روايات

رواية العشق بأنواعه الفصل الخامس 5 بقلم منة الله إسلام

رواية العشق بأنواعه الفصل الخامس 5 بقلم منة الله إسلام

رواية العشق بأنواعه البارت الخامس

رواية العشق بأنواعه الجزء الخامس

رواية العشق بأنواعه
رواية العشق بأنواعه

رواية العشق بأنواعه الحلقة الخامسة

في منزل مرام
ادم(اخو مرام): ماما بابا وحشتوني قوي وبيحضنهم
ساره(ببكاء): ابني حبيبي وحشتني اوي يا ادم كنت خايفه اموت قبل ما شوفك يا حبيبي
فريد: عامل ايه يا حبيبي اتخرجت من الكليه ولا عملت ايه احكيلي يا بني بقالك 8 سنين بعيد عننا يا بني انا مش مصدق انك هنا.
معلومه
(ادم اتخرج من كلية الطب البشري ترك امه وابوه بعد الثانويه العامه وسافر لفرنسا واتعلم هناك لإن ابوه قاله انا اعلم مرام بس وادم قاعد يشتغل كتير لحد ما سافر فرنسا 🇫🇷 وعاش هناك 8 سنين واتخرج ورجع دلوقتي ادم شاب في27 من عمره يمتلك عيون خضراء ووسيم وجذاب وبشرته بيضاء بس مش اوي)
ادم: اه يابابا اتخرجت من طب بشري واتبهدلت قوي يا بابا بعيد عنكوا بصحيح فين ميرو
ساره: يعني انت دلوقتي دكتور قد الدنيا اما انت كريم يا رب ابني دكتور 🥹
فريد: مرام في الجامعه يا بني
ادم: اه يا ماما وارفع راسك يا بابا انت وماما قدام كل الناس. طيب انا ممكن اروح اجيب من الجامعه النهارده اوكي
ساره: ماشي يا قلب امك
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في مركز الشرطه
أحمد: اؤمرني يا حضرة اللوا
اللوا: بص يا أحمد مفيش غيرك هينجح في المهمه دي تمام علشان كده اختارتك انت
أحمد: تمام يا فندم
اللوا : في بضاعة مخدرات هتتسلم بليل وانت عليك تقبض على الناس صحبة البضاعه دي واللي هيشتريها تمام
أحمد: حاضر يا فندم هدرس القاضيه وربنا معايا ان شاء الله.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في الجامعه
أدم: ميرو انا هنا
مرام: اييه مين ادم اخويا وطلعت تجري عليه وحضنته
حور: ادم انت هنا وحضنته هي للأخرى
أدم: اه يا حبايبي عاملين ايه وحشتوني قوي
حور ومرام: انت اللي وحشتنا قوي والله يا آدم
فيروز: هو مين ده يا جماعه
آدم: انا الدكتور آدم اخو مرام وحور دي زي اختي التانيه بالضبط
فيروز: اه اوكي حمدلله على السلامة
آدم: الله يسلمك
حور ومرام: دكتور آدم؟!
آدم: اه انا حققت حلمي
مرام: الف مبروك يا حبيبي بجد
حور: الله ادم دكتور هييه
آدم: الله يبارك فيكي ياقلبي وانتي يا رورو مش هتبطلي الهبل ده
حور: انت لسه فاكر رورو دلعي 😂
آدم: اكيد 😂
آدم: يلا بينا نروح البيت
مرام: لاء انا كنت رايحه اعمل مقابلة شغل
آدم: شغل عايزه تشتغلي ليه؟
مرام: اه عايزه اشتغل علشان اساعد بابا وعلى الأقل اسرف على نفسي
آدم: لاء يا مرام مفيش شغل ليكي وبعدين انا موجود
«وفي تلك اللحظة اتى سيف»
سيف: مين حضرتك وعايز منهم ايه
آدم: انت اللي مين
مرام: وبعدين يا حضرة المهندس انت مالك
سيف: بسي يا ماما اتلمي بعدين شاب واقف مع اختي وصحبتها انا مالي بيكي
آدم: بتكلمها كده ليه وانا واقف ايه قلة الذوق دي
*هنا بقا شعر سيف بالغيره وطلع منه كلام من غير مايقصد *
سيف: تطلع مين انت بعدين هي تخصني انا وبس
كل من حور ومرام وفيروز وآدم كانوا في صدمه من اللي قاله.
آدم: انا الدكتور آدم اخوها يا خفيف
سيف: احم اه معلش
آدم: اتشرفنا
سيف: اتشرفت بيك
آدم: يلا يا حور يلا يا مرام جبتلكوا هدايا جميله
حور ومرام: هييه يلا بسرعه.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
بليل الساعه 10
أحمد: استنوا هنا اول ما ادي الإشاره تتحركوا تمام
»»»»»»»»»»»»»»»»»)

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق بأنواعه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!