية امواج الحب الحلقة الثالثة

ياسمين دخلت وقالت : مصطفي حبيبي اي كده تغيب عن مراتك
مريم بصدمة : مراتو ؟
مصطفي بصلها بغضب وقال : اه مراتي ي بابا
صلاح ضر*به ي القلم جامد
مريم شهقت ومسكت مصطفي ناحيتها
مصطفي وهو بيبص لابوه بتحدي : انا هكتب عليها بكره يابا مش انت خلتني اتجوز غصب عني يبقي حقي اني اتجوز الي يريحني
صلاح بخذلان : ي خسارة ي مصطفي ي الف خسارة انت الي زيك ميستهلش ضوفر مريم بنت بتخاف ع نفسها وملهاش ف جو السرمحه بتاع دي وشاور ع ياسمين
مريم سابت مصطفي وطلعت اوضتها تعيط جامد
مصطفي للخدمة : حضري اوضة ل ياسمين ي دادة عشان بكره كتب كتابنا
ياسمين ابتسمت بخبث وانتصار ل صلاح
صلاح : انت فاكر بلي بتعمله ده اني هديك العمودية أو انك هتمشي كلمتك عليا لاء فووق ي حبيبي وبص لمصطفي وياسمين وقال
_ انتم الاتنين بره
زينب بشهقة : لاء لاء ي حج ونبي بلاش
صلاح بتحدي : ابنك يكتب عليها بكره وياخدها ويمشي من هنا احسن ليه
مصطفي سمع الكلام وطلع بغضب
وياسمين طلعت اوضتها مع الخدامة
مصطفي دخل لقي مريم بتعيط وبص عليها وقال : بتعيطي لي
مريم بصتلو بدموع : سبني ف حالي مش عايزة اشوفك
مصطفي بجدية : فوقي ي حبيبتي انتي مفكراني هبص ل عيلة واسيب ياسمين حبيبتي
مريم بقوة : ونا مش عايزاك ي مصطفي روح ليها بس تطلقني
مصطفي بجمود : مش هطلقك
مريم قربت منو وفجأة ضر’بتو قلم علي وشه
مصطفي بصدمة وغضب جحيمي : انتي بتمدي ايدك عليا ي زبا”لة فوقي وفجأة انق’ض عليها وفضل يصف’ع فيها بلا رحمه وكانت مريم اغمي عليها ومناخيرها نز”فت
مصطفي بصدمة : مريم ..مريم فوقي
مصطفي خرج بسرعه وطلب دكتور
صلاح بغضب : مصطفي انت طالب دكتور لي ؟
مصطفي ببرود : يكشف علي مريم
وجه الدكتور وقال : اتعرضت ل ضر”ب جامد وآثر ع نفسيتها ومش هتعرف تتكلم لمدة قصيرة ياعني يوم او يومين
زينب لطم’ت ع وشها
صلاح بغضب وشد مصطفي من لبسو وضر*به كف
_ انت حق”ير ي مصطفي وهطلقها ي مصطفي احسن ليك
مصطفي بص لابوه ببرود :مش هطلق حد
صلاح مسكه جامد ورجه : هطلقها ورجلك فوق رقبتك
وساب مصطفي وراح ع اوضته بحزن من ابنه
مصطفي بص ع اوضة ياسمين وراح ليها دخل لاقاها لابسة فستان قصير جدا وكب
مصطفي بقرف : انا مش بعمل كل ده عشان بحبك انا بكرهك ومش عايز اشوف وشك بس قريب هتعرفي اني بعمل كل ده عشان اسباب معينة ومسكها من شعرها وقال
_ فكرة أن أكتب عليكي تنسيها ده كلو هيبقي تمثيل ومقبلش انك تبقي مراتي وشايلة اسمي ي حقير”ة
ياسمين بخوف : مصطفي افهمني بس
مصطفي بمقاطعة : هشش اخرسي خالص مسمعش صوتك وسألها وطلع راح عند مريم
مصطفي بحزن : اسف ي مريم انتي صغيرة اوي ع العيشة دي بس والله غصب عني غصب عني صدقيني هعوضك عن اي حاجة عملتها لك
مريم اتحركت وفاقت قامت قعدت ع سرير ومش عارفة تتكلم
مصطفي بحزن : مريم انتي يومين بس وهتعرفي تتكلمي تاني
مريم بصتلو بملامح باردة وجابت ورقة وقلم وكتبت
( طلقني يا مصطفي )
مصطفي بعصبية: لا ي مريم مش هطلقك وكل ده غصب عني أنا بح
وقطع كلامة بسرعه
مريم بسخرية وكتبت : ب اي ي مصطفي متقول واكدب يلا روح لمراتك الجديدة
مصطفي بنفي : لاء ي مريم انتي الي مراتي مش هي
مريم كتبت ( من أمتي الكلام ده )
مصطفي بص لها بحزن ونزل يعمل كام مكالمة تلفون وطلع تاني كانت مريم ف الحمام بتاخد دش قعد يستنيها
