روايات

رواية اخفى حبه الفصل العاشر 10 بقلم جنة الرحمن

رواية اخفى حبه الفصل العاشر 10 بقلم جنة الرحمن

رواية اخفى حبه الجزء العاشر

رواية اخفى حبه البارت العاشر

رواية اخفى حبه الحلقة العاشرة

هنا :بتقول ايه
أسلام :ممكن تيجي تقعد في كافيه مش هنعرف نتكلم
هنا : بس انا عندي محاضرة
أسلام : مبسش هتيجي والا لا وازي علي المحاضره فلسه شويه مش هنكمل عشر دقايق
هنا : اوكي بس ثانيا اقول لبنات
أسلام : براحتك
هنا راحت عند منه و ليلي
هنا : انا اسفه يا بنات مش هقدر اجي معاكم
ليلي بغمزه : ايه الحكايه
هنا : والا حكايه والا حاجه هو عايزين في كلمتين
منه : ماشي بس متعوفيش عشان المحاضرة
هنا : ماشي
منه :ماشي يلا يا ليلي
منه و ليلى راحو الكافتيريا
و هنا راحت مع اسلام كافية
بره الكليه
منه : دودي
ليلي :اعوز بالله انت تاني
دياب : ملكيش دعوه يا أبت انا جاي لاخويا و بنت خالتي عندك مانع
ليلي :بت لم تبتك متقوليش يا بت
دياب :تموتي لو مردتيش
ليلي :انا حره هو انت لساني
دياب : لا مش لسانك بس ممكن اكون قلبك
ليلي : قلبك وقع يا بعيد
دياب : بعد الشر علي قلبي يمه
ليلي : يمه لا ياخويا امك في البيت مش هنا
منه : خلاص كفاية صدعتوني
ليلي : مش هو اللي شخص مستفز
دياب : اهو انتي
منه :منون
منه 2 : ازيك عامله ايه وحشتيني و خضنو بعض
ليلي همست لدياب
ليلي : واد يا دياب تكونش دي منه اللي كان بيحبها رامي.
دياب :باين بس ابن اللزينه طلع زوقه حلو البت مزه
ليلي بغضب :لا والله خليك يا اخويا مع المزه و مشت و دياب مشي وراها
و منه 1 :ماما قالتلي اقولك تيجي تتغدي عندنا
منه 2 :بجد مش هقدر خليها مره تانيه
منه 1 :كده تزعليني منك و بعدين يرضيكي ماما تزعل
منه 2 :طب انا هقابل حد قريبي هنا و اكلمك
منه 1 :حلو اوي و انا عندي محاضرة اخلصها و نتقابل
منه 2:اوكي سلام (منه 2 مش في كليه هندسه كانت في كليه آداب بس حد قريبها في كليه هندسه و هي بتجيلو و دي تاني مرة تجيله /قريبه مش دخل الروايه تمام)
منه بصت علي ليلي ماقتهاش
منه :ايه ده راحت فين المحاضره قاعد ليها 13 دقيقه ياربي اشوفها والا اشوف هنا
……………….. °°°
عند هنا
أسلام :اتفضلي
هنا :شكرا ادينا جينا عايز اي بقي
أسلام :علي فكره انا قلت لم كنه في المدرج
هنا :اه بس ليه انا
أسلام :ليه انتي ايه بصي انا بحبك من ساعت ما دخلتي الكليه و كنت جاي اقولك بس عرفت انك بتحبي وائل و هو كان بيقولي انه بيحبك وانا طلعت من الموضوع خالص عشان صاحبي بس طلع مش بيحبك وانتي كمان فقولتلك عشان مضعيش مني تاني
هنا :اي بتحبني
أسلام :اه بحبك و بحبك اوي كمان بصي انا مش طالب منك رد دلوقتي فكري براحتك و ردي عليا
هنا : انا بجد متلغبطه
أسلام :عارف عشان كدا خدي وقتك
هنا :تمام يلا بقي عشان المحاضره
اسلام : اوكي يلا بينا
أسلام حاسب و مشو
……………………… °°
دياب :ليلي استني
ليلي : عايز ايه
دياب :ماشتي ليه كدا
ليلي :عادي
دياب :لا مش عادي إنتي مضايقه ليه دلوقتي
ليلي : عشان منه اول ما شافت منه سابتني و راحت لها انا مش قصدي انها متكلمهاش بس انا بضايق عشان هي بستي انا و كمان تحضنها قدامي
دياب قاعد يضحك
دياب بضحك :يخرب بيتك كله ده عشان حضنتها قدامك و سابتك
ليلي :اولا متضحكش ثانيا اه هي بستي انا تحضنها ليلي تحضني انا اهو ثالثا انت جاي ورايا ليه مكنش خليتك واقف مع المزه
دياب : مفيش مزه احسن من اللي واقف معاها و كمان ازي علي الحضن بغمزه فأنا موجود ممكن احضنك عادي
ليلي :تصدق انك قليل الادب
دياب :انا
ليلي : اومال انا اوعي من وشي عندي محاضرة
دياب : ماشي غوري محاضرتك
ليلي راحت المحاضرة قابلت منه علي الباب
منه : كنتي فين
ليلي : و ده يهمك
منه : مش فاهمه
ليلي :بتحضني منه ليه
منه بضحك : يا بت اعقلي شويه عادي يعني
ليلي :هديها المرادي
منه :ماشي يا أختي اومال فين هنا
هنا من وراهم : اديني
منه : يلا ندخل المحاضرة
دخلو المحاضرة بعديهم بشويه دخل احمد و بدا شرح
بهديها بشويه خلص شرح
كله طلع من المدرج
منه قابلت منه و راحو البيت
و مي كلمت غاده عشان تبدأ الخطة
…………….. °°
احمد روح البيت
غاده : حبيبي خد ودي الطلب ده لخالتك ضروري
احمد : يا ماما ابعتي دياب
دياب : لسه مجاش
احمد : حاضر يا ماما
احمد راح عند بيت منه رن الجرس
مي :نادمت علي وحده من الخدم : افتحي الباب
(منه 1 كانت بتغير)
احمد دخل و سمع كلام مي اتصدم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اخفى حبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!