روايات

رواية احببت شخصيتها الفصل السادس 6 بقلم زينة أحمد

رواية احببت شخصيتها الفصل السادس 6 بقلم زينة أحمد

رواية احببت شخصيتها الجزء السادس

رواية احببت شخصيتها البارت السادس

رواية احببت شخصيتها الحلقة السادسة

عمي بغضب اعمي جه ناحيتي ورفع ايده عشان يضر، بني
جري مالك عليه ومسك ايده
استوب استوب انت هتعمل اي ي راجل انت
اوعي انت من قدامي لسه حسابك معايا
اوعي تفكر تمد ايدك علي مراتي ده حتي( الرسول صلي الله عليه وسلم قال اتقوا الله في الضعيفين المرأة واليتيم) وانت جاي تستقوي عليها وانا موجود كمان
اتكلم علي وقال
استني ي ورق البتنجان انت هي فين عائشه اصلا
اتكلمت جمليه وقالت
اهي ي ابني انت امطسيت في نظرك ولا اي
اي هي ديه عائشه المسترجله
ثم اتكلم بخبث وقال الله ديه احلوت اوي
طلقها يجدع انت خليني اتجوزها
جري مالك عليه وقد نفذ صبره ولكمه عده لكمات وقال
نعم ي ابن******* انت ازاي تتجرا وتذكر اسم مراتي علي لسانك القذر ده لا وكمان بتعاكسها وعاوز تتجوزها ده انت شكلك ناوي علي مو،تك
سيبه ي مالك بالله عليك هيم، وت في ايدك
فك علي نفسه من مالك وضرب مالك ونشأا بينهم عراك عن،يف ولم ينتهي العراك الا بصرخه عائشه وهي مش قادره تاخد نفسها و تضع يديها علي قلبها وتقع
عائشه بنتي اللحقها ي مالك عائشه فوقي ي قلب امك
جري مالك عليها وهو مخضوض
عائشه فوقي
شالها مالك بسرعه ونزل ونزلت وراه جميله وام مالك واخته وجميله كانت تبكي خوفا علي ابنتها وركبوا العربيه ومشيوا علي اقرب مستشفي
في المستشفي
فييييين الدكتوررررر اللي هنااااااا هاتوا نقالللله بسرعه
الكلام ده قاله مالك بخوف شديد علي عائشه التي كان يحملها بين يديه
جيه الدكتور وكشف عليها وخرج لي مالك وقاله
انه قلبها مفتوح ومحتاجه عمليه حالا
نعم ازايي بنتي مكنتش بتشتكي من اي حاجه
اتكلم مالك بحزن والم علي حبيبه قلبه
او مكنتش بتظهرلك ده زيي ما هي مرت بكل ده وكاتمه في قلبها
فضلت جميله تعيط علي بنتها المسكينه وام مالك بتحاول تهدي فيها واخته مالك(دنيا) كانت بتدعي لعائشه
ومالك كان في عالم تاني فكرت انو ممكن يخسرها فكره صعبه اوي
كانوا بينقلوا عائشه لي اوضه العمليات وقفهم مالك ومسك ايديها وعيونه قد غدرت بيه ونزلت دموعه
وقال
عائشه بالله عليكي متسبنيش لوحدي انتي قويه اوي وهتستحملي عشاني صح بالله عليكي تخرجي سالمه انا بحبك اويي انا مش مستعد اخسرك انا ممكن اموت من بعدك
ده احنا لسه هنعيش حياتنا ولسه عاوز يكون عندي ياسين ويارا منك انتي
وباس ايديها وفضل يعيط
عائشه كانت في شبه غيبوبه سامعه بس مش قادره تتكلم بس دموعها كانت بتنزل علي خدها
خدوها لي اوضه العمليات
وقال الدكتور لمالك متخفش العمليه سهله وهتبقي كويسه ان شاء الله واحنا هنعمل اللي علينا
مالك فضل ساكت واكنه جثه دموعه بتنزل بصمت وكان شارد وقلبه بيدعي انها تخرج سالمه
مر ٤ساعات وخرج الدكتور وقال الحمدلله قفلنا الثقب اللي كان في القلب
مالك بلهفه وقد ارتاح قلبه
ممكن اشوفها ي دكتور
حاليا لا احنا هننقلها لاوضه العنايه لمده ٤٨ساعه عشان تكون تحت مراقبتنا
ي دكتور انا عاوز اطمن عليها خليني اكون جنبها
بعد الحاح مالك علي الدكتور وافق
دخل مالك عندها وفضلت جمبها لحد ما فاقت
اول ما فتحت عنيها
اااه انا فين
اخيرا فوقتي ده انا قلبي وجعني عليكي اوي ي عيوني
اول ما افتكرت عائشه اللي حصل قالت لي مالك
مالك طلقني………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت شخصيتها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!