مريم نست هدومها ولفت الفوطة عليها وراحت تجيب هدوم
مصطفي اتفجأ بشكلها ده وبلع ريقه بصعوبة وراح ليها
مريم بخضة ومش عارفة تتكلم
مصطفي بتوهان : هشش متخافيش ي حبيبتي وبص علي شفا”يفها وباسها بتوهان
مريم استجابت معاه ولفت ايديها حوالين عنقه
شوية ومصطفي شالها وراح لل سرير وو
وبقت مريم مصطفي المنياوي
بعد فترة مريم كانت نايمة ومصطفي واخدها في حضنو
مصطفي في نفسه : انا بحبك ي مريم مبحبش ياسمين نفسي تعرفي اني بعمل كل ده عشان هنتقم منها ومن صاحب عمري الي خانتني معاه وبص علي مريم الي ف حضنو وباس راسها وضمها ليه اكتر شوية ومريم صحيت وبصت علي مصطفي وكان صاحي
مريم كانت مكسوفة منه وخبت وشها في صدرو
مصطفي بضحك : مريم حبيبتي انتي مراتي مش فاهم مكسوفة من اي
مريم ساكته ووشها محمر من الخجل وبعدت وشها عن حضنو وبصتلو بحزن وهو فهم هي قصدها اي
مصطفي اتنهد : مريم أنا عملت كده لانك عصبتيني وكمان مديتي ايدك عليا ينفع بنوته حلوة تضر”ب جوزها ب القلم ؟
مريم هزت راسها ب لاء
مصطفي : طب ينفع تعلي صوتك عليا اكيد لاء ونا اسف ياستي وباس راسها ونزل علي خدها مريم بعدت بكسوف
مصطفي كمل : مريم أنا كل حاجة بعملها معاكي وحش غصب عني ده عشان اسباب وهتعرفيها كمان يومين صدقيني
مريم هزت راسها
مصطفي بحب : طيب قومي ي حبيبتي استحمي
مريم بصتلو بنظرة أنها مش عارفة تقوم
مصطفي فهم وقام شالها وطلع من الحمام
مصطفي استحمي ف الحمام ف الاوضة التانية
وطلع راح ل ياسمين بس قبل ما يدخل سمعها بتقول في التلفون
ياسمين بضحكة مش كويسة : تعالي انهرضة بليل يكونو نايمين احسن
الشخص بخبث : ماشي ي جميل جايلك
مصطفي سمع كده خلاص قرر أن النهاردة هيبقي كله ع المكشوف
وفجأة مصطفي فتح الباب ودخل
ياسمين انتفضت بخوف : م مصطفي في اي مالك
مصطفي بابتسامة سمجة : ولا اي حاجة مفيش كنتي بتكلمي مين
ياسمين بارتباك : ءءا مكنتش بكلم حد كنت بكلم صحبتي بس بسألها ع كام حاجة
مصطفي : امم ..طيب عايزك تجهزي عشان بكره فرحنا
ياسمين بخوف : لالا ياعني خليها خطوبة بس
مصطفي بتساؤول : ولي بقا خطوبة بس
ياسمين بتوتر : خطوبة احسن دلوقتي بلاش جواز علطول عشان انا مش جاهزة للجواز
مصطفي فهم أنها هتتكشف أنها مش كويسة وقال بخبث : ماشي موافق
ياسمين اتنهدت براحة وابتسمت ليه
مصطفي خرج وكان متعصب راح ل مريم
مصطفي بحب : لسه برضو مش عارفة تتكلمي
مريم وبنحاول تتكلم وكانت بنقول حاجات مش مفهومة
مصطفي بابتسامة : بنتحسن اهو ي مريومي
مريم بصتلو ب ابتسامة
وفجأة مريم عرفت تنطق اسمو
مصطفي بفرحة : اهو نطقتي اسمي اهو
مريم وبدأت تتكلم
مصطفي راح ليها وباسها بحب كبير وفرحان أنها بقت بتتكلم
مصطفي حضنها
مريم بحب : مصطفي انا حبيتك بس لما ضر’بتني كنت بكرهك
مصطفي بحب : انا اسف ي حبيبتي والله سامحيني بس انتي عصبتيني جامد وكمان مديتي ايدك عليا ده كلو مش سهل ياعني
مريم هزت راسها وحضنتو
مريم بدموع : بتحب ياسمين
مصطفي بخبث : تؤ بحبك مريومي
مريم بكسوف : ومريم بتحبك
مصطفي ضحك واخدها ف حضنو
بليل كان حد دخل الفيلا وكانت ياسمين وراه بصوت واطي وبيتسحبو
وياسمين والشخص دخلوا الاوضة
مصطفي طلع من اوضته
وراح لاوضة ياسمين وكان سامع أصوات غريبة فتح مصطفي بس شاف

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امواج الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!