روايات

رواية حور الاسد الفصل الرابع 4 بقلم شروق خالد

رواية حور الاسد الفصل الرابع 4 بقلم شروق خالد

رواية حور الاسد الجزء الرابع

رواية حور الاسد البارت الرابع

رواية حور الاسد
رواية حور الاسد

رواية حور الاسد الحلقة الرابعة

اسد . ويجري اليها ويشدها من يدها ويجرها على السلم قاسم وهو يجري خلفه انت مين وازاي تمسك اختك كده سبها سبها
الاب وهو يخرج بسرعه على صوت الصراخ اسد انت بتعمل ايه عندك سيب البنت انت مجنون ازاي تمسكها بالطريقه دي انت حيوان
اسد.. يصرخ انا عايز اعرف البنت دي دخلت البيت ازاي وازاي نايمه فوق في الاوضه انا عايزه افهم كل حاجه دلوقتي
الاب وهو يصرخ عليها سيب البنت يا اسد انت ليه ماسكها كده سيبها
اسد..يترك حور ويذهب الي ابوه وهو غاضب 😡
وتعالى هنا ايه اللي انت بتعمله ده وازاي تعمل ضيوفك بالطريقه الهمجيه دي انا علمتك كده ولو قعدك مع اصحابك الصيع علموك تعمل كده في بنات الناس اعتذر ليها دلوقتي

 

اسد بصوت عالي ومرتفع… انا مش ممكن اعتزر للزباله دي ولازم تطلع من بيت حالا دلوقتي وايه اللي جابها البنت عندي اساسا مش عملت فيها الست الشريفه العفيفه اللي محدش يقدر يشتريها بفلوسه ايه اللي اتغير يعني وخليك تيجي في البيت هنا عندي يلا بره انت والزباله اللي معاكي ده بره ما حدش يشوف وشك هنا يلا احسن اقسم بالله اطلعك بطريقتي واجيب البودي جار ياخدوك من هنا ويرموكي في اقرب مقلب زباله يلا بره
الاب ..وهو وهو يضرب اسد بقلم شديد جدا انت ازاي تتكلم معاها بالطريقه دي ما حدش هيطلع من البيت هنا غيرك انت عشان ما حدش بقى متخلف وقليل تربيه وحيوان غيرك انت يلا اطلع بره بره يلا مش عايز اشوف وشك
.
اسد..بصدمه من كلام ابوه انتي بتقول ايه
الاب …اللي سمعته هي هتفضل قاعد هنا عاجبك اهلا وسهلا مش عاجبك مع السبامه
….
اسد…لا يا انا ياهي في البيت ده
الاب..انت اللي اخترت يلا كده مع السلامه وريني عرض كتافك هي مستحيل تمشي من البيت
حور ده وهي تضم اخوها في حضنها وتبكي
الاب..بيمسكها اطلعي يا بنت على فوق وارتاحي وانسي كل حاجه حصلت دلوقتي تطلع حور الى الغرفه فوق وهي تضم اخوها قاسم هنعمل ايه دلوقتي يا حور مستحيل نقعد في المكان دي ثاني
حور.. وهي تبكي طبعا يا حبيبي مستحيل نقعد هناك مستحيل ازعل الاب من ابنه
اول ما الليل يليل احنا هنمشي شكرا قوي لغايه دلوقتي الف شكر ليهم
….. في اخر الليل

 

تخرج حور وهي واقسم من الاوضه وتسحبوا الى الخارج وتلاقي البيت كله فاضي تمسك يد اخوها تخرج من البيت وتمشي في الشارع وهي تبكي وتجلس تحت كبري
اسد…وهو يمشي خلفها انا هعرف كل حاجه عليها علي شان اعرف بابا انها واحده كدابه وتضحك عليه
ويوقف السياره وينظر اليها من بعيد
احمد ومحمد وهم يمشوا سياره
محمد وهو يصرخ على احمد ارتحت دلوقتي ضيعط البنت ما عارفينهاش رايحه فين والصبح قرب يصبح ما حدش عارف ايه حصل معاهم ارتحت دلوقتي انت ومراتك يا استاذ احمد
احمد…وهو ينظر الى من الشباك وهو يبكي ولم يرد عليه ويلاقي
حورقاسم ينظر اليهم بصدمه استنى استنى است
محمد يوقف فيه مالك بتصرخ كده ليه
احمد وهو ينزل من السياره ويجري عليهم مثل المجنون ينزل خلفه محمد ويلاقي اليه يجري عليها احمد وهو يضمهم في حضنه حور.وهي تبكي وتضربه ابعد عني مش عايز اشوفك تاني كفايه اول اللي حصل لي مراتك عايزين ايه منك ثاني انا سبته لكم البيت ومشيت وسبت لكم كل حاجه سيبوني بقى في حالي خلوني اعيش انا واخويا
ابعدو عني كفايه كده وتقوم

 

محمد..حوراستني دي مش طريق كلام حتي علي شان اخوكي تعالي معايا انا
حور..ببكاء لا ما انا كونت مع عمي أحمد ايه حصل غير انتي اتبهدلت
احمد..يمسك يدها حقك عليا وكل دمعه نزلت من عينك انتي او قاسم انا هجبيلك
حور..تبكي
احمد…يضمها اليه انا اسف بس دي كانت ظروف ويعدين هقولك عليا انا ماشي
وينظر الي محمد الاولاد امانه معاك لحد اجي اخدهم ويترم محمد ويمشي
.
…..
حسن .يقوم من النوم معقول حور تعمل حاجه لا
ويذهب الي الغرفه بتاعت حور ويضع ودنه علي الباب دي ما فيش صوت اكيد نايمه
ويفتح الباب براحه ويلاقي الاوضه فاضيه يصرح حوووووور ويخرج بسرعه بيدور عليها في الجنينه
ويتصل علي اسد
اسد…هههههه بابا اكيد هياسال عليها ويفتح التلفون
اسد…ايه عرفت انها. واحده حرميه
الاب…اسد مش وقتك شوف البت راحت فين
اسد…ببرود وانا مالي بيها تروح مترح ما تروح هو انا الخدام بتاعها
الاب..بصوت عالي البت هتموت يا اسد الحقها

 

اسد…بخوف ايه ممكن افهم
الاب…بعدين مش وقتك تفهم دلوقتي شوفها فين بسرعه قبل ما حد يلاقيها وتموت
اسد…يغلف السكه ويذهب بسرعه ويوقف العربيه ويضرب فرامل
حور….تخاف منه وتمسك في قاسم
محمد..اسد
اسد..عمي محمد وينظر الي حور
حور..تمسك في يد محمد
اسد …. يقف جنب محمد وينظر اليهم والى حور وقاسم عمي محمد وانت تعرف البنت دي منين
محمد …يملس على راس حور دي بنتي يا ابني انت اول مره تعرفها اكيد عشان انا عمري ما عرفت حد عليها اصل كنت بخاف عليها من نسمه الهوى
اسد … يضحك كنت بتخاف عليها من نسمه الهوا وانا شايفه لها اكثر من ساعه مرميه هنا في الشارع ومحدش بيسال فيها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى